Oct 29, 2020

Makan Sup Buku?


Alkisahnya, ada Penulis menuntut royalty, Penerbit tak bayar tunai dan nak bayar dengan buku yang tak laku.

Penulis tu buat gambaran satu hari, dia balik rumah bawa balik buku penuh kereta, anak bini dah lapar tunggu ayah bawa balik makanan, tapi ayah hanya bawa balik timbunan buku, maka bini penulispun rebus buku buat sup bagi anak anak makan, esok pagi si penulis nak bayar sewa harap tuan rumah terimalah buku penulis.

Kisah ni viral, hingga TTKM pun up.

Maka hari ni dengar cerita penerbit akhirnya bayar ikut jualan, dan baki buku tak laku, penerbit pulak buat sup makan dengan anak bini dia. Adohai..

Saya perhatikan dari jauh.

Sebab saya pun terlibat dengan kisah ni, saya pun ada terbitkan buku dengan penerbitan itu, tak tahu berapa banyak baki buku saya yang boleh di buat sup. Saya sedang menunggu update dari penerbit…

Sementara itu, buku pertama saya yang dah tak cetak sebab penerbit lain dah tutup, saya call boleh tak saya jual secara ebook? Penerbit lama benarkan.

Maka saya terus jual ebook buku PERMATA YANG HILANG KINI DIJUMPAI

Buku terbaik saya sebab karya sulong! Pernah di cetak dengan tiga cover berbeza dan sold out!

Kisah orang bujang yang rock bertukar menjadi suami yang beriman-woha! Itulah permatanya!

Nak beli versi e-book, klik sini: Link Ebook

Doakan saya semoga tak akan sampai ke tahap makan sup buku.

Woha!

#permatayanghilangkinidijumpai

 

No comments: