Mar 11, 2008

Adakah ini membantu?

(Untuk wanita yang sudah mengandung sahaja)

Mengikut ‘gostat.com’, ramai pembeca sesat yang bermula dengan carian-carian peribadi telah di salah pimpin oleh Pakcik google ke blog aku..

Ada yang datang dengan carian “ ustaz melancap”, “bersetubuh dengan ustazah”, “merogol mayat”, “hisap kemaluan ustaz”, “pancut dalam” dan sebagainya… (tak payah tulis semua lerr, naik syekh karang,..) namun akhirnya Pakcik google pimpin ‘kemaluan’ kamu ke sini, ke www.keretamayat.blogspot.com.

Aku tak perlu mintak maaf, Cuma.., Mudah-mudahan, asbab korang tersesat ke sini, dan rajin membaca, Akhirnya korang mendapat hidayat serta petunjuk serba sedikit.., mudah-mudahan…

Namun ada jugak yang ikhlas bertanya soalan kepada Pakcik Google, lalu di salah pimpin ke blog aku.., tentu kecewa bukan? Dan aku mungkin patut mintak maaf…

Baiklah, sekali sekala, dan jika ada masa, aku akan cuba bantu korang setakat yang aku mampu.., jadi kepada sesiapa yang search “bagaimana bercerai susu”… hari ini adalah hari bertuah korang!..

Hari ini, korang akan menerima nasihat ihklas daripada seorang suami yang berpengalaman kepada semua orang perempuan yang sedang mengandung akan teknik terbaik untuk bercerai susu dan kesan sampingannya.. (insyAllah)

Straight to the point,

Orang perempuan yang ada anak berumur setahun tapi sudah mengandung lagi (macam bini aku) telah patut di nasihat oleh doctor supaya bercerai susu dengan anak yang sedang menyusu sebab anak dalam perut pun nak ‘susu’ juga..

Bukan apa, takut-takut, bila anak kat luar masih menyusu, maka zat si ibu akan tertumpu pada anak yang masih menyusu lalu akibatnya anak yang di kandung pula terbantut zat pemakanannya..

Untuk bercerai susu, ada masalah lain, iaitu.., biasanya, bagi ibu-ibu yang aktif menyusu, bila anak berhenti menyusu, dalam masa satu hari sahaja, buah dada akan tegang serta bengkak siap keluat urat hijau seterusnya menjadi sedikit azab kepada si ibu, tak boleh sentuh dan tak boleh banyak bergerak....

Tapi bila dah mengandung pula, selepas bercerai susu... tak pula bengkak buah dada si isteri! faktor ini mungkin kerana si anak yang di kandung sedang menerima zat zat…

Sebagai alternative untuk mencari kaedah bercerai susu, isteri aku yang sudah dua kali mengalami pengalaman ini, menggunakan cara menyapu puting susu dengan asam jawa campur serbuk kopi..

Alhamdulillah cara ini menjadi, anak aku terus tak nak hisap susu lagi, nak tergelak aku di buatnya bila tengok wajah si anak menahan kelat masam..

Jadi.. selamat mencuba!
Dan selamat meramaikan rakyat Malaysia yang berugama islam..

Ps: Sebelum tidur tu basuhlah dulu puting tu wahai semua isteri yang mencuba kaedah ini, jangan salahkan si suami apabila sedang korang asyik berasmaradana, tiba tiba jer si suami terus batalkan niat!

Kasihan suami kamu kena gosok gigi sekali lagi, lagipun asam jawa campur serbuk kopi bukanlah kegemaran abang!

Hampeh kelat masam!

11 comments:

ZABS said...

Salam Hamka,
Asam jawa dan kopi bagus untuk tekak tu. Mana dapat petua tu? Walaupun isteri saya tak perlu lagi buat begitu, mungkin berguna untuk anak2 saya nanti.
Kami dulu tak perlu buat gitu, anak2 berhenti menyusu sebelum dua tahun.
Tahniah

Anonymous said...

Bahagian atas entry kali ini menunjukkan ummat semakin menderita!!

oh!

hamka said...

Zabs

Petua tu datang dari orang tua, al maklumlah, ayah aku ada 16 anak, 44 cucu.., mak aku pula ada 9 anak, mak bini aku pula ada 8 anak.., panjang pulak ceritanya..

Apa-apapun, siapa yang sakit tekak, mungkin boleh cuba ‘menyusu’ Asam jawa campur kopi..

Acu cuba try test.

: )

---------
Ansar @ Bungamelur

Masalah seks…, adalah masalah zaman berzaman, mungkin kena letak dalam senarai musuh Negara..

Anonymous said...

ABIS TU.......TU JER./......

YG FRASA SERTA BARIS 5 AYAT U TAK NASIHATKAN KE HAM.....

MEMANG TERUK2..

AKU ADE DGR KENGKAWAN AKU PI KHUSUSI DI SABAH....RUMAH2 BUJANG SUME OSTAZ.....

TP VCD DAN DVD LUCAH BERHAMBURAN.....

KESIAN DEPA....

ADE CARE LAIN KE HAM UTK BANU DEPA NI....

TAU2 JELAH BOLEH SAMPAI TAHAP LIWAT DILIWATI TU....

AMPUN YA ALLAH

DARI NAJMUSSOBAH

Anonymous said...

HARI NI ADE ORG AJAK BUAT GHAST PERTAMA....

MOGE ALLAH TERIMA GASH INI DAN SPREAD KAN HIDAYAH SELURUH ALAM...

JGN RISAU ORG MAU DENGAR ATAU TIDAK YAG PENTING JALAN......

NABI MUSA A.S DIPERINTAH JUMPA FIRAUN LAKNATULLAH SAHAJA...TAPI DIA TAKNAK YG DAPAT HIDAYAH BERIBU2 AHLI SIHIR FIRAUN.......

BILA APA YG KITE KERJAKAN ITU PERINTAH ALLAH DAN CARA MELAKSANAKAN ITU SUNNAH RASULULLAH S.A.W....DAN ALLAH TERIMA YAQEENLAH......JAWAPANNYA HIDAYAH...

PADE SAPE ? BILE? DI MANA? ...TERPULANG PADA ALLAH KERANA HIDAYAH MILIK MUTLAK ALLAH AZZAWAJALLA.....

BUKTINYE ...BAPA SEDARA NABI MUHAMMAD SALLALLAHUA'LAIHIWASALLAM PUN TAK BOLEH DIBERI HIDAYAH OLEH BAGINDA...

KATA HAZRAT BILAL R.ANHU...KALOLAH HIDAYAH DI TANGAN RASULLULLAH....NESCAYA SAYA SUSAH MAU DAPAT......

ULASAN ALIM ULAMA ...KERANA RAMAI LAGI BAPAK SEDARA...SEPUPU...SEDARA MARA RASULULLAH YG AKAN DIDAHULUKANHIDAYAHNYE...MACAM PEMBAHAGIAN HARTA LE...

hamka said...

untuk atasi masalah VCD lucah, aku belum ada idea lagi..

maaf

Chenta_Ina Mohamad said...

entry ni x dapat sambutan ke.. 6 comment je.. tapi bagus petua tu.. untuk anak la.. untuk bapak anak memang x sesuai... (masih lagi tergelak-gelak...)

hamka said...

NAJMUSSOBAH

video lucah punya entry, aku dah update, dah tulis, sila rujuk!

-------
Ina

inilah entry paling tidak mendapat sambutan, tapi aku pengkomen ke 8, top ten!

jozan said...


yaaaaaaaaaayyyyy......



aku yang ke sembilan

err...petua unuk pekat kan pancutan susu suami macamana yer hamka?

hamka said...

banyakkan minum air susu pekat manis.

adohai

lc said...

TIPS UNTUK IBU MENGANDUNG DAN IBU BERSALIN

Bagi ibu bersalin, terdapat pelbagai barang yang anda perlu beli untuk bantu memudahkan tempoh pantang anda seperti bengkung bersalin.

Namun begitu, masih ramai ibu yang tidak tahu tentang kepentingan serta kelebihan memakai bengkung apabila mereka sedang dalam pantang. Makanan orang berpantang

Kadang-kadang kita ada terdengar atau terbaca yang kulit ibu mengandung boleh menjadi cerah dan lembut, tetapi bagi yang tidak boleh mengandung bagaimana pula? Jika mahukan kulit yang cerah dan lembut boleh gunakan scrub badan terbaik untuk buang sel-sel kulit mati dan dapatkan kulit yang sihat.