May 14, 2012

Bagaimana menjadi isteri yang solehah? part 3

(Dulu aku tulis part 1, ramai yang tak puas hati sebab pendek sangat, aku sambung part 2, pun masih ramai tak puas hati sebab pendek jugak, jadi aku sambung part 3)
Soalan asal dari pembaca: bagaimana nak jadi isteri solehah?

Jawapan part 1:
korang kena menjadi seorang isteri yang mudah di ajak berbincang dan juga mudah di ajak bersetubuh.


Jawapan part 2

Itu bila ajak, jika tak di ajak, tapi korang yang ajak suami berbincang atau bersetubuh, lagi lagilah solehah!Woha!


Ok, sekarang part 3.

Isteri solehah adalah isteri yang mengejutkan suaminya untuk bersetubuh bersolat subuh sebelum subuh setiap hari sampai suami jadi mayat. Alhamdulillah.

Aku tambah lagi sikit, solehah juga isteri yang dah tahu esok lusa akan datang haid, lalu mengejutkan suaminya untuk bersetubuh sebelum subuh agar suami yang di kasihi tidak menderita air naik kelapa sapanjang tempoh haidnya-Woha!

Ps: 'Solehah' di sini adalah merujuk pada pandangan cermin keretamayat sahaja, harap maklum.

Ps2: Tempoh promosi harga buku Permata yang hilang akan berakhir hujung bulan ini, harap maklum.(Sehingga 1 Jun RM25, selepas 1 Jun RM29)Kos penghantaran masih RM6.

46 comments:

StingRay said...

Awal pagi update blog nampaknya Hamka.

Isteri dah tolong kejutkan ke? =)

hamka said...

Arhhh, kantoi!

namakuamir said...

isteri yg solehah isteri yg sentiasa tasykil suami untuk pergi berdakwah...:)

Asfan Ash said...

air naik KELAPA yeee

Anonymous said...

tentu Hamka air naik kepala hingga menulis kepala jadi kelapa ha ha ha...

Bakal Mayat Seri Kembangan said...

kpd anon di atas, aku pun perasan Hamka taip air naik kepala jadi kelapa... adoiiii.....

air naik kepala hingga meleleh ke telinga ke ni??

Mummy said...

Amboi masing2 awalnya bangun...ker tak tido lagi...apa2pun entri kali mesti ada gak yg tak puas hati tp mungkin tak byk macam part 1 dan part 2

Mindaberbisa said...

Ringkas dan padat. Senang difahami.

Anonymous said...

=D wow mudahnye nk jd isteri solehah..

Anonymous said...

mandi pagi sejukkkk ke brooo

Cik Norfa said...

hahaha....tapi camne kalau dah kejut, suami suh kita plak yg pi mandi dan amik wuduk dulu sementara dia masih mahu berdengkur seminit dua..haissh...kang klu ckp lelebih nnti suami saya buat muka...

Anonymous said...

kecewa ngn entry nii..serius!!

Anonymous said...

Hukum nafkah zahir batin suami wajib bagi, benda wajib x bagi HARAM hukumnya kan, aku penin isteri solehah yg sepatutnya menerima kini bagaikan jadi pemberi pulak untuk jadi solehah, kalau suami x bagi x pulak kecoh HARAM, kl isteri x terima kecoh dilaknat sampai pagi, pape pun aku yakin Ya Robb adil saksama, manusia je penin utk interest msg msg WOHA hehe

Anonymous said...

Kekeke aku nk tanya bang keta mayat, Rasulullah saw kejut isteri ke isteri kejut Rasulullah saw, ikut sunnah la, jgn ikut suka kita je, yang hamba tahu isteri solehah pertama melangkah ke surga buat lagu ni, somi balik, tunggu kt pintu, pegang ayag, pegang rotan, selak kain, tu analogi la, kl zaman la ni, somi balik, kiss kiss laju laju, teman dinner, nk tido pakai sexy sexy wangi wangi, tang rotan hamba x tau la nk buh tang mane kekeke

siti said...

juga is3 yg menyuruh suami berjemaah di mesjid ;)))

wali saffiyah said...

teringin nak jadi isteri solehah.. tapi masih mencari-cari suami soleh lagi..ya Allah, permudahkan jodohku~~

Unknown said...

haha,sama je,cuma ditukar bentuk ayat

Ad_dEen said...

jadi x paham maksud entry plak ble baca komen2 dr para tak puas hati ni..
wuhu..
ayarkkk!

che man said...

Wohaaa.....terbaek he3...tau punya olang tau la kan hahaha..

hamka said...

Aku tak boleh komen, sebab air KELAPA DAH JADI SANTAN!!

Woha!

HADI said...

Somi yang rajin berdakwah biasanya kurang ganggu istrinya tidur malam sebab kepenatan berdakwah.

Suami yang rajin kejut istri malam-malam kurang dapat buat dakwah sebab kepenatan kurang tidur malam.

WOHA-WOHA

Abu Nawast said...

Buku hang bole guna untuk taklim ker...???

hamka said...

buku aku tak boleh guna wat taklim.., tapi boleh guna untuk pujuk bini pergi taklim masturat-woha!

Anonymous said...

Assalam

Isteri tuan tanah tolong kejut kerana Hamka tahajud sepanjang malam dan tidur di akhir (sebelum subuh) kerana mengejar sunnah.

Oleh itu besar ganjaran isteri yang tolong kejut.

Aku weekend husband dah hampir 2 tahun dan isteri sering talipon sebelum subuh, kadang-kadang aku talipon. Sama-sama talipon, sama-sama sayang, sama-sama takut pada Allah...insyallah.

Khalid

P/s: Hamka pergi ijtimak mana? nak jumpa kat ijtimak boleh?

Ridhwan bin mohd yunus said...

Salam tuan yang di muliakan oleh allah

Seperti yang di janjikan dalam ruangan komen yang lepas.. entry ape yeaks.. wa da tak ingat.. mungkin isteri cantek kena cerai kot. wa telah berjanji akan berkongsi 6 petua rahsia seorang suami soleh di mata isteri solehah dan ini adalah sekadar petua.. nak lembutkan hati isteri.. kena la takluk hati nya.. petua dari orang tua yang mursyid..

(maksud mursyid pada wa adalah orang yang taat pada perintah allah , meninggalkan segala larangan allah dan menekuni sunnah nabi Muhammad saw dalam kehidupannya setiap saat dan ketika.. )

Baik lah tapi harus diingat petua ini adalah rahsia.. dilarang sama sekali untuk menceritakan pada orang lain… rahsia ini… terutamanya isteri .. bukannya ape takut tak jadik.. malu jeks.. lagi satu kalau isteri dah tau.. tak best la kan.. kena carik petua lain plak.. (rahsia)

Petua rahsia yang pertama.. pertama yeaks… sambil menghayun kan satu jari..

Lakukan segala amalan sunnat di rumah contohnya.. baca Quran , surah al waqiah .. surah al muluk.. Surah Arrahman , Surah yassin atau Sembahyang tahajud , sunat dukha … atau buat Sujud syukur dapat isteri dan sujud sukur dapat tambah isteri lagi dan lagi dan lagi.. cukup empat.. aku pernah dengar sebelum setubuh sembahyang sunat dulu.. sunat ape yeaks.. sape la cakap ngan aku.. ada lagi.. aku pernah dengar jugaks.. yang lepas jeks nikah buat sembahyang sunat.. ntah ler..

Tunjukkan pada isteri dan anak2 amalan sunat tersebut supaya dicontohi oleh anak2 dan bila isteri tengok pun terasa bangga la… inilah suami idamanku dunia dan akhirat..

Petua rahsia yang kedua.. dua … sambil menghayun kan dua jari telunjuk dan jari hantu..

Sebelum masuk rumah.. baca kul huallah hu ahad 3 kali dan bagi salam… jumpa isteri pegang ister.. jumpa anak pegang anak.. supaya apa.. supaya semua kebaikan masuk dalam rumah kita dan kebaikan tersebut menusuk kedalam ubun2 isteri dan anak kita… wah wah wah.. senang nya nak dapat kebaikan.. iya memang sukar untuk dijelaskan tetapi begitulah.. jika masuk sahaja tanpa memberi salam.. sudah tentu setan dan jin jahat ikut masuk sekali .. maka kejahatan pun terut serta dalam mengharmonikan rumahtangga kita….

Petua rahsia yang ketiga …. tigaa … sambil menghayun kan tiga jari jari telunjuk , jari hantu dan jari manis...

Pegang isteri dengan cari kelima2 jari kita masuk dalam kelima-lima jarinya.. buat selalu cam gitu supaya apa.. supaya isteri rapat ngan suami..

Petua rahsia yang keempat.. malas da nak taip
Belikan hadiah.. bukan beli mahal2 pun…. beli la coklet canberi ke .. alah ..baru dua ringgit.. tak pun ais krim konetto ke.. baru singgit lapan posen..lepas tu ayat la si isteri.. cakap ngan isteri .. ayang ayang.. ari nie abg Nampak ais krim teringat kat ayang.. Nampak ayang teringat aiskrim.. jadi abg hadiahkan ais krim ni untuk ayag sebagai tanda abg sentiasa mengingati sayang yang suka makan ais krim.. itu ais krim la.. ala tuan.. pandai2 la menganyat isteri.. isteri tuan2 gaks..

Petua rahsia yang ke lima .. wa da semakin malas nak menaip.. sambung boleh.. heh.. tapi da janji kan.. wa terus la gask..

Kurangkan bercakap dengan isteri… banyakkan diam.. cakap benda yang penting2 jeks… bila kurang bercakap isteri akan jadi teka teki tau.. abg aku ni dah makan ke belum.. dah minum ke belum.. dah tido ke belum.. kan best cam tu.. segala keperluan kita di sediakan dengan sempurna… biar dia yang Tanya… bila dia Tanya .. dia kena lah buat.. hahahaha

Ke enam..
Jangan selalu sangat mintak2 ingin bersetubuh… kurangkan mintak2.. biar dia yang mintak… tahan sikit beb… kita lelaki… kena la tahan la sampai dia yang mintak… baru la dia bagi betul2… ape2 pun hikmah la..

Ok.. dah tu jeks.. lepas seminggu ko bagi laporan kat wa.. wa nak tengok berkesan ke tak..

Anonymous said...

saya sgt suka komen en. ridhwan. yg ni baru betul dpt lembutkan hati isteri..sorry hamka. dari baca hamka punya entry, balik2 ckp pasal bersetubuh. kita pompuan pon jadi dah malas nak buat, sbb lelaki tahunya nak bersetubuh. macam ridhwan cakap, selain dari bersetubuh ada benda lagi boleh buat. jadi celikla mata saya. kan bagus ada nasihat macam ni..selain dari setubuh, setubuh dan setubuh, ada benda lain yg boleh dan perlu rasanya dibuat sebelum pikir nak bersetubuhhh jee.

Anonymous said...

pergh! terbaik... lama aku x gelak kuat2 baca entri ko. huahaha3...

mr. ridhwan, thanks. petua yg baik. cuma yg ke 5 tu aku mmg x boleh. dah le aku balik hujung minggu je. sian wife aku nanti ingat aku dah ada awek lain...

dzoel

aku_ein said...

Salam semua

Khalid, sama la kita (weekend husband), cuma aku sangat tertarik dengan cara ko, kejut time semayang subuh..insyaallah aku nak cuba praktikkan..sebab selalu gak aku terlajak (walhal, sendiri yang tutup alarm handphone, huhu..)

Ridhwan, sangat bagus tazkirah ko (err..tazkirah ke)..pun kena praktikkan..apsal ko dulu xnikahkan aku..xpun interview aku ke..hehehe..

Dzoel, betul pe yang ko cakap..ehh..ramai lak yang weekend husband kat sini..

Pada yang rasa xselesa dengan cara Hamka, aku xboleh nak kata pe..mungkin cara pemahaman kita berbeza..

1+1=2, ada yang boleh faham terus, ada yang kena terang dengan betul, baru faham kenapa 2..xpe la, sama2 berbincang, yang baik datangnya dari Allah, yang xbaik datangnya dari Hamka..n kita semua..hehehe..

Anonymous said...

nak jual buku kena la citer sal setubuh2 ni. hihi

Ismi Ijmi said...

best3.

Sky said...

Salam,

Mungkin Hamka minum air KELAPA masa buat entry ni...

Perempuan mudah masuk syurga kan? Tapi boleh juga mengheret sama lelaki dalam neraka...

Mari la kita sama2 bimbing anak isteri untuk sama2 menuju bahagia dunia akhirat...

Wassalam.

Anonymous said...

teruja sebab baru dapat buku semalam! baru baca 3 chapter tapi rasa kureng sikit..mcm banyak sangat kena edit.apepun akan ku gagahi jua hingga ke perkataan terakhir. pada aku, bace blog lg best.huhu

p/s : Thanks Hamka sbb sign..woha itu milik kita...
Woha!

Irfa said...

ayat ujung tu buat saya gelak :)

cape said...

eh, apa kaitan gambar dengan cerita?

Anonymous said...

Oiii hamka...harga blog ko 32K lbih,..jual kat aku la blog ko oii,.wohaa

Ridhwan bin mohd yunus said...

bukan tazkirah.. petua jeks..

petua nie aku bagi untuk laki yang bini dia mintak cerai.. sebab dah tak de hati kata isterinya..

orang sekarang tuan.. macam-macam wa dengar.... lebih-lebih lagi pompuan mintak cerai..

tapi si laki .. tak nak ceraikan.. lepas tu dah tak nak tinggal serumah.. bukan setahun dua tapi yang sampai berbelas-belas tahun pun ada... sampaikan si pompuan nie ntah bape kali kena tangkap dengan penguatkuasa dan bila si isteri mintak cerai .. laki dia cakap masih sayang..

itu sebab wa cari petua nak menundukkan hati isteri.. bagi pada si laki ni supaya dapat melembutkan hati isteri ni tadi

ok.. kalau laki bini yang nak bercerai kat luar sana.. wa nasihatkan pada laki2.. lelaki sahaja..

kalau bini nak mintak cerai sangat....korang jangan lafaz kat luar mahkamah, jangan...

Dan Kalau boleh.. dalam mahkamah pun jangan lafaz.. cuba mintak loyar korang buat pasakh pada hakim.. ataupun hakim yang pisahkan korang dan korang pun tak lafaz.. hahaha.. sebab ape..

sebab bini sekarang nie terer ko tau.. mase nak bercerai berjanji la tak mintak ape2.. janji dapat berpisah.. bila dah cerai... ko tengok... lagi la kalau ko lafaz.. boleh mati kering dengan tuntutan itu dan ini... tapi dulu dia yang mintak cerai..

hamka said...

bagus ada Ridhwan bin mohd yunus.., :)

teruskan bagi komen yang bernas!

Anonymous said...

salam..meh sini kita bagi petua utk suami supaya isteri sik nak je..hehehe..Hadis Rasulullah saw janganlah si suami mendatangi isteri seperti binatang mendatangi partnernyer, kena la ada pembuka selera g2, ni gua guna bahasa kita kita la, rasulullah saw idak la bersabda begini kan, nak baca hadis sebenar sila google ya, jangan malas...ok Rasulullah saw suh para tuan tuan kalau nak bersetubuh gan bini kena la memberi ciuman dan pujuk rayu yang membuatkan hati isteri cair g2...korang ni tang nikah lebih je mik tahu, tang nak buat bini suka disetubuhi ko tak menuntut, sebelum ni de ko tahu pasal hadis ni x..WOHA Sunnah Rasulullah SAW yang bermaksud, “Janganlah seseorang dari kamu menyetubuhi isterinya seperti haiwan, tetapi hendaklah di antara keduanya ada perantara.” Sahabat bertanya, “Wahai Rasulullah, apakah perantara itu?” Rasulullah SAW bersabda, “Ciuman dan rayuan.” (Hadis riwayat al-Dailami) untuk yg malas google, dn tepek cini..hihi

radzi_uitmjohor said...

I like

GOKU said...

bro, klu awek yang kejut subuh mcm mana bro? halal campur dgn haram, haram jugak lah jadinya.. tanya soklan jawab sendiri haha

hamka said...

: )

Syafiq Ahadin said...

to Goku: hahahahahahahahahaha! aku gelak komen kau!!!!

detective nie said...

den bolum kawen...xde isteri untuk ditunjukkan entry ini..tp aq akan cuba untuk tunjukkan kepada bakal2 isteeri ku nanti..
woha!

hamka said...

: )

AbgJanggut said...

To GOKU : Kalau dah awek yg kejut subuh. tu maknanye : awek ko tu suruh minang dia lah cepat2.jadi laki yg sah... heeyyy susah betul lah ko ni (sengal), nasib baik lah takde awek yg kejut aku subuh, tau dah berbini agaknye oh.... Bro H ada tak awek yg kejut ko subuh. kalau ada bernasib baik lah tu..... ha ha ha (boleh tambah lagi satu calon isteri soleha).

hamka said...

bini jer yang kejut bang janggut oii.., kadang kadang kejut solat subuh, kadang kadang kejut berstubuh.

woha!