Jan 20, 2020

Kerana Dia Anak Syurga?

(Buku kisah anak saya seorang OKU autisme)


untuk order, whatsapp: 0199117163

Autisme.. kau datang tidak ku jemput.
Masuk rumahku tanpa sedar hinggalah guru tadika perasan kehadiranmu.
Dan doktor sahkan kau ada dirumahku.
Mula mula aku terkejut, apatah lagi bila baca banyak kisah buruk tentangmu.
Tapi aku sangka baik, engkau makhluk Tuhan yang diciptakan, dan dalam ciptaan Tuhan pasti akan ada hikmah.
Lalu akupun membuka hatiku padamu, aku pelajari sifatmu, aku fahami tindakkan mu, dan aku menerimamu sepenuhnya.
Rupanya bukan semua cerita buruk tentangmu, banyak kisah positif yang aku baru tahu tentangmu.
Apa apapun, Kini engkau telah menjadi sebahagian dari hidupku.
Darimu aku kenal parent lain yang sangat baik membantuku walau tidak pernah bersua muka.
Darimu aku kenal dunia baru. Darimu aku belajar Bahasa Tuhan.
Terima kasih autisme kerana sudi berkenalan denganku melalui anakku dan menjadikannya anak syurga.
Dan kepada anak syurgaku, bawalah ayah terbang bersamamu di syurga.
Woha!

No comments: