May 11, 2016

Jalan jalan cari hashtag?

(Azam aku menjelang umur 40 tahun... kisah cita cita kecilku...)

Tahun lepas terbit dua buku, Semusim di Neraka dan Kisah Laki Bini, Tahun ini, belum pertengahan tahun, aku terbit tiga judul buku, iaitu Kisah anak Bini, Menangkap Dajjal Di waktu Dhuha dan Aku, Almond London dan Gay. Alhamdulillah,

Di Pesta Buku Antara Bangsa KL baru ni, 4 hari aku turun sana, sebab ada seisi tanda tangan di empat Booth, iaitu Terfaktab, Buku Pojok, Dubook dan Tarbiah Sentap. Dapatlah jumpa ramai kawan penulis, dan dapatlah korang pembaca setia blog keretamayat bergambar dengan aku yang sebelum ini 'menyorok' di alam maya.

Buku aku alhamdulillah, berkat sokongan korang, semuanya ada dalam carta top 10 di booth masing masing, syukur, so balik dari pesta buku, aku sempat jalan jalan di Instagram cari hashtag untuk baca komen pembaca tentang buku aku, alhamdulillah, ramai yang suka. puji, rokemen, dan adalah juga yang share gambar aku, Korang buat apa yang korang suka, akupun tumpang suka. Woha!

Jadi hari ni aku nak update blog dengan copy paste komen di IG tentang komen pembaca mengenai tiga buku terbaru aku. Untuk mereka yang nak beli, boleh klik gambar di tepi side blog keretemayat.

KISAH ANAK BINI-BUKU POJOK

Sis dah baca habis buku ni..

Bagi sis... orang yang akan mendirikan rumah tangga.. yang dah berumah tangga..yang akan timang cahaya mata.. yang dah ada anak.. senang cerita.. semua peringkat umor...

Patut beli dan baca... hamka_keretamayat tulis semua cerita dengan sempoi.. senang paham.. padat. Kemas. Tepat. Deep. Tapi tu la hakikat sebenarnya..

Wooha!

oleh: effazh

https://www.instagram.com/p/BFOltmMmq00/



Menangkap Dajjal di Waktu Dhuha-Tarbiah sentap

oleh ayienadha

Kalau kau ada basic ilmu tanda kecil2 kiamat dan tanda2 besar kiamat, kau lagi faham tentang isi buku ni sebab penulis ni akan buat kita imagine dengan watak2 dalam buku ni tentang gambaran kemunculan sebelum, semasa dan selepas dajjal.

Setiap penghabisan bab dia akan guna trademark dia sendiri such as#‎woha! and #‎adohai. adohai tu lebih kpd merungut or mengeluh tapi aku faham sebab dia kena hadap perangai manusia suka politik kotor dan kejahilan ilmu tentang sains rakyat marhaen sekeliling beliau. sabar ye hahaha
sarcasm mesti ada. tapi tk semua faham maksud di sebalik sarcasm. takyah terang kalau kita tuju dia tk faham. hahahaha

Aku dapat fakta baru tentang hujah manusia jejak bulan. part ni berkerut aku baca, ulang banyak kali kasi faham sebab part ni paling serious aku pernah baca. serious! 😖

setiap cerita ada ending dia. okaylah not bad. kiamat besar paling akhir imam mahdi dan turunnya nabi isa a.s. takyah pelik sangat guna nama watak2 penulis kasi. saje nak bagi kita faham-- biar kita sedar yang kita takleh sentiasa di comfort zone. okay? kalau curious sangat pi beli. paling reccomended untuk korang baca.



Aku, Almond London dan Gay-Dobook Press

Buku ni baru beli semalam dan baru sebentar tadi aku sudah habiskan membaca isi naskah ini.
Buku ini mungkin dikecam bagi penyokong LGBT dan yang terlibat. Tapi bagi aku, buku ini tidak keterlaluan untuk dibaca oleh golong LGBT kerana naskah ini bukan buku islamis yang mengeji dan menghukum LGBT.

Untuk tahu isinya, baca dulu dong baru beri komentarnya. Yang penting, baca dengan hati terbuka. Dan yang penting, jika mahu baca naskah ini, kena ada 2 perkara, niat dan pengorbanan.

oleh: kudeing

*****
8 judul buku setakat ini.

Okey, Jutaaan terima kasih kepada semua pembaca dan pembeli yang menyokong penulisan aku selama ini. 10 tahun  menulis, sepatutnya ada 10 buku, sekarang baru 8 buku, 2 lagi InsyaAllah, 

Doakan, semoga aku sebelum berumur 40 tahun, ada 10 judul buku! amin...
Post a Comment