Jan 19, 2023

Laporan kepada Nabi?


 

Hari tu saya cerita masjid Sri Petaling dalam kenangan, meriahnya bagai masjid Nabawi maka syukur hari ini rezeki Allah dapatlah saya bersubuh hari di Masjid Nabawi..:

Bercucuran air mata sebab saya yang banyak dosa masih diberi ruang oleh Allah mendekati jasad Nabi Muhammad Saw…

Laporan ya Rasulullah…. Kampung saya surau belum penuh macam solat jumaat, lorong rumah saya ada tiga wakil sahaja datang solat berjemaah, amalan ziarah dari dua kali seminggu  kini hanya seminggu, semua salah saya Ya Rasulullah, maafkan saya…..

Ya Allah… ampunkanlah dosa saya sebab belum mampu makmurkan masjid seperti kekasihmu..

Ya Allah kau bantulah semua umat islam di seluruh dunia, sungguh antara kami ada yang ditindas, Kau bantulah, antara kami ada yang sakit, kau sembuhkanlah, antara kami ada yang bergaduh, Kau damaikanlah, antara kami ada yang diliputi beban beban, Kau ringanlah, antara kami ada yang berhutang, kau permudahkanlah, antara kami ada yang rosak iman, Kau Baikilah, antara kami ada yang tidak membantu, Kau Gerak gerakkanlah. Antara kami ada yang tiada zuriat, kau suburkanlah, antara kami ada yang kesunyian, kau meriahkanlah, antara kami ada yang menuju lembah neraka, kau pimpin lah ke Taman syurga.

Izinkan kami bersama Nabimu di Syurga.

Mohon  bantu Rohani kami agar teguh Keimanan sampai mati, asal Kau Redha!

Amin Ya Rabiil Alamin!

No comments: