Feb 4, 2014

Macai Politik?

(Aku tak faham kenapa penyokong politik tak boleh jadi macam penyokong bola sepak?)

Soalan pembaca:

"Isu harga barang naik kenapa kau diam???...bila PR buat salah terus update kat blog ea??....dah nampak dah permainan kau...."

Hamka said:

“kau ketinggalan kisah laki bini bab aku kritik harga naik, (rujuk part 525), kau ketinggaln kisah laki bini bab isteri menteri tak tutup aurat (rujuk part 312) tapi biasalah fitnah ni kan mainan korang, nak tuduh tu bagi fakta, itu belum aku bagi link dekat blog, orang bangang macam ni lah yang rosakkan islam dan politik,

Aku tak faham kenapa penyokong politik tak boleh jadi macam penyokong bola sepak?

Dalam menonton sukan bola sepak, bila tengok pasukan bolak sepak sedang lawan bola, contoh jika Harimau Melaya berjaya jaringkan gol dengan kemas dan cantik, maka semua penyokong harimau Melaya akan puji, respek.., penyokong pihak lawan pun hormat, tapi bila pasukan bola kita buat silap, semua orang akan kutuk, kritik.., walaupun pasukan kegemaran mereka, tapi bila main tak betul, orang akan tegur, kiritik atau kutuk..

Tapi dalam bab politik, kenapa mesti jadi pencacai bila semua tindakan parti korang kena sokong?, jika perkara betul korang nak sokong aku tak kisah, tapi benda salahpun nak di pertahankan? nak sokong?, siap bagi dalil ugama yang ambik separuh separuh?, lepas tu fitnah pulak sana sini, ni yang buat politik malayisia jadi kotor.


Ps: Sila take note, ini tak deep langsung!

53 comments:

Anonymous said...

ni apa benda nya? second half ker?

Hamka Kereta Mayat said...

ini link untuk mudahkan aku jawab jika ada yang repeat soalan ni,

Anonymous said...

Tapi bang, sikit sangat kritikan yang saudara tulis, sila hentam BN secara besar-besaran baru puas hati..nak lg best,ko kutuk skit pasal rambut rosmah..pasti saya akan tersenyum puas..huhu

Anonymous said...

apa bodonya komen kutuk kejadian Allah? bodo ka? klaua suh bertudung takpa gak, ni yg jenis org ni yg Ustaz Azhar kata bodo piang x nak blajo ilmu agama, lain la Rosmah tu ada buat salah terang2 sbgi cth salah guna harta rakyat yang tu memang patut kena tegur.

karkunah said...

bang,awak orang "agama" (tak kisahlah fikrah apa) tu yang diorang nak awak hentam parti "sekular" macam tumbuk tepung uli sampai berlekok2,perah kasi maut macam kain basahan lepas mandi

Anonymous said...

Nah amik baca link ni lak, ni ko panggil pencacai PR jangan malas nak baca udah, aku jamin tak sepanjang surat khabar utusan, supaya nanti teori pengulangan persolaan dan jawapan berulang tak berulang berulang lagi walaupon aku tahu ko tetap berulang bebal mcm sedia kala..woha!


http://www.ekeleh.com/wp-content/uploads/2014/01/Dr_Maza_ADUN_Letak_Jawatan1.jpg


http://kulupsakah.blogspot.com/2014/02/anwar-reformasi-dan-kajang.html


http://cenangau.blogspot.com/2014/01/anwar-bukan-nak-jadi-mb-selangor.html#axzz2sHsV3haf


http://cursingmalay.blogspot.com/2014/01/adakah-anwar-bakal-merosakkan-legasi.html


http://wargamarhaen.blogspot.com/2014/02/ketandusan-ketelusan-demokrasi-dalam-pkr.html


http://amenoworld.blogspot.com/2014/01/anwar-sah-bertanding-aku-sah-boikot-prk.html


http://www.astroawani.com/news/show/rafizi-ramli-mohon-maaf-kepada-rakyat-malaysia-29123



Anonymous said...

Dulu2 sangkakan org kampung jer yang fanatik sangat ngan politik ni sampai berpecah belah, rupanya dizaman serba canggih ni, dah ramai plak cerdik pandai, masih lagi ada yg fanatik dgn parti politik ni.. agaknya miker miker ni "orang kampung" yang berinternet kut
(### saya orang kampung yg benci politik###)

Raz Ta said...

Teruskan brother!!! hehehe apabila kita dikaburi dgn parti2 politik dan fahaman politik, biasalah budaya fitnah tue berleluasa. :)

Mereka2 nie adalah golongan yg pantang apabila pemimpin2 parti mereka ditegur. Sy bukan penyokong mne2 pihak, namun AQ dan Sunnah itu perlu dipegang, barulah politik x kotor. :) lalalalala.

Anonymous said...

Org org yg tak ingat dosa pahala, tak ingat Syurga Neraka, tak ingat Akhirat, lupa siapa diri sendiri, mengabaikan perintah dan larangan Allah swt, semua main langgar je, tp mengaku Islam dan masih bersyahadah, mrk tu dinamakan fasikun, dah dekat dekat nak jadi kafirun. Na'uzubillah !

Anonymous said...

Orang2 yang reply sebagai Anonymous ni jangan di layan sangat (aku pun sama)... semua penakut je tu..

orang kapir jugak yang suka Islam sama Islam bergaduh...

woha!!

Anonymous said...

Ahh, jangan dilayan le mereka tu. Siang malam politik je. Dari dulu lagi, kerajaan bertukar ganti....politik tu tak kekal. Cuma Islam yang kekal.

Amar makruf nahi mungkar. Sesiapa yang buat silap kita mesti tegur, tak kira siapa pun. Bahkan Perdana Menteri, Menteri Besar, Presiden Parti, Tok Guru mahupun Mursyidul Am tidak terlepas dari salah dan silap...

Yang ana tak suka geng politik ni, mereka cerca dan maki dengan kata kesat, malah menggalakkan lagi orang lain berbuat yang sama...

Anonymous said...

Orang2 yang reply sebagai Anonymous ni jangan di layan sangat (aku pun sama)... semua penakut je tu..

Anonymous buat kerja Anonymous... yang ada nama adalah pembodek, tidak ikhlas, dan kureng menyekat sila hargai Anonymous,

Anonymous said...

politik ni tak jauh contohnya dengan vaksin

vaksin boleh atau tidak

politik boleh atau tidak...

Anonymous said...

ha...video zina mustapa ali sape yang nak jawab....mengkome tak nak komen ape2 ke?

tapi teman udah tahu macai2 pas punya jawapan.....woha

mike je paling islam tapi kat kelantan nabi nik aziz muhammad tu mengaku buat satu masjid je kome...ape kehenye yop...terlebih pil kude ke nabi kome tu...opsssssssssssss woha

Anonymous said...

ko dah tgk ker video tu?...kalau dah tgk maknanya ko dah melangar etika seorang islam...layan porno

dalam islam boleh ker tgk aksi porno lucah untuk mensabitkan sesuatu kesalahan

aku tanya sila jawab

jangan coner celah mana mana,
boleh atau tidak, itu saja?

Anonymous said...

kan teman udah kabo...teman dah tau jawapan macai...!

hahaha

kalau sebagai bukti tak jadi kesalahan....undang undang buatan manusia pun perlu bukti apatah lagi undang undang islam iaitu hudud yang sudah 24 tahun tidak dilaksanakan di kelantan....

wohhhhhaaaaaaa



Anonymous said...

“Bahawa dia berkawal bersama Umar bin al-Khattab r.ahuma pada suatu malam di Madinah. Ketika mereka sedang berjalan, tiba-tiba ternampak nyalaan api di sebuah rumah. Mereka pun pergi menuju ke situ sehingga apabila hampiri didapati pintunya berkunci, di dalamnya ada sekumpulan orang dengan suara yang kuat.

Lalu Umar r.a. berkata -sambil memegang tangan ‘Abd ar-Rahman-: “Kau tahukah ini rumah siapa?”. Jawab: “Tidak”. Kata Umar: “Ini rumah Rabi’ah bin Umayyah bin Kalaf, mereka sekarang sedang mabuk arak, apa pendapat kau?”. Kata ‘Abd ar-Rahman: “Aku berpendapat kita sekarang telah melakukan apa yang Allah larang, Allah berfirman: “Jangan kamu mengintip”. Kita telah mengintip. Maka Umar pun pergi dan meninggalkan mereka”.( Riwayat al-Hakim dalam al-Mustadrak, dinilai sahih serta sokong oleh al-Zahabi).

“Hendaklah kemungkaran tersebut zahir (jelas) kepada ahli hisbah (pencegahan) tanpa perlu melakukan intipan. Sesiapa yang menutup sesuatu kemaksiatan di dalam rumahnya, dan mengunci pintunya maka tidak harus untuk kita mengintipnya. Allah Ta’ala telah melarang hal ini” (Al-Ghazali, Ihya ‘Ulum al-Din, 3/28, Beirut: Dar al-Khair/1990).

kes zina/liwat tidak dibenarkan oleh syarak menggunakan video dan gambar sebagai bahan bukti. Sesungguhnya, Islam amat melarang membuka aib saudara se-Muslim yang lain, termasuklah mengintip dosa peribadi insan dan melakukan ‘ghibah’ (mengumpat). Dan dosa peribadi seseorang insan, adalah antara dirinya dengan Tuhan. Jika ia melakukan taubat nasuha (menyesal dan berikrar untuk tidak mengulanginya), maka dosa-dosanya akan terhapus. Kerana ALLAH itu Maha Pengasih, Maha Penyayang dan Maha Pengampun.

Maka, kes zina/liwat hanya boleh dibuktikan dengan mengemukakan 4 orang saksi. Saksi-saksi itu pula mestilah terdiri daripada golongan yang tidak fasik, orang yang tidak fasik sudah tentulah mereka yang tidak mengintip-intip dan membuat rekayasa video atau pun gambar lucah, serta menonton bahan-bahan lucah dan melakukan segala dosa-dosa besar. Jika seseorang qazif (penuduh) itu, gagal mengemukakan 4 orang saksi, ia boleh dikenakan hukuman qazaf iaitu dengan 80 kali sebatan

kata nak ikut nabi... nabi tak pakai video lebih lebih lagi video yang pasang oleh si fasik

vaksin jer yang boleh k.

Anonymous said...

oh ya kalau nak ambil skit boleh lah cari 4 orang saksi pastikan beriman mcm ustaz kazim, maulana mana mana, ridzuan teh, fathul bari tak pon hamka sendri tengok video tu pastu pastikan mereka tgh berzina baru tahu mana satu besi yang tgh on kat atas ker yang bawah?

layanzzzzz...

Tranung kiter said...

PAS oh PAS..

siapa yg mula-mula tuduh Tun Dr. Mahathir gemar menonton video lucah bersama cucunya? Orgnya tak lain ialan Arwah Ustaz Bunyamin Yaacob, bekas penceramah tetap PAS. Tanpa sebarang bukti dia tuduh Tun Dr. Mahathir dgn tuduhan sekeji itu. Beberapa hari lepas dia buat tuduhan tu, dia yg meninggal dunia. Tun sihat walafiat sampai ke hari ni.

Take note

Anonymous said...

Anonymous 3:43..BOLEH TERUSKAN HIDUP MACAM TU DALAM GUA ATAU TERUS DIAWET JD MACAM FIRAUN JE KALAU BENCI POLITIK..

Robot Polis said...

metodologi politik ciptaan yahudi ni kotor. Semua yg tlibat pasti akn tpalit sedikit sbyk kekotoran tsebut.

Return to basic n mantapkan iman sudah..ajar anak2 mjadi orang beriman..biar besar jadi pemimpin@rakyat yg beriman.

Gantikan generasi pemimpin&rakyat skg ni (lebih2 lg yg suka caci-mcaci) kpd generasi yg lebih beriman.

Habis cite!!!

Anonymous said...

kah...kah macai oh macai...!

teman udah kabo teman udah tahu jawapan mengkome!

kalo kena kat mengkome punya pemimpin hatta bible pun mike rujuk....keh keh keh

cube kalo najib yang dalam video tu.....

teman bukan suke najib pun sebab die balaci cina....

tapi ini double standart punye kes....

apa pun teman harap macai2 semua desak lah pemimpin pas kelantan agar gubal undang2 hudud dah 24 tahun dah teman nunggu tak habis nak salah mahathir je....

wohaaaaaaaa





Anonymous said...

"siapa yg mula-mula tuduh Tun Dr. Mahathir gemar menonton video lucah bersama cucunya? Orgnya tak lain ialan Arwah Ustaz Bunyamin Yaacob, bekas penceramah tetap PAS"


((Penceramah PAS yang menimbulkan kontroversi dengan mendakwa Perdana Menteri Datuk Seri Dr Mahathir Mohamad pernah menonton video lucah bersama cucunya akan tetap mempertahankan kenyataannya di dalam ceramah beliau yang akan datang.

Bunyamin Yaacob menjelaskan bahawa beliau membuat kenyataan tersebut berdasarkan maklumat yang diperolehi dari sebuah akhbar harian, di mana Dr Mahathir menyatakan cucunya yang masih di peringkat tadika (lima atau enam tahun) juga terdedah kepada bahan lucah.

“Pada pandangan saya, dimanakah sumber bahan lucah tersebut sekiranya tidak dari rumah perdana menteri sendiri. Kalau ada, siapakah yang menontonnya?” jelas Bunyamin, ketika dihubungi oleh malaysiakini di rumahnya di Bachok, Kelantan.

“Saya rasa tak mungkin bagi seseorang kanak-kanak tadika pergi ke mana-mana untuk mendapatkan bahan lucah, melainkan jika bahan tersebut terdapat di dalam rumahnya sendiri,” tambah beliau.

Selingan jenaka

Bunyamin berkata bahawa beliau sendiri hairan kenapa RTM begitu ghairah menayangkan video klip ceramahnya di dalam TV1 setiap malam, kerana ceramah mengenai perdana menteri menonton video lucah itu dibuat agak lama lalu.

“Agaknya mereka (kerajaan) sudah kehabisan modal untuk menyerang peribadi pemimpin PAS, setelah serangan ke atas Nik Aziz, Mohamad Sabu dan Hadi Awang tidak mendapat reaksi positif dari rakyat,” katanya.

Katanya, ungkapan yang dibuat mengenai isu yang berkaitan dengan masalah pornografi di dalam beberapa ceramah tersebut bukanlah merupa “isu utama” yang dibangkitkan tetapi hanya sekadar “selingan jenaka” untuk menarik perhatian penonton.

Beliau menjelaskan, sebagai penceramah pembangkang, agenda utamanya ialah menyampaikan maklumat mengenai isu-isu semasa negara seperti penyelewangan wang rakyat dan penyalahgunaan kuasa oleh pemimpin.

“Kalau RTM benar-benar berani, mengapa tidak disiarkan sahaja keseluruhan ceramah saya tersebut, kerana bagi saya itu adalah lebih wajar untuk penonton membuat kesimpulan,” kata bekas ahli parlimen Bachok tersebut. ''))




Anonymous said...

'metodologi politik ciptaan yahudi ni kotor. Semua yg tlibat pasti akn tpalit sedikit sbyk kekotoran tsebut.

Return to basic n mantapkan iman sudah'

(( Bank adalah ciptaan yahudi paling ampuh... siapa berani cakap tak pernah berurusan dengan bank? tengok duit kertas yang ko pakai apa hukumnya? ko tau apa hukum riba? ko pernah dengar debu debu riba? boleh tak ko 'Return to basic?' ))

detective nie said...

rasanya kalau kita buat petisyen untuk menggesa semua menteri dan ahli keluarga yang beragama islam diwajibkan menutup aurat atas dasar menjaga imej umat islam di Malaysia.. siapa sokong.. kerana benda ni ramai yang asyik kutuk tapi xde usaha yang jelas dalam menanganinya.. supaya kita dapat mengurangkan fitnah dan meningkatkan jumlah orang yang menutup aurat...kalau sokong sila like dan bagi cadangan.. jika mendapat perhatian yang baik.. satu jawatan kuasa kecil akan ditubuhkan dan disuarakan kepada mana2 wakil rakyat secara berkala..supaya dinaikkan di Parlimen..

Anonymous said...

cube kalo najib yang dalam video tu.....

teman bukan suke najib pun sebab die balaci cina....

tapi ini double standart punye kes....

apa pun teman harap macai2 semua desak lah pemimpin pas kelantan agar gubal undang2 hudud dah 24 tahun dah teman nunggu tak habis nak salah mahathir je....

Insya Allah najib takan ada dalam video tu, pasal Orang yang beriman tak buat kerja pasang kemera dalam bilik orang lain..

penekanan
" double standart "

(( kenapa kalau nak laksanakan hukum hudud yang kena PAS ajer... Kerajaan Pusat lebih berkuasa mengubal undang undang

jangan lah double standart tak der standart la macam ni..

adoiyai ))

Anonymous said...

kah....kah

yang paling teman tak tahan ayat orang yang beriman tak buat kerja pasang kamera dalam bilik lain...sekali teman nak gelak....kah....kih....kuh......pas....pis...pus

tolonglah jangan buat teman seperti menengok maharajalawak ayat tuan hamba....

teman tengok mike seperti melurus bulu kemaluan@menegak benang yang basah....opsssss

double standart?hudud?

kah....kah....kah....kah

teman malas nak tulis dah....biarlah m.b kelantan yang berbicara...opsssssss tak bersedia lagi...

kah....kah...kah...kah

hudud pilihan raya@hudud karpal singh....

kah...kah...kah

dan lagi satu boleh tak mike tau mengenai syarikat kohilal teman nak melabur....bile dah dapat hasil pelaburan teman nak lah menderma kat tabung memali....opsssssss

woha......

Robot Polis said...

Anon 2.59PM,

Ye, aku guna bank. Hatta perbankan Islam pn aku rs x ckup Islamik. Tp aku still tergelumang dgn pbagai lg kotoran dn dosa harian tsebut.

Sbb tu aku selitkan skali iman generasi akn dtg. Klu back to basic aku x ckup bjaya, hopefully anak2 kita akn dtg yg dh tdidik ngn iman boleh bina sistem perbankan islam yang sebenar bebas dari riba etc.

N xmo lari topik, juga bjaya bina sistem pemerintahan Islam yg sebenar.

Anonymous said...

aku terbayangkan Sarip Dol selalunya penyangak jer cakap sambil gelak gelak mcm cerita P.ramlee

hujah lawan hujah lah kalau takat gelak mcm tu orang kat wad sakit jiwa lagi ada class sedara oi..

adoyai...

Anonymous said...

Wohaaaaa

Kah kah kah kah

Kih kih kih

Pas pis pus


((Gelak orang sakit jiwa.setuju sangatttt.okay ni serious like! Wohaaa lagi.))

Anonymous said...

"Ye, aku guna bank. Hatta perbankan Islam pn aku rs x ckup Islamik. Tp aku still tergelumang dgn pbagai lg kotoran dn dosa harian tsebut.

Sbb tu aku selitkan skali iman generasi akn dtg. Klu back to basic aku x ckup bjaya, hopefully anak2 kita akn dtg yg dh tdidik ngn iman boleh bina sistem perbankan islam yang sebenar bebas dari riba etc.

N xmo lari topik, juga bjaya bina sistem pemerintahan Islam yg sebenar"


(( ya... itu la maksud aku selama ni... begitu juga dengan politik... walaupon kotor kita memang dah tergelumang dengan benda ni, suka atau tidak... sebab tu ada parti islam, walaupon kadang kadang x ckup Islamik jugak... mana mana parti islam mempunyai matlamat yang sama iaitu negara islam, cuma pendekatan kadang kadang berbeza dan berubah rubah mengikut keperluan masyarakat setempat...

aku rasa dorang pon tak fikir akan terbentuknya negara islam yang syumul atas pemerintahan dorang sendiri, semua mimpi belaka...

hanya imam mahadi sahaja yang akan berjaya membentuk daulah khalifah yang sebenar kelak...

“Masa kenabian itu ada di tengah-tengah kalian, adanya atas kehendak Allah, kemudian Allah mengangkatnya apabila dia menghendaki untuk mengangkatnya.
selanjutnya adalah masa khilafah yang mengikuti jejak kenabian (khilafah ‘ala minhaj an-nubuwwah), adanya atas kehendak Allah, kemudian Allah mengangkatnya apabila dia menghendaki untuk mengangkatnya.
Selanjutnya,masa kerajaan yang ‘mengigit’ (Mulkan Adhan). Adanya atas kehendak Allah, kemudian Allah mengangkatnya apabila dia menghendaki untuk mengangkatnya.
Selanjutnya,masa kerajaan yang menyombong (Mulkan Jabariyyan), adanya atas kehendak Allah, kemudian Allah mengangkatnya apabila dia menghendaki untuk mengangkatnya.
Selanjutnya, adalah masa khilafah yang mengikuti jejak kenabian (khilafah ‘ala minhaj al-nubuwwah).
Kemudian beliau (nabi) diam.”

( HR.Ahmad dan Baihaqi dari Nudman bin Basyir dari Hudzalfah )

kalau lah benar ada mana mana kerajaan akan melaksankan daulah khilafah maknanya imam mahadi di zaman yang mana?

Apa yang penting mereka berusaha. pernah dengar kisah burung pipit dan nabi ibrahim?

jadi aku rasa usaha mereka kalau pon tidak disokong jangan lah di kutuk tak tentu pasal...

sama juga dengan yang hanya fikir solat dan dakwah cara nabi sahaja yang kan memenangkan islam ini juga harus dihormati bukan dikutuk


aku rasa dah pernah sebut perkara ni cuma permasalahn ni tak pernah selesai kat dalam blog ni..))



Robot Polis said...

Xpela, hamka ni sokong pas sebenarnya kot..

pengikut pas yg fanatik je yg die slalu tembak..kan? kan?

Anonymous said...

ASSALAMUALAIKUM

KAK ROSE NAK TANYA KENAPA HAMKA BUAT BUKU TAJUK DIA SUKA LETAK TAJUK YANG NAK HAMPIR SAMA DENGAN BUKU YANG ORANG LAIN PERNAH TULIS SEBELUM NI? NAK BAGI SENANG LAKU KE APA? JANGAN MARAH KAK ROS TANYA JE.

SORRY LE OFF TOPIC. BYE

Anonymous said...

Anonymous11:47 PM, February 05, 2014

LIKE comment anonymous ni.thumbs up!

Anonymous said...


Assalam

(Apa yang penting mereka berusaha. pernah dengar kisah burung pipit dan nabi ibrahim?

jadi aku rasa usaha mereka kalau pon tidak disokong jangan lah di kutuk tak tentu pasal...)

Nabi Ibrahim as. adalah nabi ululazmi yang tinggalkan anak dan bini dia atas padang pasir yang tiada sebab untuk hidup.

Keluar untuk berdakwah, tinggalkan kampung, rumah, anak, bini.....

Pipit burung kecil yang boleh terbang pantas....bantu orang yang korbankan diri, masa dan harta untuk agama Allah.

Adakah pipit akan bantu orang yang:
(((sebagai penceramah pembangkang, agenda utamanya ialah menyampaikan maklumat mengenai isu-isu semasa negara seperti penyelewangan wang rakyat dan penyalahgunaan kuasa oleh pemimpin))).

Dan menjdikn hudud sebagai modal untuk hentam lawan.

Dey!!
Sewaktu perintah hudud turun 100% solah fardhu lelaki akil baligh adalah dimasjid. Sampai ada hadith lebih kurang beritahu Nabi akan bakar rumah orang (lelaki) yang solah fardhu di rumah tanpa uzur. Wallahu'alam.

Benar!!!!
Kita mahu hudud...
Tapi macamana dengan surau dan masjid yang kosong sekarang?

Boleh bakar tak rumah orang yang tak solah di masjid jika hudud terlaksana di Malaysia?

Nutshell: Bila saya dan tuan-tuan telah berjaya pujuk dan rayu semua lelaki akil baligh untuk solah fardhu berjemaah di urau dan masjid seantero malaya, jketika itulah hudud akan ujud.

Hudud itu mahluk, penciptanya Allah. Hudud akan terlaksana apabila kita dapat sifat sayang pada saudara mukmin kita sebagimana kita sayang diri kita.

Crying Fella

Anonymous said...

Assalam

Dalam hudud ada peruntukan memaafkan kesalahan kerana Allah. (Correct me if I'm wrong)

Hudud diturunkn untuk orang-orang yang sebegini...ada sifat maaf memaafi kerana Illahi.

Bukannya untuk orang yang berkelahi sesame sendiri sampai mati...(aku lah tu)

Ya Allah kurniakanlah aku kasih dan sayang pada semua mukmin sebagimana aku mengasihi diriku sendiri.

Jika ada amal aku yang kau terima..aku hadiahkan tanpa kurang satu pun pada semua mukmin samada yang masih hidup atau yang telah pergi....

CF

Anonymous said...

siapa yg mmprjuangkn parti masih blum pasti syurga dn kjayaan utknya,siapa yg mmprjuangkn agama Allah pasti dn pasti brjaya dunia dn akhirat,siapa yg mghina org yg sggup brkorban harta,diri dn masa smata mata kerana Allah,walaupun dmata dunia dia seorang yg dhina,pada pghina Allah ada dua pilihan samada beri hidayat atau kbinasaan,jgn lah pandang luaran.

Anonymous said...

dulunya dia seorang penagih,peminum arak,pencuri dn kaki judi, tiba2 Allah pilih utk smbung tugas nabi..ramai yg x boleh trima hakikat yg mereka xtrpilh,tambah2 yg perasan baik.

your brothers said...

lama gua tggu kereta mayat update psal politik.. baru lah meriah sikit blog ni ... haha..

by the way.. WALAU MACAM MANA PUN KITA BERGADUH , MENGUTUK , MEMFITNAH , MENGUMPAT , MENGEJI , MENCACI , MEMAKI , MEMUJI MAHUPUN KAFIR MENGKAFIRI... KITA SEMUA TETAP BERSAUDARA DIDUNIA DAN AKHIRAT.. KITA ASAL DARI SYURGA DAN SEMOGA SEMUANYA KEMBALI PULANG KE SYURGA.. INSYAALLAH...

Anonymous said...

walau apa pun org nk ckp..
walau apapun reaksi org...

org yg fanatik polituk bg aku mcm taik.. pg m*@&@/#*#* la ngan parti korg.
sbb taksub korg.

aku benci giler dgn org taksub politik..blagak mcm diorg plg betul..diorg je yg baik...diorg je plg benar...org lain jht,org lain tipu,org lain masuk neraka..

phuuuiiii...... (klau aku jmpa mmg aku ludah )

maaf bahasa kasar,xkawal emosi sbb aku mmg benci org yg suka politik kepartian ni..klau korg xnk maafkn aku...ada aku kisah...
boleh pg j@&@^#&#*#* la ngan parti korg

hamka hrp jgn pdm komen aku ye

MUQARRABINZ said...

CF, Anda benar, makin kita berpecah belah, makin jauh kita dengan Islam, makin jauh untuk kita tegakkan khilafah di seluruh bumi Allah ini.

Anda benar, kita cuma perlu meluruskan iktikad dan mengikut panduan sebenar (AQ/Sunnah)- untuk kembali kepada tujuan asal kita...perkara lain bukanlah masalah utama kita.

Ya Allah kurniakanlah kasih dan sayang kepada muslimin/muslimat sekalian dan jauhilah kami dari perselisihan yang tak memberi faedah dan manfaat, seterusnya engkau bantulah kami menegakkan kalimah tauhid dimuka bumi Mu. Amin...

Anonymous said...

Assalam

((phuuuiiii...... (klau aku jmpa mmg aku ludah ))

Jangan macam tu der...
Kita benci fahaman dia yang khilaf.
Kita kena sayang semua orang der...hijau, biru mereka tetap kongsi satu tuhan dan satu nabi ngan kite.

Allah swt sayang seorang manusia 70 kali lebih dari seorang ibu menyayangi anaknya...

Eeerrr..macamana perasaan seorang ibu apabila melihat anaknya diludah? Mestilah marahkan...tak kiralah anak dia buat salah ker idak.

Anak dia kan? (9) bulan dia bawa budak tu dalam perut dia der...lu ada?

He..he..OK OK.. macamana perasaan Allah yang Maha Mengetahui dan Maha Melihat, apabila kita ludah pada seseorang yang tuhan sayang (70) kali lebih dari mak orang tu sendiri sayang dia? (Ala-ala ustaz Don dengan senyuman menggoda)
Termasuklah kita berdua...der

Tak caya tuhan sayang kita banyak tu?

Kerana sayang sangat tulah tak boleh mengata keburukan seseorang. Hukumnya seumpama makan daging saudara tersebut dan memfitnah pula jauh lebih teruk dosanya?

Secara munasabahnya mengata dan memfitnah hanyalah perkataan. Mere words. Apa ader hal...tapi Allah ambil hal der....Allah der...TUHAN. Bukan manusia.

Meludah? Seriously? Think twice...der. Aku tak nak tuhan marah kat kau.

Aku nak kau, mereka dan semua kita seummat dalam jannah Allah....aku sayang kau der....kerana Tuhan.

((kita cuma perlu meluruskan iktikad dan mengikut panduan sebenar (AQ/Sunnah)- untuk kembali kepada tujuan asal kita))

2 Thumbs up!
Bagaimana kita nak hidup dan bergaul dengan manusia yang belum terima hidayah dari Allah? (Macamlah aku ni bagus bangat)

(Nasihat ini untuk aku)
Dakwah dengan kasih sayang sehingga mati. *(dan jika tulang temulangku boleh diguna untuk membantu agama Allah maka aku infakkannya tanpa ada kurang satu sendi pun).

cf with love to all

Anonymous said...

Assalam Tuan Rumah...

Sorry...terlajak komenlah plak!
Macam blog sendiri....he..he..
No offence bro.! Ahaks!

CF love KFC. Woha!

nazha anua said...

"(Aku tak faham kenapa penyokong politik tak boleh jadi macam penyokong bola sepak?)"

kalau contoh yanh harimau malaya aku sokong..

kalau jdt vs pahang vs tteam aku tak sokong..hehehe

Anonymous said...

bahang bodo belake.

macam budok2 duk baloh.

bukan nk cari satu titik penyelesaian.

org2 macam mu belake ni la wat lama masa hari Hisab

Hamka Kereta Mayat said...

jawapan korang dalam komen ni jugak akan mudahkan aku untuk buktikan masalah politik jika ada yang mintak bukti kelak.

:)

Hamka Kereta Mayat said...

kesimpilannya:

orang politik ni cakap banyak putar belit, baik BN atau PR, bodoh jer percaya

Anonymous said...

bodohnya bunyi kesimpulan dari bilik mayat...

Hamka Kereta Mayat said...

k

kakayaya said...

Semua pengkomen baik dr mana2 pihak tak kira lah tablighnya ke.. prnya ke bnnye ke atau mana2 ceruk lg lah... semua perasan pandai... masing2 tak mahu tunduk jadi jalan yg terbaik untuk semua org yg pandai2 belaka ni..maka tiggalkanlah berbantah2/berdebat meskipun kami dipihak yg benar...
(itu lebih baik dr pada menempah satu tempat didlm neraka)

Shukery said...

aku tak tahu samada anon ni sarcasam or tak. kalau sarcasm, aku diam je. kalau tak, aku akan kata, "kenapalah kau ni bengong sangat".

kakayaya said...

jauhi lah syak wasangka..
:)

Hamka Kereta Mayat said...

:)