Mar 16, 2014

MH370 satu konspirasi?

(Dari mesej FB: Abang Hamka, saya dah tahu siapa yang bertanggung jawab dalam kehilangan kapal terbang MAS)


Abang Hamka nampak tak?, inilah buktinya CIA yang bertanggungjawab.

****************
Hamka said:

Dik, setakat nak buat teori konspirasi, semua orang bodoh boleh buat, aku dah cakap lama dah, orang yang reka teori konspirasi penipu, dan orang yang percaya adalah bangang! Dalam islam, kita kena bawa bukti yang jelas, bukan guna sentimen, atau angka, atau logo atau lirik lagu sebagai bukti, jika orang kapir di amerika bodoh macam korang, mereka boleh kaitkan aku sebagai pengganas pulak sebab:

MH 370 =

M = Muhammad
H = Hamka

37 = umur aku tahun ni.

0 = (masih belum ada idea, tapi apapun maksud kosong ni di tafsirkan, akan ada yang bodoh bangang sanggup percaya, Adohai..)


Ps: Otak yang ada tu lebih baik fikir makna makna dalam Al quran dan kaitkan dengan diri sendri yang banyak dosa atau cari jalan penyelesaian kepada ummat islam yang lemah kerana tidak bersatu. Itu yang terbaik. I rest my case.

Update: Baca link ini dan mulakan hidup baru:


98 comments:

alfindani said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

la dah tua pon tapi.....isk, nak ckap serba salah, tak per la...

Anonymous said...

http://1.bp.blogspot.com/-IF1kCJ4P7D0/UyWJQehclFI/AAAAAAAA6IQ/YFUatWZ6BOo/s640/1959762_274675596039799_1545430800_n.jpg

cari nombor tersembunyi

Anonymous said...

Rahsia Penghafal al-Quran: Cara Mengetahui Mukasurat Setiap Awal Juzuk Al-Quran

Jika anda ingin mengetahui Juzuk 5 di halaman ke berapa:
5-1 = 4, 4 perlu didarab dengan 2 jadi 4 x 2 = 8
Letakkan no 2 selepas jawapan.
Jadi, juzuk 5 adalah pada halaman 82
Sekarang lihat pada Quran dan anda akan lihat Juzuk 5 bermula pada halaman 82.

Anonymous said...

Dalam Al Quran

Day (Hari) – 365 kali
Days (Hari2) 30 kali
Moon (Bulan) 12 kali

Anonymous said...

Jumlah para nabi, rasul dan sahabat

Jumlah para nabi dan rasul berdasarkan kepada hadits nabi iaitu ada seramai 124,000 orang. Manakala jumlah para rasul sahaja ialah 313 orang. Sedangkan rasul yang wajib kita ketahui ialah 25 orang. Ada kisah nabi yang diceritakan kepada kita dan ada yang tidak pernah diceritakan.

“Dan Sesungguhnya telah Kami utus beberapa orang Rasul sebelum kamu, di antara mereka ada yang Kami ceritakan kepadamu dan di antara mereka ada yang tidak Kami ceritakan kepadamu.” [Surah Ghafir : Ayat 78]

Dari Abi Zar al Ghifary r.a. berkata, “Bahawa Rasulullah s.a.w bersabda ketika ditanya tentang jumlah para nabi, “(Jumlah para nabi itu) adalah seratus dua puluh empat ribu (124,000) nabi.” “Lalu berapa jumlah Rasul di antara mereka?” Baginda menjawab, “Tiga ratus tiga belas (313)” [Hadits Riwayat At-Tirmizi]

1 + 2 + 4 = 7

manakala jumlah para rasul pula ialah 313 orang,

3 + 1 + 3 = 7

dan jumlah rasul yang WAJIB kita ketahui ialah 25 orang,

2 + 5 = 7

Ada pendapat yang mengatakan malaikat Jibril mempunyai 124,000 sayap (ada juga riwayat yang menyebut 600 sayap). Dia turun ke Bumi bertemu dengan Nabi Muhammad S.a.w sebanyak 124,000 kali juga.

Jumlah keseluruhan sahabat nabi S.a.w ialah 124,000 orang. Jumlah pejuang-pejuang Islam yang menyertai Perang Badar iaitu perang pertama dalam sejarah dakwah Nabi Muhammad S.a.w ialah seramai 313 orang.



Anonymous said...

Sila buka terjemahan AlQuran, surah ke 3 dan ayat ke 13, maka anda akan menjumpai ayat yang berkaitan dengan Perang Badar.

"Sesungguhnya telah ada satu tanda (bukti) bagi kamu pada dua pasukan yang telah bertemu (di medan perang); satu pasukan berperang pada jalan Allah, dan yang satu lagi dari golongan kafir musyrik. Mereka (yang kafir itu) melihat orang-orang Islam dengan pandangan mata biasa (seolah-olah) dua kali jumlah mereka. Dan Allah sentiasa menguatkan sesiapa yang dikehendakiNya, dengan memberikan pertolonganNya. Sesungguhnya yang demikian itu terdapat satu pengajaran yang memberi insaf bagi orang-orang yang mempunyai mata hati." [Surah Aali Imran : Ayat 13]

Telah diriwayatkan oleh Al-Aufi, dari Ibnu Abbas, bahawa kaum mukmin dalam Perang Badar adalah seramai 313 orang. [1]

Sebahagian ulama Salaf berkata; "Iman itu mengandungi 313 akhlak, sesuai dengan jumlah bilangan para Rasul yang diutus...... " [2]

Tentang jumlah rasul yang wajib kita ketahui iaitu seramai 25 orang, ada kaitannya dengan jumlah nama Nabi Adam a.s disebut dalam AlQuran iaitu 25 kali.

Dapat kita lihat, setiap satu nombor yang mewakili jumlah para nabi dan para rasul, jika dicampur setiap angka akan menjadi jawapannya 7. Sebagaimana kita ketahui, nombor 7 juga sangat banyak ada kaitan dalam Islam.

Anonymous said...

LAUTAN – 32 kali
DARATAN – 13 kali

LAUT dan DARAT = 32 + 13 = 45

Justeru itu, peratusan laut = 32/45 x 100 = 71.11111111 peratus
Peratusan daratan = 13/45 x 100 = 28.88888889 peratus
JUMLAH = 100 peratus

Anonymous said...

http://detikislam.blogspot.com/2012/08/subhanallah-matematik-dalam-wudhu.html#

Anonymous said...

Kami bertanya, “Wahai Rasulullah, berapa lama ia bermaharajalela di bumi?

Baginda s.a.w. menjawab “Empat puluh hari - Hari yang pertama: panjangnya seperti setahun. Hari yang kedua: panjangnya seperti sebulan. Hari yang ke tiga : panjangnya seperti seminggu, manakala hari-hari yang lain: seperti hari-hari kamu yang biasa”

Kami bertanya lagi, “Wahai Rasulullah, bagi satu hari yang seperti satu tahun, adakah sembahyang sehari semalam memadai?”

Baginda s.a.w. bersabda, : “Tidak, tetapi kirakanlah masa untuk mengerjakan sembahyang itu mengikut kadar masa yang biasa kamu lakukan.”

Anonymous said...

kesimpulan awal yg boleh dibuat...

matematik tu ilmu yang Allah bagi.. bagus sebenarnya buat kira kira ... dan pelajaran ini disahkan halal oleh kementerian pendidikan malaysia

couverv said...

org yg tak percaya teori konspirasi secara teorinya org yg bekerja dengan hidden hand

syahirah said...

If its not a conspiracy, then alhamdulillah. if its a consipiracy, then, what say u? U gonna take back all ur words? pengetahuan manusia sangat limited, sesuai dengan taraf kita sebagai hamba. Hanya Allah yang Maha Mengetahui

Anonymous said...

salam hamka

pertama saya nak nasihat... berpada pada skit sedara...

macam ada ciri ciri nak masuk geng dajal jer ni..

amalkan ni sedara...

“Barangsiapa yang membaca sepuluh ayat dari permulaan surat al-Kahfi, maka ia dilindungi dari Dajjal.”

Anonymous said...

contoh fitnah dajal

Hari ini, Jabatan Agama Islam menangkap penzina dan dihadapkan ke mahkamah dan dijatuhkan hukuman TETAPI mengapa riba yang menjadi dosa ke-empat terbesar dalam Islam tidak pula ditangkap.

“…Satu dirham (RM14) yang diperoleh seseorang dari hasil riba lebih besar dosanya 36 kali daripada perbuatan zina dalam Islam…” (HR al-Baihaqi)

Anonymous said...

Oleh itu, kalau kamu tidak juga melakukan (perintah mengenai larangan riba itu), maka ketahuilah kamu: akan adanya PEPERANGAN dari Allah dan RasulNya…”; al-Quran: al-Baqarah:279

Maksudnya: “..Dan sesiapa yang mengulangi lagi (perbuatan mengambil riba itu) maka mereka itulah ahli neraka, mereka KEKAL di dalamnya..”; al-Quran: al-Baqarah:275

tak nampak lagi eh...

Anonymous said...

soalan seterusnya siapa pencipta bank dunia...siapa yang menciptakan sistem riba...

Anonymous said...

nabi ada memberi amaran tentang fitnah dajal...kalau mengikut pengkaji konspirasi banyak yang terjadi didunia sekarang adalah kerja kerja dajal...dan ianya tampak satu kerja yang besar...masakan tidak besar kalau dapat menarik manusia untuk kekal didalam api neraka...sama darjat dengan setan tu

jadi soalan saya pada tuan hamka...bila fitnah dajal itu akan berlaku...

kedua apakah zombie dan vaksin itu lebih releven berbanding konspirasi WTC dan pembohongan sistem kewangan dunia?

Anonymous said...

http://news.nationalgeographic.com/news/2009/07/photogalleries/apollo-11-hoax-pictures/images/primary/090716-01-moon-hoax-flag-waving_big.jpg

ini juga dikaji oleh para konspirator...aku pon naik meluat semua benda nak dikonspirasikan...cuma kalau tuan hamka bijak cuba teka bagaimana bendera tu boleh bekibar dekat bulan... aku memang tak setuju dengan para konspirator ni tak der kerja lain betul...aku jawab senang jer dia pakai kipas la kan..

Anonymous said...

6:25

http://www.youtube.com/watch?v=QhpRIlmRIQ4

ko patut troll video ni...music dia superb mendebarkan dan touching...ada skit2 unsur illuminati dan freemason...rujuk syarif mekah

Anonymous said...

surah al-Imran ayat 54
ALLAH berfirman dalam al-Quran “Dan Mereka Merancang (tipu daya), Allah juga merancang (membalas tipu daya), Dan ALLAH sebaik-baik Perancang (membalas tipu daya)”

Anonymous said...

http://www.youtube.com/watch?v=Vn5aKsYDjNw

lupa lak ada lagi satu video...yang ni pon boleh tahan thrill woo muzik dia...

lupa lak nak tanya siapa mamat omputih yang trol dalam video ko link kan tu eh?

tanya skit...tu ko punya mentor ker?

Anonymous said...

Assalam

Orang yang takut Allah
Tiada apa yang menakutkan dia

Sebaliknya, semua perkara manakutkan dia.

Konspirasi Dajjal adalah mencipta ketakutan selain dari Allah dalam hati manusia.

Takutilah Allah
Takutilah Allah
Takutilah Allah.

CF

Anonymous said...

mesti lah takutkan Allah...pasal takut kan Allah lah orang duk kaji fitnah dajal ni...Sedara ku CF ..spin ...spin isu lagi

Anonymous said...

lantak la korg nk pk mcm mna. nk kaji sejauh mana..
pandangan aku mudah... dkt dunia ni ade 1 perkara yg paling susah di kawal... malah hampir mustahil utk dikawal.
apa perkara itu?? jawab nye manusia..
dan makin byk aku baca ttg teori konspirasi iluminiti apa kejadah ntah... makin aku pelik.. hmpir satu dunia ni dikawal oleh geng konspirasi... apa di dunia ni xde manusia ke??..
geng konspirasi mustahil dpt kawal manusia krna para nabi juga xmampu nk kawal...kononnye mereka menipu manusia dgn konspirasi tetapi hakikatnye ialah konspirasi itu sendiri adalah penipuan.
konspirasi tu hmpir pasti adlh mustahil dan penipu paling besar..

muhamad 84

Hamka Kereta Mayat said...

Soalan aku:

"Tahukan kamu, bahawa manusia telah sampai ke bulan?"

Sila pilih satu sahaja jawapan di bawah.

Jawapan A:

Mana ada manusia sampai ke bulan Hamka? Mengarut semua tu, Ustaz aku cakap,Nabi sahaja yang boleh pergi ke langit waktu israk mikraj, bulan tu duduk di langit pertama, Nabi sampai di langit pertama, mintak izin malaikat dulu baru boleh naik langit ke dua, orang kapir ni tak kan boleh naik ke langit tanpa izin malaikat, ketahuilah Hamka, takde orang boleh pergi ke langit melainkan Nabi. Ustaz aku yang cakap ni, ustaz aku tu tak pernah pergi sokolah sains, Cuma mahir bab fekah dan tasauf serta belajar di sekolah pondok. Apa dia cakap semua aku percaya, ustaz mana cakap bohong.

Jawapan B

Ini teori konspirasi Hamka, orang kapir tu tipu pergi bulan sebab nak berlagak dengan Rusia dalam Space race, lagipun duit kerajaan dah banyak belanja, malulah mereka nak mengaku projek gagal, alih alih mereka upah, Stanley Kubrick dengan skrip di tulis oleh Disney buat filem palsu kononnya mereka ke bulan, satu lagi sebab nak cover malu kalah perang dengan Viatnam lalu alih perhatian dunia dengan tunjuk konon betapa hebatnya mereka telah pergi ke bulan. Cuba kau fikir logic Hamka, kalau manusia pernah sampai ke bulan, kenapa Negara lain tak pergi? Sebab teknologi tak mampu ke sana, lagipun sana takde atmosphere, hujan tahi bintang selalu berlaku, dan permukaan bulan juga panas, patut mereka cair bila mendarat, ini semua adalah konspirasi Amerika sebab kerajaan mereka dah banyak belanja duit untuk kroni, dalam email forward yang aku baca, seramai 9 orang pekerja Nasa telah di bunuh dalam komplot terancang, sekarang ni Neil Armstrong sekarang tutup mulut sebab takut kena bunuh, ni semua konspirasi. Saya tahu sebab saya ada ilmu “pencahayaan” yang penuh bijaksana dan mempunyai mata hati untuk melihat yang tersirat, saya juga mampu gunakan hadis dan ayat-ayat Al quran yang tak jelas kaitannya untuk mebuktikan teori konspirasi ini.

Hamka Kereta Mayat said...

Jawapan C:

Lol, ada ke orang ke sana?, tak tahu pun?, siapa yang pergi?, orang mana? Bila pergi? Dah balik ke?

Jawapan D:

Memang benar manusia telah sampai ke bulan, nama beliau adalah Neil Armstrong, waktu beliau turun pijak kaki ke bulan, beliau telah dengar satu alunan lagu yang pelik, lalu bila balik ke bumi, barulah beliau tahu bahawa itu adalah bunyi azan untuk orang islam, beliau terus masuk islam, dan mendakwa telah melihat terusan di bulan yang mana setelah di kaji dalam islam, rupanya bulan telah terbelah di zaman nabi,sayangnya, sebelum Neil Armstrong sempat mendedahkan berita ini, pihak Amerika telah menculik beliau, dan dikenakan hukuman bunuh, gambar terusan di bulan juga telah di delete kerana takut semua orang akan masuk ugama islam, kemudian pihak America dan ilmunity bersama fremasson telah membuat pembedahan plastic pada sorang yahudi untuk menyamar sebagai Neil Armstrong, islam adalah benar berdasarkan sejarah ini, dan Neil Armstrong sekarang adalah palsu. Ustaz aku yang cakap ni, ustaz mana cakap tipu.

Jawapan E.

Berdasarkan ilmu logic dan ilmu sains aku, dan berdasarkan hujah dari pihak Nasa, dengan bukti bukti yang mereka tunjukan, aku percaya manusia telah pergi ke bulan, malahan jika mereka dakwa telah pergi lebih jauh dari itu bersama bukti dan fakta yang logic, aku boleh terima, dan aku yakin manusia telah pergi ke bulan sebab negara lain yang tak de kena mengena dengan Amerika dan Nasa iaitu Japan Aerospace Exploration Agency (JAXA) telah teropong guna teropong canggih pada tahun 2008, dan dapat lihat dengan jelas tapak mendarat dan bendera Amarica, lagipun sudah banyak dokumentari berilmiah telah mematahkan teori kosnpirasi, dan tahukan kamu berapa orang sudah pergi ke bulan? 12 orang beb, bersama 6 kali pendaratan, , dan tahukah kamu siapakan lelaki terakhir jejak kaki ke bulan? Tu lah tak tahu! Harrison Schmitt.

Jawapan F:

Ada orang duduk di bulan?, bagaimana mereka solat? Mungkin kita perlu hantar satu Jemaah ke angkasa untuk berdakwah dengan penduduk bulan. Woha!

Tammat jawapan.

Ok, setelah pilih satu jawapan di atas, sila tengok markah anda di bawah.

Hamka Kereta Mayat said...

Pilih A: Bodoh.

Pilih B: Bengong.

Pilih C: Bingung.

Pilih D: Bangang.

Pilih E: Pandai.

Pilih F: Genius!.

Sekian, ujian personality hari ni, cuba test kawan kawan anda, dan bersedialah untuk terkejut kerena betapa ramainya kawan kawan korang yang bodoh, bengong, bingung, dan bangang! Woha!

Ps: ujian ini juga boleh digunakan untuk menilai tahap pemikiran pasangan hidup anda, pekerja anda, ustaz anda, pelanggan anda dan tahniah jika ada antara mereka yang jawab dengan jawapan F.

Itulah jawapan dari orang yang ada fikir ugama, Wallau’lam

Anonymous said...

pertama sekali nak cakap pandai tu mungkin betul juga, peeewit satu tepukan gemuruh disana

ada eksplaination dari pihak nasa setalah berdekat lamanya hoax ni beredar

http://www.youtube.com/watch?v=H8ZzFemBUJQ

apa pon xplaination hanya bersifat teori...hoax ada bukti bervideo..


Apollo 11, July 1969, Armstrong and Aldrin walk on the Moon
Apollo 12, November 1969, Conrad and Bean walk on the Moon
Apollo 14, January 1971, Shepard and Mitchell walk on the Moon
Apollo 15, July 1971, Scott and Irwin walk on the Moon
Apollo 16, April 1972, Young and Duke walk on the Moon
Apollo 17, December 1972, Cernan and Schmitt walk on the Moon.


sah!! mmng manusia terakhir mendarat dan berak kat bulan adalah Harrison Schmitt!! Wow! aku ingat amstrong sorang jer hebat..schmitt landing lebih kurang tahun 1972 gitu lah tak salah aku wow!

Maksudnya trilogi pendaratan manusia di bulan berlangsung kira kira 4 tahun gitu dan kali terakhir baru berlaku pada tahun 1972

pernah tengok cerita ali baba bujang lapok tak...scene sarjan pendek mintak buah! Buah dadu dah! apa chief dia cakap?...

apa kata ko setuju ngan teori darwin plak bro..



Anonymous said...

Hamka bodoh, hang dah kena tipu dengan amerika, sebenarnya tiada orang pun yang boleh pergi ke angkasa, satelit tidak ada di angkasa, itu semua amerika bohong cas negara jahil berjuta juta, sebenarnya komunikasi radio dari bukit ke bukit sudah cukup.

Anonymous said...

Assalam

Hamka sayangku...
Aku sedia untuk ke bulan!
Kalau Marikh ker..Pluto ker...ada penduduk maka aku pun sedia.

Samada Islam tersebar disana atau aku mati...kalau ada penduduklah. Jauh beb. Belanja besar...Woha!

CF
P/s: Tripple thumbs up...
You make my day bro. Big smile.

kakayaya said...

kerja2 dibumi tak beres lagi dah ada hati nak kebulan pulakk.. addooyyaii...

Hamka Kereta Mayat said...

serius? ada anonymous baca blog aku jam 3 pagi, dan komen dengan susah payah tentang konspirasi bulan semata mata nak bagitahu dunia bahawa masih ada orang islam yang bodoh sedemikian rupa di dunia ini?

Aku cuba 'percaya' pada teori konspirasi, mungkin anonymous ini orang kafir yang menyamar menjadi orang islam dan buat statement paling bodoh jam 3 pagi:

"apa pon xplaination hanya bersifat teori...hoax ada bukti bervideo.."

KAH KAH KAH.

baca link ni yer wahai orang kapir yang menyamar islam, (sarscam)

http://keretamayat.blogspot.com/2012/09/bodoh-sombong.html

ps: diharap selepas orang kapir baca link bertajuk bodoh sombong tu, dapatlah kamu membuat kesimpulan bahawa masih ada orang islam yang bijak pandai dalam dunia ini, bukan semua orang islam bodoh macam macai politik, masuklah kamu ke dalam islam, nescaya kamu akan selamat.

I rest my case.

Anonymous said...

Huk aloh meluat aku baco menate hok nok tunjuk pandai..kalu ore tokse pcayo ko konspirasi pong bakpo nyoh..bukenya mok mu tanak nasik ko dia...nok pakso2 ko...ni siap kato ore nak jadi geng dajal la...ko punah ore Malaysia lo ni..dio tok reti basuh berak pahtu suruh ore basuh berak siap bui sabun pakai dettol..tolol2...Relak Ka..kawe soko demo...PejalKL

Anonymous said...

((Anonymous said...

mesti lah takutkan Allah...pasal takut kan Allah lah orang duk kaji fitnah dajal ni...))

OK, takut Allah... kaji fitnah dajal.

Sebagai tambahan; kaji kenapa Allah swt janjikan kelepasan dari sifat munafik dan azab neraka bagi sesiapa yang menjaga takbir ratul ula dengan imam selama (40) hari solah berjemaah (5) waktu (24) jam sehari.

Berapa lama dah kau hidup? Tak teringin ker untuk raih janji Allah? Sifat ihtisab, yakin dengan janji Tuhan...ini yang perlu dibentuk. Dajal akan keluar dan inilah sebenarnya senjata saya dan tuan yang mulia. Iman dan Amal.

Tanpa menafikan...yang lain-lain.

Peace no war
CF

Robot Polis said...

Aku bahagi dua point.

1. Teori konspirasi.
Sebab manusia sememangnya tertarik dan dahagakan misteri. But we never know whether its true or not. So bg aku suka ati la memasing nk pcaya @ tidak. Xyah la berbalah sgt..

2. Fitnah dajal
Ianya pasti akan/sedang berlaku. Ia bukan sekadar dihadapi dengan pengetahuan, tetapi dengan iman. Kita mungkin tau "Ini fitnah dajal, ini konspirasi dajal, tv/tenet/gajet ni alatan dajal utk lalaikn/sesatkn manusia".. Tapi dapatkah kita mengelak dari kelalaian tsebut???

So knowledge is useless without iman. Apatah lg teori..

Mak Su said...

saya tak ada sebarang teori... cuma mengharapkan agar misteri ni cepat dirungkai

Anonymous said...

orang kapir menyamar islam...

ok..

aku dengan rendah hati memohon maaf atas kemarahan ko kepada aku...menkafirkan org ni dulu kerja org pas, ye dak..

Firman Allah Surah Al-Ankabut (Surah 29 ayat 52)

Katakanlah (wahai Muhammad): Cukuplah Allah menjadi saksi (yang mengetahui perkara yang berbangkit) antaraku dengan kamu; Dia mengetahui segala yang ada di langit dan di bumi dan mereka yang percaya kepada perkara yang salah dan tidak percaya kepada Allah, mereka itulah orang-orang yang rugi


Firman Allah Surah Ar-Rahman ayat 33 bermaksud
Wahai sekalian jin dan manusia! Kalau kamu dapat menembus keluar dari kawasan-kawasan langit dan bumi (untuk melarikan diri dari kekuasaan dan balasan Kami), maka cubalah kamu menembus keluar. Kamu tidak akan menembus keluar melainkan dengan satu kekuasaan (yang mengatasi kekuasaan Kami; masakan dapat)!


Maka yang mana satu di antara nikmat-nikmat Tuhan kamu, yang kamu hendak dustakan?


itu lah sebabnya aku tanya sumber asas ko..

"kalau kita tidak jumpa jawapan dalam persoalan sains kembali kepada pencipta sains itu"...ni bkn aku cakap eh aku pernah terdengar kat mana ntah..

Anonymous said...

Wahai sekalian jin dan manusia! Kalau kamu dapat menembus keluar dari kawasan-kawasan langit dan bumi (untuk melarikan diri dari kekuasaan dan balasan Kami), maka cubalah kamu menembus keluar. Kamu tidak akan menembus keluar melainkan dengan satu kekuasaan (yang mengatasi kekuasaan Kami; masakan dapat)!

dari ayat ini jelas manusia tidak boleh menembus langit, amerika tipu dengan pasang saletit bagai, padahal dalam stadio sahaja.

Anonymous said...


"Sudah enam kali orang ke bulan bang dan jumlah orang pijak kaki ke bulan seramai 12 orang"

(dalam tempoh 40 tahun hanya enam kali? prosesnya hanya dalam likungan 4 tahun
kali pertama 1969 kali terakhir 1972.

persoalan sebenar kenapa slpas thun 72 tiada lgi manusia pergi kebulan lgi?)


"Kemusykilan kau tu simple sahaja, zaman dahulu upah engineer tak sampai dua ribu sorang, sekarang, upah technician NASA pun dah 10 ribu"

Jadi ini menjadikan semakin clear, boleh ker dengan kos dan teknologi yang rendah manusia sampai ke bulan, iskh 1969 bro aku ulang sekali lagi 1969...

http://en.wikiversity.org/wiki/Introduction_to_Computers/Disks

http://revdmarkstevens.files.wordpress.com/2013/06/computer-1970s.jpg?w=820



Anonymous said...

"dik, suhu panas sebab ada udara, kat bulan takde udara.., jika nak kira dekat dengan matahari, cuba adik naik gunung kinabalu tak pakai baju, sebab gunung tinggi dekat matahari tak payahlah pakai baju, akan mamposlah kesejukan kerana atas gunung ada salji,"

tak per lah pertama sekali cek binatang ni dulu

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/0/02/Van_Allen_radiation_belt.svg

dah tengok...ok pastu lupakan jer... ni nak beritahu pasal temperature bulan lak

http://www.space.com/18175-moon-temperature.html

baca ni lak

http://www.abovetopsecret.com/forum/thread827279/pg1


'Islam ugama fakta, ada Alquran sebagai rujukan'

bukan aku cakap entah mamat mana ntah cakap...

Anonymous said...

bila cek balik...rupanya dah ramai keyboard warrior yang duk bercangah pendapat dengan ko...hujah mereka tak jauh dengan apa yang aku fikir dan qoute kan...

sudahnya aspek pengulangan...persoalan dan jawapan berulang ulang ditambah bab agama yang lebih khusus bermetafora.. ada siapa siapa lagi nak sedekah pahala dia kat aku tak?

last sekali cakap orang bodoh sombong..

aku pulak dah dikafirkan..

CF tolong berikan kata kata hikmah mu aku terluka disini wahai saudara seislam ku...


Orang yang sombong akan mendapat kehinaan di dunia ini berupa kejahilan, sebagai balasan dari perbuatannya. Perhatikanlah firman Allah s.w.t. , artinya: Aku akan memalingkan (hati) orang-orang yang sombong takbur di muka bumi dengan tiada alasan yang benar dari (memahami) ayat-ayatKu (yang menunjukkan kekuasaanKu)” (QS. Al-'Araf: 146)

Maksudnya, iaitu, Aku (Allah) halangi mereka dari memahami hujah-hujah dan dalil-dalil yang menunjukkan tentang keagungan-Ku, syari'at-Ku, hukum-hukum-Ku pada hati orang-orang yang sombong untuk ta'at kepada-Ku dan sombong kepada manusia tanpa alasan yang benar, sebagaimana mereka sombong tanpa alasan yang benar, maka Allah hinakan mereka dengan kebodohan (kejahilan). (Tafsir Ibnu Katsir 2/228)

Anonymous said...

yang ni serius bg aku sgt klakar;

Wahai sekalian jin dan manusia! Kalau kamu dapat menembus keluar dari kawasan-kawasan langit dan bumi (untuk melarikan diri dari kekuasaan dan balasan Kami), maka cubalah kamu menembus keluar. Kamu tidak akan menembus keluar melainkan dengan satu kekuasaan (yang mengatasi kekuasaan Kami; masakan dapat)!
dari ayat ini jelas manusia tidak boleh menembus langit, amerika tipu dengan pasang saletit bagai, padahal dalam stadio sahaja.

ayat tu mmg betul.. mslhnye bulan tu bkn berada di atas langit. bulan tu hampir dgn bumi & ade planet yg ade bulan sendiri. langit itu lebih jauh lg. korg ni tau ke tak ni bab langit,bulan,bintang ni.. mgkin salah cikgu korg xajar korg dlu..

hahaha....(maaf xdpt control gelak baca ayat korg yg ambik sains sek men ni)

mohamad 84

Anonymous said...

aku rasa tak kelakar pon... kalau ko rasa kelakar, aku rasa ko lah yang kelakar

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/0/02/Van_Allen_radiation_belt.svg

pertama sekali ko kaji benda alah ni dulu....dan ko kaji kenapa bumi selamat diduduki...

aku pon tak faham lah, Allah dah tetap kan manusia ni duduk di bumi yg ko nak pertahan manusia gi ke bulan ni pahal eh?

ni baru lah kena gaya tak reti besyukur Allah dah bagi tempat tetap manusia ada oksigen ada buah buahan boleh jimak tanpa perlu terapung macam belon nak juga duk kat bulan...kelakar siot!

Anonymous said...

"ayat tu mmg betul.. mslhnye bulan tu bkn berada di atas langit. bulan tu hampir dgn bumi & ade planet yg ade bulan sendiri. langit itu lebih jauh lg. korg ni tau ke tak ni bab langit,bulan,bintang ni.. mgkin salah cikgu korg xajar korg dlu.."

baik baik... aku rasa aku faham maksud ko, ko maksudkan langit tu mungkin carakawala bagai...

'menembus keluar dari kawasan-kawasan langit dan BUMI'

ko nak letak celah mana bumi lak?... tak tau lah pulak ada bumi lain kot kat luar sana..Bumi melayu mungkin iya dak...


Anonymous said...


http://www.google.com/imgres?imgurl=&imgrefurl=http%3A%2F%2Fen.wikipedia.org%2Fwiki%2FInternational_Space_Station&h=0&w=0&tbnid=H61M5D5AlZr5kM&tbnh=182&tbnw=277&zoom=1&docid=SjYAIbXZca-PYM&ei=BIIoU9TvAYS4rgeH-4DwDw&ved=0CAsQsCUoAw

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/82/Orbitalaltitudes.jpg


http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/8/8c/Earth%27s_atmosphere.svg/420px-Earth%27s_atmosphere.svg.png



http://2.bp.blogspot.com/-kMa7taFdNJU/UcOoZsWi0AI/AAAAAAAAAuk/WP7A_QzTgs4/s1600/Sempadan+Maritim+Sem.+Malaysia.jpg

tgk rajah ni...keluar dari malaysia tu kena ikut ukuran yang mana, daratnya atau lautnya?

2 pagi he he...





Anonymous said...

Assalam,

((CF tolong berikan kata kata hikmah mu aku terluka disini wahai saudara seislam ku...))

Hamka kan tulis(sarscam)
Dia guraulah tu....
Dia jarang layan Anonymous cam kau.
Kira OK lah dia layan kau he.he..

Life is a joke bro. don't take it seriously...

Hamka sayang kau, kalau tak sayang iman dia tak sempurna!

Aku sayang kau, kerana Allah
CF

Ibrahim che din. said...

Alangkah celakanya bila ada orang islam berdebat guna fakta dari abovetopsecret.com?

laman web yang dokelolai oleh Simon gray atas tujuan bisnes dengan provokosi melampau?

laman web tu untuk orang kafir yang dah bosan dengan berita biasa yang tak ada unsur mistik dan tahyul, lalu cari berita alternetif dengan wujudkan laman web himpunan teori konspirasi, boleh pula orang islam pergi percaya, siap ada berita alien,ufo, kiamat, celaka sungguh!

masalah laman web ini adalah jika ada komen yang betul akan diedit dan delete.

cuba kaji dulu sesuatu laman web sebelum guna sebagai hujah, satu lagi, maksud anonymous adalah pengacau, kenapa tak guna nama islam, tolol.

Hamka, kau jangan layan mamat bodoh tu, tolong buat entry baru. bosan baca komen yang bodoh bodoh di sini.

orang USA sekarang buat misi ke plenet marikh, orang islam masih tak berdebat pasal bulan, tolong berganda!

kipas susah mati said...

Moon rocks and common sense prove Apollo astronauts really did visit the Moon.

Stupid website and moron sense prove moon landing is hoax.

Simple.

from paka with love said...

aku rasa dalam muntakhab hadith ada kabor beza langit pertama dan kedua keluasannya umpama satu bentuk cincin dicampak di padang pasair yang luas...
try tengokla kalo nak confirm

paka with love

Anonymous said...

pengacau la pulak dah...mcm lalat la plak rasanya uish

intenet dicpta yahudi...ianya boleh jga digunkan utuk mnyebarkan islam dan maklumat brguna, pandai2 lah tapis..

ni blog yg biasa ko tgk, sekrang cek blog yg ni lak...
http://keretamayat.blogpot.com/

prtama skali aku bkan pnyokong teori konspirasi, ttapi fkta ttap fakta...Skarang ada siapa bleh beri keterangn psal MH370, bleh beri penjelasan dari segi saintifik? pakar dan expert semua dah brhujah..apa kata dorang? pda yag rasa zaman dajal jauh lagi sila tunggu manusia boleh berperang digalaksi raya mungkin lepas zaman tu kot baru dajal mncul..

aku bkn suruh manusia takut dajal aku suruh kaji fitnah dia..


kalau ada perdebatan pasal marikh mmg sah sah aku tak nak join, pasal aku rasa bulan pon manusia tak boleh jejak..ini lagi berganda ganda mustahil...

boleh beritahu apa kebaikanya pergi kebulan untuk agama kita?

aku malas nak naip nama bagai,aku tak ada apa2 kepentingan siap nak like, pujian thumbs up, genius bagai

kalo nak panggil pon, panggil lah aku 'Abdullah'






Anonymous said...

oh sebelum tu

aku suruh kaji fitnah dajal tu dengan asas

kaji tu maksudnya sampingan jer,

kena jaga solat lebih lebih lagi solat berjemaah...solat subuh tu yg paling power... sambil mesti meletakan al quran dan sunah sebagai sumber asas.. disamping tu jangan sombong dengan ilmu ini asas dia..

secara tak langsung Allah akan bagi kita ilham..insya Allah

k lalat nak blah dah...

from paka with love said...

bagus ceritantentang dajjal
supaya kita beringat

Anonymous said...

APA MAKSUD MU??
AGENDA DAJJAL SECARA TAK LANGSUNG TERLIBAT DGN MH370...

KORG TAU X... ADE BUS HENTI2 METRO KENA HIJECT.. NI SPEKULASI ANAK DAJJAL LA NI..

AIR FRANCE, ADAM AIR TU SEMUA PUN DAJJAL PUNYA KERJA...

AKU TAHU KORG SGT KREATIVE DAN MAMPU BERFIKIR DI LUAR KOTAK MANUSIA BIASA.. AKU KAGUM..
KALAU AKU JUMPA KORG,SBGAI BALASAN KEKAGUMAN AKU. AKAN AKU LUDAH DISAMPING KORG.. LUDAH DLM ERTI KATA BUKAN AIR LIUR SAJA TAPI SIAP KAHAK HIJAU LAGI...

PHUUIIII....

Anonymous said...

ko ke yang hijak bus metro tu... marah semacam jer bunyi he he...

bus metro tu tak dikesan radar ker?

berapa hari dah hilang2 owh owhhh mungkin dah masuk sebulan agak lama tu, misterinyerrr emphhhff!!

kerajaan malaysia buat bodo jer! jahat ni jahat tauuu bus yg lebih besar dan sangt mahal mengalahkan kapal terbang pon dia boleh biar jer isk!!Undi lagi BN kan dah bodoh!

berapa org penumpang dalam tu owh owhh... atau mungkin ko jer la salah sorang penumpang dalam tu tu yg menyumpah semacam jer...

Owhhhh mungkin kes terakhir yg jadi mcm ni adalah tahun 1972!! kini baru ia berulang!!! JENG JENG JENG!!!!

Anonymous said...

kenapa komen kat atas ni si anon 8:06 mcm celaka je.
ape sgkut paut bab undi plak ni.
apa punya bangang la

Anonymous said...

mestilah ada...

lagend cakap

http://4.bp.blogspot.com/-rGqEsuFEEmM/UK8910Ts1dI/AAAAAAAAJ54/zHzYeea2hVo/s1600/Parti+Bodoh.jpg

ni yg selalu terjadi

http://1.bp.blogspot.com/-iIaeLkm6c1g/UlOv87SmrlI/AAAAAAAATkQ/L0Zx-z2tu_E/s640/mentriayam.jpg

http://4.bp.blogspot.com/-PkclxsrAjXw/Up2OEJOzDeI/AAAAAAAAqqQ/H_j7re4kKMc/s1600/tweet+menteri+hasan+malik+tarif+elektrik+naik.jpg


bukti terbaru

http://4.bp.blogspot.com/-GWLqrMQweI4/UyAhK65ssII/AAAAAAAAwqo/i4ixixiasSQ/s1600/bomoh+mesra+umno+e.jpg

http://www.freemalaysiatoday.com/wp-content/uploads/2014/03/raja-bomoh-at-work.jpg

https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/t1/1794582_725173237522448_307037432_n.jpg


aku pon tak tau mana lebih bodoh..

pemimpin yang bodoh atau orang yang pilih pemimpin yang bodoh...ermmm

jap...apa kaitanya dengan MH370, dajal? ye laaa tak de kene mengena pon..mungkin salah jebon kot!


mohon berganda!!

Ali said...

Ni la sifat kamu Hamka, bodoh dan sombong, berlagak dan bebal...

Ali said...

Begini ke perangai kau selama ni Hamka, tak sangka pulak macam ni rupa kau sebenar..
Bukan setakat sombong,
bodoh pun ada jugak aku tengok kau ni.

Anonymous said...

Begini ke perangai kau selama ni Hamka, tak sangka pulak macam ni rupa kau sebenar..
Bukan setakat sombong,
bodoh pun ada jugak aku tengok kau ni.

Muhammad Ali said...

Begini ke perangai kau selama ni Hamka, tak sangka pulak macam ni rupa kau sebenar..
Bukan setakat sombong,
bebal pun ada jugak aku tengok kau ni.

Ali said...

Sampai masuk dalam blog kau gambar yang aku post kat fb kau Hamka? Apsal x bagi sekali dengan URL FB aku lepas tu cakap "bodoh" kat aku..
Jadi senang skit orang dapat tahu siapa yang kau maksudkan bodoh tu.

Panggil orang bodoh,
macam je la kefahaman kepala hotak kau tu diterima Allah..
Perbuatan kau buat macam pada aku, aku takkan maafkan sampai kau mati.

Ali said...

Fikir sikit la bro, jangan bodoh sangat,
orang islam boleh saja bertukar tukar pendapat..
Jangan suka melabel orang bodoh dan sebagainya..
Lebih baik berhujah dengan ilmu dan sekiranya tidak ada sekepatakan sekalipun, CUKUPLAH perbezaan itu untuk kita saling memahami antara satu sama lain..
Jangan la pulak pandai pandai nak hukum orang bodoh,
awak fikir awak pandai sangat ke sampai nak katakan orang lain bodoh?
Saya terpaksa gunakan ayat bodoh ni untuk kamu sebab rasanya dengan kenyataan2 kamu yang keras itu mungkin dapat masuk sikit dalam kepala kamu.

Ok, mungkin kamu ingat lagi kejadian sebelum ni 911.
Kejadian itu adalah sesuatu yang besar,
tuduhan tuduhan yang melampau dari pihak mereka terlalu buruk keatas islam dan kesannya menyebabkan ratusan ribu nyawa orang orang islam yang tidak bersalah melayang disebabkan oleh tipu muslihat yang mereka mainkan.
Hampir semua media media memburukkan Islam tentang kejadian tersebut.
Bayangkanlah sekiranya tidak ada orang yang mengkaji dan melawan fitnah mereka tentang peristiwa 911, mungkin sehingga kini kita masih percaya bahawa perkara itu dilakukan oleh orang orang Islam dan masyarakat dunia umumnya masih setuju untuk dikekalkan tentera tentera bersekutu mereka dibumi Afghanistan dan juga Iraq semata mata untuk menghapuskan pengganas yang dilemparkan keatas islam.

Bayangkan saja jika perkara ini tidak dikaji dan difikirkan siapakah penyebab dan punca disebalik kejadian, mungkin kita tidak tahu siapa yang menyebabkan kerosakan yang besar dibumi Allah ini.

Dan telah Kami tetapkan terhadap Bani Israil dalam Kitab itu: "Sesungguhnya kamu akan membuat kerusakan di muka bumi ini dua kali dan pasti kamu akan menyombongkan diri dengan kesombongan yang besar."
[QS 17:4]

Sesuatu perkara sekiranya ada fakta yang perlu untuk dikaitkan dengan sesuatu kes, tidak salah pun jika kita menilai kemungkinannya..
Siapa tahu ada benarnya?
Dan setiap orang ada bidang masing masing yang dia fahami dan kefahaman setiap orang tidak sama dan saya tidak fikir kajian tersebut membuang masa pun dan perkara sebegini bukanlah halangan untuk seseorang mencari, menuntut dan menguasai bidang ilmu yang lain untuk dipelajari serta diamalkan.
Perkara ini kita buat hanya sanya kerana hendak melawan fitnah walaupun tahu usaha itu hanya kecil kerana kita sedar dunia ini berada dihujung zaman.
Zaman fitnah besar yang pernah diperkatakan oleh para nabi nabi dan rasul rasul terdahulu..
INILAH ZAMANNYA HAMKA...

Ibrahim che din said...

saya sangkakan, hamka hanya buat konspirasi dengan mereka sendiri kod nombor itu dan menuduh orang islam ada yang bodoh dengan post entry ini, rupanya muhammad ali yang post, terbuktilah ada orang islam yang bodoh, dan muhammad ali sangka 911 itu tuduhan pada islam?

Muhammad ali, Sentimen saya adalah sebagai orang Islam. Saya INGIN sangat percaya orang Islam adalah baik-baik belaka. Saya INGIN sangat percaya orang Islam ni tak buat kerosakan yang besar. Kalau ikut sentimen dan emosi (dan fantasi) saya, memang orang Islam ni tak buat salah.

Tapi bukti sahih menunjukkan orang Islam yang buat 9/11. Yang merancang dan menjalankan rancangan itu adalah orang Islam. Bukti dah jelas dalam pelbagai dokumen dan rakaman yang telah didokumentasikan. Samada saya suka atau tidak, orang Islam yang buat 9/11 itu. Saya realist. Saya terima hakikat yang pahit.

Bukannya saya reka cerita yang menyedapkan hati: oohh, sebenarnya yang buat adalah yahudi, atau CIA atau FBI. Orang Islam ni cuma dijadikan kambing hitam supaya mereka boleh serang negara Islam. Ini adalah emosi dan sentimen semata-mata. Tak ada satu bukti pun bahawa 9/11 dibuat oleh CIA atau FBi, walaupun sentimen dan emosi anda INGIN percaya pada benda itu. Telan lah realiti walaupun pahit, wahai saudara Islamku sekalian. Jangan buat-buat pejam mata.
Ramai yang terpedaya dengan teori konspirasi kerana mereka dimain angan-angan dan fantasi bahawa orang Islam ni baik baik belaka, tak ada yang sanggup buat terrorist attack. Jadi mereka salahkan pihak yang lain. Siapa lagi kalau bukan yahudi. Sikit-sikit yahudi. Bila kita nak terima kelemahan kita sendiri.

Agaknya bila mat rempit ragut beg duit jiran kita, itupun salah yahudi, mat rempit itu bukan orang islam, itu adalah yahudi yang menyamar..

Bodoh berganda,

sayapun ikut cakap bodoh sebab terpengaruh dengan ustaz azhar idrus.

Anonymous said...

Assalam

((Perkara ini kita buat hanya sanya kerana hendak melawan fitnah walaupun tahu usaha itu hanya kecil kerana kita sedar dunia ini berada dihujung zaman.))

Demi masa...seungguhnya manusia di dalam kerugian.

Kaji fitnah dajal boleh hindarkan diri kamu dan ahli kelurga kamu dari azab api neraka? Boleh? Fine...

Esok Allah tanya ker, kau kaji ker tak pasal dajal? Apakah kelebihan/fadilat mengkaji tentang dajal ni?

Kajilah pasal Nabi saw, surah, sirah, sarirah yang mana jika kita amal salah satu darinya maka Allah swt akan beri ganjaran seumpama pahala mati syahid. Dajal boleh menipu segala macam hal tapi tak boleh tiru surah, sirah dan sarirah kekasih Allah. Dajal tak boleh makan tangan kanan, tak boleh masuk masjid kaki kiri kerana dia laknatullah!!!

Bukankah Nabi saw lebih kurang suruh kita berlumba dalam beramal ibadat. Kaji fitnah dajal ni ibadat...mungkin, namun boleh ker lawan nilai pahala mati syahid?

Be wise bro.
I love u...
CF

Anonymous said...

Assalam

Errr..tak boleh masuk masjid kaki kanan. Insyallah sebelum Dajal mati dia akan masuk masjid putih...dia masuk kaki kiri dan ketika itulah lembing Nabi Isa as akan mengenainya.

CF

kakayaya said...

berleluasanya kebodohan .. bodo citu cana cini.. kih3..
abis dh semuanya bodoh sapa pulak yg pandai tu??.
aku!!.. sahut sihamka laju2...
eh mana pulak.. aku pun pandai juga.. jerit plak CF.. ko tak tahu ke aku ni berdoa teruk2 nak berhadapan dengan dajal?. so aku mistilah pandai dan alim plak lagi.... lepastu KFC plak masuk daun dan suasana makin bingit masing2 nak memonopoli kebijaksanaa.
demi masa.. memang sunguh la manusia tu dlm kerugian..kecuali org2 yg beriman dan....

wahai org2 yg beriman .. jangan la sesekali kita merasa selesa akan 'hubungan baik' kita dengan Allah bilamana kita sendiri tidak tahu dimanakah tempat kita diakhirat kelak.disyurga kah atau dineraka.

jangan sombong2 ya...elok2 pakat kay..

Sesungguhnya Allah kasih akan kita semua , tu pasal dia hantar 'pengacau' utk 'menegur' kita yg banyak buat dosa selamba je ni.... lapangkan dada...terima lah teguran..

dengan ampun dan maaf jua

Ali said...

http://www.youtube.com/watch?v=-ugCIjzHptA

Bukan Islam yang lakukan serangan 911..
Bro, jangan jadi bodoh percaya propaganda media barat..
Kalau kamu percaya khabar yang disebarkan mereka, memang kau celaka.

Ali said...

Aku tak kesah la kalau korang x percaya dengan teori konspirasi ni, xde masalah pun. Cuma kalau x boleh terima, cukup abaikan dan kalau pun nak ulas benda tu, x payah la dedahkan keburukan orang apatah lagi mengeluarkan perkataan bodoh untuk ditujukan pada seseorang.. Nampak sangat kamu yang bodoh, celaka..

orang islam bukan kafir rusia anti usa said...

Ustadz Abu Muhammad Jibril Abdurrahman dalam kuliah umum majelis ilmu Ar Royyan meluruskan teori konspirasi Jerry D. Gray tentang persitiwa 11 September 2001.
Menurut Jerry D. Gray tidak ada hijack (pembajakan, red.) terhadap pesawat United Airlines dan gedung WTC mustahil runtuh karena ditabrak pesawat United Airlines.
“1.200 engineer sama architect bawa barang bukti ke Obama, WTC jatuh dari control demolishing, bukan dari kecelakaan pesawat,” kata pria yang pernah menulis buku “The Real Truth 911” ini.
Namun, dengan bijak ustadz Abu Jibril memaklumi pernyataan Jerry D. Gray karena mungkin saja ia belum mendapatkan data dan fakta yang dirilis oleh mujahidin. Bahkan ustadz Abu Jibril tetap bersimpati atas upaya Jerry D. Gray untuk membongkar kebobrokan Amerika, ia pun mendoakannya agar kelak Jerry D. Gray menjadi mujahidin.
“Mudah-mudahan beliau menjadi mujahidin, insya Allah. Karena beliau musuhnya Amerika,” ucap Amir Majelis Ilmu Ar Royyan, di Masjid Muhammad Ramadhan, Bekasi, Ahad (9/9/2012).
- See more at: http://www.voa-islam.com/read/indonesiana/2012/09/10/20563/ustad-abu-jibril-luruskan-jerry-d-gray-soal-konspirasi-peristiwa-911/#sthash.AvxHhgZL.dpuf

orang islam bukan kafir rusia anti usa said...

Ustadz Abu Muhammad Jibril menjelaskan bahwa Syaikh Usamah bin Ladin telah memberikan perintah kepada Syaikh Abu Hafsh Al Misri untuk melatih 19 orang pemuda yang kelak menjadi eksekutor dalam aksi istisyhad pada 11 September 2001.

“Data dan fakta yang ditulis oleh pimpinan Al Qaidah yang sampai kepada kita di sini ditulis Syaikh Usamah bin Ladin memerintahkan kepada Syaikh Abu Hafsh untuk mentraining 19 pemuda untuk menghancurkan WTC dan beliau terus mengikuti pelatihan itu sampai siap untuk diterjunkan ke medan perang dan beliau meminta kepada kaum muslimin agar berdoa kepada Allah supaya mereka sukses, sasaran mereka tepat, langkah mereka kuat dan memperkuat jiwa mereka. Saudara-saudara kalian telah menjalankan tugas suci menyambut kematian untuk mencari ridhoNya. Jerry D. Gray belum baca ini,” paparnya di hadapan ratusan hadirin.

Melalui sejumlah pernyataan yang dikeluarkan pihak mujahidin tersebut, termasuk pernyataan dari pimpinan Al Qaidah, Syaikh Usamah bin Ladin -rahimahullah- ustadz Abu Jibril meyakini jika peristiwa 11 September 2001 benar-benar dilakukan oleh mujahidin. “Jadi road to 9/11 itu dilaksanakan oleh mujahidin,” tegasnya. [Ahmed Widad]



- See more at: http://www.voa-islam.com/read/indonesiana/2012/09/10/20563/ustad-abu-jibril-luruskan-jerry-d-gray-soal-konspirasi-peristiwa-911/#sthash.AvxHhgZL.dpuf

orang islam bukan kafir rusia anti usa said...

memang celaka orang yang percaya kepada barat, kamu benar sekali muhammad ali, celaka jua jika percaya pada german.

saya islam indonesia, berjuang menentang amarika di tuduh palsu, kemana pahala kami menghilang jika nggak ada orang islam yang mahu menyambung perjuangan kami!

jangan cari celaka!

orang islam bukan kafir rusia anti usa said...

celaka jua jika percaya pada rusia. kamu lebih percaya kafir rusia dan islam indonesia?

jangan cari celaka! saudaraku.

orang islam bukan kafir rusia anti usa said...

celaka jua jika percaya pada rusia. kamu lebih percaya kafir rusia dari islam indonesia?

jangan cari celaka! muhammad ali saudaraku.

orang islam bukan kafir rusia anti usa said...

Untuk mengetahui tentang kebenaran kejadian 9/11, Anda bisa melihat film terbitan Ar Rahmah Media, yang berjudul, “The Manhattan Raid” -

Betulkan WTC diledakkan oleh kaum muslimin ? Menyikapi peristiwa peledakan WTC 11 September 2001 kaum muslimin tidak satu pandangan. Sebagian besar menolak dan tidak percaya bahwa peristiwa mulia tersebut dilakukan oleh pahlawan-pahlawan muslim pemberani, The 19 Magnificent. Mereka menganggap kejadian tersebut adalah rekayasa dan konspirasi musuh Islam yakni Israel dan juga Amerika sendiri untuk menstigma buruk Islam dan kaum muslimin dan untuk memberikan justifikasi penyerangan mereka ke dunia Islam. Selintas sepertinya alasan ini cukup masuk akal.

Sebagian lainnya, dan ini juga tidak sedikit justru bingung dan sampai saat ini (6 tahun setelah kejadian yang dikenal dengan sebutan 9-11 tersebut) tidak mengetahui siapa sebenarnya pelaku kejadian yang menggegerkan seluruh dunia tersebut. Mereka terombang-ambing antara mempercayai satu berita ke dan menolak berita lainnya yang memang penuh dengan rekayasa. Akhirnya mereka frustasi dan menganggap sepi permasalahan penting tersebut.

Hanya sedikit kaum muslimin, terutama mereka yang memiliki keyakinan kuat akan adanya pertolongan Allah SWT dalam setiap hal dan menginginkan Islam mendominasi dunia, merasa yakin bahwa peristiwa 11 September yang mubarok tersebut adalah jihad terbesar abad ini yang dilakukan oleh 19 pemuda pilihan umat. Itulah sikap yang masih sesuai fitrahnya lalu Allah SWT memberikan kemudahan untuk bisa membedakan antara yang haq dan yang batil dan dimudahkan untuk mengikutinya minimal menyetujuinya dan mendoakannya.

Berbeda dengan orang-orang yang fitrah dan fikirannya telah teracuni dengan racun bid’ah dan kesesatan teori konspirasi.

orang islam bukan kafir rusia anti usa said...

ternyata ramai orang malaysia tidak pandai menilai fakta, cuma sdikt termasuk hamka walau aku nggak setju juga tentang beberapa perkara.

Fakta bahwa Osama bin Laden sudah mengaku bertanggung jawab. sudah mati ditembak dan tiada lagi yang berani menyamar.

Pengakuan ini adalah fakta yang disangkali para pembuat teori konspirasi, tetapi mereka berpegang pada teori-teori yang tidak berdasar, yang tidak satupun teori itu masuk akal maupun ilmiah. Umumnya teori konspirasi ini banyak diacu oleh masyarakat yang terkaget-kaget dengan peristiwa ini. Islam yang diproklamirkan sebagai agama damai, tetapi kemudian dinodai oleh ulah teroris tak bertanggung jawab.

Perlu dicatat bahwa para pendukung teroris mengacungkan jempol terhadap aksi ini. Para pembajak itu dipuji-puji oleh banyak situs yang dikelola teroris. Al-Muhajiroun yang dipimpin oleh Omar Bakri Muhammad dan Anjem Choudary mengadakan sebuah konferensi “The Magnificent 19”, yang memuji penyerangan 11 September.

Sebut saja di tanah air, Ustadz Ba’asyir percaya jika 9/11 adalah amaliyah (aksi) mujahidin yang dilakukan dengan ikhlas. Seperti dikutip VOA Islam (11/9), Baasyir mengatakan bawa “Para mujahid itu tetap kita puji, karena itu menguntungkan bagi Islam. Mudah-mudahan ada peristiwa yang lebih besar lagi dari 11 September 2001, itu harapan saya. Sampai Amerika itu hancur, sebab Amerika itu kafir harbi, hukumnya wajib diperangi,” tegasnya.

Tokoh Islam garis keras lainnya, seperti Ustadz Abu Jibril dalam media yang sama juga menjelaskan bahwa Syaikh Usamah bin Ladin telah memberikan perintah kepada Syaikh Abu Hafsh Al Misri untuk melatih 19 orang pemuda yang kelak menjadi eksekutor dalam aksi istisyhad pada 11 September 2001. Jibril mengatakan bahwa “Data dan fakta yang ditulis oleh pimpinan Al Qaidah yang sampai kepada kita di sini bahwa Syaikh Usamah bin Ladin memerintahkan kepada Syaikh Abu Hafsh untuk mentraining 19 pemuda untuk menghancurkan WTC dan beliau terus mengikuti pelatihan itu sampai siap untuk diterjunkan ke medan perang…”

Sudah sangat jelas bahwa Osama bin Laden dan antek-anteknya adalah pelaku Serangan 11 September, dan mereka sudah mengakuinya.

Ali said...

Saya setuju bukan semua perkara boleh dikaitkan dengan konspirasi, tetapi seandainya ianya berfakta, tidak salah untuk kita menilai kemungkinan yang ada padanya.

Kamu orang Indonesia Islam?
Kalau islam mungkin kamu khawarij atau syiah.
Bodoh sangat kamu ni,
percaya sangat dengan kenyataan media media amerika tentang tuduhan bahawa Islam pengganas dan islam yang melakukan serangan 911..
Cuba cari maklumat lain untuk fahami perbuatan mereka.

orang islam bukan kafir rusia anti usa said...

Tidaklah sulit untuk melihat siapa yang mendapat keuntungan. Sudah tentu adalah mereka yang kita sebut sebagai teroris. Apa tujuannya? Tujuannya adalah untuk menipu dan mengalihkan perhatian orang sehingga langkah mereka tidak dihentikan. Mereka mau mencuci tangannya yang berlumur darah, dan kemudian muncul sebagai pangeran tampan.

Teroris tahu bahwa satu-satunya harapan mereka untuk mendapatkan kekuasaan dan tetap berkuasa adalah melalui kebohongan. Apapun yang dapat melibatkan Amerika, dapat diterima. Keanehan apapun yang dapat membuat Yahudi disalahkan, dapat diterima. Mereka lebih menyukai kebohongan daripada kebenaran sekalipun tidak ada bukti yang dapat mendukung mereka.

Saya jelaskan lagi bahwa kebiadaban Serangan 9/11 adalah dirancang oleh Alqaeda, dilaksanakan oleh para petempurnya, difasilitasi oleh kelompok radikal fundamentalis, dan serangan mereka dirayakan oleh pendukung-pendukungnya di seluruh dunia dengan gegap gempita. Luar biasa, benar-benar munafik.

Alasan para pendukung teroris mempromosikan teori konspirasi adalah jelas dalam rangka ‘lempar batu sembunyi tangan’.

orang islam bukan kafir rusia anti usa said...

senangnya menuduh syiah kepada kami, celakalah kamu!

Ali said...

Kepala hotak kau 911 dirancang oleh al Qaeda..

Anonymous said...

Salam...

aku rasa kita dah melalut jauh dah ni...


Kembali pada Allah...dia sedang memerhatikan pertelingkahan ni...


kalau ada yg bekecil hati dengan komen aku ...aku mohon maaf



kembali lah pada Al quran dan sunah

kakayaya said...

ALHAMDULILLAH.. itulah yg sebaik2nya...
nk beriya2 sangat sudahnya esok kena campak dlm api neraka dimana untungnya?
bodoh merata2 ...fitnah bermaharajalela..
akhirnya org lebih marah kerana dilabel bodoh drpd marah kerana
tersebarnya fitnah secara berleluasa.


Hamka Kereta Mayat said...

salam, maaf lambat reply.

buat muhammad Ali, aku tak tahupun kamu yang hantar, sebab ramai yang hantar suruh ulas dekat mesej FB, tak kurang juga dekat email, benda ni melambak dalam inbox macam kes video arrivals hari tu, bila aku dah jawab dengan tegas, baru berhenri orang foward benda merepek.

so bab MH370, dan guna matematik menuduh CIA, walaupun CIA kapir, tapi guna matematik menfitnah orang kapir tetap berdosa, dan tiada dalam ajaran islam. So berhentilah jadi bo.., err, kurang cerdik.

lagi satu, aku tak dedahkan sesiapapun yang buat benda kurang cerdik tu, aku tegur secara umum, tapi bila kau dah mengaku, maka perbuatan tu aku anggap seperti menyelak kain menampakkan kemaluan sendiri tapi salahkan orang lain.

kepada lalat yang mengaku abdullah dan masih belum faham tentang sains, masa masih panjang, belakar bab angkasa, dan kat internet rami blogger angkawasan, semua mereka terima fakta tentang manusia ke bulan dan sekarang misi untuk ke marikh pula.

buat pembaca blog dari indonesiapula, aku ada berita baik:

KAMAR SUTERA (kisah laki bini) kini ada di INDONESIA.

Bersempena acara Festival Sastera Asia Tenggara

Jumpa Terfaktab (Publisher's Corner), di ASEAN Literary Festival Taman Ismail Marzuki. JAKARTA

( bermula hari ini sehingga 24hb)

Jumpa di sana!

ps: ditulis tanpa membacanya semula

Anonymous said...

pergi jakarta ker?.. woha! taniah... naik kapal terbang kan...hati hati2 tau takut kapal terbang tesasar pergi kebulan...

Di Indonesia ramai nak berjihad membunuh orang kafir, jadi jauhi dari mendekati orang kafir lebih lebih lagi kalau dalam kapal terbang ada rakyat usa yang kafir...

semoga sukses dan buku ko satu hari nanti menembusi pasaran diluar... Insya Allah selepas ini mungkin dibulan...dan dlm tempoh 10 tahun lagi mungkin marikh siapa tau kan..


Be wise bro.
I love u 2....muahhhh!!

Ali said...

Gambar tu Hamka, sy yang buat..
Tapi xpe la..
Saya maafkan kamu...

Hamka Kereta Mayat said...

Terima kasih ali,

dan terima kasih juga kepada yang lain kerana sudah berhenti caci mencaci, ummat islam lemah kerana kita tidak bersatu.

Ummat ini perlu bersatu dalam solat (berjemaah)

dan perlu bersatu dalam dakwah(cara Nabi)

InsyaAllah.

kakayaya said...

Ummat ini perlu bersatu dalam solat (berjemaah)

dan perlu bersatu dalam dakwah(cara Nabi)

InsyaAllah.

Nabi selaku Pemimpin org Islam telah menunjukkan contoh tauladan yg baik dlm berdakwah, hamka juga tlg tunjukkan cth tauladan yg baik.
Elakkan mencaci sekiranya terdapat perbezaan pendapat.T.kasih, dan maaf kerana menegur.

Anonymous said...

saudara cuba study apa sifat sifat dajjal, dan cari pulak definisi "konspirasi". ada kene mengena sedikit sebanyak tak...benda ni ada kemungkinan jugak saudara. takkan tak pecaya langsung konspirasi boleh berlaku. kalau nak ikut pendapat abg suhaimiramly jgn diikut bulat2.. itu dah prinsip dia. kita sendiri pun kena usaha amik tahu

Anonymous said...

1+1=11
illuminati shaja ada jwpn..

Anonymous said...

kalau ko tak der jawapan kenapa ko taip.. baik ko ajar anak ko matematik baru lah nampak bijak skit

Hamka Kereta Mayat said...

:)

sarah yooi said...

Cari hadis sahih mengenai .. "bulan berada di langit ketiga"... tanye ustad2.. dan comfirmkan... tak perlu bergaduh.. jika benar bulan di langit ketiga. Dapatkah manusia tembus.. xpe.. saya hanya bg info atau persoalan untuk saudara buleh mencari jawapan melalui ustaz2 atau para ilmu ..dah dapat seribu jawapan buleh satukan dgn 1 jawapan tepat.. insya allah.. selagi al quran dan sunnah kita ikuti.. :)

sarah yooi said...

Pasal dajjal pulak banyak betul teori konspirasi dari segi rekaan atau kajian yg mendalam.. bg saya kita dah maklum sekarang kita dah lihat bencana alam dan kejadian tanda2 kiamat kecil atau besar yg dikaji melalui alquran .. pesanan yg terbaik dan terpenting nabi pesan adalah buat apa yg allah suruh bersama amalan untuk mengelak fitnah besar yg nabi takut umatnya mudah terpengaruh dgn dajjal .. amalanya adalah 10 AYAT TERAKHIR surah AL- KAHFI... insya allah terhindar dari fitnah dajjal.. selagi kita masih dgn al quran dan sunnah kita selamat.. wassalam..

sarah yooi said...

Satu perkara lagi.. jika ada salah silap itu adalah kelemahan diri saya... maafkan saya.. sekarang ni apa pun jawapan dan persoalan yg terbuku dalam fikiran yg xterjawab kita rujuk dgn ustaz . Ulama . Para ilmuan . Jgn kita cari jawapan melalui buku tanpa guru.. kerana sesungguhnya syaitan akan gurukan kita.. maksud saya.. jawapan dari blog atau buku2 kita comfirm dgn ustaz atau guru kita.. insya allah... wassalam :)

Anonymous said...

bila sibijak pandai dah mula bercakar nk tunjuk bijak, aku yg bodoh hanya mampu terkebil-kebil menunggu penamatnya......

Skyry Haru said...

takut Allah swt x payah kaji dajal,
buat amar mahkruh, nahi mungkar ja,
malas nk baca nth pape ni

hamba sahaya said...

Bagilah aku kelebihan membaca alquran dan ganjarannya... agar hati ini rindukan mati dan akhirat.. bukan angka

hamba sahaya said...

Klu nabi boleh belah bulan camne.. beriman tak