May 8, 2008

GAY ?

(Minta tolong akan perkara yang berkaitan hubungan luar tabie)

Siapa antara korang?, yang dulu adalah seorang perokok tegar, kuat gila hisap rokok, satu kotak minama sehari, tapi sekarang dah berhenti.., siapa?

Atau Siapa antara korang?, yang dulu adalah seorang pelancap tegar, kuat gila melancap, kemudian dah berhenti, siapa?

Atau Siapa antara korang, yang dulu adalah seorang kaki betina, walhal kaki korang sebenarnya jantan tapi maksud aku, korang adalah suka berzina, , kemudian dah berhenti,

Atau mudah sikit, Siapa antara korang, yang dulu adalah seorang kaki skodeng, kuat gila berskodeng, kemudian dah berhenti,

Siapa?

Kepada mereka-mereka yang aku maksudkan di atas, tentu korang telah melalui pengalaman getir untuk berhenti bukan, pengalaman yang sulit untuk di kongsikan, sungguh bersusah payah, ‘mujahadah’ kata orang arab, “be in the hot soup’ kata orang putih..

Namun, Merujuk kepada hadith riwayat Al Bukhari, “Allah tidak menurunkan penyakit kecuali Allah menurunkan ubat untuknya”. Dan juga hadith lain yang bermaksud lebih kurang “semua penyakit boleh di ubati kecuali jadi mayat” maka korang akhirnya berjaya jugak untuk SEMBUH sepenuhnya, 100% sembuh!

Yang mana membuatkan mereka yang dah berhenti merokok tak boleh lagi tercium asap rokok, terus batuk berdarah.., yang suka melancap akan rasa loya bila terpandang kemaluan sendiri, yang suka berzina akan menangis bila melihat anak gadis berpelesaran.., yang suka mengintai akan rasa diri selalu di perhatikan.., begitu lebih kurang…

Namun!, simpan pengalaman berhenti kamu dalam poket masing masing, tak perlu bersusah payah berkongsi di sini, Cuma aku nak tanya kepada seseorang.. iaitu..

Siapa antara korang?, yang dulu adalah seorang lelaki GAY, suka main belakang, tapi sekarang dah berhenti.., siapa?

Jika ada, tolong ceritakan pengalaman anda berhenti daripada GAY, bagaimana anda bermujahadah, atau apa kaedah yang anda lakukan sehingga sembuh…

Bagi yang tak tahu, Gay merujuk kepada pelaku Homoseksual, yang bermaksud"sama jantina" atau nak lebih faham “hubungan luar tabie” atau senang lagi nak faham, “hubungan melalui dubur”…

Dan sebelum itu, aku nak nyatakan awal awal, AKU BUKAN GAY..

AKU LELAKI SEJATI…
Buktinya, Masa muda dulu, selalu gak aku 'ketuk lutut dengan tumpurung' bila terpandang perempuan cantik..

Jadi aku tanya ni merujuk kepada email dalam inbox aku…

Harap, anda boleh membantu…, dan tolong jangan hentam si pengirim email..

Tolong!

: )

************

COPY?PASTE EMAIL.

Assalamualaikum wbt.

Saya sangat suka membaca blog saudara. Terhibur itu cuma secondary, tapi yang lebih penting ialah mengambil pengajaran dari setiap entry, dan alhamdulillah memang banyak
entry-entry saudara yang menyedarkan saya contohnya kepentingan solat berjemaah.

Boleh dikatakan sekarang cuma sekali dua sahaja dalam seminggu saya tak ke masjid untuk berjemaah. Tujuan saya menulis email ini sebab nak bertanyakan suatu soalan yang saya pendam lama dah, dan bro merupakan orang pertama yang saya ceritakan masalah ini. Saya terpaksa set up email baru sebab nak jaga muka, masalah saya ni kalau orang lain tau memang habis saya.

Saya tertarik dengan posts saudara yang menggalakkan kahwin awal, dan secara peribadinya, saya sangat bersetuju. Apatah lagi melihatkan beberapa kerat kawan saya yang mula nak mendirikan rumah tangga, saya memang merasakan ini merupakan jalan penyelesaian terbaik untuk masalah pergaulan bebas. Saya juga terdetik dalam hati 2-3 kali juga hendak mendirikan rumah tangga. Tapi detik sahaja lah, follow-up nya tak ada.

Masalah saya bro:
Saya dapat berasakan secara fitrahnya saya lebih sukakan lelaki daripada wanita. Perasaan ini bukan dipilih-pilih bro, ia datang secara fitrah. Kadang-kadang saya rasa sungguh sedih tapi saya pasrah, ini cuma ujian khas untuk saya dari Allah. Alhamdulillah, setakat ini tak pernah lagi saya pergi club gay atau buat benda luar tabii dengan sapa-sapa (macam yang sesetengah kenalan saya di sini dah terjebak dengan benda-benda tu semua), tapi ada la sekali dua tergelincir dan termakan bisikan syaitan, ada la jugak saya menyettlekan nafsu dengan melancap. Satu perbuatan yang sungguh saya kesali dan sekarang memang bermujahadah untuk lawan.

Saya ni boleh dikatakan hensem juga lah, dekat sekolah dulu banyak peminat, sekarang pun boleh tahan ramai jugak peminat. Saya pun bukannya seorang yang lembut apatah lagi suka memakai fesyen metrosexual. Dulu saya pernah couple, tapi break-up. Sekarang saya lebih suka busykan diri dengan menambah ilmu agama, tingkatkan amalan sunat, study, aktiviti persatuan dan kegiatan dakwah. Bukan tak ada awek yang minat kat saya bro, tapi oleh sebab saya sendiri pun faham keburukan bersenang lenang dengan yang bukan mahram, saya jauhkan la diri kalau ada awek nak mengurat saya.

Settle satu masalah. Masalah lain tak settle. Kadang-kadang saya dapat rasakan perasaan suka yang lain macam terhadap sahabat lelaki saya. Saya tahu itu perasaan yang salah bro. Jangan dilayan perasaan bangang macam tu. Itu semua saya faham dan saya tau. Tapi seperti yang saya jelaskan tadi, perasaan ini bukan dipilih-pilih, ia datang secara semulajadi. Bukan sekali dua saya duduk termenung seorang diri dan menangis dalam hati mengenangkan ketidaknormalan saya ini. Malam-malam saya bangun mintak dari Allah supaya normalkan kembali naluri saya.

Oleh sebab saya rasa benda ni kadang-kadang memakan saya dari dalam, maka saya terdetik hendak berkahwin. Setakat ni belum betul-betul consider lagi. Tapi kalau betul-betul dah nak, insya Allah boleh je dinikahkan dengan sapa-sapa. Tapi saya takut bro, nanti kalau saya kecewakan bakal isteri saya. Ada juga saya berkenan dekat sorang, kiranya seorang yang insya Allah bakal menjadi isteri solehah. Tapi itulah, walaupun perasaan suka dekat perempuan tu ada, perasaan suka dekat lelaki itu nampaknya mengatasi yang lagi satu.

Saya teringin nak kahwin bro, dengan harapan masalah saya ni selesai. Kadang-kadang saya tak boleh tumpukan terhadap study. Nak perhebatkan kegiatan dakwah saya pun rasa bersalah, sebab perasaan bangang ni yang memakan saya dari dalam. Cuma saya takut kalau kahwin nanti, bukan sahaja masalah saya tak selesai, masalah yang lagi besar pula timbul. Lepas nak kahwin, nak bercerai pulak, mintak dijauhkan.

Umur saya masih muda dan saudara merupakan orang pertama yang saya ceritakan masalah ini.Saya harap saudara sudi bagi opinion pasal masalah kronik saya ni. Saya harap saudara tidak judge saya kerana saya sedar, saya sendiri pun pelik dan jijik dengan naluri saya yang bangang ni.

Terima kasih banyak-banyak bro kalau sudi membaca sampai habis. Kalau tak jawab pun tak apa, sekurang-kurangnya saya dah pernah bagi tau kepada seseorang tentang masalah saya ini. Tapi kalau boleh bagi pandangan, terima kasih berjuta-juta billion saya dahulukan.

Salam.

END COPY?PASTE

********

Ps: Penulis Blog ini sudah berkahwin dan ada 4 orang anak, harap maklum.
: )

64 comments:

Anonymous said...

1st!

Anonymous said...

dan aku bukan gay!

Anonymous said...

2nd!
aku juga bukan gay!!!!

kena kawin cepat-cepat..

Anonymous said...

em..kesiannye..ak tak tau nk saran ape..cuma ak doakan smoga sipenulis emel diberikan naluri yg sepatutnya..amin..insyaAllah

Anonymous said...

di Kuala Lumpur, menghampiri jalan Bukit Bintang terdapat beberapa kelab Gay. Saya ternampak ramai juga artis2 Malaysia ini terdiri daripada gay dan join kelab itu. Kelab itu ramai juga yang pergi termasuk orang2 putih dari Barat serta VIP2 yang berpangkat Dato' yang berbangsa Melayu.

Yang peliknya, kerajaan kiter tak nak benteras habis-habisan kelab gay ini.

Yang mereka sibuk NAK BENTERAS adalah AIDS.

dan ada di antara VIP berbangsa Melayu sangat memperjuangkan nasib manusia-manusia gay ini seoalah2 mereka adalah yang paling berperikemanusiaan sekali dan menyela pandangan ulama2.

Pelik sungguh orang Melayu yang berkuasa ni.

Yang terang lagikan nampak tak nak berbuat apa2 padahal undang2 memang mereka pegang.

NAUDZUBILLAH.....

SESAT sungguh mereka sekarang.

Anonymous said...

Mungkin Islam-Hadhari sekarang ini dah membolehkan umat-umatnya melakukan perbuatan Gay kot...

Sebab itulah mereka beri permit pada towkey kelab itu.

"demi kemanusiaan katanya..."

Mohd Hazreen Rashid said...

salam wrt.

whoa, cerita pasal gay.
Dulu saya suka baca blog seorang maknyah ni, memang lawak blog dia. Tapi lama-lama walaupun sungguh lawak teknik penulisan maknyah tu, tapi dah asyik citer pasal lelaki2 yg dia nak ngorat je, geli gak.
Hampeh sungguh maknyah tu. (walaupun hampeh tapi sedap la nama dia, hapa tah aku tak hengat, macam watak telenovela hapa tah)

per2pun saya doakan supaya maknyah tersebut dan si pengirim email mendapat hidayah dari Allah SWT. Besar ujian, besar pahalanya.

La yukallifullahu nafsan illa wus'aha. (2: 286)

Anonymous said...

"kpd pengirim email"
Salam bro,
seperti yg ko kate, ujian ni khas diturunkan oleh Allah kepada ko. X ramai yg Allah kasi ujian mcm tu, instead of rase rugi, ko patut rase bruntung kerana bila Allah turunkan ujian tu tandanya dia sayang kt kita. Yang penting bro, ko kene sedar yg ujian ko tu boleh diatasi. Nasihat aku bro, ko bukak tafsir Quran, ko carik ayat surah Al-Baqarah:286. Kahwin bukan jalan penyelesaiannya bro. Dekatkan diri dengan Tuhan, buat solat istikharah. InsyaAllah Allah akan tunjukkan jalan

Anonymous said...

masalah gay ni maybe pasal derang tatau hadis Nabi s.a.w yg lebiy kurang bunyinye : "Seorang lelaki amrad itu lebih bebahaya berbanding seorang dara"

so kene gak tundukkan pandangan dari lelaki2 hensem ini.

Anonymous said...

Bagus si penulis emel nih,dia pandai melarikan diri dari perasaan yg negative tuh,dgn membizikan diri menambah ilmu,berdakwah dan sebagainya,selain tuh, kene selalu ingat pada ALLAH,pada azabNYA yg amat pedih,setiap masa..

Banyakkan istighfar dan tambahkan pengetahuan tentang sirah Baginda dan para sahabat,bace buku2 sirah tuh boleh mendorong menaikkan semangat kita untuk jihad,insya ALLAH,lame-lame akan hilang lah perasaan tuh,mintak dgn ALLAH sungguh-sungguh, nanges-nanges..

DIA sentiasa rindu ingin mendengar suara hambaNYA berbisik padaNYA.. kalo kita inginkan kebaikan,insya ALLAH DIA akan bagi,dgn syarat usaha dan doa.."wasta'inu bissobri wassolah"..dan mintalah pertolongan dgn sabar dan solat..wallahu a'lam

Anonymous said...

salam

yg mencipta makhluk berpasang-pasangan, laki n perempuan dan sebagainya hanyalah Allah swt,..Allah lah pencipta selain dari Allah semuanya makhluk yg dicipta..

Doa lah pada Allah supaya masalah tuan diselesaikan,..kita makhluk yg lemah mmg akan fikir masalah yg dtg susah nk d selesaikan,..tp sbnrnya semua tu sgt mudah bg Allah,..mintalah bantuan Allah dgn berdoa..

usaha utk tingkatkan iman tuan dgn memperbanyakan ddk dlm suasana agama..

mudah-mudahan tuan diberikan hidayah..amin

Anonymous said...

awak, takde sapa boleh tolong melainkan Allah swt jua.

apa yang awak bole buat adalah teruskan berdoa. jangan putus asa. satu hari, berkat sabar, akan dikurniakan jalan keluar yang terbaik untuk awak. sampai awak kagum - begitu besar masalah yang awak pikul selama ini, rupa-rupanya jalan penyelesaiannya terlalu simple tetapi awak tak terpikir pun selama ini. sebab, belum masanya. teruskan memohon dengan rasa rendah diri. nasib baik awak seorang muslim. syukur.


awak boleh gemakan seluruh sanubari dengan zikir sentiasa sehingga tiada ruang untuk brkhayal.

kalau awak mahu, boleh dilakukan. sentiasa bersyukur dengan apa yang ada. sentiasa memohon ampun bila trsandung.

saya rasa awak boleh buat.

Anonymous said...

Assalamualaikum kepada Bro. Hamka, 'pengirim e-mail' and also commentors yang setia selalu pada blog yang meriah ini...
Selepas saja selesai baca entry kali ini, saya sungguh terkejut jugak kerana saya tidak sangka ada juga manusia yang mempunyai masalah yang seakan-akan sama seperti masalah yang pernah saya dengar dari sahabat saya sendiri. Mari saya ceritakan serba sedikit tentang masalah kawan saya ini dan dia pernah meminta nasihat dan pandangan dari saya juga, memandangkan saya ni 'lelaki beriman akhir zaman lah katakan'... Hehehe..

kawan saya ni nama dia Ahmad. Ahmad ni dia agak cute dan hensem jugak bagi saya. Die cerita masalah die ni kat saya melalui e-mail jugak. Die ada cerita sewaktu kecil lagi, dia mempunyai naluri sukakan lelaki. Ahmad merupakan lelaki yang soleh. Dia selalunya bersolat di Masjid dan dia selalu membaca Quran, melakukan dakwah dan nasihat serta pandai bergaul. Dia juga banayak ilmu agama dan tidak sombong. Pendek kata dia ini tak ada masalah sosial yang berat2..

Sungguhpun begitu, dia mempunyai masalah sukakan lelaki hensem dan kurang naluri sukakan perempuan. Dia pernah beritahu yang kadang2 dia rasa tak berapa nak layan lelaki yang minta nasihat bab2 agama kalau lelaki itu 'kurang' hensemnya. Tapi bila lelaki yang hensem jumpa dia, dia akan bagi layanan yang sewajarnya.

Dia juga pernah beritahu yang dia sangat siksa dengan masalah ini. Sehinggakan dia buntu dan tidak tahu cara untuk berubah. Dia bahkan lagi buntu apabila dia lihat dirinya selalu ke Masjid dan beramal soleh, tetapi mempunyai naluri Gay yang sangat kuat. Dia buntu kerana dia tidak pasti, di mana naluri gay itu datang.

Satu perkara yang saya agak terkesima mendengarnya ialah apabila dia memberitahu dia menganggap naluri itu datang kerana dia sangat 'taatkan agama'. Dia kata agama melarang dia dari melakukan perhubungan lelaki-wanita yang bukan mahram, dan apa jua bentuk zina dengan perempuan. Oleh kerana itu dia sangat jaga perkara ini sehinggalah dia sedar lama2 naluri gay dia muncul dan membentuk dalam diri dia...

Sehingga kini dia masih dibelenggu dengan naluri itu. selaku seorang sahabat sejati, saya pernah menyatakan beberapa jalan penyelesaian berpandukan Islam. Antaranya:
1) Solat: Solat penjegah Fahsya' & Munkar.
2)Puasa: Puasa mengekang nafsu.
3) Wudhu': wudhu' menghindari syaitan.
4)Menutup aurat biarpun di kala mandi dan di dalam tandas.
5)Elakkan dari duduk di tempat tertutup lama2.

Setakat ini, ini je yang saya ingat. Begitulah ceritanya..

p/s: Saya jugak ada masalah. Nak kahwin tapi tak der calon!

"Allah Maha Adil dan Mengetahui" (^^)

Anonymous said...

salam bang...

minta confirm kan hadis atau kata2 ulama ni(minta cari lah betul ke)...bilangan sayaitan pabila laki2 dgn pompuan ialah seekor..bilangan syaitan lakai2 dgn laki2 atau pompuan dgn pompuan ialah 8 ekor.."

saya dgr dr seorng yg kuat agama cakap tp bukan ustaz... ni pasal anaknya kena paksa oral seks oleh seorg ustaz...

SALLEH

Anonymous said...

SALAM BRO HAM,

AKHIRNYE....
SBNRNYE KALO BAB GAY NI, KENE TGK GAK...GAY YG SUKE2 BERGAYA GAY ATAU GAY YG BUAT SEKS JE...

YG BUAT SEKS TU MMG SALAH DUA2 TP BG LELKI LEMBUT YG DIBAHAM OLEH JANTAN KERAS APA KES????

SALAH SAPE? DUA2 JUGA KOT...
KAT U RAMAI BENOR KES NI...KES GAY TAK NAMPAK COZ DIAORG LAGAK CAM JANTAN KERAS....

PERNAH TGK DLM AKHBAR BERITA HARIAN OLEH PENSYARAH UIAM PUNYE KAJIAN MENGATAKAN GAY LR RAMAI DR MAKNYAH...DAN TAK SEMUA MAKNYAH YG BUAT SEKS TP 99% GAY BUAT SEKS

APA KES???

RON

hamka said...

Aku ada tengok ‘Amercan beauty’ dan drama episode pertama “My name is Earl”
Cerita cerita tentang gay…
-----

Baiklah, Aku jawab mana yang sempat sahaja...

--------
Mohd Hazreen Rashid

Dalam blog kamu, telah hilang prosa prosa robot... dunia berubah bukan?

---------
Ahmad's friend

Mereka yang lepak di bawah arash, adalah antara lelaki yang mencintai sesamae lain..

CINTA LELAKI LAIN adalah sayangkan ALHIRAT mereka.., bukan hubungan jenis..

Macam SAYANG MAK, setakat peluk cium, dan hisap tetek masa kecik, takdelah sampai bukak baju dan buat hubungan badan, jika ’sayang’ begitu akan masuk neraka..

Sebab tu ada pepatah kereta mayat:
Sayang Ibu membawa ke shurga..
Sayang isteri membawa ke bilik..

Jadi sayang mak ke, sayang ayah ke, sayang Nabi ke, sayang saudara lelaki ke, semuanya membawa ke shurga dengan syarat jangan sayang yang membawa ke bilik.., bilik air pun tak boleh..
Jadi aku tak setuju pada Ahmad yang salahkan ugama buat dia jadi begitu…
Tapi aku tentu tak boleh nasihat Ahmad sebab aku tak hensem…

Buat Ahmad, syaitan lagi teruk tak hensemnya pada aku.

-------
SALLEH

Aku tak tahu pulak ada 8 ekor syatian bila homoseks.., kalau aku jumpa hatdith ni aku kongsi, kalau takde tu, nampak sangat aku yang malas nak cari..oh!

------------
RON

Ada Pondan pulak, ini pun satu cerita yang berulang sejak zaman berzaman…

-------------
Akhir kata:

Manusia selalu cari penyakit yang kita tak faham…, iaitu kita tahu ianya salah tapi kita buat jugak, kita tahu dosa dan buat jugak, kita tahu akibat buruk akan datang tapi kita bantai jugak..

Akupun kadang-kadang begitu..oh!

Inilah sifat manusia yang kita tak faham…, tapi bila kita cuba faham, insyAllah ada jalannya.

Semua ini di sebabkan oleh dua fator.

1-Dunia yang pandai menipu,
2-nafsu kita yang kuat.

Dunia Allah telah ciptakan untuk tipu manusia, telah ramai manusia yang di tipu dunia, semua orang mati hari hari, tapi masih ramai yang mencintai dunia, berkorban untuk dunia dan bergaduh untuk dunia..

Sungguh ramai sekali orang yang tertipu dengan dunia. gila harta, gila kuasa, gila duit, gila hubungan jenis dan.. akhirnya
Mereka jugalah yang akan menghuni neraka…

Sedang dunia yang pernah di jumpai Nabi ketika israq mikraj, hanya seorang wanita tua yang pandai bersolek dan pandai mencipta angan-angan..

Kalau kita kahwin dengan wanita tua, apa kita boleh buat? Malahan dia akan menyusahkan kita, berak merata dan tak reti nak uruskan diri sendiri..

Tapi masih ramai manusia yang tertipu olehnya…

Sebab?

Manusia ada nafsu yang KUAT…
Nafsu yang pernah di bakar dalam api neraka selama 70 ribu tahun tapi masih derhaka kepada Allah…

Bila Nafsu dah kuat, wanita tuapun di rogolnya, malahan akan sanggup melakukan HUBUNGAN JENIS…

Moralnya adalah NAFSU YANG KUAT…

Jadi Nafsu ini akan kalah pada LAPAR…, ramai orang murtad datang dari golongan yang tak pernah berlapar…

Dan aku abaikan bab lapar sebab ummat akhir zaman cukup boring cakap bab lapar, akupun Oh!

Jadi ada tak cara lain atasi Nafsu?

Jawpannya adalah, NAFSU AKAN KALAH PADA SUASANA..

Di ceritakan bila nafsu masuk nereka panas, nafsu tetap kata pada Allah, engkau adalah engkau dan aku adalah aku, tapi bila masuk neraka lapar, nafsu cakap Engkalah Allah, tapi aku TETAP aku..

Lalu akhirnya menurut riwayat, NAFSU telah di kurung di tapak Masjidil Haram, selama beberapa hari sahaja, terus mengaku ALLAH adalah TUHANKU, aku adalah HAMBAMU…

Kita manusia yang hidup dalam satu zaman dengan perubahan yang begitu pesat, dan peluang dosa yang hebat serta SUASANA yang mampu ubah penampilan, dan citarasa kita..
UNTUK itu kita masih punya pilihan.

Sama ada mengasingkan diri, melahwan arus, ataupun, kita mencari ruang untuk lebih membaiki kehidupan kita.

Asing diri biasanya kalah pada Syaitan..
Melawan aruspun akan kalah pada DUNIA..
Nak nak tak nak ambil peluang duduk dalam SUASANA MASJID banyak banyak..

Orang sakit yang banyak pergi HOSPITAL, tak akan sembuh jika just duduk sahaja tanpa buat aktiviti yang patut, jumpa doctor dan ikut procedur rawatan..

Jadi orang yang sakit perasaan, dan sakit iman, kena DUDUK MASJID sambil ikut procedur, banyakkan DAKWAH, IBADAT, TAKLIM dan KHIDMAT…

Satu hari nanti, kau akan berkata, tiadalah yang aku paling benci melaiankan HUBUNGAN JENIS!

Itu saHAJA yang dapat aku tulis,,.
Lain kali ada info yang lebih baik, aku cuba kongsi…

Akhir kata kepada pengirim email:
Kau kata sekarang cuma sekali dua sahaja dalam seminggu tak ke masjid? Harap lepas ni improve kepada sekali dua sahaja dalam SEBULAN tak ke masjid atau sekali dua sahaja dalam SETAHUN tak ke masjid…, boleh?

InsyAllah..

: )

Anonymous said...

cian jgk ye.. kadang2 sy terfikir org camni saje je buat2, tp rupanya mmg nalurinya begitu..
satu je cara nak selesaikann, perbykkan amal kot..mudah-mudahan kita sume akan berubahkn..
harap awk cepat2 kawin..

UmmuSarah said...

Assalamualaikum semua,

Saje nak berkongsi cerita. Saya ada dengar karkuzari dari kakak saya sendiri. Dia ceritakan kisah seorang ayah yg menjadi begitu runsing dengan keadaan anaknya. Ditakdirkan Allah, anak lelakinya itu telah dilahirkan sedikit lembut. Apabila membesar, kelembutan anaknya ini telah bertambah mendadak akibat duduk dlm suasana pergaulan dgn kaum2 maknya & yg sejenisnya. Sehinggakan anaknya telah mengambil keputusan utk membuat pembedahan utk berubah menjadi perempuan sepenuhnya. Ayahnya telah begitu risau akan keadan anaknya yg makin meruncing. Bagaimanakah dia hendak memujuk anaknya supaya menghentikan perkara ini dari berlaku?
Akhirnya, ayahnya putus akal, sehingga dia terjumpa sekumpulan jemaah yg sedang bermusafir di dlm masjid di kampungnya. Asbab fikir risau si ayah ini & segala ikhtiarnya, akhirnya, ALlah telah memberinya ilham. Dia berjumpa anaknya dan mencabar anaknya itu untuk keluar khuruj 4 bulan.
Alhamdulillah, apabila anaknya kembali dari 4 bulan, janggutnya telah tumbuh lebat di dagu. Bentuk badan nya telah kembali spt lelaki akibat meninggalkan pemakanan hormon2 wanita. Kini, si anak telah pun selamat berkeluarga dan menjadi ayah kpd beberapa org anak. DIa juga telah melanjutkan pembelajaran agama & kini berusaha sebagai pekerja agama.

Akhir zaman ini, iman kita perlu sangat2 pada suasana...cari2lah suasana iman.

Wallah u alam...

Anonymous said...

salam..

..dalam mengerti dan faham beban berat yang ditangung oleh insan, kita lihat kembali pada Al-Quran,

..ceriteracita akan pada azab yang Allah s.w.t turun kepada kaum Nabi Luth as. dahsyatnya azab itu sehingga kesan azab tersebut masih ada, bandingkanlah dengan azab-azab Allah yang lain..

..menceritakan dosa seorang insan memerlukan hati-hati yang inginkan keampunan, keinsafan dan keredhaan, bukan celaan atau maki hamun dilemparkan.

..kelak Allah s.w.t tidak akan lepaskan kalian semua melakukan dosa ini sebelum kalian berakhir nafas.

..kalian tahu tak mengapa ujian besar menimpa alim dan ulama? kerana mereka-mereka terpilih-pilih dalam amal agama beserta ujian iman kepada ilmu mereka.

..pada mereka yang terpilih diuji sedemikian rupa, bergerak lah pada mana-mana perintah Allah swt

-pada taat selalu puji dan syukur
-pada maksiat selalu istighfar dan taubat
-pada bala selalu sabar dan redha
-pada nikmat selalu syukur dan redha

dan usaha islah diri ada dalam diri sendiri, kalian bagi nama untuk terjun dalam usaha agama.
9,10,11 Mei ada istimak di Masjid Sri Petaling.. raikan lah pusaka Nabi Muhammad SAW

pada linangan air mata setiap malam
pada bait bait doa baginda kepada ummatnya..

pada insan yang tak pernah melihat kita sebagai ummatnya, cintanya terlalu agung..

pertahankan doa yang termakbul di akhirat demi ummatnya..

-al-hadi

Anonymous said...

aku pun nak komen gak iaitu...
memula kisah si penulis yang minat lelaki..last2 kawin dapat 4 anak.. di mana klimaks nyer???
COPY&PASTE:
"Harap, anda boleh membantu…, dan tolong jangan hentam si pengirim email..
Tolong!
: )"
END COPY&PASTE
tang mana mintak bantuan ni??
migraing....mingraing...

van qif said...

Assalamulaikum'

Kesian si penulis email 2 yer...sabarlah yer, ni pendapat saya yang dhoif..
1:mmg kita kene yakin hanya Allah sahaja yg boleh selesaikan problem ni.
2:Banyakkan beriktikaf di masjid dan bergaullah dengan pakcik qoriah yg lain..Sibukkan diri dengan mengingati Allah
3:Elakkan berdamping rapat ngan lelaki kacak,cthnya macam pakcik hamka tu..tapi bukan ler sampai putus tali silaturahim plak..
4:Jangan usha lelaki lama2,...
5:kita ni kadang2 masjid kerap pegi,tapi perkara lagho pun kerap buat...hentikan tonton rancangan berbentuk hiburan dan nyanyian,x payah saya sebut nama program secara spesifik...berlambak kat TV tu..
6:banyakkan berdoa dan jangan rasa putus harapan..nabi Muhammad S.A.W dikatakan insan yg paling byk berdoa...
7:Nabi Muhammad bersabda, maksudnya: “Perkara yang paling aku takuti menimpa ke atasmu adalah perbuatan kaum Luth. Dilaknati mereka yang melakukan perbuatan seumpama kaum Luth.” (Hadis riwayat Ibn Majah, at-Tirmidzi dan al-Hakim)
Hadis ini boleh dijadikan motivasi untuk elak kita terjerumus dalam kancah dosa tersebut...

Pak cik hamka, minta maaf sebab saya punya komen panjang bangat..jangan marah yer..

Anonymous said...

PuteriKecil***

Assalamualaikum...
antara pondan & gay.. sy x tau nak bezakan.. masa sy skolah dulu.. ada la sorang kawan ni.. dia mmg lmbut.. kalau korang phatikan betul2 dia ni slalu pakai make-up kat skolah.. sampai satu hari sy nampak gmbr dia ngn baju pempuan.. sdey sy tengok... & apa y sy pling sdey dia syok kat boyfrend sy sdiri.. sy pn sarankan bf sy tuk dekati kawan kami tadi dan nasihati dia.. ajak jadi llk sjati...
(tp dgn harapan bf sy x stuju..)
dah setahun der lg gosip y kwn kami ni suka kat sy pulak.. sy fikir gak.. mkin ksih syg pmpuan mampu wat dia jd llk sbnar.. tapi dlm masa y sama.. di mc syok gila dgn bf sy sdiri.. smpikan kwn2 sy ckp madu tiga segi.. Nauzubillah.. skrg dia mch cam tu..

Aku Bukan Umar Al-Khatab said...

salam bro hamka dan semua... komen pertama dariku setelah menjadi pembaca senyap sejak sekian lama...

oh sahabat... bukankah kau sendiri yang katakan ini ujian khas Allah buat dirimu??... dan tahukah kamu.. Allah tidak menguji kecuali sesuai dengan kemampuanmu... oh memang senang bermain dengan kata2 apatah lagi hanya perlu menaip... cumanya... motifku adalah... yakinilah, kau mampu untuk mengatasinya...

aku ingin berkongsi sedikit kuliah seorang ustadz yang akupun telah lupa siapa dan dimana.. cuma ayat ini masih ku ingat...

katanya.. kadangkala, naluri atau perasaan kita ini, bukanlah sebenar2 apa yang kita rasakan... boleh jadi ia adalah bayangan yang Syaitan tiupkan buat kita untuk membuatkan kita was2 dan rasa bersalah... bukankah Syaitan itu musuh yang nyata??...

begitulah lebih kurang ayat yang disampaikan kepadaku... bezanya hal ini berkenaan couple... tetapi aku sangat yakin ia relevan untuk kesmu...

tidak banyak dapat membantu lantarn aku juga banyak sekali bermaksiat dan perlu mengkoreksi diri... cuma marilah sama2 kita beristiqamah di dalam mencari redha Allah... dan terukan mengadu kepada Sang Pencipta... sesungguhnya dia Maha Mendengar... doaku moga2 kau akan kembali menjadi seperti lelaki sejati... Hey Kau bukan GAY!!!.. ingat dan tanamkan itu dalam dirimu..

salam'alaik...

Anonymous said...

Ps: Penulis Blog ini sudah berkahwin dan ada 4 orang anak, harap maklum.
: )

yg aku tau ko baru ade 3 anak.. then ustazahrock tgh ngandung aritu.. maknanya ustazahrock dah selamat melahirkan anak yek?.. klu btol, tahniah aku ucapkn kpd korg.. ke aku je yg taktau ko mmg dh ade anak 4?.. hehe..

-anonymous37-

Anonymous said...

Hmmm...
dahla kaum wanita melebihi kaum lelaki, pastu kaum lelaki pulak ramai yang nak jadi Gay..
Alamatnya susahla saya nak cari 'prince charming' saya.
waaa...!! Mak, tolong!

Anonymous said...

nampaknye belum ade yg menghagatkan isu ini.........

tampilllah wahai "kejujuran" agar terhurai simpulan tali mati...

RON

Anonymous said...

Suatu ketika, ada seorang anak laki-laki yang bertanya kepada
ibunya. "Ibu, mengapa Ibu menangis?". Ibunya menjawab, "Sebab,
Ibu adalah seorang wanita, Nak". "Aku tak mengerti" kata si
anak lagi. Ibunya hanya tersenyum dan memeluknya erat.
"Nak, kamu memang tak akan pernah mengerti...."

Kemudian, anak itu bertanya pada ayahnya. "Ayah, mengapa Ibu
menangis? Sepertinya Ibu menangis tanpa ada sebab yang jelas?"
Sang ayah menjawab, "Semua wanita memang menangis tanpa ada
alasan". Hanya itu jawaban yang bisa diberikan ayahnya.
Lama kemudian, si anak itu tumbuh menjadi remaja dan tetap
bertanya-tanya, mengapa wanita menangis.

Pada suatu malam, ia bermimpi dan bertanya kepada Tuhan.
"Ya Allah, mengapa wanita mudah sekali menangis?"
Dalam mimpinya, Tuhan menjawab,

"Saat Kuciptakan wanita, Aku membuatnya menjadi sangat utama.
Kuciptakan bahunya, agar mampu menahan seluruh beban dunia
dan isinya, walaupun juga, bahu itu harus cukup nyaman dan
lembut untuk menahan kepala bayi yang sedang tertidur.

Kuberikan wanita kekuatan untuk dapat melahirkan, dan
mengeluarkan bayi dari rahimnya, walau, seringkali pula,
ia kerap berulangkali menerima cerca dari anaknya itu.

Kuberikan keperkasaan, yang akan membuatnya tetap bertahan,
pantang menyerah, saat semua orang sudah putus asa.

Pada wanita, Kuberikan kesabaran, untuk merawat keluarganya,
walau letih, walau sakit, walau lelah, tanpa berkeluh kesah.

Kuberikan wanita, perasaan peka dan kasih sayang, untuk
mencintai semua anaknya, dalam kondisi apapun, dan dalam
situasi apapun. Walau, tak jarang anak-anaknya itu melukai
perasaannya, melukai hatinya.

Perasaan ini pula yang akan memberikan kehangatan pada
bayi-bayi yang terkantuk menahan lelap. Sentuhan inilah
yang akan memberikan kenyamanan saat didekap dengan lembut
olehnya.

Kuberikan wanita kekuatan untuk membimbing suaminya, melalui
masa-masa sulit, dan menjadi pelindung baginya. Sebab,
bukankah tulang rusuklah yang melindungi setiap hati dan
jantung agar tak terkoyak?

Kuberikan kepadanya kebijaksanaan, dan kemampuan untuk
memberikan pengertian dan menyadarkan, bahwa suami yang baik
adalah yang tak pernah melukai isterinya. Walau, seringkali
pula, kebijaksanaan itu akan menguji setiap kesetiaan yang
diberikan kepada suami, agar tetap berdiri, sejajar, saling
melengkapi, dan saling menyayangi.

Dan, akhirnya, Kuberikan ia air mata agar dapat mencurahkan
perasaannya. Inilah yang khusus Kuberikan kepada wanita, agar
dapat digunakan kapanpun ia inginkan. Hanya inilah kelemahan
yang dimiliki wanita, walaupun sebenarnya, air mata ini adalah
air mata kehidupan".

Maka, dekatkanlah diri kita pada sang Ibu kalau beliau masih
hidup, karena di situlah kita menemukan syurga.

Biar susah, jangan menyusahkan..

SELAMAT HARI IBU (belated - semalam) kepada IBUKU, IBU MERTUAKU ISTERIKU(IBU KPD 2 anAKKU) DAN IBU2 SELURUH A'LAM...

p/s " sori takde kene mengena ngantopik...

RON TULEN

hamka said...

Salam semua...

mungkin tiada gay insaf yang baca blog aku atau tiada kawan kepada gay insaf di sini..

Aku memang jahil bab gay-homo-liwat ni..

apa-apapun, aku masih perasan sibuk, esok petang kot aku cuba bergurau senda dengan korang semua ok,

: )

Anonymous said...

heheh~
assalamualaikum..

Idea baik ilham dr Allah..
Idea buruk kebodohan dr aku..

Gay,
[Hamka tak bg nama.. so aku pggl kau gay, boleh?]
[Utk makluman, gay bermaksud happily excited, aku dh tgk kamus.. jgn buruk sangka.. heheh]


Allah itu Maha Kaya, Maha Hebat..
Dlm email engkau ini jugak ada jawapannya, dan akar umbi masalah engkau ini..

Engkau kata hari2 engkau menangis dlm hati, sanggup bangun mlm2.. doa nangis mintak dinormalkan naluri diri engkau..
Tidakkah engkau tahu? bahawa sudah dikabul doa engkau itu?
"Saya juga terdetik dalam hati 2-3 kali juga hendak mendirikan rumah tangga.."
"Ada juga saya berkenan dekat sorang, kiranya seorang yang insya Allah bakal menjadi isteri solehah."

Bukan diri rumahtgga dgn perempuan?? Bukankah itu kembali normal??
[Ke engkau nk diri rumahtangga dgn laki2?.. heheh..]

Tidakkah engkau tahu? Bahawa sudah dikabul doa engkau itu?
Keinginan utk berkahwin/ mendiri rumah tgga pn sudah ada..
"Saya tertarik dengan posts saudara yang menggalakkan kahwin awal, dan secara peribadinya, saya sangat bersetuju."
"Saya juga terdetik dalam hati 2-3 kali juga hendak mendirikan rumah tangga.."
"Saya teringin nak kahwin bro"


Tidakkah engkau tahu? Bahawa sudah dikabul doa engkau itu?
Engkau belum terbabas ke kancah luar tabii.. dan engkau tak mahu terbabas
Dilindungi engkau dpd maksiat2 yg dahsyat dan besar..
"Alhamdulillah, setakat ini tak pernah lagi saya pergi club gay atau buat benda luar tabii dengan sapa-sapa."
"..faham keburukan bersenang lenang dengan yang bukan mahram, saya jauhkan la diri kalau ada awek nak mengurat saya."


Tidakkah engkau tahu? Bahawa sudah dikabul doa engkau itu?
Disenangkan pulak engkau utk mencari isteri/calon..
"..dekat sekolah dulu banyak peminat, sekarang pun boleh tahan ramai jugak peminat. "
"Ada juga saya berkenan dekat sorang, kiranya seorang yang insya Allah bakal menjadi isteri solehah."

Berduyun2 perempuan nk ngorat engkau sedangkan engkau tgk dlm blog Hamka, berapa puluh yg makan hati tak dpt nk rapati perempuan?
jgn haraplah pulak perempuan nk ngorat dia?
[Kpd yg terasa pedas, jgn marah aaa.. aku mintak maaf.. utk beri perangsang.. takpe kan??]


Masalah engkau ada 3

"Tapi detik sahaja lah, follow-up nya tak ada" - tlg follow up..

"..walaupun perasaan suka dekat perempuan tu ada, perasaan suka dekat lelaki itu nampaknya mengatasi yang lagi satu.."

Ada lagi satu perasaan suka yg engkau lupa.. perasaan suka dekat isteri.. yg tu, potong 14 tiang atasi dua2 perasaan ini..

Pernah pegang tgn isteri?
Pernah jemaah dgn isteri?
Pernah alami rindu dgn isteri?
Pernah tgk isteri tggu kau balik dr kerja semata2 nk cium tangan engkau n hidang teh tarik?
Pernah tgk isteri senyum kt engkau? tu belum goda lagih.. tu belum dia jual mahal pulak..
Aku tak masuk bab2.... pegi la kahwin..


"Tapi saya takut bro, nanti kalau saya kecewakan bakal isteri saya."

"nanti" tu masa depan - engkau tak tahu masa depan..
"kalau" tu kemungkinan - engkau tak tahu kemungkinan..
"bakal" tu tak jadi lagi - kalau tak jadi camne nk tahu?..

Yg tahu Siapa? Minta restu, berkat, petunjuk drp YG Tahu..

Meh, aku bgtau kau satu benda.. Allah kabul doa dgn usaha engkau..
Bukan doa2, esok pagi bangun bwh bantal ada duit.. BETUL?

Doa akan bukakan ruang, peluang dan kelebihan engkau utk usaha ke arah itu
Dalam email engkau aku tgk dah ada ruang, peluang dan kelebihan..
tinggal usaha engkau je kena 'follow-up'.. Faham??

Betul kata Hamka, suasana masjid itu penting..

Binalah masjid skali..

Semua bergantung kat engkau..

Anonymous said...

Salam siang...

bro(itu maksudnye abang kan)...
saya ada sedikit pendapat...
bg sy GAY, PONDAn sama je...bezanya PONDAN berani tampil cam pompuan bg pondan yg tak berzina dosenye hanya tampil cam pompuan,kalo yg berzina ganda2lah dosenye kot...

tp menurut pakar2 yg sy baca bgtau GAY ni mmg seks tujuan utama...

begitu juga PENGKID dan LESBIAN, tak semua pengkid buat seks..tp semua LESBIAN ber"lesbian"(berzina)...

jd beberapa cgdn:
1. pergi buat pemeriksaan mana tau ada jin jantan dan jin betina dlm badan pasangan yg mereka mmg bercinte(kes ni berlaku pd kwn sy), SALMAN(bukan nama sbnr) sgt syg kat BORHAN(bukan nama sbnr), lama kelamaan mrk bercinte dan buat seks .mula2 oral je lama2 bile rase takde pun azab cash dr ALLAH, mrk berani liwat liwati..
si Borhan(lelaki sebenar) telah mendekati agama, cuba jauhi salman, tp seksa betul rase...akhirnye bile diperiksa oleh dukun(ustaz pandai jin) didapati dlm diri mereka berdua ada jin yg berlainan pasangan tumpang...jin2 tu plak mmg kekasih...jd mereka pun beubatlah..alhamdulillah jin2 tu dh kuar...tp mereke ttp rase seksa nak lupakan pasangan kerana cinta mendalam dh berputik...
akhirnye borhan bernikah...salman plak cube dekati agama mcm mana kaedah borhan,alhamdulillah berjaya...tp hampir setiap hari salman mengangis krn rindu pd borhan...skrg pun salman dah bernikah serta ade seorg puteri...
pun begitu kdg kala dia menceritakan rindunye pd borhan terlalu mencengkam...
pd sy mgkn ini balasan ALLAH atas perbuatannnye dgn borhan...nasehat sy pdnye bersabarlah...mgkn setiap perit rindu tu ALLAH kurniakan pahala dan hapus dosa...dan mgkn "balasan" yg diterimanye itu sudah memadai ALLAH ampuni dosa2nye agar di akhirat nanti dia tidak dia'zab lagi...sdgkn kite tau apa hukuman untuk org yg meliwat dan diliwat kan...mgkn ini sbg gantinye..Wallahua'lam...

byk lagi citer tp lain masa lah bro hamka yer...

ikhlas dari
FATIMAH CLAIRE TAN ABDULLAH(bukan nama sebenar)

Dr. Bentara said...

apsal gua komen tak leh keluar eh? Gua kena ban ke? Padahal gua tak gay pun.

hamka said...

seperti penyataan di atas, esok petang aku cuba bergurau dengan kamu..

:)

sesekali mencelah..

Anonymous said...

salam

suker nyer...
citer2 ala-ala la sangat, hasrat RON TULEN mesti berbunga-bunga, kala membaca seperti ala2 menyulam asmaradana tatkala pelukan erat lelaki ittew!!

biarpun sudah bernikah, biarpun sudah beranak isteri, perlukah kite bincang pada dosa yang ALllah tutup buat kite..

tutupan aib yang kemas dilitup, bagaikan gadis berpurdah yang malu pada maruah, yang takut pada panahan mata berMOTIF nafsu yang meraja..

alahai, oh lelaki.. benang-benang iman yang mengikat terlalu nipis dan goyah..

kalah pada santun seorang teruna..
kalah pada gemalai seorang lelaki lembut..
kalah pada sentuh sayang seorang teman manja yang GARIKZZ la sgt
ahahahaha tak sanggup nak ceritera la lahh..

-che non

Anonymous said...

perghh...komen sumer panjang²..tak larat nak layan plak dah...

Anonymous said...

assalamualaikum
pertama sekali, apa yang saya tulis ini adalah lari dari topic... saya baru menjumpai web ini dari address http://www.youtube.com/watch?v=mZVPe9wuACI dan ia banyak memberi pengajaran dalam menjalani kehidupan ini untuk mengikuti panduan quran dan sunnah dan penyebabnya adalah bro hamka... semoga Allah merahmati kamu , keluarga kamu dan memberkati kamu sekeluarga dan memberi hidayah dan petunjuknya kepada semua umat islam dan kafir agar menuju kejalan yang benar... amin amin amin ya rabbal alamin... perkenankanlah permintaan ku ya Allah Ya Tuhanku.. hambamu ini memohon kepadamu..

Anonymous said...

salam..
hari tu aku xsempat nk komen sbb duk asyik baca komen sume org sampai tertido.. haha

ni aku amik dr assignment Parenting and Family Management aku, one of the compulsory subject kat UIA.. aku wat on Homosexuality..

ni ayat yg korang2 duk cite, tapi translation kut english. kalo korang baca ayat kat bawah ni, mmg da terang2 ALLAH benci kpd lelaki yg 'mendatangi' lelaki.

“What! Of all creatures do ye come unto the males, and leave the wives your Lord created for you? Nay, but ye are froward folk.” (Quran , 26th sura)

Islamic teachings (in the hadith tradition) presume same-sex attraction, as an extol abstention (an obvious disagreeable notion in an enthusiastic and sarcastic praise) and (in the Qur'an) condemn consummation. In concordance with those creeds, in Islamic countries, male desire for attractive male youths is widely expected and condoned as a human characteristic. However, it is thought that restraint from either acting on, or revealing this desire is rewarded with an afterlife in paradise, where one is attended by perpetually young virgin lovers, women and men, houri and ghilman. (Al-Waqia 56.37, Qur'an)

seperti ayat di atas, ada dinyatakan rewards di syurga yg disediakan kpd sape2 yg mampu melawan nafsunya.. spt yg aku kata dalam post 'TipahTertipu' .. ahli syurga ALLAH adalah org2 yg handal.. dan aku pun masih cuba menjadi di kalangan org yg handal2.. terutama sekali handal dr segi melawan nafsu..

dan dalam tradition from the 'Arabian nights', the Prophet Muhammad warned his followers against staring at youth because of their beauty: "Do not gaze at beardless youth, for they have eyes more tempting than the huris.” It is a must for a Muslim to counter those feelings as they were initially a minor temptation to do the mungkar.

Nabi kita Muhammad da pesan awal2, kne jugak jaga pandangn bukan kat pompuan je, tp kat lelaki2 JAMBU.. hehe sbb diorg hensem, chomey and chantek.. huhu

kat cni, aku jugak nk cakap yg 'walaupun berjela2 pengomen2 post ni kasi, tapi aku rs amt bersyukur dpt tambah ilmu dgn idea2 korang yg dicetuskan oleh ALLAH.. subhanALLAH

*semoga kita semua tergolong dlm golongan yang handal, YA ALLAH, berikanlah kekuatan kpd kami utk melawan nafsu and memperjuangkan kebenaran dalam hidup yg fana ini"

amiiinn..

p/s: untung 'pengirim emel'..at least ko da diberi peluang utk mendpt bakal isteri solehah.. isk.. aku neh.. xde calon lagih.. huhu (and aku nk calon suami soleh la kan.. sbb aku bukan gay)

ohya! GAY is the general term for gay and lesbians. hehehe..

Anonymous said...

ohya! satu lagi..

kpd pengirim emel..

wut r u facing adalah "special request"

ingatlah.. "special request".. jgnlah kamu mengaku beriman sblm kamu diuji dan dan kerana itu ALLAH menguji kamu kerana ALLAH SAYANG PADA KAMU..

so, jadilah org yg handal! wOha!

van qif said...

to valsa nine.

komen anda pun menarik juga...So betulah bahwa lelaki tak boleh usha lelaki lama2 yer (macam dalam komen saya di atas)...Baru saya tahu nabi kita dah warning awal2...
(lari dari topik ni)... Dalam blog Pak cik hamka ni perkara yang paling menyentuh perasaan saya ialah mengenai bagaimana Saidatina Aisyah R.Ha menitis air mata apabila makan roti yang lembut kerana teringat Nabi Muhammad S.A.W tak pernah makan roti sesedap itu semasa hidupnya...sedihnyer...Kesejahteraan Buat Kamu Semua Nabi Muhammad, Keluarga banginda dan Para Sahabat..

hamka said...

ummusarah

yup! Betul dan sokong!

----------
al-hadi

Aku ada kat sana jugak baru-baru ni..

------------
poco-poco

‘tolong’ apa –apa yang patut..
: )

---------
van qif

Tak marahpun..
Pakcik tak angkat pot..

------------
Puterikecil

Pening jugak dengar cerita kau, sekejap suka kat kau lepas tu suka kat bf kau, kira kau dan bf kau bermaduler ye?

Pening pakcik..

-----------
aku bukan umar al-khatab

Aku ingat Che det datang jengah blog aku, tapi bukan umar rupanya..
Heh!

-----------
anonymous37-

aku kira empat sekali dengan dalam perut..
apa salahnya, anak aku jugak bukan?
He he

--------------
bunga melati

prince charming susah nak cari, ugly betty pula berlambak di sana sini..

macam pantunler pulak..

-------------
ron

kaulah panaskan..

he he

-------------
ron tulen

ada ron tulin pulak..

-------------
skar

walaikumusallam.

:)

-----------
fatimah claire tan Abdullah

ada masa sambung , ok?

----------
bentara

aku tak tahu..

------------
che non

APA YANG TAK SANGGUP?

-------------
fairuzmokti

layan jer..

----------
maria

semua dari Allah
aku hanya posmen yang akan jadi mayat…

banyak dosa aku disini, cintailah aku, semoga aibku tertutup..

----------------
valsa nine

boleh juga jika bekas lesbian yang sudah bertaubat untuk bercerita disni, tak tertakluk pada gay sahaja, aku tak mendkriminasikan wanita…

hamka said...

Kesimpulan;
Blog aku masih kecil jumlah pembaca terutama dari mereka yang aku sasarkan..

Err, mungkin juga gay yang sudah bertaubat itu tidak dapat email atau bercerita pada aku kerena mereka semua sedang insaf di dalam neraka?
OH…

ps: saja cukupkan 40 komen, he he

Anonymous said...

wah bro, nak cukupkan 40?

bile umur ko masuk 4o tahun? bleh pakai tongkat...
nisab 40 hari dah?...
brape agknye putra putri ko nanti bile umur ko cecah 40 tahun? heheh...

RON TULEN

Anonymous said...

salam.

saya nk kongsi kata2 dr kawan saye..

kata dia..(she's nobody but trying hard to be a good muslim)

" mungkin ade dua golongan 'baik' kat dunia ni..

1)org yg dilahirkan baik dan berperibadi baik
2)org yg masih 'mencari-cari' dan cube berperibadi baik supaya dia dapat jd baik **lebih byk dugaan dan ujian

saya pon xth saye dlm grup mane tp mcm saudara hazreen kate..besar ujian,besar pahala.wa'lahualam.

(^-^)V

hamka said...

mungkin belum cecah 40, kau dan aku sudah habis di makan ulat..

Anonymous said...

setuju dengan pendapat skar^_^

Anonymous said...

aku pun ada perasaan macam lelaki tu.aku ni handsome gak.ha,ha.korang tidak boleh salahkan naluri ini.aku sekolah rendah lg ada perasaan ni.korang ingat aku nak ke perasaan ni..tp syukurlah aku dari sekolah rendah hingga aku berumur 23 ini aku TIDAK melampaui batas.cuma aku hanya membatas diri berkawan dengan lelaki..aku lalui kehidupan sebagai orang yg ada naluri gay ni sorang tanpa pengetahuan sesiapa even mem aku yang gay pun tidak tahu aku ada naluri ni..hebat tak?he,he.aku berjaya dalam hidup aku kerjaya aku tp aku still lonely.however aku suka kat perempuan jugak.so blogger sekalian doakan HILANGKAN perasaan
GAY aku ni..sbb aku mencintai wanita juga dan ingin anak yang ramai.he,he.INI CERITA BETUL.mungkin ramai lagi yang macam aku so doakan pada kami yang telah ditakdirkan ada perasaan ini kembali pada jalan yang benar.insyallah..apa-apa hidup kena diteruskan..

nik ahmad nusuki nik jaafar said...

dari sudut spiritual dan emosi nampaknya dah berjela pandangan dan nasihat diberikan, jadi izinkan saya berikan pendapat dari sudut sains pula. manalah tau berguna ...

kalau kita belajo biologi zaman sekolah dulu, perempuan ni kromosom dia satu spesis jer tapi laki ada dua kromosom iaitu X dan Y.

Maknanya dalam jasad lelaki tu memang ada 2 jenis hormon iaitu hormon lelaki dan hormon perempuan. Mungkin sahabat yang mengadu ni mengalami masalah ketidakstabilan hormon dalam dirinya sejak dulu lagi. Hormon perempuan yang melampau didalam jasad lelaki secara sedar atau tidak akan mempengaguri diri lelaki itu sendiri sama ada emosi mahupun fizikal.

sebab tu golongan maknyah ni makan pil hormon untuk lebihkan hormon perempuan dalam badan dia supaya dapat menzahirkan features-features perempuan yang diingini.

tapi dalam kes pengadu ni, hormon imbalance dalam dirinya itu tidaklah mencecah ke tahap nak jadi maknyah, cuma setakat berjaya mempengaruhi emosinya sahaja.

Jadi anggaplah ketidaknormalan bilangan hormon perempuan dalam diri pengadu itu sebagai satu ujian dari Allah, dan setiap sesuatu itu pula memerlukan ikhtiar. Jadi saya sarankan si pengadu berjumpa dengan pakar di hospital (bukan klinik) untuk pastikan masalah penghasilan hormon pada dirinya dan cara untuk mengatasinya.

walaupun usaha ikhtiar hamba itu tidak memberi bekas melainkan hanya dengan ketatapan qada dan qadar Allah semata-mata namun Rasulullah tetap menegaskan perlunya usaha dan ikhtiar keatas sesuatu kerana sudah ditetapkan Allah @ sunnatullah bahawa manusia perlu kepada usaha dan ikhtiar @ mujahadah untuk sesuatu yang diinginkannya...

selamat berusaha ...

Flying Butterfly~ said...

Salam..
sy mcm agak bersetuju dgn cadangan encik nik...

mana la tau kot2 berkesan,ikhtiar n dgn izin Allah jua apa2 yg berlaku.

Anonymous said...

alabizikrillahitatmainnalqulub.....

hamka said...

Aku pun setuju!

(nak cukupkan 50 komen)

Anonymous said...

usaha bertahun dah tp tidak hilang2juga.sedihnya betul hidup cm ni.nak luah kat orang ibarat buka aib sendiri.tidak apa la dah nasib saya.ini kali terakhir saya komen agaknya.apa-apa pun saya jadikan web ini tatapan saya seharian.thank U

Anonymous said " aku pun ada perasaan macam lelaki tu" adalah saya -zack-

hamka said...

zack...

apapun kita dan siapapun kita..

"berdamai"lah dengan Tuhan...

zack said...

hmm lama tidak berkunjung ke sini. dari segi perasaan memang saya tewas. dari segi fizikal tidak. ya allah sesungguhnya aku sudah berdaya lagi. aku cuba pasrah. cuba berubah tetapi bukan mudah. maafkan saya ayah, mak , kakak serta adik-adik aku.saya cuba menjalani kehidupan sebaik mungkin. tetapi cuma benarkah satu hari ini nanti hati benar-benar menyintai wanita atau aku perlu berpura-pura menyintai wanita?
aku suka pada wanita tapi perasaan pada lelaki melebihi. aku masih lelaki yang sama.

hamka said...

dulu pernah baca kisah perempuan jadi tomboi sebab kecewa dengan lelaki.., err cuba terbalikkan sejarah itu.

Anonymous said...

sebenarnya..setiap yang berlaku pasti ada hikmah...cuma yang beri kekuatan adalah iman dan amal.tiada apa -apa cara yang dapat menjayakan manusia di dunia dan akhirat adalah agama...inilah penawar yang korang sume cari...kita semua kena usaha atas iman kita camna tuan-tuan ikut perintah Allah ..sejauh mana kita kena ikut perintah Allah ikut sunnah nabi..aku ingin berkongsi pengalaman...aku juga pernah menpunyai seorang kawan yang menpunyai "anugerah" ini..tapi apa yang dia amalkan..dia cuba lawan perasaan ini ..kembali kepada Agama islam yang sebenar..puasa dan baca al-Quran merupakan senjata yang mampu menangkis segala macam dugaan.namun...godaan syaitan memang makin kuat..walau kita penah jatuh tersungkur..kita tak boleh mengalah..tak boleh kita adalah gay..gay itu adalah makhluk dilaknat tuhan.nabi pun tak akan mengaku sebagai umatnya..apa yang penting kekuatan dalaman dan luaran perlu ada..ada rahsia sebenarnya..bila mana kawan saya cuba menanggap kawan-kawan lelakinya adalah sebagai keluarga..kasih -sayang kerana Allah..bila mana kita bersandarkan kepada Allah..maka Allah akan jaga kita..Allah akan pecahkan kunci-kunci kegelapan yang memerangkap diri kita..cuma kita kena yakin dan beramal..bila mana kita berada seorang diri.waktu itulah syaitan akan menghantar konco2 mengoda kita..lalu kita perlu bersosial tapi bukan sosial atas nama maksiat ya..pergi jumpa jemaah..saudara-saudara kita..belajar agama ikut sunnah rasullah..bila mana kit aikut usaha ini, kita tak akan rasa dipinggirkan malah kita punya satu tanggungjawab..apa dia tuan2..melahirkan manusia atas nama agama..buat dakwah untuk kita , keluarga kita, sahabat kita,,,barulah diri kita ada perisai yang mampu melawan syaitan laknatullah ini...

Anonymous said...

Assalamualaikum,

aku juga mempunyai masalah begini. pada mulanye hanye pada prsn shje, iaitu suka melihat lelaki kacak. malangnye pada satu masa aku telah tewas kepada godaan syaitan, aku telah melakukan perkara luar tabii. malu sungguh rasanya mengaku di sini. aku skrg sgt malu dgn diri sndri, dkt Allah terutama nya. aku telah memohon ampun kpd Allah, aku amat menyesali perbuatan2ku, aku berjanji tidak melakukannya lagi, dan aku bertaubat kpd Allah. aku sgt bsetuju bhwe suasana itu membantu. aku telah pulg ke jln Allah kerana aku ddk dgn org2 yg berada di jlnnye, Alhamdulillah. doakan dosa silamku diampuni Allah.

Unknown said...

Assalamualaikum
Nampaknya mcm dah outdated plak saya comment kat blog ni . Saya ni umur 20 . Saya ni cuba nak hilangkan perasaan gay dlm diri ni . Tapi selalu tergelincir. Saya perlukan pembimbing dan teman untuk sama2 mencari keredhaan Allah swt :)

Anonymous said...

Hindari zina, solat jangan tinggal n amalkan berpuasa sunat... Tiap2 malam, baca Al Quran, InsyaAllah tenang hati... And please, jangan nk start bercinta dengan mne2 lelaki lain, coz once you dah start bercinta, u akan susah utk meninggalkannya atas alasan ingin bertaubat.. Kenapa?? Sebab salah satunya, awak xnk menyakiti hati si dia... Its important... Once, masa awak dlm proses nk berubah, nescaya mmg byk ujian hadir but just calm down and please JANGAN TINGGAL SOLAT... And terapkan diri anda. Nak masuk syurga, Nabi Muhammad kne mengaku kita sebagai umatnya...

Unknown said...

Thanks atas nasihat ! Saya akan cuba praktikkan . Tapi baru baru ni saya ada mimpi basah gay. Adakah saya berdosa kerana mimpi sebegitu ?

Anonymous said...

Mimpi mainan perasaan ja tu. Ke sblom tdo pkiiran tgh bernafsu kot . Kenal bbrapa kawan yg gay perwatakan mmng baik peramah n nmpak sgt sgt lelaki . 1st dpa kta mmng minat laki tp bila dh lama bkawan .dpa cita yg mayb naluri diaorg mmng berdasarkan nafsu ja sbb hubungan mmng xkemana . Ada sorang dr kwn sy ni citer dia pnah knal sorang pakcik umur 58 n pakcik ni mmng xtinggal sembahyang. Tapi sayang pkcik tu pn layan laki . Alasan yg dia kata pakcik tu bg . Walaupn pakcik tu tua tp bnda yg mendorong dia cari gay sbb kuat nafsu . Dia tua tp nafsu dia ttap kuat .Dari cari pompuan yg leh ngandong better dia layan laki . Bayangkan la pakcik tu smayang xtinggal anak dh 5org .Yg paling tua umur, 30. Tp still layan gay .Alasan dia isteri dh tua n dh xmlayan sgt. Sy yg umur 23 ni dengar pn tkejut. Most pakcik tu sruh bj je. Whutttt ?? Sy sgt sgt memahami kwn sy yg gay n xpnah pinggir diorg n slalu dpa diaorg berubah tapi bila sy dengar pasal pakcik tu. Pergh dh kawin pn leh jadi gay. Serius takut sy dengar . Yg bg akwardkn lg keadaan anak pakcik tu mmng kawan seumur dgn sy. Sama skolah tadika smpai skolah menengah. Rasa mcm nk nangis ja bila tw pakcik tu bapa kwn sy. Ntah brapa ramai lg yg ada mentaliti ni .Kawin dh branak pinak tp layan gay. Xkesian ke kt isteri n anak anak ? Pakcik tu tw yg sy tw psal dia . 1hari dia ajak kuar minum n nk soh sy by xtw je . Mmng x ar . Dia kta actuali bnda ni bnyk je org bt cmni pandai bt pandai simpan . YA ALLAH LAY BERILAH HIDAYAH KEPADA MEREKA UNTUK KEMBALI NORMAL . Serius sy mmng takut bila tw psal ni. Ingt org muda ja gay, no yg dh pencen bagai b anak smpai 5pn layan gay . Dh la pak ak pn dlm range umur tu . Haihh mintak simpang la. Tiap kali kuar umah ak soh mmbr mmbr spy dia g lepak mana. jd paranoid lak dh .
-Penang

hamka said...

gay ni isu yang besar juga, aku sekarang sedang kumpul bahan dan tulis buku pasal ni, semoga dipermudahkan

Anonymous said...

Salam Admin, boleh mesej kepada saya penghantar email ini?
Moga Allah mudahkan saya membantu diri saya sendiri jua insan ini.
Dan moga Allah selamatkan kita daripada Jahiliyyah~
Terutama pada zaman fitnah ini~
Admin ada tahu ke facebook dia atau akaun dia yang lain?
Seandainya admin bersetuju, admin boleh berkongsi email admin untuk saya dapatkan alamat email pemilik email ini atau apa2 akaun yg admin tahu supaya tidaklah terbongkar tuan badan.
Doakan saya dan beliau jua kita semoga sentiasa dalam lindungan dan redho Allah Ta'ala
Aamiin~

Anonymous said...

Salam Admin, boleh mesej kepada saya penghantar email ini?
Moga Allah mudahkan saya membantu diri saya sendiri jua insan ini.
Dan moga Allah selamatkan kita daripada Jahiliyyah~
Terutama pada zaman fitnah ini~
Admin ada tahu ke facebook dia atau akaun dia yang lain?
Seandainya admin bersetuju, admin boleh berkongsi email admin untuk saya dapatkan alamat email pemilik email ini atau apa2 akaun yg admin tahu supaya tidaklah terbongkar tuan badan.
Doakan saya dan beliau jua kita semoga sentiasa dalam lindungan dan redho Allah Ta'ala
Aamiin~

hamka said...

salam, tahun 2008 tu, dah lama dia email, dan dia pesan jangan share emailnya pada sesiapa, jadi saya minta maaf,

Anonymous said...

Kepada penghantar email saya sarankan awak berkahwin, kerana saya adalah isteri salah seorang yang mempunyai ciri seperti awak. Apa yang saya faham selama kami berkahwin orang seperti ni memerlukan sokongan moral dan motivasi yang dr seseorang yang dia percayai. Alhamdulillah perlahan2 beransur pulih. Tapi yang memberi sokongan perlu tabah dan kental dari segi mental dan emosi. Sekiranya allah swt menghantar jodoh kepada awak berkahwinlah jgn takut kerana allah swt akan hantar seseorang yang akan memahami awak dan faham masalah awak. Allah tidak akan menghantar orang yang salah percayalah dengan pilihan allah pasti itu yang terbaik untuk awak. Sehingga hari ni saya bersyukur dan percaya pasti ada hikmah yang baik allah swt temukan saya dengan dia sebagai jodoh. Dan saya akur dan terima dia dengn ikhlas dan sepenuh hati saya dengan harapan saya salah seorang yang dapat membantu dia keluar dr dunia dia dan menuju jalan yang sepatutnya. In syaa allah.