Apr 6, 2011

Video lucah, di mana kita?

(18 SX- tidak sesuai untuk budak bawah umur, juga tidak sesuai di baca kat tempat kerja. Aku dah bagi warning, memang lucah entry ni, jangan baca jika slow.)


Email tahun lepas.

Salam Abang keretamayat, saya seorang pelajar di IPTA dan ada kawan sebilik yang cukup suka tengok video lucah dari internet, dah bermacam macam nasihat saya bagi, tapi beliau tetap suka tengok, sekarang kita orang dah tak bertegur sapa sebab saya sedikit berkasar dengan dia, saya bukan apa, saya tak nak dia masuk neraka, tapi makin di nasihat, makin kurang ajar sikapnya pada saya, macam mana nak berdakwah pada orang macam ni?


****** Jawapan tahun ini.
Salam, Maaf sebab ambik masa lama nak balas email, abang bukan apa, sibuk tolong bini tebuk lubang pasang wall plug untuk gantung langsir baru yang di jahit sendiri menggunakan mesin jahit singer menawan keluarga bahagia- tak lawak, ok, balik pada main topic,

Kau berdakwah pada kawan kau yang suka tengok video lucah sampai bergaduh? Wah wah wah, meriahnya belajar di IPTA, Tak baik tau tak bertegur sapa sesama islam, tiga hari tak bertegur sape, nanti dua dua masuk neraka dalam keadaan lucah, tak ke haru biru?

Maka, ingatlah pesan keretamayat baik baik,

“Janganlah korang berputus asa dalam usaha menyelamatkan manusia kerana syaitan tidak pernah berputus asa dalam usaha menyesatkan manusia..”

Baik, untuk menjawab permasalahan kamu, aku selalu dengar budak budak usrah cakap, kita kena berjuang menegakkan islam ‘walaupun terpaksa menggunakan senjata orang kapir’, Dalil yang mereka guna: zaman Nabi, dalam perang badar, orang kapir pakai pedang, orang islam pakai pelapah tamar (sebab miskin) tapi bila angkat pelapah tamar, kepala musuh terbelah dua (di belah oleh malaikat), lalu pedang musuh jatuh, maka perintah Nabi, buang pelepah tamar dan guna pedang musuh yang dah mampos tadi sebagai senjata.

Maka kerana itulah kami (baca: budak budak usrah parti so call islamic) terpaksa menggunakan system demokrasi ciptaan orang kapir dalam menegakkan Negara islam di Malaysia! Woha! Ops! itu ada sedikit fatwa kaum beruk, dan itu cerita lain, cerita hari ni, aku nak pinjam ‘fatwa kaum beruk’ dari puak puak XYZ dan aplikasikan dalam permasalahan: Kawan saya suka tengok video lucah di internet, apa saya patut buat?.

Jadi, untuk mencegah kemungkaran kawan korang yang suka download video lucah di internet, apa kata kita tiru budak budak usrah dengan guna ‘senjata’ orang kapir juga untuk amal makruf nahi mungkar, dalam kes kawan kau ni, apa kata? Jika demokrasi kapir di lawan ‘demokrasi ala ala islam’, maka apa salahnya video lucah lawan video lucah versi keretamayat, woha!

Maka, bukak computer, klick “start” pada button window, pergi pada “All program” dan pilih “Windows Movie Maker”, lepas tu ikut skrip dan arahan aku, edit, dan tukar dalam bentuk MPEG dan downloadlah dalam link website yang kawan kau suka tengok tu. Kita tengok sama sama..

******

Cerita satu.


Lokasi: air terjun,
Lagu latar: cinta krystal

Dalam video, ada dua orang sedang duduk dalam semak tepi batu, perempuan pakai baju T shirt lengan pendek warna kuning, seluar jeans warna biru, lelaki pulak pakai baju kemeja ala ala Hawai, seluar slack warna kelabu, tangan lelaki di atas bahu perempuan manakala tangan perempuan atas peha lelaki, bila orang lelaki bercakap sepatah dua, perempuanpun ketawa, bila perempuan pulak bercakap sepatah dua, lelaki pulak ketawa, apa yang kelakar ntah?..

Biarkan mereka berborak selama 3 minit, sehinggalah kelihatan mereka mahu mencium mulut dan tangan seolah sedang mahu meraba anggota sulit satu sama lain. Pada waktu ini, kelabukan video dan perlahan lahan, gelapkan, lalu tukar muzik seram dan masukkan gambar hantu di bawah.

Biasanya, kaki tengok blue ni suka tengok video lucah sorang diri, tengah malam dan dalam gelap, sebab nak cover line kerana nak melancap, eloklah sedang zakar keras, tiba tiba muncul hantu Jo-on atau hantu Dark Water siap dengan sound effect Wilhelm scream, tak terkejut berok kawan kau tu, terus terjatuh kerusi dan boleh mati pucuk di buatnya, ha ha, lepas ni taubat dah dia tengok video lucah sorang diri dalam gelap, jika ketagih,tentu tengok curi curi tempat orang ramai tapi malu maka akhirnya kawan kau tupun berhenti dan menjadi lelaki beriman yang di gemari perempuan bertudung, amacam best tak idea aku? Woha!


******* Video 2


Tapi jika kawan kau tu jenis tak takut hantu sama macam aku, maka susah juga, idea ni tak berkesan, tapi jangan bimbang, sebab aku ada skrip lain untuk kawan kau tu, cuba tengok video di bawah pula.


Lokasi: celah tangga di sebuah bangunan


Lagu latar, I Don't Belong Here – Cromok


Dalam video, ada dua orang sedang duduk atas tangga, perempuan pakai baju kurung warna biru, lelaki pulak pakai baju T shirt hitam gambar kuda bertanguk, tangan lelaki di atas bahu perempuan manakala tangan perempuan atas peha lelaki, bila orang lelaki bercakap sepatah dua, perempuanpun ketawa, bila perempuan pulak bercakap sepatah dua, lelaki pulak ketawa, apa yang kelakar ntah?..


Biarkan mereka berborak selama 2 minit, sehinggalah kelihatan perempuan cuba membuka seluar lalaki untuk melakukan seks oral, Pada waktu ini, kelabukan video dan perlahan lahan, gelapkan, lalu tukar muzik seram dan masukkan gambar orang yang menderita penyakit kelamin di bawah.


******


(delete)


(delete)


(delete)


(*RALAT, GAMBAR LELAKI DAN ZAKAR BURUK TERPAKSA DI DELETE KERANA MENYINGGUNG SESETENGAH PEMBACA BLOG KERETAMAYAT)


Aku rasa siapa tengok gambar tu ketika zakar tegang, maka akan kendurlah zakar korang dengan penuh keinsafan, lepas tu masukan jugak tulisan seperti, “jauhi zina jika tak mahu zakar buruk! “ Atau, “dulu zakar saya juga cantik seperti anda, tapi selepas banyak melancap dan seks bebas, saya menderita seumur hidup, zakar saya sudah tidak cantik seperti dulu....”


Ok, sebenarnya aku nak letak gambar zakar dan faraj buruk banyak lagi, tapi takut korang pulak hilang selera makan, maka aku serahlan tugas itu kepada kau untuk edit video ‘baik punya cilok’ tu baik-baik demi santapan batiniah kawan sebilik kau tu, ha ha.


******


Video 3


Tapi, jika kawan kau tu jenis tak kesah dapat zakar buruk, pun susah juga, idea ni tak berkesan, tapi jangan bimbang, ehem, ehem, sebab aku ada satu lagi skrip masterpiece khas untuk kawan kau yang suka tengok blue tu, cuba tengok video di bawah, layan..


Lokasi: Dalam sebuah bilik hotel bajet rendah.


Lagu latar, Exist: Mengintai Dari Tirai Kamar


Dalam video, ada sorang perempuan sedang berkembang atas katil, tiba tiba pintu bilik air terbukak dan keluar seorang lelaki berperut buncit hanya bertuala lantas terus menuju ke arah perempuan tu, bila orang lelaki bercakap sepatah dua, perempuanpun ketawa, bila perempuan pulak bercakap sepatah dua, lelaki pulak ketawa, padahal tak kelakarpun..


Biarkan mereka berborak selama 1 minit, sehinggalah kelihatan perempuan cuba menanggalkan tuala di badan,


Pada waktu ini, kelabukan video dan perlahan lahan, gelapkan, lalu tukar muzik kepada lagu ‘Open Your Eyes nyanyian Maher Zain dan masukkan video seorang makcik yang duduk atas kerusi sambil menangis. “Mak tak sangka, isk isk, Mak hantar kau belajar tinggi tinggi, tapi kau tengok cerita lucah malam-malam, isk isk.., kalau arwah bapak kau tahu, tentu dia libas kau dengan tali pinggang, dah lah tu anak, dah lah tengok video lucah, baik kau pergi baca yassin untuk arwah bapak kau..isk..isk..


Aku rasa kawan kau tu tentu terus insaf dan bertaubat serta merta di tempat kejadian, apa tak nya?, rupa rupanya kau dah pergi kampong kawan kau tu dan mengadu pada mak dia akan perihal anaknya yang suka tengok video lucah, lalu rakam pesanan mak dia guna handphone dan edit dalm video lucah- makcik tu rupanya mak kandung kawan kau-woha!


Sekian. Selamat menonton.


Ps: Siapa yang berdakwah dengan niat untuk betulkan orang lain, maka akan mendapat dua perkara, iaitu marah dan putus asa, berdakwahlah dengan niat menunaikan perintah Allah dengan kerisauan tapi jangan sampai membinsakan diri, ketahuilah, kejayaan dakwah bukan diukur dari orang lain yang berjaya amal apa yang kita sampaikan tapi kejayaan dakwah di ukur apabila kita berjaya amal apa yang di sampaikan.


Akhir kata, (baca dengan penuh semangat) Janganlah korang berputus asa dalam usaha menyelamatkan manusia kerana syaitan tidak pernah berputus asa dalam usaha menyesatkan manusia, berdakwahlah sehingga ugama tersebar atau kami terkorban! Sumber gambar: Internet

126 comments:

s a r said...

SubhanaAllah. Agak malang bagi diri ini kerana melihat gambar-gambar sedemikian rupa pada waktu ini.

Anyway, terima kasih encek hamka. gud idea! :)

Anonymous said...

ishhkk...delete la gambo tu
x senonoh tul..
huhuhu

Unknown said...

Buruk bebeno gambo-gambonye...

Anonymous said...

tak payah kot nak letak gamba camtu kat blog suci keretamayat ni? cukup bagitau je la, tak perlu nak tunjuk. pembaca kau ni ramai. budak kecik umur 5 tahun pun baca blog kau ni kot. agak2 la.

Ariffin Abdullah said...

genius idea anda!!!

tpi klau kna kawan panas baran, ade kna pelempang. hoho

Anonymous said...

Razman razali said..
Ilang terus nafsu makan aku untuk mlm ini..
Memang berkesan sungguh!!woha!

..nor.. said...

cane vdeo tu bleh dirakam?cer cite cer citer

Unknown said...

psal gmbar tu...
sbnrnya,gmbar2 tu xde lah "mesti" ada...
sbgaimna gmbar yg ingin dtnjukkan kpd admin,gmbar zakar yg sudah "bervirus"...

-biar kn mereka2 yg kecil ni tahu,ksudhan apabila mereka terjerumus ke lmbah maksiat...
agar kelak,pada usia mereka mningkat,mereka tidak merapatkn diri ke arah mksiat...

-biar jga kpd mereka2 yg sdah brumur ni tahu,bgaimna rupa kmaluan mereka jkalau mrk trus dlm kncah maksiat...

kalo x tnjuk,mereka2 ini buat x ksah je...

*ini hnyalah pndapat semata2...

kaizenshinobi said...

terbaik punya... tak terpikir lak aku.... hoho

mamat parang tumpul said...

kita bako je

Anonymous said...

erk... geli nyew

Anonymous said...

i l0ve da way u lie~ nice!

AkuMuzikFilem said...

erk. rasa-rasa macam kurang kick la cara ni, tak pun, nak implement pun payah dah sedari basic. camne kita nak edit vid dari laptop kawan kita, biasanya hidden file, pastu bukan suka2 nak amik laptop orang tu. tapi takpela, blog ni tetap padu!

Aslina said...

aku rasa best lagi kalo edit camtu... pastu bagi link untuk download kat membe...

pakej la link download 3-3 jenis tu skali... ala... bukan susah pun buat acc kat 4shared tu... upload laa...

tapi kene berlakon mcm ko pun layan sama la bende tu untuk 2-3 hari...

pastu ko cakap la jumpe link baru cam gempak2 jugak citer dier...

apa adahal...


dah maju kan skang... hehehh...

Haqim said...

hamka, rasanya ramai sangat pembaca bawah umur tuk blog ni..ye lah, ikut komen sampai sekarang baru 14+1?? ke diorang terasa pedih di anu sendiri akibat gambar2 tersebut? memang berkesanlah mesej hny dgn gambar sekeping dua :D

Lelaki Terusan said...

Cam haram.... :D

Aku rasa HAMKA kan, keretamayat kena hantar wakil, tak kiralah samada penulisnya sendiri atau pembacanya, ke PDRM, yakni ke bahagian yang berkaitan dengan mereka yang tayang video sex so called Anuar tu.

Lepas tu, biar wakil keretamyat tu edit video tu dan isi gambar hantu Mommy. Lps tu, masa diorg tengok ramai-ramai kat Dang Wangi, mesti ramai yang patah pucuk dan pasti kemaluan mereka bergelimpangan.

Waktu tu, mesti orang tak salahkan Anuar dah, tapi salahkan siapa?

Keretamayat!

Woha!

Zamir Amno said...

setuju.. berdakwah bkn untuk orang lain.. ttp untuk islah diri supaya dpertambah iman pabila ckp ttg Allah dan inilah kemulian umat ini... dan kalo jd asbab hidyah, masyaAllah suda additional bonus..

A.I said...

NAK SHARE, NAK SHARE!

biar depaa hat dok kataa tak jantan tak tengok belu tuh bukak mataa sikit. adoi lawak ler.

cara pertama aku gelak ringan, kedua berat sikit, ketiga terkekeh2. hhahahaha.

Anonymous said...

wohooooo!



terbaik abang Hamka!!!




hilang nafsu terus.

buang segala video.

cik bunga said...

keep writing..love the way u write

hariz chacho said...

Pasal gambar tuu, aku ingat takda masalah la. Lagipun penulis dah bagi warning awal awal lagik sebelum masuk blog KeretaMayat ni.

emak. bukan penari tiang said...

jangan kata kalau edit gambaq tu masuk tengah-tengah video, buleh sentap!

tengah baca entry ni pun aku sentap! hahaha!

tak payah delete! bukan lucah pun! gambaq kote buruk bukan setakat buleh jumpa di blog, google image pun bercambah!

Aishah Nur Hakim said...

*pengsan sekarang jugak*

acik said...

hohhhh... terbuka entry nih kul 3 pagi tadi... terkejut manusia aku... terus tutup je... pagi ni baru baca semula.. bila dah reda terkejut... huhuhuhu

Anonymous said...

aku nk tanya sikit, ape yg ko maksudkan "puak beruk", adakah ia merujuk kpd puak islamik??

Anonymous said...

hahaha..saya suke baca blog kamu..
teruskan menulis..

-mis izza-

Fyqa said...

gud info. :)

Unknown said...

Dah didelete? Mujur aku sempat nengok.
Asyik tengok yg elok aje, sekali tengok yg buruk baru tersentap...

Shahada Fauzi said...

setuju dengan p/s di akhir entri..berdakwah kerana Allah bukan kerana manusia itu yang sebaiknya..

nasib baek tak bukak malam tadi..kalau tak mahu muntah hijau tengok gambar2 yang dah didelete tu..uhuhu..

kura kura said...
This comment has been removed by the author.
hamka said...

aku delete sebab entry ni akan pergi facebook, kakak aku baca, nanti dia pengsan, woha!

tapi siapa ada gambar zakar buruk yang sopan boleh email aku, aku letak balik, hihihi

Nerzhul said...

tak sempat tengok gambar buruk...hihihi

kellykellison said...

hamka bro,you are da bomb. . .
luckily,you've removed that
ugly and disgusting pictures
of someone's ***** and ******. . .
again,kudos to you. . .

hassif said...

TQ kepada encik hamka, dalam post neh "p/s" dia jek yg best...

Sebelum neh aku bagi nasihat dengan harapan orang tu akan berubah

Cik Arin said...

Y u delete pic tuh..
for me.. itu kan sebagai pengajaran... kadang-kadang mereka neh bersikap hipokrit...
saya suka cara awak berdakwah.. mmg sampai ke dalam hati..
tapi bila u buang pic tuh.. apa yg u cuba nak sampaikan.. mungkin takkan sampai... ini hanyalah pandangan peribadi sy :)

eda said...

assalamualaikum...

kite bakor je org mcm tu...
aku pun nk tobat la dr tgk2 bnd2 xsenonoh ni, tapi gmbr hantu dlm entry aku suka,woha!!

Anonymous said...

salam..

Hamka dh tgk video DSAI x?? betul ke tu die, ketepikan fahaman politik tuk seketika n ce bagi pendapat ckt...

Peace!!!

----loyal followers KM----

roses said...

jangan sampai membinasakan diri?

hamka said...

maksudnya:

“Tidaklah Engkau Diwajibkan (Wahai Muhammad) menjadikan mereka (yang kafir) mendapat petunjuk (kerana kewajipanmu hanya menyampaikan petunjuk), akan tetapi Allah jualah Yang memberi petunjuk (dengan memberi taufik) kepada sesiapa Yang dikehendakiNya (menurut undang-undang peraturanNya) .” (Surah Al-Baqarah : 272)

Firman Allah swt lagi dalam Al Quran yang bermaksud:

“Maka Jangan-jangan pula Engkau (Wahai Muhammad), membinasakan dirimu disebabkan menanggung dukacita terhadap kesan-kesan perbuatan buruk mereka, jika mereka enggan beriman kepada keterangan Al-Quran ini.” (Surah Al-Kahfi : 6):

“ . . oleh itu, janganlah Engkau membinasakan dirimu (Wahai Muhammad) kerana menanggung dukacita terhadap kesesatan mereka. Sesungguhnya Allah Maha mengetahui akan apa Yang mereka kerjakan.” (Surah Fathir : 8)

“ . . . dan janganlah Engkau berdukacita terhadap kedegilan mereka, . . .” (Surah An-Nahl : 127

azharjaafar said...

kak limah oiii.. ala dalam kampung.. tak payah la pkai helmet.. seksi pulak kak limah dalam gelap...

hamzah said...

abang bukan apa, sibuk tolong bini tebuk lubang pasang wall plug untuk gantung langsir baru yang di jahit sendiri menggunakan mesin jahit singer menawan keluarga bahagia- tak lawak

selamat membantu isteri abg keretamat

hamka said...

lepas pasang langsir, aku dan isteri aku layan movie hantu kak limah jam 2 pagi, berguling guling aku dengan bini aku depan TV-lawak sungguh.

Tak sangka filem melayu ada plot twist, 2 kali pulak tu. kredit untuk adik kartunis Lat, patutlah rambut dia kerinting-woha!

abu bakar ali said...

aku tetiba terpk, inilah hasil bro hamka bila penah di'usrah'kan...yg tulisannya bila aku baca, aku jadik semangat n bertmbh kefahaman.

mcm mana kalau bro hamka mjadi sebaliknya...

(aku terpk aje bro, ko jgn marah...Allah sebaik2 perancang)

Anonymous said...

Tak Umphh la post ni.
Tukar2...(suka hati aku je..haha)

faraherda.razalan said...

mmg berdekah....

temuntirung said...

haha ada kak limah..
popular pulak..
good job! :D

athirah addin said...

bes ke cite hatu kak limah tu??

Anonymous said...

Untung saya dapat tengok..asik tengok yg ok jer.Rasa nyeri pulak.Saya rasa awak patut letak juga link ke image of faraj wanita yg dah rosak.Jgn letak gambarnya..tak tega aku melihatnya..Ianya bertujuan agar perempuan diluar sana menjaga kehormatan mereka.Wanita pun bernafsu juga...ada kawan ppuan yg terdesak begini krn diabaikan suami yg suka main game online.

Anonymous said...

Assalam

Aku pernah dengar ker..baca. Ada seorang sahabat beritahu Nabi saw ada seorang sahabat lain yang suka mencuri selepas solah subuh berjemaah. Nabi saw beritahu lebih kurang, satu hari nanti solah dia akan menghalang dia dari mencuri. Wallahu'alam.

Sahabat dalam cerita ni solah ker tak? kalau solah...berjemaah ke sorang-sorang?

Kalau tak berjemaah, aku syor kau ajak kawan kau ni pergi masjid...

Lagi susah kita berdakwah maka lagi banyaklah pahala! Apa ada hal!

Ada orang beritahu..kita kena buat baik dengan seseorang sehingga dia benar-benar percaya pada kita...kemudian baru kita berdakwah pada dia. Setelah berdakwah masih tak berubah, kita usahakan orang lain yang dia segan..untuk dakwah dia. Insyallah kita akan bebas dari tuntutan diakhirat. Wallahu'alam.

Khalid

Zulkifli. Cheras said...

Benar! jika kita berdakwah dengan niat untuk mengubah orang lain, kita akan kecewa apabila mereka tidak berubah. Tetapi jika kita berniat untuk mengubah diri kita sendiri, insyaAllah kita akan menjadi lebih baik. Dan jika kita berdakwah kerana menunaikan perintah Allah, pasti kita akan mendapat ganjaran dariNya.

abah dan mak haqq said...

gereklah..!! :)

si para para said...

emm boleh pakai jugak idea tu..
tapi biasanya golongan macam ni akan sedar sendiri..kalau tak sedar jugak, neyesal tak sudah la nanti..

Umat Akhir Zaman said...

Betoi...! Ukuran kejayaan dakwah bukannya diukur dari bilangan orang2 yang ikut kita, tetapi kejayaan dakwah diukur melalui sejauh mana kita dapat amalkan segala yang kita dakwahkan... Teringat kisah nabi Nuh, berdakwah selama 950 tahun, siang dan malam. Tetapi yang masuk islam hanya kira2 80 orang sahaja. Nabi Nuh juga telah mendapat Gelaran Ulul Azmi.

Anonymous said...

alaaa aku terlepas tengok gambar ke? sedih pulak ketinggalan gini.

Aku Perempuan said...

Hahaha idea yg agak bernas tok insafkn org yg suke tgk lucah2 ni

.drakula. said...

perempuan suka tonton filem cinta,lelaki memang ramai suka filem lucah...kalau ada lelaki yang menafikan, dia memang bukan lelaki .itu sahaja.stop....dosa...adakah mereka kenal apa itu dosa?.tak nampak pun...tak rasa pun.

menusukhati said...

setakat ni ada 3 lagi kekosongan sebagai pelakon.sapa2 yang nak join,emel2lah abg km..sekian...

Woha!

roses said...

dh fhm serba sedikit rasanya.tq.

selamat beramal.:)

Umat Akhir Zaman said...

Tawaran istimewa!
Tawaran istimewa!
Tawaran istimewa!

Barang siapa yang ingin untuk mendapat kemanisan dalam beribadat... Maka jagalah mata dari melihat sesuatu yang haram...

Selamat Mencuba!

Aina Mardiah said...

60 ):)

Anonymous said...

Banyak tak takut hantu dah en Hamka. Terkejut ler 5 saat, pastu sambung balik...haha

Lgpun,heran jgak smpaikan video skandal seks blh lepas tv,akhbar.
Bygkan budak2 yg baru nak naik yg baca. Tgk satu ayat pun dh len mcm.


firman Allah swt yang bermaksud : "Sesungguhnya orang-orang yang ingin agar (berita) perbuatan yang amat keji itu tersiar di kalangan orang-orang yang beriman, bagi mereka azab yang pedih di dunia dan di akhirat. Dan Allah mengetahui, sedang, kamu tidak mengetahui." (An-Nur : 19)

Anonymous said...

ak sebenanya agak kesian dgn kaum Adam zaman sekarang.byk sgt dugaan dari kaum Hawa dari segi zina.BTW,kaum Hawa tetap patut dhormati.

Zuzus said...

hahha...dlm lawak ada logiknya...
btw, agak ralat tak dpt tgk gmbar2 yg lain...heheh gurau aje tu...

Cik giRang said...

best entry ni..tak sempat tgk gambar2 yang dah di delete..

tapinya kan..dalam kusus kawen pon ada tunjuk jugak gambar2 cmtu..

hanya tengok sekilas pandang je..seriously sgt burok dan geli...

p/s: sape yang x sempat tgk gambar yg kene delete tu, g kusus kawen cepat2..heheheh

ump said...

salam..aq juz suggest la kt ko..aq bkn ustd juz bg pndpt bdsrkn kfhman agma yg sgt skit dlm dri aq ni..ko ikram dy..blnja dia mkn..klau kau karkun ko ajk dia kuar 3hari..ko usha mlm ko doa..

Sahabat Nabi siang mcm singa mlm macm tkus..tawakal pd Allah..hanya Allah Taala blh ubah..Hindun satu orang yang sangat keras kepala dan salah seorang penentang Islam tapi akhirnya masuk Islam..kenapa?sebab terkesan dengan akhlak Sahabat..

Suami kepada Hindun Abu Sufian juga merupakan seorang penentang Islam..tapi kenapa dia masuk Islam?? sebab terkesan dengan akhlak Sahabat..

selesaikan masalah dengan amal...bawk dia pada amal..jangan paksa..usha slow2..Nabi pun xle bagi hidayah apatah lagi kita ni yang hari2 buat dosa..aq la 2 tu..s
selamat beramal.

Unknown said...

sgt malang n sedey sbb smpt tgk gmbar tu pg td time bru nk lelapkan mata n perot rase lapa.. trus hlg selera nk mkn n tido!! da la berjaga mlm nk siapkan assgn.. ahh. en hamka sgh kejam.. huhu

Ismi Ijmi said...

yes,
ke-67!!!
seb baik tak sempat tgk gambar2 tu.
bro hamka, cam nampak satu kesimpulan; nak berdakwah tak perlu guna a[pa yang ada pada org kapir kan?

ni mafhum hadith untuk yang bertanya;

"ada 2 org pemuda,seorang soleh dan seorang suka bermaksiat. jadi dikatakan selalulah yang soleh ni nasihatkan yang suka bermaksiat. sampai satu ketika, si soleh nasihat lagi,lalu jawab ma'asi (orang yang buat maksiat), "biarkan aku dengan urusan bersama tuhanku,cukuplah kamu dengan nasihatmu", lalu si soleh ni cakap, "kamu ahli neraka",. lalu dua2 ni dibangkitkan di ahri akhirat. Allah bertanya, siapa kamu menentukan dia ahli neraka dan kamu ahli syurga?? maka yang soleh masuk neraka,yang maasi tadi Allah ampunkan dan masuk syurga dgn senang lenang. Wallahua'lam.
~~~ mafhum hadith,Muntakhab~bab ikramul muslimin

nur lia said...

aigoo,sumpah lawak,..

~fam~ said...

tadi p pasar sek 7...(aku tau, pasar tempat paling dibenci oleh rasulullah)

dan aku terfikir, ketagihan menonton video lucah adalah seiring dengan ketagihan perempuan memakai baju yang ala-ala glamour dan ketat...

sebagaimana kecil dan sikitnya golongan perempuan yang menutup aurat dengan sempurna, mungkin juga kecil dan sikitnya golongan lelaki yang tak layan video blue, orange, black dan sebagainya...

speechless!

Cik siti said...

Salam

Saja mengada-ngada nak tanya, kenapa guna lagu:

cromok= i dont belong here

Rahim maarof= cinta kristal

Exist= Mengintai dari tirai kamar

"terkezut malam tadi selepas habis baca entry lama, tengok-tengok post 2011 dah ada 14, oo en keta mayat dah post entry baru.. pastu tengok tajuk "video lucah, di mana kita?" baca je, tetibe ada gambar-gambar yg ish ish ish"

mmg susah org nak terima teguran kita..

Terima kasih en keta mayat kerana telah menDELETE gambar-gambar tersebut.. eh, langsir baru warna ape? =)(sibuk je tanya)

Aidid Mu'addib said...

Hamka...
ko mmg 1st class... hahaha

hamka said...

lagu tu di pilih sebab boleh menenangkan jiwa, dalam keadaan tenang tiba tiba masuk gambar seram dan bunyi seram, ambik kau.

bab warna: coklat.

Anonymous said...

komen aku kepada orang yg bertanya-
Dulu kengkawan aku suka minum arak. Jadi atas kesedaran aku pun menasihati dorang tanpa jemu. Adakah dorang insaf? tidakk sama skali.. Aku kena pulau lagi ada. Mmg sedih beb! so aku pun amik iktibar.

Pengajaran dia - ko x payah la sampai nk bekasar dgn dia smpai x betegur sapa. klu dah nasihat x makan jgk, ko doa jela kat Tuhan smoga kwn ko diberikan hidayah.

Ko x payah la nk edit2 porn kawan ko tu. Kang ko pun tetengok gak skali porn tu. X psl2 stim batang ko sampai ko pun melancap.

Anonymous said...

wah wah wah meriahnya belajar di ipta...:)

dzoelhakim said...

erm... makin banyak video 3GP seks anak2 bangsa Melayu Islam.

Sutera_suci said...

Terbaik. Terima kasih.

Unknown said...

serius memang terbaik

MyHeart said...

bro...ur idea so brilliant!

Insaf... said...

Allah menyesatkan sesiapa yang Dia kehendaki, Allah juga memberi hidayah kepada sesiapa yang Dia kehendaki...

Semoga kita semua...

Sabar dalam beribadat...
Sabar dalam menahan diri dari maksiat...

نور توفيقة ادريس said...

Kenapa delete gambar2 tu..?

Ada benda memang kena banyak targhib. Ada benda kena banyak tarhib..

Macam kalau patient yang super addicted to sex jumpa doctor,tak reti insaf, to point yang sangat memudaratkan. Doctor dah tak patut sedapkan hati dia bagitahu boleh ubat lagi lah, etc. Doctor patut tunjuk all the worst case happened. So boleh prevent terus.

Abg Hamka hati memamg lembut actually. Good. Good..

hamka said...

bini akupun baca blog ni, takut bila bini aku tengok zakar buruk, hilang selera dia pada aku nati, aku jugak yang rugi, woha!

www.coretankalamrabbani.blogspot.com said...

huhuhu...lawak giler.!!!mmg suka sorg2 dpn laptop lps baca entri ni...

tp rsenya x kn buat lg kot sbb belom ad lg kengkwn yg sula tengok video2 camtu..

insyaAllah la tu..

Unknown said...

buat apa tengok cerita lucah ne,, bukan dapat apa pun,,kawen lagi bagus,,dapat semuanya,,hehehehe,, ikut nasihat saudara Hamka,,kawen2,, woha,,,

~ abil CUMA ~ said...

karang ade pulak mati tengok juon tuh..hahaha

fuad ansari said...

Pada pandangan saya, kalau berdakwah jangan sampai berkasar.. Berdakwah adalah mengenai hikmah,akhlak yang baik dan doa yang sunguh2..

Unknown said...

Waaaaaaaaaaa....
Hari ini kau datang riang..
Tersenyum buatku senang..
Kau hias dirimu, membuat hati bertambah sayang...

Hari esok mungkin kau tak datang2...
Kenapa dewi, kenapa...
Rupanya kau dah mampus
aids dah bunuh engkau..
A-nda
I-ngin
D-apat
S-akit

isi minyak jap.. Vrommmmmm

Unknown said...

aku sedang baca entry ni sorg2 jam 12.36 malam dan sentap tengok gamba antu di atas.

terima kasih.

klau gune video no 1 tu mmg berkesan kat aku. uhuhu

Anonymous said...

rasanya.. idea nih ditukarkan sket kpda budak2 yg suka dok dpn cmptr berjam dgn fb.. dn bubuh gambar hantu...
pasti serik... :)

r1n0z33n said...

bgus la sedara hamka da buang gamba tu ... syukur 21 ... mmg tak elok ...

IrfanzBlog said...

baik punye cara..

manjeamusyuk said...

alhamdulillah la bukak blog ni lepas foto scary dah delete..kang hilang lak selera mkn, hehe

bguz..teruskan menginsafkan manusia

Anonymous said...

apa nak heran, satu malaysia dok tengok video blue yg hitam putih tu. jenuh la nak berdakwah camni

miss licious said...

menyegat seperti biasa! nice job encik hamka!

AkuMuzikFilem said...

oh encik hamka dah delete komen tu. apada, orang larang tengok lucah, dia bantai bagi link lucah

hamka said...

sedang tunggu gambar zakar buruk yang sopan dari korang untuk isi ruang delete tu.

woha!

Nad said...

alamak. belog ni ada disclaimer la pulak. tak dapat nak bukak dekat opis.. sedeyy~~

Caya lah idea. Tak terpikir dek akal..

Unknown said...

, "aku nak pinjam ‘fatwa kaum beruk’ dari puak puak XYZ dan aplikasikan dalam permasalahan"
hoo,hebat mu! maksud mu pilihnraya tu alat org kapir,jd haramlah.ok,fine.so,yg kau tulis blog (cerita bab agama) ni..tak ke kau jilat ludah kau? kesian..soal pilihnraya kau claimed as a "fatwa kaum berok'..wah2,enak sngguh kau..tak ke tu khilaf ulama? dah belek semua kitab mktabar ke?.mmg syok menulis..congrat,tp,tak pulak molana2 d india-paki suh wt blog kondem firkah2 lain seolah2 kau tu ahli syurga yg iman plg murni d plg hebat ikut nabi?..please la..kau dh blajar blm fiqah,,pecahan kpd method fiqihiyyah? jgn ckp nabi suh blajar plak sbb kena sibuk wt dakwah..jd,kalo kao nk wt dkwah,wat la,,sape xmarah,,jd,jgnla kondem org lain dgn fatwa kaum beruk,,plhanraya cara kapir..bodo la slogan mun...dan,tulisan kau yg kelucahan xtmbah taqwa pon bg yg mncari taqwa..blog ni pon brdiri atas fatwa kaum beruk jgk kan? sila jawab kalo bijak?

Ismi Ijmi said...

hehe, HAMKA ni just namakan XYZ je. x namakan sapa2. siapa makan kuih terasa sedapnya yer dok?

dan HAMKA ni tak mewakili mana2 puak atau pihak. so maap ye komen anda tak dapat diterima

hamka said...

kepada qarqunzuhud.

Blog ini adalah blog paradox, menggunakan fatwa kaum beruk untuk mencegah fatwa kaum beruk, kalau slow, sila jangan memberuk berukkan keadaan.

Harap maklum.

hamka said...

tah tahu tak apa makna paradox?,

(chech, sajer komen nak cukupkan 100, woha!)

Ismi Ijmi said...

hahah.. biarlah tambah satu lagi.

adeih,untuk tak jadi lagha,biar saya kongsi satu perkataan dari Maulaan ilyas

"umat hari ni lemah agamanya bukan kerana tak bijak,tapi mereka tak pandai gunakan masa lapang"

wohaaa 101.

Allah yuhibbu witr

dzoelhakim said...

102.

parti XYZ tu refer to parti cap Bola2 Api ke parti cap Kapal Lanun Mr. Sparrow, J.? huahaha3...

blog fatwa kaum beruk? ishk3... penolakan teori darwin perlu diterjemahkan oleh tuan tanah lepas ni... opps...

Anonymous said...

Siapa yang berdakwah dengan niat untuk betulkan orang lain, maka akan mendapat dua perkara, iaitu marah dan putus asa, berdakwahlah dengan niat menunaikan perintah Allah dengan kerisauan tapi jangan sampai membinsakan diri, ketahuilah, kejayaan dakwah bukan diukur dari orang lain yang berjaya amal apa yang kita sampaikan tapi kejayaan dakwah di ukur apabila kita berjaya amal apa yang di sampaikan.Tabik spring Pacik Hamka!!! I lebiuuu haha

qarqunzuhud said...

"xmewakili mana2 pihak2"-ceh,aku tau sape Hamka ni..dia xclaimed wakil sape2...tp tulisan dia ceritakan sgla2nya..kata usman ngah (syura tganu)"keaslian usaha agama ini trcemar sbb ada yg guna intrnet,blog,gmabar,etc dlm....",bg reader yg xtau ape2 mmg dorang xleh tangkap sbb prcaya dgn teori2 slow hamka..aku xmmeberukkan keadaan sbb wjudnya blog ni pon dgn tulisan mengecam,sindir ala2 xbrsalah/xsngaja mmg biadab..xpyh cerita soal 'paradox'..si pncipta teori guna teoriya sndiri...setuju?

wan said...

poyo la ketemayat..suh najib wajubkan pakai tudung bg umah Islam kt malaysia..jgn cakap ganggu hak asasi plak..bodoh

hamka said...

qarqunzuhud dan wan.

selepas kau penat komen, refresh hari hari tunggu aku komen, dan jika aku tak berubah mengikut julat standart yang kau tetapkan, janganlah ber putus asa dalam usaha menyelamatkan manusia kerana syaitan tidak pernah berputus asa dalam usaha menyesatkan manusia..

chewah..

ps: aku memang bodoh dalam banyak hal, terima kasih kepada yang menegur dan mengajar.

Mint said...

ur blog are superb,bro!baca blog ni amik yg baik2 dah le.it's the same ngn kite baca mane2 penulisan pn.sometimes the opinion of the writer of any books or publications are not acceptable by most people.but still they are credited as a best seller.why?because the readers are smart.so be a smart reader.take only what u think is right and use it to make u a better person.anyway...kudos to hamka.skali lg wat sy sentap & trus insap.alhamdulillah.....

Anonymous said...

Assalam

Qarqunzuhud. Zuhud itu hadiah Allah pada manusia yang terpilih.
Bersyukurlah.......

Khalid

Pemikir Sunnah said...

Hamka, kau ada sebut Julat Standart! Bagusnya jika kau tolong buat julat standart untuk aku capai tahap iman yang sempurna. Iman kita sama2 tak sempurna. Tapi sama-sama kita muhasabah! Tolonglah buat 1 julat standart dari segi amalan harian untuk aku amalkan demi meningkatkan iman kita. sekian terima kasih!

Norsha said...

kesimpulannya, kalau dh tak tahan, kawinlah cepat2, drpd buat maksiat, lama2 jadi mudarat...cepat2lah taubat, sebelum kena sebat dgn Allah yang Maha Hebat....

Anonymous said...

Semuanya berbalik pada IMAN.
Bila iman mantap pasti tak tergoda dgn ajakan syaitan.
Syaitan usaha 24jam utk curi iman umat ini(dia tak curi kereta kita, tak curi motor kita, hp kita, tak curi duit kita, tak curi laptop kita, tak curi apa2 benda dunia yg kita kata berharga...) tapi kita usaha atas iman cuma 2.5 jam sehari, 3hari setiap bulan, 40 hari setiap tahun, 4 bulan seumur hidup ..uhh sangat2 tidak cukup..

Usaha Atas Iman

Anonymous said...

Salam

Bagi orang2 yg mempunyai kawan2 yg bermasalah... berhati2 lah. Korang kena buat dakwah supaya sendiri tak terkesan lalu jatuh cinta dengan amalan buruk kawan2 yg bermasalah tuhh.

Kalau cahaya laser boleh bunuh sel2 kanser, ayat2 Al-Quran dan hadis dapat hidupkan hati yg mati, lembutkan hati yg keras n sinarkan hati yg malap. Oleh itu, perdengarkanlah Al-Quran (ori bukan kaset) dan Hadis SETIAP HARI ditempat2 tinggal korang. InsyaAllah dengan doa dan usaha ini lama kelamaan perkara2 maksiat akan berlalu pergi dari tempat tinggal korang ...

Usaha Atas Iman

dzoelhakim said...

nak jadi jahat kejab. tambah2 ilmmu... huahaha3...

sinaran yg dihasilkan daripada radiotherapy untuk bunuh sel2 cancer bukannya sinaran laser. tapi dia nampak macam laser. ianya ionizing radiations yg merupakan gamma ray. iodine 131 yg sibuk dikasi kat rakyat Jepun tu boleh bunuh thyroid...

lama tak dengar 'Usaha Atas Iman'

JazakAllah Khayr...

maCY said...

woha. lama tak singgah blog ni. last 2 years kot. adeh

bdw. style la ur writing :)

maCY said...

woha. lama tak singgah blog ni. last 2 years kot. adeh

bdw. style la ur writing :)

Anonymous said...

akan aku buatkan 1 vid utk sahabat aku.. muhahaha..

hamka said...

: )

Anonymous said...

saya tak takut dgn cara yg no. 1,
dgn cara no. 2 ngan 3 buat saya insaf sket..
tapi tak tau arr nk kekal ke tak..

:sapa nk tengok gambo zakar rosak tuh, tengok kt kari-ngeri.com

Anonymous said...

salam

sebuah perodua kancil untuk dijual : RM6800.00

660 manual, warna putih, tahun 1998. No pendaftaran BFJ.... keadaan kereta & enjin amat memuaskan

berminat, sila hubungi : yong, 0196233433, sementara stok masih ada.

Terima kasih

Anonymous said...

Detik Kewafatan Rasullullah SAW

Dari Ibnu Mas'ud ra bahwa ia berkata: Ketika ajal Rasulullah SAW sudah dekat, baginda mengumpul kami di rumah Siti Aisyah ra. Kemudian baginda memandang kami sambil berlinangan air matanya, lalu bersabda:

"Marhaban bikum, semoga Allah memanjangkan umur kamu semua, semoga Allah menyayangi, menolong dan memberikan petunjuk kepada kamu. Aku berwasiat kepada kamu, agar bertakwa kepada Allah. Sesungguhnya aku adalah sebagai pemberi peringatan untuk kamu. Janganlah kamu berlaku sombong terhadap Allah." Allah berfirman: "Kebahagiaan dan kenikmatan di akhirat. Kami jadikan untuk orang-orang yang tidak ingin menyombongkan dirinya dan membuat kerosakan di muka bumi. Dan kesudahan syurga itu bagi orang-orang yang bertakwa."

Kemudian kami bertanya: "Bilakah ajal baginda ya Rasulullah? Baginda menjawab: Ajalku telah hampir, dan akan pindah ke hadhrat Allah, ke Sidratulmuntaha dan ke Jannatul Makwa serta ke Arsyi la' la." Kami bertanya lagi: "Siapakah yang akan memandikan baginda ya Rasulullah? Rasulullah menjawab: Salah seorang ahli bait. Kami bertanya: "Bagaimana nanti kami mengafani baginda ya Rasulullah?" Baginda menjawab: "Dengan bajuku ini atau pakaian Yamaniyah." Kami bertanya: "Siapakah yang mensolatkan baginda di antara kami?" Kami menangis dan Rasulullah SAW pun turut menangis.

Kemudian baginda bersabda: "Tenanglah, semoga Allah mengampuni kamu semua. Apabila kamu semua telah memandikan dan mengafaniku, maka letaklah aku di atas tempat tidurku, di dalam rumahku ini, di tepi liang kuburku, kemudian keluarlah kamu semua dari sisiku. Maka yang pertama-tama mensolatkan aku adalah sahabatku Jibril as. Kemudian Mikail, kemudian Israfil kemudian Malaikat Izrail (Malaikat Maut) beserta bala tenteranya. Kemudian masuklah anda dengan sebaik-baiknya. Dan hendaklah yang mula solat adalah kaum lelaki dari pihak keluargaku, kemudian yang wanita-wanitanya, dan kemudian kamu semua."

Semenjak hari itulah Rasulullah SAW bertambah sakitnya, yang ditanggungnya selama 18 hari, setiap hari ramai yang mengunjungi baginda, sampailah datangnya hari Senin, di saat baginda menghembus nafas yang terakhir. Sehari menjelang baginda wafat yaitu pada hari Ahad, penyakit baginda semakin bertambah serius. Pada hari itu, setelah Bilal bin Rabah ra. selesai mengumandangkan azannya, ia berdiri di depan pintu rumah Rasulullah SAW, kemudian memberi salam: "Assalamualaikum ya Rasulullah?" Kemudian ia berkata lagi "Assolah yarhamukallah." Fatimah menjawab: "Rasulullah dalam keadaan sakit?" Maka kembalilah Bilal ke dalam masjid, ketika bumi terang disinari matahari siang, Bilal datang lagi ke tempat Rasulullah, lalu ia berkata seperti perkataan yang tadi. Kemudian Rasulullah memanggilnya dan menyuruh ia masuk. Setelah Bilal bin Rabah masuk, Rasulullah SAW bersabda: "Saya sekarang dalam keadaan sakit, Wahai Bilal, kamu perintahkan saja agar Abu Bakar menjadi imam dalam solat." Maka keluarlah Bilal sambil meletakkan tangan di atas kepalanya sambil berkata: "Aduhai, alangkah baiknya bila aku tidak dilahirkan ibuku?" Kemudian ia memasuki masjid dan berkata kepada Abu Bakar ra. agar beliau menjadi imam dalam solat tersebut. Ketika Abu Bakar ra. melihat ke tempat Rasulullah SAW yang kosong, sebagai seorang lelaki yang lemah lembut, ia tidak dapat menahan perasaannya lagi, lalu ia menjerit dan akhirnya ia pingsan.

Orang-orang yang berada di dalam masjid menjadi ribut sehingga terdengar oleh Rasulullah SAW. Baginda bertanya: "Wahai Fatimah, suara apakah yang ribut itu? Fatimah rha. menjawab: "Orang-orang menjadi ribut dan bingung kerana Rasulullah SAW tidak ada bersama mereka." Kemudian Rasulullah SAW memanggil Ali bin Abi Thalib dan ibnu Abbas ra, sambil dibimbing oleh mereka berdua, maka baginda berjalan menuju ke masjid. Baginda solat dua rakaat, setelah itu baginda melihat kepada orang ramai dan bersabda:

mujahiddah muslimah said...

terkedu.... owh no.... dasyat nya...tp ada input... nice like it....

like this ;
Siapa yang berdakwah dengan niat untuk betulkan orang lain, maka akan mendapat dua perkara, iaitu marah dan putus asa, berdakwahlah dengan niat menunaikan perintah Allah dengan kerisauan tapi jangan sampai membinsakan diri, ketahuilah, kejayaan dakwah bukan diukur dari orang lain yang berjaya amal apa yang kita sampaikan tapi kejayaan dakwah di ukur apabila kita berjaya amal apa yang di sampaikan. ...

pnyampaianya lucu...tp sngt advance tp bgus la ...coz tkt lak kn lw guna ayat ulamak ustaz...habis semua yg jiwa keras.. jiwa2 rock nie kematu nak faham....

anyway syukran jazilan,,,

Saudaramu said...

Nabi ada bersabda lebih kurang maksud: Manusia itu ada dua penasihat. Yang pertama, penasihat yang berkata-kata. Yang kedua, penasihat yang diam. Yang berkata-kata ialah Al-quran dan yang diam adalah Maut!

hamka said...

ok

whda said...

woha

Sollehudin Sapari said...

dirang ni x makan saman la bro..saya ada jugak kawan2 yang macam ni, selalunya kalau saya terjumpa saya akan format pendrive/harddisk tersebut. Biar padan muka diorang x boleh tengok. banyak kes hardisk rosak, bila saya tanya ad blue x, diorang kata ada. Tulah balanya kalau simpan blue dalam hardisk.

Car Meng said...

Hakakakaka kelakar gile