Sep 28, 2012

Koleksi Kisah Laki Bini Lagi ?


(Kepada anti yahudi yang tidak ada FB, lalu terlepas untuk ambik tahu kisah laki bini versi keretamayat di Fan Page kami, maka korang jangan bimbang, sebab aku akan kumpulkan bebarapa part di sini, bermakna, tak ada FBpun korang masih boleh enjoy kisah laki bini di blog keretamayat-Woha!)

Kisah Laki Bini part 24
----------------------------

Apabila kami laki bini naik kereta, dari luar orang nampak kami laki bini diam tidak bercakap, perpepsi mereka: kami pasangan yang tidak bahagia..

Mereka silap,

Cinta itu adalah apabila kita dapat MENIKMATI KESUYIAN bersama kekasih!

Jika korang rasa tak selesa bila duduk dua orang tapi tak bercakap apa-apa, itu bermakna orang itu bukan orang istimewa, orang itu mungkin orang asing, dan bukan kekasih..

KEKASIH adalah mereka yang mana bila kita duduk bersama, tapi tak bercakap apa-apapun, kita tetap rasa selesa, bahagia, dan enjoy the silence!!

Enjoy the silence..Itulah CINTA!

Kalau tak paham bahasa melayu, biar aku cakap bahasa orang putih:

“You know you‘re in love after you found somebody really special, that you can just shut up for a day and comfortably enjoy the silence.” (pulp fiction)

End.

Ps: jika korang telefon kami laki bini, tapi tak dijawab panggilan sehingga masuk peti simpanan suara, itu menandakan kami laki bini sedang enjoy the silence-Woha!


Kisah Laki Bini part 25
----------------------------

Bini: Abang, boleh saya tahu kenapa abang tidak merokok macam lelaki lain?

Laki: Sayang, kita manusia ni hidup dengan 4 unsur, iaitu: air, angin, api dan tanah.., untuk semua tu kosnya dan cecah ribuan ringgit, kalaulah ada teknologi yang boleh kurangkan salah satu unsur kehidupan, abanglah orang pertama akan guna sebab kurangkan unsur, akan kurangkan kos, tapi ada manusia bodoh yang tambah lagi unsur kelima dalam hidup, iaitu asap, maka kenalah tambahkan kos.

Bini:wah bagusnya abang, banyak jimat duit ni, bolehlah tambah unsur logam di badan saya, hihihi..

Ps: soalan jenis perangkap macam ni yang buat aku rasa nak hisap rokok semula!-Adohai.

Ps2: lelaki bodoh hidup dengan 5 unsur, air, angin, api, tanah, dan asap. Manakala perempuan bodoh pula hidup dengan 5 unsur iaitu, air, angin, api, tanah, dan logam-Woha!.


Kisah laki bini part 26
-------------------------

Telefon bini berbunyi dari dalam bilik, bini dari dapur berlari mahu jawab panggilan.

Lalu aku yang sedang duduk di ruang tamu menyampuk:

“Sayang, jika perempuan yang telefon cari abang, cakap abang tak ada, ok?!"

Woha!

ps: tahniah kepada semua bini yang tidak melenting dengan lawak poligami.


Kisah laki bini part 27
-------------------------

“Ayah!! apa tu?”

Tanya si anak sambil jari telunjuknya menuju ke arah ketiakku, aku hanya pakai singlet waktu tu..

Aku jawab dengan macho, “itu tali..”

“Kenapa Tali tu bergulung, Ayah?”

Woha!

“Ok, itu bulu ketiak, budak budak belum tumbuh, sudah besar, baru tumbuh.”

Terang aku.

Anak aku nampak macam puas hati lalu membuat kesimpulan:

“banyaknya bulu ketiak dekat dagu ayah”

Woha sekali lagi!

ps: Laki jika tak buang bulu ketiak, orang tengok tak berbulu, tapi bini jika tak buang bulu ketiak, berbulu beb!


Kisah laki bini part 28
-------------------------

Jawapan terbaik mengambil hati bini apabila bini membuat sesuatu keputusan..

"Abang ikut sahaja, yang terbaik bagi awak, adalah yang terindah bagi abang"

:)

ps: kata kata ini hanya untuk pembelian RM 50 ke bawah sahaja- woha!.


Kisah laki bini part 30
-------------------------

Sebelum mandi. Tanya Laki:

“mana tuala”

Lepas mandi, tanya Laki:

“mana kain pelikat?”

“mana baju melayu?”

“mana kopiah?”

“mana kunci motor?”

Lalu bini selepas menjawab semua solan dengan tepat, memberi pendapat:

“abang, boleh tak abang gunakan pengalaman dalam menjawab soalan?”

Alahai, kesianlah pulak, abang bukan apa, sesaat tak mendengar suara awak, terus menjadi rindu.., kerana itulah abang tanya semua soalan tu, rindu dengan suara awak..

Kekekeke

Ps: inilah asam garam rumah tangga, laki memang suka bertanya kepada bini sedang pada masa yang sama, cari jugak.., sajer nak dengar suara, apa salahnya rindu. ye dok?-errr, butang baju melayu aku mana Pa? woha!


Kisah laki bini part 31
-------------------------

Pernah tak korang berada dalam situasi bini membuat 'miss call', lalu korangpun cari tempat yang jauh dari kawan kawan dan call balik bini, untuk bertanya kenapa miss call, bini jawab:

"tadi call kawan tak boleh, ingat phone rosak, try miss call abang, boleh pulak, hihihi"

Hampeh!

Ps: Adohai, jika rindu apa salahnya cakap rindu,-Woha!


Kisah laki bini part 32
--------------------------

Laki: teka teki, siapakah dia, merupakan seorang hamba, telah melahirkan anak di dalam penjara, kemudian mereka berdua dijatuhkan hukuman mati, siapakah dia?"

Bini: (masukkan bunyi cengkerik)

Laki: jawapannya adalah MANUSIA, kerana manusia adalah HAMBA Allah, melahirkan anak di PENJARA dunia, dan HUKUMAN MATI telah ditakdirkan apabila sampai ajalnya...

Bini: (masukkan bunyi cengkerik)

Ps: kata bini dalam hati: Ustazah pilihan pun tak boleh jawab soalan macam gini, woha!


Kisah laki bini part 33
--------------------------

Satu hari aku berfalsafah:

“Bini yang terbaik adalah, bini yang tidak meminta minta dari suaminya”.

Bini pulak menyampuk:

“Hmm, Laki yang terbaik pula adalah, Laki yang memberi tanpa perlu isterinya meminta-minta-woha!”

Tak mahu kalah, aku bukak baju yang berbau hamis, dan seluar yang dah kotor, lalu hulur kepada bini dengan berkata..

“ jika macam ni, kira memberi tanpa perlu meminta-minta, kan?-Woha!”

Ps: Mesin basuhpun berbunyi. Jangan fikir bukan bukan.hu hu.


Kisah laki bini part 34
--------------------------

Aku tengok bini sedang berguling depan TV, lalu tanya, cerita apa tu?

Bini: “7 petala cinta... Bang, hero cerita ni, namanya Hamka, sama macam nama abang,”

Laki: “Wah, bertuahlah hero ni jika nama macam abang, hihihi, mana hero nama Hamka, nak tengok hensem ke tak?”

Tanya aku sambil bercekak pinggan.

“Dah mati, hero ni kena tangkap oleh pengganas waktu belajar di mesir dan mati kena bunuh”

Hempeh!

Ps: Semua orang akan menjadi mayat, anda tidak mampu mengubahnya.


Kisah laki bini part 35
--------------------------

Aku dengar bini menyanyi di dapur, lalu aku jengah dan melihat bini aku telah membuat kesalahan sewaktu memasak.

Aku masuk bilik, pakai tudung bini aku, dan pergi ke dapur.

kata bini: "OMG, buruknya muka abang? kenapa pakai tudung saya tu.., rosak nanti, kepala abangkan besar.

Aku jenggilkan mata.

"oh, lupa, sunnah Nabi memasak, tutup kepala, bak tudung tu, hihihi"

ps: Aku bukan pondan okey!


Kisah laki bini part 36
--------------------------

Setiap malam, jika aku ada dirumah, aku akan bacakan hadith Nabi kepada anak bini selama 15 minit ke 30 minit, banyak kali sudah khatam beberapa kitab, dan ulang balik dari muka surat pertama, lalu pernah bini bertanya pada awal perkahwinan:

"nak buat sampai bila baca hadith ni bang?"

Aku jawab: "sampai mati."

kata aku lagi: "Tapi, bila kita mati? jika kita mati esok, maka malam ini last baca kitab ni."

Binipun paham yang mana jika aku tak ada kat rumahpun beliau akan baca dengan anak anak.

Alhamdulillah.

Ps: Semoga kita dapat memberi jawapan "sampai mati" untuk semua amalan ugama, insya-Allah.


Kisah laki bini part 37
--------------------------

Sedang drive, bila tiba di jalan yang mendaki, lakipun tunjuk pandai dengan niat mengajar.

Laki: Sunnah Nabi bila naik bukit(jalan yang mengdaki) kena baca “Allah huakbar”

Bini: oh begitu..

Laki: bila turun bukit kena baca “SubhanAllah”

Bini : oh begitu..

laki: Kalau jalan rata sunnah Nabi baca “Alhamdulillah”

Bini: oh begitu..

(senyap seketika sehinggalah melalui jalan yang banyak selekoh)

Binipun tanya “doa selekoh tak de ke bang?”

Woha!

Ps: Abang tak tahu doa selekoh, yang abang tahu, sambil tekan minyak dan break menggulusur, sebut ni” “BEST LAP!!!”- woha! Drift tu!, kekekke


Kisah laki bini part 38
--------------------------

Bini yang sibuk mengemas rumah sempat menegur Laki yang sedang sibuk duduk berbaring tidak berbuat apa-apa:

Bini: “abang sibuk tak?”

Laki: “abang sedang sibuk tanam pokok kurma… “

Bini: “Apa kejadah tanam pokok kurma sambil baring?”

Laki: Dari Jabir r.ahu, bahawa Nabi Muhammad SAW bersabda: Barangsiapa yang membaca “subhanallahil aziim wabihamdihi” maka akan tertanam baginya sebatang kurma di shurga, (hadith riwayat Tirmizi)

Bini:kalau begitu kita tak payahlah kemas rumah, bila tetamu datang tengok rumah berselerak kita cakap, kami laki bini sibuk tamam kurma-Woha!

Ps: Bagus jugak tetamu datang, rumah jadi kemas dan bersih. :)


Kisah laki bini part 39
---------------------------

Atas meja ada PC dan kipas, di sisi meja hanya ada satu kerusi.

Waktu aku on line kadang kadang Bini suka datang duduk atas riba tapi aku tak beberapa suka.

Korang tahu kenapa?

Sebab aku rasa hot.

Eh, bukan bini memberi rasa hot itu bagus ke?

Yelah, dah bini aku duduk depan kipas, tak rasa hot ke?- woha!

Ps: Lain kali aku alih kipas, kekekeke.


Kisah Laki Bini part 41
-------------------------

Lepas solat maghrib aku rasa sangat mengantuk, kebetulan di surau tiada apa apa aktiviti, aku terus balik rumah, masuk bilik, tutup lampu, buka kipas dan berniat tidur sambil sempat berpesan pada bini kejut 5 minit sebelum azan isyak.

Dalam gelap bilik, tiba tiba bini masuk dan aku pura pura tidur, bini duduk sebelah peluk aku sambil menyanyi lagu mendayu dayu, lepas 2 ke 3 minit, bini keluar bilik, lepas tu 10 minit lebih kurang bini datang lagi dan ulang aksi sama, duduk sebelah peluk aku sambil menyanyi lagu mendayu dayu yang sama macam tadi, lepas 2 ke 3 minit, bini keluar bilik lagi, lepas tu 10 minit lebih kurang bini datang lagi dan ulang aksi sama, perkara ini berlaku beberapa kali sehingga aku tak larat nak pura pura tidur. Adohai.

Aku bangun, ambil wudhu dan berniat mahu iktikaf di masjid, jam sudah 8 malam, kebetulan awal, bini pesan beli ubat gigi, akupun singgah beli ubat gigi di kedai yang dekat dengan surau. Tak terlintas pulak mahu tanya bini kenapa kejap kejap datang bilik sambil nyanyi, tapi lekas kelas keluar, sebab aku tak nak kantoi pura pura tidur.

Waktu beratur nak bayar ubat gigi, aku dengar casher sedang berborak dengan pelanggan cerita sedih drama episod akhir “kau yang terindah” maghrib tadi.

Fahamlah aku rupanya peristiwa bini masuk bilik 2 ke 3 minit beberapa kali tadi adalah selang iklan drama tu. Buat saspen jer..

Patutlah nyanyi lagu Alyah tadi.., Woha!

Ps: Macam macam hal kisah laki bini. ada ada jer, huhu..


Kisah Laki Bini part 42
-------------------------

Aku yang sedang membaca di ruang tamu terganggu mendengar bini yang gelak dari dalam bilik

Laki : Apahal gelak?

Bini:hahahahaha

Laki: kenapa?

Bini: hihihihihi

Laki: apahal gelak?

Bini: kekekekeke

Aku hilang sabar, masuk bilik dan terlihat bini aku sedang belek album gambar lama, kata bini, kelakar tengok muka dan fesyen rambut abang waktu masih teruna, hampeh!

Aku pun tumpang belek album lama sambil gelakkan muka dan fesyen rambut bini waktu anak dara. adohai.

Rupa rupanya, tengok album gambar laki waktu masih teruna dan tengok gambar bini waktu anak dara adalah sangat kelakar selepas berkahwin...

Tak caya lepas kahwin, cuba tengok album laki bini masing masing. Kelakar gila babi!

Woha!

Ps: gambar korang yang masih teruna dan anak dara tu tak payah upload kat FB jika korang masih bujang, hilang seni kekelakarannya, elok simpan jer untuk tunjuk pada pasangan lepas kahwin, ye dok?


Kisah Laki Bini part 43
-------------------------

Aku naik lif seorang diri, tiba tiba masuk seorang perempuan cantik dan berdiri sebelah aku sambil tersenyum..

Aku balas senyuman, sambil dalam hati: "Arghh sudah, berdua dalam lif dengan perempuan cantik? bahaya ni," lalu aku terus duduk depan pintu lif mengadap pintu, sambil terkenang kisah Nabi Musa yang berjalan dengan perempuan tidak di kenali adalah, lelaki depan, perempuan belakang..

Pintu lif terbuka dan aku terus keluar berjalan dengan bangga sebab berjaya ikut sunnah Nabi Musa mengelak godaan, kononnya.

Tiba tiba aku perasan.

Sekali tersalah level daa.., bukan tingkat ni aku nak pergi,

Adohai.

Ps: Bini aku pasti kagum dengan kisah part 43 ni, he he he..


Kisah Laki Bini part 44
--------------------------

Bini: “abang tahu tak?, saya juga ada blog. Tapi saya setting untuk di baca oleh saya sahaja..”

Laki: “wah, bagus, kenapa tak publish pada everyone, boleh masyarakat komen jika entry best. Tentu ramai yang nak tahu apa bini keretamayat tulis.”

Bini: “saya tulis bila rasa nak marah atau tak puas hati pada abang sahaja..”,

Laki: “Bagus, abang sokong 100% blog itu tidak di publish”

Woha!

Ps: bini aku cakap, ada 3 entry sahaja setakat ini, kira 'okey'lah.., adohai...


Kisah laki bini part 45
-----------------------------

Sedang aku makan nasi menu yang sama seperti semalam, tiba tiba anak aku bertanya,

“ayah apa itu Déjà vu?”

Aku cakap: “Bila makan lauk sama hari-hari, itulah Déjà vu”

Bini aku ketawa berdekah.. woha!

Inilah contoh menu 'Déjà vu' kami,Ianya berlaku apabila Laki bini perasan sibuk.Anda pula bagaimana?  :)
Ps: Makan lauk ‘Déjà Vu’ pun nikmat Allah..


Kisah laki bini part 48
------------------------

bini datang duduk sebelah laki lalu belek tangan, siku, kaki, lutut, betis dan lain lain anggota badan laki,

Laki:"you buat apa?"

Bini: "cari parut untuk jadikan modal bercerita"

Laki: "jumpa?"

Bini: "Takde.., sama ada abang tak pernah luka atau.."

aku terus potong cakap.

Laki:"maaf, abang ada hikmat penyatuan paduan sel-sel-Woha!"

(lawak komik pendekar laut bagi yang mahu mengerti)

ps: Parut aku banyak di hati, jika bercerita, 3 malam tak habis.. adohai.


Kisah laki bini part 47
------------------------

(versi update dari PYHKJ)

Laki: “ pasangan hidup yang terbaik adalah mereka yang jarang berkomunikasi dari jarak yang jauh, jika ada apa apa hal, mereka sedaya upaya akan mencari lokasi paling hampir dengan pasangan hidup masing masing, lalu berbicara dengan lemah lembut dan perlahan. Bukannya jerit panggil Laki makan lalu laki datang marah sebab bini jerit kuat sangat lalu bergaduh di meja makam macam budak budak.”

Tetamu: anguk-anguk.

Laki: “bercakap dari jarak yang jauh dengan orang yang kita sayang, adalah tidak bagus. Memang kita boleh menjerit dengan mereka, tapi lebih baik kita pergi hampir dengan laki, lagi dekat lagi bagus, jika bersentuhan lagi-lagi bagus, atau peluk dan cakap sambil berbisik. “Bang, mari makan, nanti makanan sejuk, tak best pula”.

Tetamu: anguk-anguk.

Laki: “InsyAllah, isteri yang berbuat demikian, Laki akan fikir seratus empat belas kali sebelum mahu bercerai, InsyAllah.”

Tetamu: “Baiklah, Hamka, terima kasih atas nasihat, akak sudah mahu balik, isteri kamu mana?, akak nak bersalaman dengan beliau sekejap.”

Laki:” kat dapur kot.”

Lalu akupun tinggalkan tetamu di ruang tamu kerana aku tidak mahu menjerit memanggil biniku, lantas aku kedapur, memeluk biniku dari belakang dan berbisik.

Laki: “tetamu sudah mahu balik”.

Biniku kegelian dipeluk aku.

15 minit kemudian, Tetamu menjerit.

Woi, buat apa lama sangat kat dapur tu!

Woha!

Ps: Tanda orang sayang kita adalah mereka akan cuba bercakap dengan jarak yang paling hampir dengan kita, oleh kerana begitu hampir, kadang kadang mereka berbisik dan kita masih mampu mendengarnya, maka malam ini, apa kata kita berbisik pada Tuhan di tikar sejadah tanda sayangnya kita pada Dia. Jom!
---------

Sekian terima kasih.



(eh?, macam ada beberapa part yang tertinggal untuk di copy/paste, argh! Lantaklah.. : )


51 comments:

SAKSI said...

terbaik...

.: Si BungaKopi : . said...

DAPAT MENGHILANGKAN KEMURUNGAN HATI DAN MEMBUAT RASA INGIN CEPAT BERKAHWIN.HUHU

skar said...

Power!

wani sc said...

menarik! tergelak kuat sikit pada beberapa part. kih kih kih

Prince of Noob said...

bestnya baca kisah laki bini ni... kelakar pun ada

zonan said...

part 48

Laki:"maaf, abang ada hikmat penyatuan paduan sel-sel-Woha!"

berapa HP kuasa penyatuan tu?
hahahaha
woha!

*kau jahat buat aku rasa nak kahwin cepat

aidi said...

kisah laki bini ni antara bab2 yg paling sy suke bile bace.. =)

P.S. bile ade orang sebut assalamualaikum kite sebut je WOHA.

Waalaikumusalam
Oh
Hamba
ALLAH

(hanya sekadar pendapat) :)

lepakk.com said...

Banyaknya.... Huhuhu..rajin eh copy paste

lepakk.com said...

Yang last tu menarik dan berinformasi

hamka said...

10 komen kemudian,

mana yang baik ikut,

yang tak baik, baikot.

update:

Kisah Laki Bini part 49
---------------------------

Bini aku baru habis baca buku ‘Men from Mars, Women from Venus’..

Kata aku: “Abang dah lama sedar bahawa Laki Bini itu memang berbeza, contoh lepas kahwin, bini tak pernah tanya Laki di mana seluar dalam bini, tapi laki, huh!, hari hari tanya bini, di mana seluar dalam laki- Adohai!”

Bini aku gelak.

“Alang-alang gelak, abang nak tanya, nampak seluar dalam abang tak?”

Woha!

Ps: Baik korang ngaku, laki korang ‘dari plenet marikh’ pun begitu, kan? Adohai..

Mr. said...

Haha3! semua lawak! kekeke3...
Paling Lawak part 34 37 38 43 45
Paling Menginsafkan part 36
Paling Super Terbaik part 24 47
Saya suka! Wohaaaa!!

hamka said...

bila kau bagi markah, aku siap semak, kekekek

senyumSOYA said...

wooohhaaaa~

gelak guling2~ ^^

hamka said...

Kisah Laki Bini part 50
---------------------------

Laki Bini itu memang berbeza,

Waktu Laki drive, bini selamba tidur di sebelah siap berdengkur lagi..

Lalu bila Laki mengantuk, bagi bini drivelah pulak, sebab Laki nak rehat atau tidur..

Tapi bila bini start drive, aku langsung tak boleh tidur!

Apahal terok benor orang perempuan bawak kereta?

Kenapa perlu stereotype lady driver?

Adohai...

Ps: Doakan kami selamat dalam perjalanan di dunia dan akhirat. ; )

Anonymous said...

Syoknya bila dah kahwin baca entry mcm ni..teringat waktu bujang-bujang dulu..hehe. Sokong 100%

-bakalmayat-

Anonymous said...

saya segan bila berdua dgn suami..lagi2 dlm kereta...tak tahu kenapa..part yg 39 tu juga seperti saya...bab berbisik ketika bercakap tu juga seperti saya..tpi bab dlm lif tu saya pasti bukan seperti suami saya....haha

hamka said...

aku tambah lagi:

Kisah laki bini part 51.
--------------------------

Tahukah korang kenapa aku tak boleh tidur bila bini aku bawak kereta?

Ini bukan stereotype lady driver! Tapi lebih dari itu..

Apa taknya, bini aku buat drift dekat selekoh yang tak tahan tu, lepas tu tekan minyak bila lampu isyarat kuning, adohai...

Aku ni pulak, sambil tangan kanan pegang dashbox, tangan kiri pegang handle bergayut belah kiri pintu kereta sambil menjerit:

"sayang, jangan bawak laju laju, abang belum kahwin dua lagi!”

Bini aku terus tambah tekan minyak, Woha!

Ps: Kadang kadang, kisah Laki bini agak ganas, adohai..

Anonymous said...

hehe

Anonymous said...

bestnya..untung arr bini hamka ni jumpa suami macam hamka..laki2 sekarang byk hampeh!!

Anonymous said...

banyak betol mase pak cik kan.. buat blog, update status... demi masa....

Anonymous said...

terhibur jugak baca nie...

detective nie said...

Tergelak sampai kisah ke 51....looking forwad untuk kisah yg seterusnya...hahhahahha
bagus untuk diceritakan pada bakal isteri....

Unknown said...

Salam hamka..demo stdy kt smvkt 9394 ke?ana stdy 5Amanah BB..fadhli or amar bin jamooh..

Unknown said...

Salam hamka..demo stdy kt smvkt 9394 ke?ana stdy 5Amanah BB..fadhli or amar bin jamooh..

Unknown said...

Salam hamka..demo stdy kt smvkt 9394 ke?ana stdy 5Amanah BB..fadhli or amar bin jamooh..

Kecik said...

Berzina dengan isteri.
Apa pendapat hamka?

Papa-Itam said...

cukup menarik..mampu buat tersenyum..

Anonymous said...

persetuubuhan halal yg diharamkn ke nih?
Bleh wat tajuk novel nih...
Kita seolah olah kembali belajar untuk menjadi lebih bodoh..
Tinggi..

-aku yang panggil lu bro-

hamka said...

fadhli, solan personal, just email. :)

kecik, boleh explain? tak paham.

detective ni, panjang umur dan jodoh, mungkin boleh cecah part 100, he he

papa-itam, terima kasih.

ZieMarziah said...

memang best..part yg suami isteri duduk diam bila bersama 2 memang betul..rasa tenang je bila bersama pasngan,xyah sembang apa2 pun dah rasa bahagia

Anonymous said...

Berbulu melihat bulu!!!

anisa said...

"menangis"

hamka said...

Kisah laki bini part 52
----------------------------

Biasa tengok drama TV cerita melayu, ada babak bini tak boleh tidur malam, lalu bini duduk termenung atas katil, laki yang sudah tidur di sebelah tiba tiba terjaga lalu pujuk bini jangan sedih dan macam macam lagi skrip.

Waktu tengok babak seperti tu, aku sempat tanya bini:

“Pernah tak kita alami situasi sama macam ni, yang mana awak tak boleh tidur, lalu Abang bangun dan pujuk awak tidur. Pernah tak?”

Laju jer bini cakap.

“Awak jika dah tidur, tidur mati!”

Woha!

Ps: Kita tidur mati, tapi mimpi awak tau, hehehehe..

Anonymous said...

Assalam

Satu hari nanti, bila kita tengok isteri yang dah mencecah 40an hari-hari....timbul rasa jemu.He..he..

Oleh itu, penting sangat berjauhan dengan isteri walaupun 3 hari sebulan!
Bila balik rumah, macam 3 tahun tak jumpa...Allah bagi tambah sayang, tambah kasih, tambah mengerti siapa sebenarnya isteri kita, dunia dan akhirat.

Aku yang dah tua...

Khalid.

Don't stop smiling bro. God is watching U!

Anonymous said...

Mereka lah Para Perintis dan Pembawa Obor Sahih Yaqin di ambang abad ke 14 hijriyyah. Maka hentikanlah fitnah-fitnah yang dibawa oleh mereka yang keperibadiannya sendiri tidak mungkin menyamai apatah melebihi para perintis da'wah dan tabligh seperti Al marhum Maulana Ilyas Al-Kandahlawiy RahmatuLlahi 'alaihi, Maulana Zakariyya Al-Kandahlawiy RahmatuLlahi 'alaihi, Maulana Yusuf Al-Kandahlawiy RahmatuLlahi 'alaihi, Maulana Muhammad In'amul Hasan Al-Kandahlawiy RahmatuLlahi 'alaihi, dan Maulana 'Umar Palanpuri RahmatuLlahi 'alaihi.

PARA PERINTIS OBOR SAHIH YAQIN ABAD KE 14 HIJRIYYAH

http://al-faedah.blogspot.com/2012/01/sahih-yaqin.htm


Anonymous said...

Mereka lah Para Perintis dan Pembawa Obor Sahih Yaqin di ambang abad ke 14 hijriyyah. Maka hentikanlah fitnah-fitnah yang dibawa oleh mereka yang keperibadiannya sendiri tidak mungkin menyamai apatah melebihi para perintis da'wah dan tabligh seperti Al marhum Maulana Ilyas Al-Kandahlawiy RahmatuLlahi 'alaihi, Maulana Zakariyya Al-Kandahlawiy RahmatuLlahi 'alaihi, Maulana Yusuf Al-Kandahlawiy RahmatuLlahi 'alaihi, Maulana Muhammad In'amul Hasan Al-Kandahlawiy RahmatuLlahi 'alaihi, dan Maulana 'Umar Palanpuri RahmatuLlahi 'alaihi.

PARA PERINTIS OBOR SAHIH YAQIN ABAD KE 14 HIJRIYYAH

http://al-faedah.blogspot.com/2012/01/sahih-yaqin.htm


hamka said...

en Khalid, dalam buku PYHKDJ, ada bab khas bagaiaman tidak jemu pandang atau berstubuh dengan bini,

tapi aku 40 tahun, so mungkin perkongsian aku tidak tepat.., ish..

: )

hamka said...

ops typo,

tertinggal perkataan "belum 40.."

Anonymous said...

Assalam

Sejujurnya aku tak beli lagi buku tu...perasan sibuk.
Walaupun tak baca, aku yakin dan pasti perkongsian itu yang paling tepat.

That's how I value you bro.
Honest, No Fear and No Favour
All for Allah and Allah for all!

Khalid

Bakal Mayat Seri Kembangan said...

Assalamualaikum...
kepada encik Khalid

saya boleh sponsor buku Permata Yang Hilang Kini Dijumpai kepada encik Khalid.

Beri saja alamatnya.

ikhlas, no doubt.

tuan director said...

panjang gila

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Bakal Mayat Seri Kembangan said...

Saya telah buat pembayaran untuk buku PYHKD untuk saya hadiahkan kepada Encik Khalid dan dihantar terus kepada encik Khalid ke alamat yang diberi.

Kepada Encik Khalid, terima kasih banyak atas doa tuan.

Anonymous said...

Assalam

The pleasure is mine Puan. Jazakallah
Hamka, minta tolong delete alamat, TQ.

hamka said...
This comment has been removed by the author.
Unknown said...

memang nice bro...

bila lah rasanya nak menikmata alam rumah tangga yg indah ni..
^_^

hamka said...

jumpa yang berkenan, terus jumpa mak bapak dia,

insya-Allah,.

: )

budak yg bukan budak lagi said...

best, . .
oh, . . mama, . . saya mau kawen, . . . . . hehek :P

Unknown said...

Mmg terbaik trma ksh

Unknown said...

Mmg terbaik trma ksh

hamka said...

sama sama