Oct 16, 2008

Apa lelaki buat selepas bersetubuh?

(Lagi-lagi Fakta yang di ambil dari kepala lutut, dan Entry ni tak penting, tak bacapun takpe)

Dari entry yang terbaru, dan entry-entry yang lepas, korang tentu terperasan dengan ayat-ayat yang aku selalu gunakan dalam setiap kali menjelaskan tentang sesuatu fakta yang berbentuk peratusan(%) iaitu dengan merujuk fakta itu di ambik daripada kepala lutut, dan sekarang baru korang tanya, kenapa encik keretamayat ambik fakta dari kepala lutut ?

Tapi aku nak tanya pulak, habis tu korang nak aku ambik fakta dari kepala mana ?

(Dan tolong jangan jawab.. please.)

Straight to the point, dalam adab menulis, apabila kita berhujah dengan menggunakan sesuatu fakta, terutamanya hujah dalam bentuk peratusan(%), sudah tentu kita perlukan sumber yang soheh, akan daripada mana data terkumpul itu di ambil, daripada wikipedia ke? Dari Buznama ke? Dari Pusat Sumber sekolah ke?, dari Laman web tertentu ke, bla bla bla..,

Tapi, aku dalam menulis nota untuk diri sendiri, apa yang aku dengar dan percaya dalam bentuk paratus aku tulis tanpa merujuk kepada sebarang sumber sebab peratus itu sentiasa berubah, dan tak pentingpun!...

Sebagai contoh, dalam entry yang lepas aku cerita pasal kawan-kawan aku yang bercinta masa belajar, dan aku tulis hanya 5 peratus jer yang berjaya kahwin dengan awek masing-masing, lepas tu aku taruk sumber peratus tu di ambik dari kepala lutut…

Sebab ?

Lu pikirlah sendiri ! aku dah malas tulis nota untuk orang slow..

Walaubagaimanapun, Untuk mudah lagi faham, aku akan tulis satu lagi fakta yang betul-betul aku ambik dari kepala lutut.

Fakta tentang apakah perkara yang di buat oleh orang lelaki di Malaysia selepas bersetubuh ?

(Abaikan entry ini jika korang ada benda lain yang lebih penting nak di buat, takut menyesal pulak karang, tapi jika korang free luar biasa, itu hak korang, aku tak paksa..)

Baiklah, selepas penat jalan-jalan cari makan, setelah bertanya kepada beberapa orang rakan-rakan, dan setelah merujuk kepada kepala lutut, maka, mengikut kajian baham rambang aku, aku dapati bahawa, terdapat beberapa perkara yang berbeza-beza di lakukan oleh jemaah lelaki di Malaysia selepas bersetubuh, mari kita rujuk fakta auta ini..

Sebegai permualaan, terdapat lebih kurang 20.o5 Peratus orang lelaki di Malaysia ini yang akan terus tidur selepas bersetubuh di waktu malam…, biasalah…, letih.

Manakala 15.77 Peratus lagi orang lelaki di Malaysia ini, akan terus mandi selepas bersetubuh. Ini mungkin sebab malas nak tangguh mandi subuh esok sebab takut sejuk.., dan ini kebanyakkannya adalah orang islam yang memang wajib mandi setiap kali lepas bersetubuh..

Daripada jumlah peratusan tadi juga, kira kira 30.3 Peratus orang lelaki yang lain pula di bumi Malaysia ini yang akan hisap rokok selepas bersetubuh.

Manakala, agak kelakar, terdapat kira kira 4.05 peratus orang lelaki di Malaysia ini, akan menangis selepas bersetubuh, mungkin sebab baru hilang teruna buat pertama kali, barang kali… apa-apalah!

Kemudian, terdapat hampir 19.99 peratus lagi orang lelaki di Malaysia ini, akan bersolat taubat selepas bersetubuh, mungkin mereka ni jenis lelaki beriman nipis yang mudah di goda wanita cantik lalu terlanjur , barangkali, boleh jadi?

Dan agak memeranjatkan sebab, terdapat 1.08 peratus yang akan pakaikan balik pakaian pasangan selepas bersetubuh, ni kira special kes ni.. malas nak ulas..

Dan ada yang membunuh pasangan selepas bersetubuh, ni aku tak dapat tahu berapa peratus.., nak kena rujuk balai polis bukit aman..

Ada jugak yang makan dalam keadaan bertuala selepas bersetubuh, kira kira sebanyak 4.46 peratus, mungkin jenis suami isteri yang duduk jauh , sekali atau sebulan sekali baru jumpa, dah jumpa, bersetubuh dulu baru makan, ni kebanyakkanya adalah terdiri daripada guru guru pendidikkan jasmani..

Manakala, yang lagi pelik, ada yang selepas bersetubuh akan membakar kemenyang lalu mengasapkan keris hitam bersepuh emas dengan menggunakan limau nipis, mungkin bertujuan untuk menakutkan pelanggan selepas di rogol, ini adalah di kalangan bomoh-bomoh, dan maaf, aku jugak tak tahu berapa peratus kejadian ini..

Kemudian, terdapat juga kurang 10.12 peratus lelaki di Malaysia yang akan bersetubuh buat kali ke dua dengan wanita yang lain selepas bersetubuh, aik?! pelik betul, errr, tak pernah dengar rakyat Malaysia yang berpoligami dan duduk sebumbung ke?

Dan lebih kurang dengan yang atas, iaitu sebanyak 10.13 peratus lagi lelaki di Malaysia yang akan mengambil wudhu selepas bersetubuh, kenapa ambil wudhu? Rujuklah ustaz yang berpoligami

Dan akhir sekali, yang paling banyak adalah, 44.034 peratus orang lelaki di Malaysia, akan pulang ke rumah masing masing selepas bersetubuh… Naduzubillah!

(Eh, cik keretamayat, kau duduk golongan mana? mandi? tidur? hisap rokok? menangis? taubat? makan?, bakar kemenyang? up date blog?)

Oh, ye, aku termasuk dalam baki peratus tadi, iaitu, dalam lingkungan 0.001 peratus, iaitu, aku selepas bersetubuh, akan baca tasbih kaffarah..

Woha!

SEKIAN.

Ps1: Baca Entry “Taubat yang simple” dan “straight to the point”dahulu sebelum baca entry ini, baru faham.

Ps2: Patut tajuk entry ini bukan “Lagi-lagi Fakta yang di ambil dari kepala lutut” tapi “Lagi-lagi Fakta yang di tulis ketika air naik kepala”

Ps3: Tutup Entry dengan Tasbih Kaffarah.

39 comments:

-My- said...

Hah! Hah!

azharjaafar said...

Yang lain-lain aku boleh paham tapi yang "terdapat kira kira 4.05 peratus orang lelaki di Malaysia ini, akan menangis selepas bersetubuh," - ni aku tak berapa paham menyebabkan aku tergelak berdekah saja (bukan berdekah-dekah!).

*Mungkin ada masalah dalaman.

Apa-apa hal pun yang berlaku, pesan aku, 'eloklah berwuduk sebelum tidur.'

Shafiq said...

Dan akhir sekali, yang paling banyak adalah, 44.034 peratus orang lelaki di Malaysia, akan pulang ke rumah masing masing selepas bersetubuh… Naduzubillah!

Yang ni memang tak faham. Ape maksud yang nak disampaikan? Boleh En. Hamka yang baik hati?

Anonymous said...

Dan jumlah keseluruhan peratus yang dipaparkan berjumlah 139.735%? Woha. Betul-betul fakta dari kepala lutut hehe.

Dan pemuda yang bila diajak bersetubuh oleh wanita bangsawan lalu dia menolaknya dengan berkata bahawa aku takutkan Allah.

prince

Anonymous said...

Salam

Kelakar la lu bro :-). Memang sah "air" dah tahap maksimum kat kepala tuh...

iZar @ Miri

Anonymous said...

tima kasih hamka buat entry ni..
kesian suami akak selalu kena marah dgn akak sbb suruh baca tasbihkafarah lepas "game"...

now baru akak faham kenapa eloknya baca TK tu... ingatkan dah halal main game ni takyah ler nk baca TK lg.. hehehe...

ahlia F

Hamka said...

-My-

Kau gelakkan aku!?

-----------
Azharjaafar

Aku terlupa nak taruk satu bahagian lagi, iaitu
berwuduk selepas bersetubuh…

terima kasih kerana mengingatkan..

jap lagi aku nak edit!, aku nak tambah dua golongan lagi.

------------
shafiq

Sepatutnya part ni menjadi klimath entry, tapi sayang…

Maksud aku, 44.034 peratus orang lelaki di Malaysia, akan pulang ke rumah masing masing selepas bersetubuh… adalah kerana mereka berzina, biasa orang berzina bukan di rumah sendiri, tu yang balik rumah lepas bersetubuh, atau melanggang pelacur..

Naduzubillah!

----------------
Prince

Aku nak tambah lagi 2 golongan dengan peratusnya sekali, jangan lupa kira, :)

-----------------
iZar @ Miri

errrr, (garu kepala)

-------------
Ahli F.

Cakap kat suami, jika ada madu, mungkin boleh baca TK tu pada isteri yang last.

(sakat..)

atap_aje said...

lama betol ko tak bersetubuh ni... Sangap ye.

Hansac said...

Peratusan lelaki yang beralih kepada isteri lain selepas bersetubuh bagaimana pula? Blog ini tidak mesra poligami??!!!

valsa nine said...

huhu..

sekadar melihat and analising human behaviour and thoughts.

huhu..

menarik!

Hamka said...

atap_aje

Tak juga, aku sajer sakat korang, ramai jugak yang terangkat, heh!

-------------
Hansac

Eh, bukan aku dah update golongan tu, tak perasan ke?

----------------
valsa nine

patutnya aku yang guna ayat:

“sekadar melihat and analising human behaviour and thoughts.”

huhu..

limaumaniss said...

ni kene pose lagi ni walaupon dah habis posa 6...heheh...jgn marah en hamka...anda mmg btol2 menggalakkan org2 yg baca blog ni kawen cepat2!!!


woha!!

piece..
wassalam

p/s: x le komen banyak2...aku x kawen lagi..tp aku paham..hihihi

Anonymous said...

aku yg baca ni pon terasa air nk naik kat kepala..huhu..mak,cepatlah kahwinkan aku!!x sabar nk baca tasbih kaffarah ngan partner..

limaumaniss said...

to anonyous..
aik takkan nk baca time tu je...tak aci la...hidup penuh dgn agenda lain lg boleh diakhiri dengan TK tu...astaghfirullah...

Khairul Nadzry said...

37.69% dari kesemua statistik yg dikeluarkan di dunia ini adalah palsu.. :D

azharjaafar said...

2% je lelaki yang akil baligh kat Malaysia ni solat Subuh berjemaah. (walaupun 70% dari mereka melaungkan, "kami mau Islam tertegak di Malaysia")

ySer said...

aku tambah2 smua peratusan,xdpt pon 100%..haha..ko tipu..

alongcute said...

wakakkakakkaka

walaupun ko bukan pelawak, ko tetap lawak

ader-aderrrr jela ko nihh..

hehhehe

Hamka said...

Limaumaniss

Dekat tempat aku, lepas solat jumaat, ramai betul orang yang mintak sedekah untuk buat masjid, apa kata jika kau pergi mintak sedekah untuk buat ‘masjid sendiri’.. atau tambah ‘masjid’

Peace..

-------------
Khairul Nadzry

Dan 12.876% kau punya statistic itu adalah palsu jugak..

--------------
Azharjaafar

Kat taman aku masjid ada 20 saf, satu saf boleh muat dalam 100 orang, hari raya, jumaat dan awal ramadhan, 20 saf penuh sampai ke luar, bermakna ada 2000 orang lelaki yang datang solat,

Sekarang, waktu subuh, dari 20 saf tinggal satu saf, dan ada dalam 10 ke 15 orang, bermakna dari segi peratus..

Argg, malas dah aku nak kira!

-------------
ySer

fakta yang tipu, aku Cuma mendedahkannya, ha!

-------------
Alongcute

Aku telah lama kelakar, baru hari ni kau gelakkan aku?, bukankah esok kita semua akan jadi mayat?

farahana said...

ade nilai murni
hahahahaa

Anonymous said...

Salam..laki aku lak lepas game sambung foreplay balik..huhuhu kot2 nak ulang semula tapi kena amik wuduk dulu seblom pusingan kedua..tapi slalunyer...cumbu2 terus tido..yang macam laki aku ni ada brapa peratus hamka? tolong kira skit
(MARIA-BPP)

kavkiskey said...

maria-bpp; apahal nyer ko cita pasal sex ko nga laki ko kat sini? kang nabi marah.

MMohdSha said...

Salam,

Kat mesjid masa singgah asar tadi ada acara akad nikah.
Mamat tu sekali lafaz je.
Yang bestnya, famili dia (mostly pompuan)pakat tepuk.....dalam mesjid?
Mamat ni mungkin yang 4.05% tu.
Membuat aku :) dengan kau punya statistik kepala lutut.

Hansac said...

Silap paradigma kalau kita mewajibkan sesuatu yang bukan wajib. Solat di masjid bukan wajib, kecuali solat Jumaat. Even berjemaah cuma fardhu kifayah.

Apa kata kita bersangka baik bila melihat masjid kosong bila waktu solat, i.e. mereka berjemaah di tempat lain. Bukankah bumi ALLAH ini semuanya masjid!

Bersangka baiklah setiap masa!

Komen ini ditujukan kepada komen-komen lain dalam blog ini.

Hamka said...

KELAKAR!

kau tulis solat jemaah tak wajib, cuma FARDU KIFAYAH.

tapi, FARDU tu apa pulak bang?

FARDU tu bahasa arab, dalam BM bermakna WAJIB.

Apa itu 'Wajib kifayah'?
Orang lain buat aku tak payah?

itu fikir orang munafik...

apa-apapun, boleh baca entry aku tahun 2006: kenapa masjid kosong.

sama sama kita belajar.

@LiYaNNuaR said...

tampak ada kesangapan di situ, bro... hua hua hua

atap_aje said...

Hansac tu perempuan, memang dia tak wajib untuk berjemaah di masjid. Bersangka-baik bahawa pendapat yang dia kata tu dituju untuk perempuan.

Orang munafik zaman nabi je yang kata fardu kifayah macam tu. kalau pendapat kita macam tu sama la dengan pendapat orang munafik. woha. sila belek2 post2 hamka yang lepas2 wahai Hansac yang nabi sayangi.

http://sekolahatapaje.blogmas.com/category/100-fadhilat-solat/

Hansac said...

"FARDU tu bahasa arab, dalam BM bermakna WAJIB."

Fuhhh... Tak sangka "wajib" tu BM. Sungguh lemah bahasa arab/bahasa melayu aku ni.

Menghalalkan yang haram, mengharamkan yang halal, menuduh orang lain munafik.

Kadang-kadang kita lupa betapa jahil nya diri kita bila kita banyak bercakap.

Tapi apa kelas ikut resmi Sayidina Abu Bakar RA, Sayidina Isa AS, yang lebih banyak diam dari bercakap. Apa kelas ikut resmi mereka semua tu!

Di akhir zaman pemidato banyak...

Fuuhhhh...


Astaghfirullah.

limaumaniss said...

hish en hamka nie...saya kata en hamka yg kene pose lagi...bukan saya...hadoi...

piece..:)

azharjaafar said...

Wajarlah dituang timah yang mendidih ke dalam telinga orang yang mendengar azan tapi tak datang solat berjemaah.

"Encik xyz, boss panggil sekarang!"
"Ok, sekarang saya datang."

"Haiya alassolah, haiya alalfalah.."
"Ahh.. Fardu kifayah. Nantilah..."

???

Hamka said...

farahana

tapi tidak sesuai untuk bot-bot kecil..

------------
(MARIA-BPP)

Peratus aku adalah untuk selepas bersetubuh sahaja, jika masih ada aksi yang akan menjerumus kepada persetubuhan semula, aku tak tahu!

--------------
Kavkiskey

Err, aku cerita amal selepas bersetubuh sahaja, jadi tak kena mengena dengan amal ketika bersetubuh.. harap semua dapat belajar,,

--------------
MMohdSha

Kenapa senyum? Ada pengalaman ke?

------------
Hansac

Aku mungkin salah, tapi jika aku tak tulis nanti tiada orang yang tahu apa salah aku maka aku tidak akan di perbetulkan sampai bila-bila, atau mungkin aku betul lalu aku tulis yang mana aku rasa betul dan mungkin korang yang salah akhirnya di perbetulkan oleh aku yang betul? - tertakluk pada mana mana yang betul

Tapi bang, (sebab umur kau 37) jika aku salah, betulkan aku, dalam emailpun takpe.

Tapi apa yang aku yakin betul, aku tak ubah, dan akan kekalkan dalam bentuk nota.

------------
@LiYaNNuaR

Woha!

-----------
atap_aje

Hansac tu lelaki, lebih tua dari aku, kena hormat orang tua, tapi orang tua tak semestinya betul.

-----------
Limaumaniss

He he he

--------------
Azharjaafar

Orang ingat baca blog, baca kitab, belajar ugama on line, akan dapat faham ugama begitu sahaja?

Sedangkan kefahaman akan datang melalui pergorbanan..

Hamka said...

satu lagi buat Hansac

maafkan aku jika kau terasa aku tuduh kau munafik.

aku tak tuduh kau, kau sendiri suruh sangka baik, bukan?

aku tulis cerita panjang dalam entry "kenapa masjid kosong"

dan aku cerita orang munafik zaman nabi dikenali melalui meninggalkan solat jemaah.

itu yang tertulis dalam kitab kisah para sahabat.

wallhu'lam

Extremist Thinker said...

selepas bersetubuh, dengan rakaman 3gp sekitar henjutan 60 minit. rumah diserbu JAWI. maka selepas bersetubuh terus di soal siasat. brapa pratus eh?

Hamka said...

itu kau kena bukak youtube, lepas tu kau tengok jumlah kekerapan bilangan video itu di tonton dan kau bahagi dengan rakyat Malaysia dan kau darab dengan seratus

woha!

Anonymous said...

oh..no, anak2 remajaku suka review blog ini..

kedaijamu said...

aku termasuk yg menangis lepas bersetubuh...tp sekali je.kini x lagi...hehehe

Hamka said...

oh, aku tak tahu kau termasuk dalam golongan tu, nampaknya aku kena kira balik percentege tu, he he

Sitinurgagah said...

saya budak belas belas tahun .
tadi bibik saya tolong baca kan untuk
saya. ohhh(smbil korek idung)

Hamka said...

macam-macam hal!