Oct 27, 2020

Ayah saya minat Gusti?

 

Menitik air mata tengok Khabib lawan Justin tadi.

Masuk gelanggang pertama kali tanpa ayah menemaninya.

Dan lawannya yang sangat hebat dengan tendengan. Tahan dipukul. Tumbukan pantas. Tapi di kilas Khabib dengan kaki terus pengsan tak sedar diri.

Sebaik menang Khabib buat isyarat kepada teammya jangan serbu masuk peluk dia. Berikan dia masa untuk menyendiri.

Lalu Khabib bersujud menangis teresak esak macam anak kecil mengenang rindu pada ayah.

"Ayah... khabib memang ayah, ini pertarungan terakhir saya"

Sob sob...

Saya pula.. teringat arwah ayah juga yang minat sukan UFC. Selalu bila arwah ayah datang rumah. Saya akan buka siaran UFC dan sama sama ulas teknik berlawan mereka.

Balik pada Khabib yang sedang menangis teresak esak, kita semua anak ayah. Kita semua rindukan ayah.

Ayah yang tak pernah kita tahu kesusahannya kerana ayah suka berahsia.

Al fatihah buat ayah Khabib dan Al fatihah juga buat ayah saya dan al fatihah buat semua ayah di dunia ini.

Ayah! Khabib menang lagi!

Sob.. sob...


No comments: