Jan 7, 2006

Mengumpat dapat pahala?

(Biar betul..)

Korang pernah dengar tak 'mengumpat dapat pahala'..biasanya aku dengar dari parti pembangkang kerajaan, diorang cakap memang boleh pahala kalau kutuk kerajaan yang zalim,kononnya…lalu keluarkan dalil, nas dan fatwa. Aku malas nak ulas apa2 kau punya dalil,nas dan fatwa sebab korang ada otak boleh pikir, yang aku belajar ada golongan tertentu saja yang kita boleh umpat, contohnya orang yang aku akan ceritakan kat bawah ni..
certa benar...
Ada satu org pakcik tu kira hensemlah jugak waktu muda, org senang, ramai org hormat lepas tu kahwinlah pulak dgn gadis tercantik kat kampung dia, itu takde masaalah, cuma dia ni cukup anti dengan anak seudara dia yang buat kerja daqwah.
Cukup anti! bila anak saudara dia buat daqwah dari pintu ke pintu dia pun ikut sekali gak, dia pergi kat rumah org yang anak saudara dia jumpa tu dan sound:
"dia tu anak saudara aku, gila! ahli sihir dan macam2 lagilah!
tapi anak saudara dia penyabar orgnya...
Nak di takdirkan Allah maka anak saudaradia ni dpt 7 org anak, 3 lelaki, 4 perempuan. tapi yang laki2 mati kecik...maka bapak saudara dia ni berlagak nak mampus, dia kata anak saudara dia ni tuhan tak berkat, zuriat, lemah tak power dll. mentang2 dia ni ada 10 org anak lelaki..tu yang berlagak giler tuuuu.!
Allah Maha Kuasa , makhluk tak de kuasa! satu hari tu dia kena penyakit kusta...habis tubuh dia kudis2.
isteri dia yg cantik tu pun dah tak sanggup , akhirnya dia di letak dalam "reban".
Makanan diletak dalam mangkuk dan di sorongkan dgn kayu...
begitulah hari2 sampai dia pun dah mati..jadi mayat daa...
Tapi takde pulak org sanggup ambil mayat dia, nak ambil camne tarik tangan- putus tangan, tarik kaki- putus kaki...sadis sungguh...
terpaksa upah org dengan bayaran yang mahal. Lepas tu bila dah gali lubang nak tanam mayat dia nih, dah timbus, jalan beberapa langkah.
BUSHHHHHH!!!!
Mayat dia tersembur dari tanah. bumi tak terima, kena reject. di
cuba berberapa kali tapi still "bush!"gak. akhirnya mayat dia terpaksa di taruk jauh di hujung kampung dan ditutup dengan batu.
Begitulah nasib dia hinggakan Allah tulis nama dia dalam Juz Amma yang mana korang baca surah tu dia dan isteri dia akan terbakar dan korang pulak dapat pahala..

Sekian untuk hari ni

10 comments:

Anonymous said...

BERKATA YANG BENAR DIHADAPAN PEMERINTAH YG ZALIM DAPAT GANJARAN BESAR


ABF4932

Hamka said...

Benarlah apa yang benar, terima kasih

develish queen said...

baru di introducekan oleh sorang kawan pasal blog nie...so, mungkin dah ketinggalan untuk bagi comment kat entry yang nie.

Tak salah...nie citer pasal Abu Lahab kan?

Hamka said...

Pandainyaer.........
patutlah pandai, ada gambar:
"kita minum dulu"

bijak..bijak...:)

Anonymous said...

juz amma...
surah ape eh??

Hamka said...

TabbaTTyada abi lahabingwatab..

Anonymous said...

terima kasih banyak...

Hamka said...

sama sama
: )

Mummy said...

Bercerita hal orang..kalo betul jadi mengumpat..kalo salah jadi fitnah..kalo baca berita tu camana yer..nak2 lak gosip artis...heh

Hamka said...

baca ok, sebarkan tu, hati hati..