Jan 23, 2023

Tabung Masjid Hilang di Madinah?


 

Ada sahabat kirim wang untuk letak dalam tabung derma di masjid Nabawi, saya pusing 360 sudut belum jumpa…

Teringat kenangan ke Masjid Sri Petaling, pusing masjid 360 sudut juga tidak jumpa, di Tanya kepada Ustaz Sri Petaling mana tabung derma?

Katanya, jangan harap pada makhluk!

Habis tu siapa bayar bil elektrik dan api?

“Allah bayar!”

Benar! Tinggi tahap jawapan bab yakin dari ustaz kat masjid Yang mirip masjid Nabawi, hidup 24 jam, Allahuakbar…

Taman imbas kembali…

Sekarang, Dimasjid Nabawi saya cuba tanya askar situ tapi dia cakap Arab saya tak faham, saya tanya Tukang sapu dari India, boleh cakap melayu sikit sikit, katanya takde Tabung, saya tanya kat mana orang susah? Peminta sedekah? Katanya semua sini orang kaya… sayapun bagi jer duit derma kat Beberapa Tukang sapu area situ.

Misi selesai.

Woha!

No comments: