Mar 10, 2014

Kapal terbang dan Konspirasi? Adohai..

(Aku harap ini kali terakhir aku bercerita kisah yang ada kaitan dengan Anwar Ibrahim dalam blog keretamayat...)

Pada suatu hari, ketika Nabi SAW pulang dari berjihad…, Aisyah r.aha isteri nabi yang ikut sama dalam jihad itu telah tertinggal dalam perjalanan atas sebab-sebab teknikal, maka di pendekkan cerita, siti aisyah r.a telah sampai lambat ke madinah itupun dengan bantuan seorang sahabat, Sofwan r.a..

Maka orang munafik (juga sebahagian orang islam) telah ambik peluang ini untuk buat fitnah ke atas siti aisyah r.a yang di tuduh telah berzina dengan Sofwan…

Berita ini menyedihkan Nabi, tapi Nabi takdenya menjawab macam korang seperti:, isteri saya pilihan tuhan, saya kenal isteri saya, isteri saya suci dan tak akan buat dosa. Bla bla.. bla, takde maknanya!

Nabi diam sahaja, dan banyak beriktikaf di masjid bertawajuh kepada Allah.

Aisyah isteri nabi sangatlah sedih bila kena fitnah, bertambah sedih bila Nabi Muhammad SAW tak back up pulak macam puak pembangkang hari ni, dan Nabi siap suruh aisyah bertaubat lagi, aduh.., memang sedih, dah lah tak salah, tapi kena taubat, bila Aiysah merujuk kepada bapaknya yang mengenali dirinya sejak kecik iaitu abu Bakar R.a, suruh bagitahu pada Nabi yang beliau ni suci, Abu Bakar menyebelahi Nabi, dan berkata: “bertaubatlah nak, jika kau benar, Allah pasti menolong.” Kata abu Bakar lebih kurang..

Masa tu wahyu pun tak turun untuk jelaskan isu ni, Nabi memang sedih, lalu bila Nabi bermesyuarat, ada cadangan dari sahabat nabi agar menceraikan Aisyah. Perkara ini menambahkan sedih aisyah r.aha.., lalu beliau tidak mengharap kepada siapa siapapun melainkan Allah, lalu berdoa dan bertawajjuh, akhirnya, turun ayat yang mengsucikan Aisyah isteri nabi.

Nabipun gembira dan orang yang buat fitnah telah dihukum.

Simple!

Moral: Bila isteri Nabi di fitnah, Nabi tak bela macam korang bela ketua korang yang di fitnah, sebaliknya Nabi bersabda: “jika terbukti anakku Fatimah mencuri, aku sendiri akan potong tangannya”

Jadi, Jika terbukti ada orang meliwat, atau berzina dengan anak cina, maka hukumlah dia, tak kira siapa dia, ketua pembangkang ke, ketua Abim ke, Bapa reformasi ke? yang bersalah tetap kena hukum..,

Sama jugak, Jika terbukti ada orang bunuh model dan letupkan, atau berzina dengan artis, maka hukumlah dia, tak kira siapa dia, MB ke, Adun ke, Bapa transformasi ke? yang bersalah tetap kena hukum....

Nasihat aku, bila kekasih kita di fitnah, tak payahlah nak mengamok, tak payahlah nak tulis teori konspirasi yang bodoh bangan di internet, baik korang buat macam Nabi, bila isteri di fitnah, cool,, sabar dan tidak ‘bias’.., sebaliknya memperbanyakkan iktikaf di masjid sambil menambahkan tawajjuh kepada Allah, juga dalam masa yang sama cari bukti sebelum buat keputusan, atau sebelum nak tulis apa apa, adohai..

Akhir kata, bersabarlah, bertaubat dan bertawajjuh, (sambil cari bukti yang korang tak bersalah), jika korang benar, pasti Allah akan tolong korang sebagai mana Allah menolong kekasih kekasihNya..

(itupun jika korang benar..,ok)

Sekian.

Update: Beberapa hari kemudian, orang ramai yang tidak boleh menerima kenyataan di atas, mulai mengamok, sentimen, dan membuat teori konspirasi bodoh bangang di internet, Adohai..

(sumber gambar: Ahmad Kamal Abu Bakar Facebook)












Baca komen yang last ni, sejuk sikit hati aku, Alhamdulillah., Tahniah Kamarul Azman!


73 comments:

Yeop Maz said...

ada akal letak kat lutut. apa masalah mereka sebenarnya?

lebih baik duduk diam dan berdoa saja.

Ismi Ijmi said...

sedih dan sedih. tu saja

Martini Muaz said...

kesian sangat. negativiti itu timbul dalam diri, kemudian terhasillah buah fikiran mengarut macam tu.

apa kata buat hesyteg #PrayForDSAI pula kalau tak nak support #PrayForMH370. kakaka!

speedrider said...

malas nak kata apa!

Unknown said...

setiap yg berlaku ada hikmah.. :)

Anonymous said...

Nak samakan nabi s.a.w dgn anwar ibrahim. .? Nk tunggu wahyu.turun..?

muhammad said...

Kalau tgk kesudahan mmg nmpk anwar salah. Tp ikut la cerita ni dr permulaan.jgn baca hujung2 je. Sama juga najib altantuya.baca dari awal.. wahyu dah tak turun dah. Tgu akhirat nanti.

Anonymous said...

anon 12:48 PM, March 10, 2014

Bukan nak samakan nabi muhammad dan anwar...

cuma kita sebagai umat rasulullah... siapa lagi yang kita nak contohi selain rasulullah ?

Anonymous said...

Ada jgk spesis lembab tahap siput babi yg x phm2..bykkan mkn kismis ye nony-razman razali

Robot Polis said...

Nama x censor ea? hoho

Anonymous said...

Islam ITU begitu indah sekali. Begitu juga betapa mulianya siapa mahluk yg memiliki agama Islam. Gunakan akal dalam burbicara. Letakkan hati pada sudut yg tepat. Emosi and a melambangkan jati diri and a trrutama sekali agama anda. Saya seperti in gin merayu disini , pelihara lah kata2 anda. Kita duduk dalam negara yg 1 dunia tahu penghuninya dikalangan melayu Islam yg terkenel dengan Arab Dan santun. Jangan terlalu lancang berbicara. Anda mahu Bencana sebegitu menimpa insan kesayangan anda baru anda boleh faham APA perasaan mereka. Begitu ke. Menyedihkan!!.. Lebih baik diam Dari mengulas perkara yg mengguris rasa. Seluruh dunia melihat kita. Seluruh dunia membaca tentang kita. Dan seluruh dunia menilai kita. Semoga ALLAH SWT lembutkn hati mereka yg alpa. Semoga semua mangsa yg terlibat did pesawat MH370 selamat tiba Dan memberi khabar gembira. Amin

Anonymous said...

Nabi ikutan terbaik. Tp tgk kes. Nabi bg byk contoh dlm menyelesaikan masalah. Soal hukum hakam bukan setakat kes aisyah r.a. sbb tu ada hukum hudud qisas etc. Bukan semuanya berdiam dan tunggu wahyu. Plz be rational even you're macai umno.

yg buat statement bangang psl mH370 ni pun mmg tak patut.

Anonymous said...

Just nak cakap pasal kes Anwar. Rakyat marah pasal kes sangat lemah. Bukti tak jelas. Tp hukuman masih dijatuhkan. Kalau benar terbukti baru org ramai berpuas hati. Mohon selidik transkrip mahkamah, nampak sangat kelemahan kes. Tp masih dijatuhkan hukuman jugak. Tak kisah lah anda penyokong parti mana pun, keadilan ttp kena dilaksanakan.

Anonymous said...

kalau dah taksub tu memang dah tertutup akal waras diorg. dah tak tahu mana betul mana tidak. yg realiti dgn imiginasi pun boleh terkeliru

Aman said...

Setuju.

nazrul ali said...

Nabi saw ikutan terbaik..sebab tu apa-apa masalah kita. rujuk pada Nabi saw.

sekarang memang dah tak turun wahyu, tapi tu tak bermaksud kita dok congok macam tu je..sebab tu Hamka tulis

" sebaliknya memperbanyakkan iktikaf di masjid sambil menambahkan tawajjuh kepada Allah, juga dalam masa yang sama CARI BUKTI sebelum buat keputusan, atau sebelum nak tulis apa apa, adohai..kalau korang di pihak BENAR, Allah pasti tolong"..

setuju dengan ahkak bawah sekali tu..pemikiran rakyat malaysian paling susah nak paham sebab tunjangnya politaik..baik mana-mana pihak..

Anonymous said...

terkilan dgn komen farahaein tu... adakah dia lupa dgn takdir? bagaimana kalau teori dia salah? bika nk taubat? komen tu jgn lah melampau

detective nie said...

hopefully sema jawapan akan terjawab tidak lama lagi.. agar semua teori konspirasi akan berakhir..

ps: tp tringin gak nak tahu macam mana ahli konspirasii akan kaitkan konspirasi dengan peristiwa ini..

ps; kepada yang mengutuk MH370, semoga anda akan mendapat balasan yang setimpal untuk anda.. jgn sampai time susah nti org xnk tolong dan sebarkan fitnah untuk anda..

ps 2: sesungguhnya manusia itu dalam kerugian...melainkan yang saling nasihat menasihati dan yang beramal soleh...

Martini said...

kalaulah kes Anwar lemah, maka macam mana air mani beliau berada dalam anus mangsa? Berenang sendiri masuk dalam?

Anonymous said...

Saya jumpa ni orang share dekat facebook..serius tak faham dengan orang2 yang perasan unik
-khairul

http://megachannelz.blogspot.com/2014/03/pesawat-mh370-red-flag-atau-false-flag.html?m=1

Anonymous said...

While you're at it why don't you say our whole lives is a conspiracy as well? That our youths are all members of illuminati?

Anonymous said...

bukti tak jelas benda apanya....tak kan sperma nabi muhammad pkr@anwar ibrahim mempunyai kaki memasuki dubur saiful?

lepas tu alih kata kenapa saiful tak melawan anwar...hey come on lah waktu dia liwat azizan dulu macam mana pulak....?

sumpah tak nak...

bagi dna pun tak nak...

apa yang dia nak?

jubo?

kepada penyokong fuckatan berkaitan altantuya dan najib tu...najib dah sumpah 3 kali....rosmah pun dah bersumpah!....anwar bila lagi?

tunggu sate kajang tukar jadi sate babi?

kau tonggeng sekarang- jep sepahtu mlm akhir

ABU said...

4cm ke dalam tu!
sharpshooter!!.
Karpal sink pon xleh nak jawab.. kalo korang lebeh terrer dr karpal.. cuba tolong jawabkan..
confirm bole jd peguam dia utk rayuan kat mahkamah persekutuan nnti

Anonymous said...

hahaha....
xsgka ade org ckp sukom 1998 utk menutup cerita anwar...
dey.. machai.. sukan kalu...besar punya sukan kalu serupa itu komanwel punya...kasi booking itu sukan 4tahun awal machai.. bukan buleh suka2 booking... ini hari anwar kasi tgkap..ini mlm booking itu sukan punya tuan rumah... adoii machai... sel-sel otak tarak berhubung ka machai... kasi susu kambing wanei...

Anonymous said...

sel otak dh bertukar jd sel kentut... tu yg dh xbole pikir lg dh.. bengong btul

Anonymous said...

rosak jiwa aku bace teori2 ni..makin rosak bile scroll bace komen..

Oh akalku xdpt menerimanya!
Insulting my intelligence bak kte hamka.

-k.r

Anonymous said...

Sepatutnya semasa kamu mendengar tuduhan itu, orang-orang yang beriman - lelaki dan perempuan, menaruh baik sangka kepada diri (orang-orang) mereka sendiri. dan berkata: "Ini ialah tuduhan dusta yang nyata".
(An-Nuur 24:12)



Sepatutnya mereka (yang menuduh) membawa empat orang saksi membuktikan tuduhan itu. Oleh kerana mereka tidak mendatangkan empat orang saksi, maka mereka itu pada sisi hukum Allah, adalah orang-orang yang dusta.
(An-Nuur 24:13)


Dan kalaulah tidak kerana adanya limpah kurnia Allah dan rahmatNya kepada kamu di dunia dan di akhirat, tentulah kamu dikenakan azab seksa yang besar disebabkan kamu turut campur dalam berita palsu itu; -
(An-Nuur 24:14)



Iaitu semasa kamu bertanya atau menceritakan berita dusta itu dengan lidah kamu, dan memperkatakan dengan mulut kamu akan sesuatu yang kamu tidak mempunyai pengetahuan yang sah mengenainya; dan kamu pula menyangkanya perkara kecil, pada hal ia pada sisi hukum Allah adalah perkara yang besar dosanya.
(An-Nuur 24:15)


Dan sepatutnya semasa kamu mendengarnya, kamu segera berkata: "Tidaklah layak bagi kami memperkatakan hal ini! Maha Suci Engkau (ya Allah dari mencemarkan nama baik ahli rumah Rasulullah)! Ini adalah satu dusta besar yang mengejutkan".
(An-Nuur 24:16)


Allah memberi pengajaran kepada kamu, supaya kamu tidak mengulangi perbuatan yang sedemikian ini selama-lamanya, jika betul kamu orang-orang yang beriman.
(An-Nuur 24:17)


(( soalan pertama

Allah dah ajar mcm mana caranyakan...salah ker apa yang mereka buat?
"menaruh baik sangka kepada diri (orang-orang) mereka sendiri. dan berkata: "Ini ialah tuduhan dusta yang nyata".
(An-Nuur 24:12)


Soalan kedua

Apakah pertuduhan ini ada 4 orang saksi?

"Oleh kerana mereka tidak mendatangkan empat orang saksi, maka mereka itu pada sisi hukum Allah, adalah orang-orang yang dusta."
(An-Nuur 24:13)

Soalan ketiga

Tak cukup ker pengajaran yang Allah dah berikan...kalaulah kali kedua perkara ini terjadi kepada isteri baginda apakah baginda akan melakukan perkara yang sebelumnya sehingga isterinya bersedih? ))


Anonymous said...

polimik makhamah di Malaysia

Mahkamah bebas Azilah, Sirul dari tuduhan bunuh Altantuya...


Genap 10 Tahun Pembunuhan Noritta…Siapa Pembunuhnya Yang Sebenar?

makhamah malaysia suka buat misteri nusantara macam 'kisah kereta mayat berbunyi ditengah malam'


yang teori konspirasi tu...

Mereka membuat tipu daya, dan Allah membalas tipu daya mereka itu. Dan Allah sebaik-baik pembalas tipu daya.” Surah Aali Imran : Ayat 54

Allah tidak menurunkan ke muka bumi, sejak penciptaan Adam as hingga hari Kiamat, fitnah yang lebih besar dari fitnah Dajjal.”€ (Hadith Riwayat Thabrani , 1672)


http://www.youtube.com/watch?v=Qwiba6_LYP0

jangan tanya aku kenapa perlu terbalikan... jangan percayakan zombie jer...

kalau tak percaya try lah record pastu reverse kan sendiri ...seronok woo buat eksperimen


aku tak rasa semua teori tu tak betul..pada aku dajal dah dekat nak keluar ko rasa rasa dia keluar ko boleh tahu tak dia tu dajal... kalau semudah ABC tak der lah namanya fitnah paling besar, lagi satu aku tak fikir dia nak reveal bila dunia dah sampai zaman star wars...aku rasa dia patut dah mula keluar zaman sekarang...ye dak

modes operandi dajal ialah dengan mengkaburkan yang hak dan menterbalikan yang batil jadi benar... senang jer nak memusnahkan sesuatu kebenaran...contohnya kalau lah seorang pengkaji teori konspirasi mengatakan piramid adalah symbol kepada illuminati...kemudian datang false teori konspirasi mengatakan atap rumah melayu juga melambangkan symbol freemason bertapak di malaysia... ditambah dengan nasi lemak, dan coli wanita semua nak dikait dengan symbol illuminati maka symbol yang pertama tadi pon dah jadi joke juga...

sama seperti tarikh kiamat yang diwar warkan dulu 21 12 12... sebelum tu semua orang dah get ready ada yang dah siap bekalan untuk akhirat...tup tup tak jadi sekarang semua orang lalai macam dunia takan kiamat kiamat lagi...mudah bukan...

oh ya pada yang tak nak pakai langsung teori teori ni tak per lah tak dosa pon, baca lah surah al khafi mcm nabi ajar...nanti sikit sikit Allah bukakan pintu hati

yang pasti kiamat dah dekat

Anonymous said...

Assalam

Percaya atau tidak konspirasi. Langsung tak akan ditanya kat dalam kubur dan juga di negara akhirat. Lebih-lebih lagi soalan undi siapa?

Dajjal boleh menipu seribu tipudaya tapi tak boleh menipu pencinta Nabi saw.

Bukankah manusia (Hadrat Nabi Isa as. & Co.) yang akan membunuh Dajjal? Dengan izin Allah.

Bila Dajjal keluar bermakna ajalnya dah sampai, dia dah lama hidup. Masa dia untuk kembali kepada Penciptanya dah tiba.

Ya Allah pilihlah aku walau untuk menjadi pencuci najis tunggangan tentera al mahdi yang paling lemah dan kecil...

Keluarlah Dajjal kepada kematianmu...aku tunggu!!!

CF

Anonymous said...

Assalam

Eeerrr...Dajjal akan dibunuh selepas solah subuh berjemaah. Masjid Putih.

Hari ni solah Subuh kat maner...? he..he..
Soalan ini first akan ditanya di akhirat beb...pasti dan pasti!!!

Mari kita sama-sama azam untuk solah Subuh berjemaah sehingga mati!

CF

Anonymous said...

YG PASTI KALAU ANWAR IBRAHIM ITU SEORG PENJAUL GORENG PISANG, MAKA KES NI TAK ADE.

YG LEBIH PASTI KALAU ANWAR IBRAHIM MASIH DLM UMNO DAN IKUT CARA PEMIMPIN UMNO, MAKA SAIFOOL LAH YG KENA PENJARA KERANA CUBA ROSAKKAN IMEJ PEMIMPIN KERAJAAN.

MASALAH UTAMA.. ADAKAH BENAR2 MAHKAMAH BEBAS DAN DILETAK DI BAWAH PARLIMEN ATAU YDP AGUNG DAN BUKAN DIBAWAH EXECUTIVE YG DIKETUA ORG UMNO?

Anonymous said...

LEBIH AJAIB BILA ZAMAN MAHDEY ANWAR KENA 15 TAHUN, BILA ZAMAN PAKLAH JADI 5 TAHUN. BOLEH BERTUKAR2 IKUT SIAPA PM.

BILA ANWAR BEBAS DAN MARA SEMULA, ZAMAN NAJIB KENA LAGI 5 TAHUN.

SESIAPA YG MENGIKUT SETIAP INCI KES INI, MEREKA TAHU IA MEMANG KONSPIRASI POLITIK.

AZIZAN BEBAS KERANA KERJASAMA TUDUH ANWAR, MUNAWAR DAN SUKMA DISIKSA DI LOKAP KERANA MENAFI ANWAR BERSALAH.

susah sgt ke nk ugut atau rasuah peguam dan hakim2?

APAKAH HAKIM2 SUDAH MEMENUHI SYARAT TIDAK FASIK, WARAS TAHAP 1, SGT ADIL, BEBAS DAN LAIN2 YG DIGARIS SYARAT?

Anonymous said...

Pandangan mengenai kejadian MH370 oleh seorang karkun JEMAAH TABLIGH Kapten Norudin Abd Majid bekas juruterbang B777 Fleet Mas di Malaysia Hari Ini TV3 11 Mac 2014.

https://www.youtube.com/watch?v=t3K57t_PzPE#t=78

Anonymous said...

ni masalah org anwar, bila menang kata keadilan ditegakkan dan bila kalah semua salah orang, diri sendiri x pernah salah mmmmmmmmm

Anonymous said...

yang jadi masalahnya macam mana air mani anwar ada dalam jubo saiful?adakah air mani anwar ini jenis airborne?


ni kali terakhir aku menjawab dari persoalan pengikut dajal.....woha

Anonymous said...

Assalam

Marilah kita berkonspirasi bagi memenuhkan semua surau-surau dan masjid-masjid Allah swt.

Bila Allah sudah suka, semua jadi OK

KO

Anonymous said...

Azizan oh Azizan...dahlah jadi mangsa, kena fitnah pulak.

Azizan proceeded to describe how this act of sodomy was committed on him. Dato' Seri Anwar inserted his penis into Azizan's anus when he was lying on his back on bed. While in that position Azizan said, "pada mulanya dia mengangkat kedua-dua belah kaki saya dengan tangannya dan memasukkan zakarnya ke dalam jubur saya". Dato' Seri Anwar's penis remained in his anus for about two minutes and Azizan complained of pain. Dato' Seri Anwar then pulled out his penis and applied some cream to it and also around Azizan's anus. He then sodomised Azizan who was then in the "menonggeng" position from behind for quite sometime until he reached orgasm.

Dato' Seri Anwar then went to the bathroom. At that time Azizan was still in the "menonggeng" position. He saw Sukma was already naked. Sukma was in standing position and he pulled Azizan towards him and sodomised Azizan from behind while in the "menonggeng" position.

Azizan said he was annoyed with both the accused because they had sodomised him. He said he allowed Dato' Seri Anwar to sodomise him because he was scared of him as he was the Minister of Finance at that time and he feared that Dato' Seri Anwar would take action against him. As for Sukma, Azizan said he allowed him to sodomise him (Azizan) because he was scared Dato' Seri Anwar was present in the room and Azizan was under the impression that both the accused had conspired (berpakat) to sodomise him.

Anonymous said...

KENAPA SAIFUL BUKHARI JUMPA TPM?

http://www.youtube.com/watch?v=J4X5_G67mZw


Laporan Perubatan - Tiada tanda dan kesan diliwat

http://www.youtube.com/watch?v=W7j294hbqtc



Tiada kemasukan plastik di dubur Saiful

http://www.youtube.com/watch?v=OZr5s6VOrlg



Siapa palsukan ' laporan' Hospital Pusrawi ?

http://www.youtube.com/watch?v=cfkD2pKsYmk



Doktor Pusrawi Muncul Semula & Akui Akuan Bersumpah Miliknya

http://www.youtube.com/watch?v=5KrzrMnalf4



Dr Osman pertahan keputusan pemeriksaan perubatan Saiful

http://www.youtube.com/watch?v=hTA6v-5kRnI

Anonymous said...

Makamah Malaysia

https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/t1/1507679_634521243264108_244042678_n.jpg

Anonymous said...

ni pon misteri jugak


http://1.bp.blogspot.com/-HjAELy2PWVk/TZyIdnaIBUI/AAAAAAAACRA/_JlrGR8jV6Y/s1600/6c1bfa220589f4ddb2a566e8d8cde12a.jpg

Anonymous said...

https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/p480x480/1461785_583623308359852_1442677749_n.jpg

Anonymous said...

Roboh masjid

http://asamgaram.fotopages.com/?entry=458286

Anonymous said...

Video roboh masjid

http://www.youtube.com/watch?v=Qtf3SosPEyc

Anonymous said...

Surau roboh

http://pemudawilayah.blogspot.com/2006/11/surau-berembang-dirobohkan-11-orang.html

Anonymous said...

http://www.eramuslim.com/hadits/turunnya-bencana-dan-siksaan-berat-dari-pemimpin-yang-zalim.htm#.UyAP0c4gBkw

Anonymous said...

http://detikislam.blogspot.com/2013/07/akhir-zaman-kekuasaan-dipegang-oleh.html

Anonymous said...

Diriwayatkan daripada Abu Hurairah r.a bahawa Rsulullah s.a.w bersabda :
Pada zaman Bani Israel dahulu, hidup dua orang lelaki yang mempunyai sikap yang berbeza.Lelaki yang pertama suka berbuat dosa sementara lelaki yang kedua rajin beribadah. Setiap kali orang yang ahli ibadah ini melihat temannya berbuat dosa, ia menyarankan untuk rakannya berhenti daripada perbuatan dosanya.

Suatu kali orang yang ahli ibadah berkata lagi, " Berhentilah daripada berbuat dosa". Dia menjawab, " Jangan pedulikan aku, terserah Allah akan menilai perbuatanku. Adakah engkau diutus Allah untuk mengawasi apa yang aku lakukan." Ahli ibadah itu membalas, " Demi Allah, dosamu tidak akan diampuni oleh-Nya atau kamu tidak akan dimasukkan ke dalam syurga Allah."

Kemudian setelah kedua-dua orang itu mati, Allah s.w.t telah menghakimi kedua-dua mereka di hadapan-Nya. Allah menyoal lelaki ahli ibadah, " Adakah kamu lebih mengetahui daripada-Ku?
Atau adakah kamu lebih mengetahui apa yang telah berada dalam kekuasaan-Ku?" Kemudian kepada ahli maksiat Allah berfirman,"Masuklah kamu ke dalam syurga berkat rahmat-Ku."
Sementara kepada ahli ibadah dikatakan, " Masukkan orang ini ke dalam neraka."

Hadis Sahih riwayat Ahmad, 2/323; Abu Daud,4901;Ibnu MUbarak dalam kitab al-Zuhd,314;Ibn Abi Duniya dalam Husnuzh Zhan,45; al-Baghawi dalam Syarah al-sunnah,14/385.

Anonymous said...

[2001] 3 CLJ 313

The court may also take into consideration whether the accused is genuinely contrite and regrets what he has done.

In the instant case, Dato' Seri Anwar did not show any remorse at all. On the other hand, he displayed an attitude of arrogance and disrespect to the bench and levelling against his former cabinet colleagues and political allies allegations of corruption and malpractices which are not relevant to the issues before the court. His purpose of making all these allegations against those people when he testified and repeating these allegations emphatically in his so called mitigating address is to tarnish the image of all those people in the eyes of the public at a wrong forum when those people have no opportunity to defend themselves.

gadis Semalu said...

Hmm, tak adil nak kaitkan tragedi ni dengan propaganda politik. Kan semua yang terjadi sebenarnya diizinkan Allah untuk berlaku. perancangan jahat politik (kalau ada lah) pun klu Allah tak izin tak jadi juga.. #keep pray4MH370

Anonymous said...

(Aku harap ini kali terakhir aku bercerita kisah yang ada kaitan dengan Anwar Ibrahim dalam blog keretamayat...)


harap harap begitulah pasal banyak menambah dosa orang yang masuk blog kereta mayat ni ...dah bukan kereta menuju kematian macam kereta menuju keneraka dah...


kalau sedara mengatakan puak puak anwar ni taksub...aku pon boleh mengatakan kamu taksub tabligh...




Anonymous said...

https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/t1/1901702_482818925163482_674652231_n.jpg


Ini bukti konspirasi dan fitnah pada agama sendiri...ko tak nak copy paste kat blog ni plak,

kalau ko rasa pandai jangan lah copy paste budak tak cukup ilmu punya komen...ini menteri agama baru lah ada class...adoyai...

Anonymous said...

bg aku org kuat@taksub politik adalah poyo...bapak segala poyo..

kes mahkamah diorg blgak mcm hakim, kes polis tembak penjenayah diorg blgak mcm detektif conan, kes memihak diorg kira btul,kes xsblhi diorh kira tipu.
semua slh krjaa.
hakim jahat tipu
polis jahat tipu
penjawat awam jahat tipu.

anwar.sentiasa btul sbb anwar suci.
mgkin ini kifarah buat si anwar sbb satu ketika ia menghina dan fitnah tok guru sendiri(ust fazdil noor,mntan prsident pas)

argh.... korg mmg POYO

Anonymous said...

Ya Allah, semoga semua umat nabi muhamaad Beriman juga dengan rukun IMAN ke-6,

PERCAYA KPD QADA & QADAR ALLAH

Aminnn.

Anonymous said...


'bg aku org kuat@taksub politik adalah poyo...bapak segala poyo..'

Betul aku setuju!!


Kes IMF salah anwar

Kes liwat salah anwar

perpecahan melayu salah anwar

kes sulu salah anwar

kes MH370 salah anwar

Malaysia kena jajah dulu pon salah anwar

Malaysia tak pernah layak kepiala Dunia pon salah anwar


POYO BETUL!!!

Anonymous said...

aku harap saudara hamka menjawab persoalan ini saya tak mau saudara pakai wakil seperti CF sila jawab sendiri.

1. apakah saudara hamka seorang yang menyokong UMNO dan kerajaan yang memerintah pada masa ini..iya atau tidak itu sahaja.Jangan ikut resam syiah dan yahudi.

jika iya bedasarkan segala jenis kezaliman terhadap musuh politik seperti peristiwa memali, perobohan masjid penafian hak rakyat kelantan dan paling besar melakukan fitnah pada agama

Surah Hud Ayat 113 - BERMAKSUD : "Dan janganlah kamu cenderung kepada orang yang berlaku zalim yang akan menyebabkan kamu dibakar api neraka, sedang kamu tidak ada sebarang penolong pun selain daripada ALLAH SWT. Kemudian kamu tidak akan diberi pertolongan"


2. apakah saudara mengatakan POLITIK DEMOKRASI itu HARAM seperti fatwa kebanyakan tabligh

Jika ia... pastikan saudara hamka berlaku adil dengan menunjukan keburukan dari kedua dua pihak baik UMNO atau pon PAS

jika tidak jangan sentuh lansung pasal politik


3. Apakah sumber rujukan rasmi saudara hamka?

Jika Al quran dan sunah pastikan ianya diatas sekali dalam menghakimi dan memberi hujah

Sepatutnya mereka (yang menuduh) membawa empat orang saksi membuktikan tuduhan itu. Oleh kerana mereka tidak mendatangkan empat orang saksi, maka mereka itu pada sisi hukum Allah, adalah orang-orang yang dusta.
(An-Nuur 24:13)

kalau lah pon nanti saudara hamka mengatakan tidak menuduh anwar bersalah, cuma menyuruh penyokong cool...

Fitnah itu sedang tidur (reda) dan laknat Allah terhadap orang yang membangkitkannya. (HR. Ar-Rafii)

Anonymous said...

Sempena Perbicaraan Kes Liwat DS Anwar Ibrahim
Sikap PAS Kes DS Anwar 1998

Soalan : Mengapakah PAS beria-ia benar mempertahankan DSAI, sedangkan beliau adalah manusia biasa dan tidak lari dari melakukan dosa seperti zina dan liwat. Apakah PAS mempunyai bukti kukuh bahawa sememangnya DSAI tidak melakukan kerja tersebut.

Jawapan:

PAS adalah Parti Islam, sandarannya mestilah mengikut ajaran Islam. PAS mestilah menghukum mengikut ajaran Islam. Perkara "kemungkinan" yang tersembunyi adalah bukan urusan kita. Ini berpandukan kepada Hadith Nabi SAW yang bermaksud:

"Sesungguhnya kami menghukum apa yang zahir, hanya Allah sahaja yang mengendalikan apa yang tersembunyi. Perkara yang tersembunyi kepunyaan Allah dan akan dibicarakan dihari akhirat"

Jadi disini kita hanya menghukum apa yang zahir sahaja. Mengikut kaedah hukum hudud, seseorang itu boleh disabitkan dengan kesalahan zina dan liwat dengan adanya ikrar secara sukarela secara rasmi dihadapan hakim, sebanyak 4 kali. Sabda Rasulullah SAW lagi:

"Hukum hudud di tolak sekiranya ada kekeliruan"

Ini bermakna bahawa pengakuan ikrar tersebut mestilah dengan kerelaan hati tanpa di paksa sebanyak 4 kali(mengikut mazahab hanafi). Didalam hal ini juga Islam lebih menggalakkan sesorang itu bertaubat dengan Allah kerana itu lebih afdal daripada ianya dijatuhkan hukuman didunia. Perkara ini berpandukan kepada hadith nabi SAW ketika peristiwa yang berlaku keatas Maiz bin Malik.:

Maiz bin Malik datang mengadap Rasulullah SAW dan berkata:"Hukumlah aku ,kerana aku telah berzina" ketika itu Rasullah tidak mengambil perhatian keatas permintaan Maiz. Kemudian beliau datang lagi kepada Rasulullah dan mengatakan "Hukumlah aku, kerana aku telah berzina". Kemudian Rasullah bertanya adakah kamu mabuk atau gila? Sahabat mengatakan bahawa beliau tidak mabuk atau gila. Selepas itu Azan asyar dilaungkan dan Maiz bin Malik bersolat asar bersama Rasulullah. Selepas solat Asar beliau datang lagi kepada Rasulullah dan berkata". Hukumlah aku kerana aku telah berzina". Rasulullah menjawab "Bukan kah kamu telah bersolat bersama-sama dengan ku tadi, mudah-mudahan kamu Allah mengampun dosa kamu. Beliau berkata "Ya,saya telah solat asar tadi, tetapi, hukumlah saya kerana saya telah berzina" Kemudian Rasulullah bertanya "adakah kamu telah kawin?" Beliau menjawab "ya". Lalu Rasulullah menjatuhkan hukum rejam sampai mati kepada beliau. Ketika hukuman dijalankan beliau lari dan dikejar oleh para sahabat dan merejamnya hingga mati.

Apabila berita ini dikabarkan kepada Rasulullah SAW beliau murka dan berkata:
"mengapa kamu mengejar beliau, mungkin beliau bercadang untuk menarik balik pengakuanya"

Anonymous said...

Kesimpulannya disini, seseorang yang membuat pengakuan ikrar, kemudian ketika hukuman dijalankan dan pengakuan itu ditarik balik, maka hukumanya digugurkan. Hukum hudud terhadap kesalahan zina dan liwat boleh juga disabitkan dengan 4 orang saksi yang adil. Ini berpandukan Firman Allah di dalam surah An-Nur yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang menuduh perempuan(termasuk lelaki) zina atau liwat dan tidak boleh mendatangkan 4 saksi, maka orang yang menuduh itu dijatuhkan hukuman sebat sebanyak 80 kali. Dan jangan diterima orang yang menuduh ini sebagai saksi kerana mereka ini adalah orang yang fasik."

Syarat-syarat sebagai saksi pula adalah seperti berikut:

1.Islam

2.Adil (tidak melakukan dosa besar dan tidak berterusan dengan dosa kecil serta tidak melakukan perkara yang menjatuhkan maruah)

3. Lelaki(dalam kes zina dan liwat orang perempuan tidak boleh menjadfi saksi)

4. Setiap saksi mestilah melihat perkara tersebut pada masa yang serentak.

Dalam kes zina dan liwat para ulamak bersepakat bahawa ujian DNA dan tayangan video adalah tidak boleh dijadikan sebagai bukti untuk mensabitkan kesalahan. Walaupan begitu ujian DNA di bolehkan untuk mengugurkan tuduhan.

Jelaslah dari hujjah diatas bahawa pertuduhan yang dilakukan terhadap DSAI tidak diselesaikan mengikut kaedah yang telah ditetapkan oleh Islam. Dan inilah hujjah yang menjuruskan PAS menentang kezaliman yang dilakukan terhadap DSAI, walaupun satu ketika dulu DSAI adalah musuh no.2 PAS..... ini berpandukan Firman Allah yang bermaksud:

"Janganlah dengan sebab kamu kebencian kepada sesuatu kaum maka kamu tidak berlaku adil. Berlaku adil lah kamu, kerana itu lebih hampir kepada Taqwa"....
Ingat-ingatlah....

Wallahua'lam.

sedutan dari jawapan Tuan Guru Haji Abdul Hadi Awang ketika Majlis Dailog di Kg.Gelugor Kedai, Marang Terengganu-1999

Robot Polis said...

Anon 6:01PM,

Demm...nape aku rs butthurt ngn statement soklan no 2 ko..

Hamka atau tabligh atau sesapa sahaja yg tidak bkelayakan tidak mengatakan politik demokrasi haram, kerana mereka x lyk kluarkn fatwa! org biasa hanya lyk berpegang pd pndpt ulama.

Masih ramai ulama diluar yg mengatakan politik demokrasi haram. (sumber mntk komentar lain backup)

Malaysia ni baik, byk bnda 'didaruratkan'. Klu ulama kte strict kata demokrasi haram, terus huru-hara korg semua.

Sebut psl kelayakan, kurgkn la hujah hadis n quran klu blom ckup ngaji.. Ditakuti kita tidak menggunakannya dengan betul, and its a big responsibility at akhirat!

p/s: kurg ulama mee segera (ustaz bersumberkn google), tingkatkan ulama official (mengaji+bguru+bsanad)

Anonymous said...

kes liwat salah anwar!!!
habis tu xkan ko nk salahkan saiful plak...
nmpk sgt

Anonymous said...

kenapa yang bertanya tu guna nama anonymous, sila bagi nama pilihan mak bapak, dan nyatakan jugak pekerjaan anda, mana tahu anda mungkin seorang cikgu sekolah rendah. dan jika ya anda seorang cikgu, pinjam ayat haji hadi:

"cikgu sekolah rendah sahaja, mengajar A, B, C tak layak untuk komen berdebat dengan hamka keretamayat"

woha!

CRK
(cari rezeki kesenangan)

Anonymous said...

jika hudud tu wajib, kenapa tiada dalam manifesto.

(masukkan dalil Al quran bab dosa menipu)

jawab jawab!

CRK

Anonymous said...

“Sampaikanlah dariku walau hanya satu ayat” (HR. Bukhari)

yang ni pon kira slah satu hadis ppular dlm jemaah tabligh...dlm geng tabligh ramai yg pelbagai bidang dan profession, brbeza dgn lulusan al azhar,universiti,atau pon lulusan pondok yang kbanyakan akan jdi ulama, pndakwah atau tenaga pengajar...

tk semua org punya nasib yg baik begitu, ttpi ramai yg ingin brdakwah... kalaulah Allah bagi semua org samarata siapa nak jdi doktor? guru matematik? ko kerja apa boleh aku tau?

http://www.youtube.com/watch?v=EBfqgcFsOSY

Tpi mengelar seseorg ustaz google mee segera adalh tidak adil... bayangkan kalaulah hanya ustaz yg belajar secara khusus shja boleh mengunakan hadis ini bagaimana? Bagaimana proses dakwah itu brjalan?

"Sebut psl kelayakan, kurgkn la hujah hadis n quran klu blom ckup ngaji.. Ditakuti kita tidak menggunakannya dengan betul, and its a big responsibility at akhirat!"

Lepas ni klau ramai yg ambil nasihat ko, dan kurangnya penghujahan bersumberkan al quran dan hadis...ko juga ada sahamnya diakhirat kan.

jgn mulakan ketabuan ini... kalau seseorg mengambil rujukan dlm google yang asalnya dari al quran pon, tidak menjadikn seseorg itu ustaz k.

Berpesan-pesan dengan kebenaran dan berpesan-pesan dengan kesabaran.” (Surah Al-Asr, 103: 3)

robot polis tolong jangan menghukum aku, walaupon nama mu polis...



Anonymous said...

"Masih ramai ulama diluar yg mengatakan politik demokrasi haram. (sumber mntk komentar lain backup)

Malaysia ni baik, byk bnda 'didaruratkan'. Klu ulama kte strict kata demokrasi haram, terus huru-hara korg semua."

((aku terlupa nak komen yg ni, pertama sekali ko kena set kat kepala ko aku bukan ustaz k. angap ajer la ko tgh berborak dengan sepupu sepapat ko jer.

menghormati cadangan ko supaya kurangkan sumber al quran dan hadis, kali ni aku tak sertakan..

k.sehari sebelum pilihanraya keluarkan fatwa tu...maka menjadi tanggung jawab setiap org islam memulaukan pilihanraya... kemudian apa jadi? Boleh bayangkan?

kalau fatwa tu dikeluarkan kat negara india mungkin tak jadi masalah, tapi cuba bayangkan fatwa tu di negara malaysia sekarang.. aku bertanya jer k,jgn cakap aku berhukum lak ni... aku cuba menimbulkan polemik...

dan kalau boleh jangan sertakan sumber al quran dan hadis pasal kita bukan ulama..))

Anonymous said...

Adakah kau cuba menyatakan bahawa semua manusia boleh diugut dan boleh di beli dengan rasuah. Ini adalah satu tuduhan yang sangat berat...

Anonymous said...

'quote' la skit peryataan yang mana satu...senang jer ctrl c pastu ctrl v...baru lah faham...

Robot Polis said...

To anon, sila ltk nama or signature.. I'm not sure who to reply. Or all the above is you?

1stly mnta maaf jika aku tlh berubah mjadi keyboard warrior in previous comment, hentam org sana sini di alam maya..hehe..peace

I try to reply based on my limited knowledge, on things that need reply. Yg lain bmkna aku rs setuju or nothing wrong with it (aku rasa je). Here goes:

1. "kalaulah Allah bagi semua org samarata siapa nak jdi doktor? guru matematik? ko kerja apa boleh aku tau?"

RP: Aku belum rdy utk kongsi sedetail tu di alam maya. I can say keje opis =)

2. "Tpi mengelar seseorg ustaz google mee segera adalh tidak adil... bayangkan kalaulah hanya ustaz yg belajar secara khusus shja boleh mengunakan hadis ini bagaimana? Bagaimana proses dakwah itu brjalan?"

RP: Maaf, mee segera tu bkn tuju kt ustaz2. Tp org2 biasa yg tidak belajar secara khusus, tp cuba berdebat dikhalayak ramai menggunakn dalil quran/hadis, yg kbyknnya mereka rujuk internet. Yg pasti mereka ini bkn buka kitab hadis atau tafsir quran.

Ya, tiada mslh utk dakwah. Yg aku x stuju ialah penggunaannya sbgai HUJAH & PERDEBATAN oleh org BIASA dikhalayak ramai.

3. "jgn mulakan ketabuan ini... kalau seseorg mengambil rujukan dlm google yang asalnya dari al quran pon, tidak menjadikn seseorg itu ustaz k"

RP: tp setelah mereka rujuk google, mereka berperangai sprti ustaz wlupn bkn! Tiada mslh utk rujukan@ambil iktibar dn pengajaran. Tp mereka gunakan dlm HUJAH & PERDEBATAN.

4. "robot polis tolong jangan menghukum aku, walaupon nama mu polis.."

RP: Aku hanya robot...huhu

5. "RP:Malaysia ni baik, byk bnda 'didaruratkan'. Klu ulama kte strict kata demokrasi haram, terus huru-hara korg semua"

RP: Sori,teremosi time ni. Yg lain suma tgh kuar dalil quran hadis hudud haram halal zina liwat bagai.. Teremosi sama. Maaf.

6. "k.sehari sebelum pilihanraya keluarkan fatwa tu...maka menjadi tanggung jawab setiap org islam memulaukan pilihanraya... kemudian apa jadi? Boleh bayangkan?"

RP: X boleh, aku x nmpk sejauh tu. Mntk tolg pakar politik lain dlm blog ni jwbkan - Apa akn jadi jika suma org Islam memulau pilihan raya?

Allah ubah hati pemimpin kita utk btukar ke sistem syura?? Aaaamiiiiinnnnn..

Penutup:
My main point is the use of dalil utk BERHUJAH n BERDEBAT, mlainkn kita quote which ulama/kitab said it. We cannot directly quote from quran/hadis bcoz we didn't study its meaning. Actually nk quote pn ade ribu2 kitab n ulama.So this part la kena mengaji dlu.

Jika nk guna rujukan hadis/quran tersebut sebagai pengajaran, moral yg bleh diambil yg boleh meningkatkan ILMU,IMAN & AMAL, then silakan tiada mslh =)

Anonymous said...

adoii....
bela anwar sbb agama.. anwar dizalimi...bila geng2 dari parti lawan korg kena fitnah..xde plak korg nak bela sbb agama... sembang kencang..

bab si nuar mls nk komen...dia sendri xnak bersumpah.. yg lg hairan bila di minta masuk ke kandang saksi..dia xnk..dia nk duk mentikus kt kndg tertuduh.. knp yeik..sbb dia takut kt kndg saksi kna ckp jujur siap sumpah ckp benar ke??... erm..

bab parti je nk gaduh plak ngan org yg dari kumpulan bkn parti.. klau x taksub namanya apa??

sudah2 la dgn politik mcm sialll.. nabi kita xmasuk mana2 parti pun dulu

Anonymous said...

yo hamka

ko kata tak mau ambil tau pasal politik kan...demokrasi tu haram kan

http://wargamarhaen.blogspot.com/2014/03/6-mati-ambil-dadah-berlebihan-di.html

http://idaman78.blogspot.com/2014/03/gambar-gambar-fmfa-2014-di-stadium.html

yang ni bukan kita punya tanggung jawab la yea...

https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/t1/p180x540/10003906_635654456500300_897156959_n.jpg

http://3.bp.blogspot.com/-sKBkweJC4dg/UyETpdNgk1I/AAAAAAAAC1k/_cIjdJ0RUMQ/s1600/bomoh+doremi+6.jpg

yang ni bukan kita punya tanggung jawab la yea...

http://harismibrahim.files.wordpress.com/2012/06/d6dc43e27254043edf03788a2589d9e0.jpg

ni pon sama... alah tak yah ambil tahu, politik kotor...kena taat dengan pemerintah yang benarkan kita solat subuh berjemaah...itu dah cukup baik...besyukur lah ...cam tu ek...

Dan barang siapa yang buta (hatinya) di dunia ini, niscaya di akhirat (nanti) ia akan buta (pula) dan lebih tersesat dari jalan (yang benar).” (Qs. Al-Isra [17]:72)


15 MAKSIAT YANG AKAN MENURUNKAN BALA

1. Apabila harta negara hanya beredar pada orang-orang tertentu.
2. Apabila amanah dijadikan suatu sumber keuntungan.
9. Yang menjadi ketua satu kaum adalah orang yang terhina di antara mereka.
13. Para artis-artis disanjung-sanjung.
14. Muzik banyak dimainkan


hamka said...

OK.

Unknown said...
This comment has been removed by the author.
Unknown said...

Hujah dari seseorang menunjukkan seseorang itu berada di pihak benar atau salah.. apa yg berlaku sekarang depan mata ada salah ada betul.. ada orang yg berada di pihak salah pertahankan kesalahan.. ada orang berada di pihak yg betul pertahankan kebenaran.. inilah akhir zaman yg hampir menuju pintu kiamat besar.. wassalam :)

Unknown said...

Hammkaaaa....stop citer pasal anwar...
Boleh gila aku bace komen2 pengikut die...

Unknown said...
This comment has been removed by a blog administrator.