Oct 7, 2021

Taubat Makcik Mimpi?

Makcik Mimpi dah bertaubat…

Pelajaran yang boleh kita ambik iktibar, JANGAN TAKSUB DENGAN SIAPA SIAPApun sebab semua orang tak terlepas dari buat silap.

Ada orang berhenti kerja sebab percaya pada Makcik Mimpi dunia dah nak kiamat, tapi sekarang dia menyesal sangat sebab Makcik mimpi tak boleh tolong dia langsung!

Itu baru di dunia, sesal dulu atau sesal kemudian masih “pendapatan” selagi kita hidup di dunia kerana pintu taubat masih terbuka, sedangkan ahkirat nanti, bila kita sedar kena tipu dengan Syaitan, langsung Syaitan tak akan tolong kita, masa itu barulah, sesal dulu pendapatan, sesal kemudian kemuflisan!

Sebab tu ada ayat Allah suruh orang sembah berhala mintak tolong pada berhala yang kamu sembah, tapi berhala itu datang dalam bentuk bahan bakar api neraka, lalu mengazab orang yang menyembahnya..

Malaikat jaga neraka bertanya, atas dunia dulu ada orang datang ajak kepada islam tak? Jawabnya ada, tapi dia memperolok olokkan ajakan itu..

Maka sejarah berulang, waktu awal makcik mimpi tu bukak cerita, ada yang PM suruh saya ulas, saya bantah, dan saya nasihat tapi dia kata saya tak hebat sebab  saya tak ada mimpi macam makcik tu..

Sama jugak kes bila kawan melabur skim cepat kaya, saya nasihat jangan labor kat situ, itu scam, tapi katanya saya tak hebat sebab naik kereta axia, tok gurunya naik kereta bangsa H.

Betul, saya tak hebat, dan tolong juga kepada semua follower jangan pernah taksub dengan saya, jika ada silap, saya sudi ditegur, berbeza pendapat kita boleh berbahas dengan hujah, tak ada masalah.

Saya mengaku, saya bukan ustaz, saya hanyalah “pemandu” keretamayat. Dan saya tidak hebatpun.

Satu masa nanti, mungkin isteri saya akan berkata..

“Abang sudah tidak sehebat dulu…”

Tapi setakat ini, isteri saya masih belum ungkapkan kata kata itu.

Jadi saya masih hebat jugak.

Woha!

No comments: