Jun 8, 2022

Duit raya yang hilang?

Semalam anak request nak naik KL Tower.

Mahal saya cakap, terus anak kata mereka ada duit raya, ayah tolak lah duit raya kami.

Ya, isteri ada bagi saya duit raya anak untuk saya simpankan dalam tabung haji masing masing, maka saya jawab okey, kita naik dan tolak duit raya.

Lepas tu singgah Dechaleton, anak request nak kasut baru, baju baru, seluar baru, ok takpe tolak duit raya.

Kat PBABKL pun anak beli macam macam buku, takpe tolak duit raya!

Lepas tu pergi KLCC, IKEA, terowong saloma, nasi kandar Pelita, mengeteh di puncak bukit Cheras, naik LRT,  MRT, monorail semua dan macam macam lah, maklumlah dah dua tahun tak datang KL sebab PKP, bagi anak feel jadi orang Key Ell sekejap, anak semua happy.

Ajaibnya isteri semak duit raya anak-anak guna Tjari pagi ni, rupa rupanya saya tak potongpun pun duit raya mereka, semua aktiviti bersama anak kira hadiah luangkan masa bersama,

harap status ni naik history bila anak dah besar dan mereka baca lalu terharu melihat kubur saya dan terus hadiahkan bacaan Al baqarah.

Woha!

No comments: