Nov 24, 2014

Orang islam pun ada yang jahat?.

(Di Tembak Taliban kerana pergi sekolah-Inilah Kisahku)


Ada orang tanya aku, ISIS ni jahat ke baik? Aku cakap, bila orang islam bunuh orang islam dengan kejam, jahat lah tu.

Kata si penanya, mungkin ISIS ni tentera yahudi atau tentera amarika yang menyamar nak burukkan islam? Mana tahu?

Ya lah, jika mat rempit ragut beg tangan nenek kau, dan seret tengah jalan lalu nenek kau mati, maka mat rempit tu sebenarnya bukan orang islam, tapi yahudi yang menyamar menjadi mat rempit dengan niat nak burukkan islam. Mana tahu? Adohai..

Bro, ketahuilah, bukan semua orang islam baik, memang ada orang islam yang jahat. Dan ini adalah fakta.

Rujuk Al quran dan hadis, ramai jugak orang islam yang masuk neraka, sebab mereka buat jahat, membunuh sesama islam dengan kejam, hukumnya masuk neraka, sebab tu dalam Al quran ada ayat dakwah sesama islam.

“Wahai orang-orang yang beriman, berimanlah kepada Allah dan Rasul-Nya dan kepada kitab yang Allah turunkan kepada Rasul-Nya serta kitab yang Allah turunkan sebelumnya. Barangsiapa yang kafir kepada Allah, malaikat-malaikat-Nya, kitab-kitab-Nya, rasul-rasul-Nya, dan hari Kemudian, Maka Sesungguhnya orang itu telah sesat sejauh-jauhnya. (QS. An Nisa: 136)

Ayat ni dituju kepada orang islam, supaya taat perintah Allah ikut cara Nabi, kerana orang islam yang jahat, mereka dah tak ikut cara Nabi, bunuh dengan kejam bukan cara Nabi, dalam perang Nabi pesan jangan bunuh kanak kanak, sekarang dalam perang sesama islam, boleh pulak seksa sampai mati budak budak kecik. Adohai.

Kerana ada islam yang tidak baik lah, Maka Allah turunkan hukum hudud untuk orang islam yang mencuri, berzina, menfitnah, membunuh dan lain lain.

Jadi kenapa saya perlu jadi bodoh hari ini apabila saya paksa untuk percaya bahawa SEMUA ORANG ISLAM itu baik, hanya semata semata untuk menyedapkan sentiment saya.?
Sedangkan hakikat sebenarnya, untuk kita percaya pada sesuatu perkara, kita perlukan bukti yang kukuh. BUKAN percaya semata-mata kerana sentimen!

Oleh kerana saya sudah islam dari kecik, dan berketurunan islam, Maka fantasi kita percaya bahawa semua orang Islam adalah baik-baik belaka. Orang islam tak buat silap, orang islam tak salah.

Jika ada orang islam yang salah, maka itu semua adalah konspirasi yahudi, freemasoom dan illimuniti, wah wah wah, meriahnya hidup.

Sekarang banyak bukti sahih yang di rakam dan didokumentasikan menunjukkan orang Islam yang menjadi pengganas dan membunuh sesama islam, yang ajak jihad seks, yang  seksa budak budak, rogol dan sebagainya.

Samada saya suka atau tidak, orang Islam yang buat  kerja jahat itu. Bukannya saya reka cerita yang menyedapkan hati:  oohh, sebenarnya yang buat adalah yahudi, atau CIA atau FBI. Orang Islam ni cuma dijadikan kambing hitam supaya mereka boleh serang negara Islam.

Ini adalah emosi dan sentimen semata-mata. Telan lah realiti walaupun pahit, wahai saudara Islamku sekalian. Memang akan ada ramai orang islam yang masuk neraka sehingga Nabi akan guna syafaat untuk bantu orang islam yang dosa dalam ibadat untuk dibebaskan dari api neraka.

Nak tengok orang islam masuk neraka mungkin tak sempat, tapi jika korang pergi penjara dan tengok kes jenayah yang tak masuk akal, ada tak orang islam yang buat?, ada, dan banyak.

So, terimalah hakikat bahawa dalam dunia ini,ada orang islam yang jahat, dan kewajipan kitalah berdakwah sesama islam untuk mengajak mereka beriman dengan cara Nabi dan Rasul beriman.

Nak pergi Negara arab nak tengok semua ni mungkin bukti tak berapa nak jelas, tapi cuba korang rujuk dalam nagara bab politik, rujuk parti so call islamik misalnya.

Sentimen korang sebagai orang dari parti so calI islamic. Maka fantasi korang percaya bahawa semua penyokong parti so call islamic adalah baik-baik belaka. Orang parti so call islamic tak buat silap, Orang parti so call islamic tak salah.

Jika ada Orang parti so call islamic yang salah, maka itu semua adalah konspirasi UMNO,  freemasoom dan ilmuniti, Orang parti so call islamic baik baik belaka..

Bila ada gambar atau video penyokong parti so call Islamic buat maksiat, korang dengan penuh sentimen berkata:

Ini bukan orang PAS, bukan orang DAP, bukan orang PKR, ini konspirasi UMNO, lagipun video besi tak boleh jadi saksi, kami semua baik baik, sebab kami dari parti so call islamic.

Bila dah terlalu teruk, korang pun pecat dengan mengatakan: Ini adalah ejen UMNO yang nak merosakkan parti.

Woha!

Teringat kata seorang ustaz PAS yang pernah di pecat kerana berbaik dengan UMNO

“bukan semua didalam UMNO itu iblis dan bukan semua didalam PAS itu malaikat.

Woha sekali lagi!

Eh? Orang Umno jangan gelak, sebab bukan semua dalam UMNO Asobiyah, dalam pembakangpun ada Asobiyah jugak. Adohai..

Moral of the story: terimalah hakikat bahawa dalam dunia ini, ada orang islam yang jahat, dan kewajipan kitalah berdakwah sesama islam untuk mengajak mereka beriman dengan cara Nabi dan Rasul beriman.

Korang tahu tak? Di Pakistan, pada tahun 2012, ada tentera Taliban (baca: tentera islam) yang tahan bas sekolah, lalu dengan senapang di tangan telah naik bas yang membawa budak budak perempuan, dan mencari pelajar yang bernama Malala, jika tidak ada yang mengaku, beliau akan tembak semua pelajar dalam bas itu.

Kemudian berdirilah seorang gadis berusia 15 tahun, mengaku dirinya Malala, lalu ditembak dikepala dan leher.

Pihak Taliban itu juga bersumpah nak membunuh ayah kepada Malala.

Kenapa Taliban marah sangat kepada Malala?

Ini adalah kerana Malala menulis kisah bencana di sekolahnya dalam blog yang boleh di baca oleh semua orang, tajuk karangan Malala pula bukan “banjir di sekolah saya" macam tugasan kita kat sekolah dulu, tapi kisah "Taliban di sekolah saya", yang mana Malala share kisah betapa susahnya nak pergi sekolah sebab sekatan dari Taliban untuk budak perempuan belajar macam lelaki.

“tak benarkan ke sekolah satu hal, tapi diroboh pula sekolah apa kejadah?”

Begitulah lebih kurang petikan luahan perasaan Malala di blognya.

Tapi umur beliau panjang, lepas koma kena tembak, Malala akhirnya beransur pulih sehinggalah dihantar ke sebuah hospital di United Kingdom untuk pemulihan intensif dan sembuh sepenuhnya.

Pada 10 October 2014 yang lepas, Malala telah dianugerahkan Hadiah Nobel Keamanan dan beliau merupakan penerima anugerah Nobel termuda di dunia, umur baru 17 tahun kot!

Berikut adalah pencapaian Malala sebelum 18 tahun:

• Menang Hadiah Nobel Keamanan

• Berjumpa dengan Presiden Obama

• Wujudnya Yayasan Malala, sebuah pertubuhan global memberi tumpuan kepada membantu kanak-kanak perempuan ke sekolah di seluruh dunia.

• menulis buku yang berjudul: I Am Malala: The Story of the Girl Who Stood Up for Education and was Shot by the Taliban.

• Dalam sejarah dunia, sudah ada “Malala Day”

• Berjumpa dengan Queen Elizabeth

• Disenaraikan "100 Orang Paling Berpengaruh Di Dunia".

• Mahir berbahasa Pashto, Urdu, dan Inggeris.

• Selena Gomez pernah tukar avatar Facebook beliau dengan emej Malala.

• Memberi ucapan di PBB

• Berjumpa dengan Justin Bieber (serius)

Eh? Kenapa aku sibuk cerita kisah Malala kat blog? Sebab Malala mewakili orang islam yang baik, manakala Taliban yang tembak Malala mewakili orang islam yang jahat, so, : terimalah hakikat bahawa dalam dunia ini, ada orang islam yang jahat dan ada orang islam yang baik, dan kewajipan kitalah berdakwah sesama islam untuk mengajak mereka beriman dengan cara Nabi dan Rasul beriman. Insya-Allah.

Ps: Bab Jumpa Justin Bieber tu bukan pencapaian Malala sebenarnya, tapi merupakan pencapaian terbesar dalam karier seumur hidup Justin Bieber, harap peminat Bieber sekalian take note sebab ini agak deep- Woha!

115 comments:

Anonymous said...

Assalam

2 thumbs up!

CF

Anonymous said...

Assalam

Dalam penjara di Malaysia melebihi 3/4 para banduan yang budiman adalah orang-orang Islam.

I rest my case
CF

WAHAB B said...

dulu MJ mati, hari hari dengar lagunya di radio.

aku harap JB umur panjang.

WOHA!

Anonymous said...

orang yang percaya manusia kebulan.. vaksin itu bagus dan zombie wujud mengatasi kewujudan jin tak berapa layak nak cerita bab bab macam ni pasal fikiran dia terlalu literal dan metafora bercampur baur, jadi dia tak akan faham ilmu akhir zaman yang bersangkut paut dengan Fitnah dajal...

Anonymous said...

aku tinggalkan macam ni dulu nanti aku datang lagi...

Anonymous said...

buku tuan adalah buku pertama yang saya berjaya habiskan dalam masa sehari.

sekarang saya sedang baca semua entry tuan bermula 2006.

syukur masih ada insan berfikiran seperti tuan di dunia ini amnya dan di malaysia khususnya.

alhamdulillah

Anonymous said...

dengarnya orang politik islam marah dengan dia ni... yang tabligh pon marah pasal libatkan nama dorang...jadi hati hati la sedara eh...

Anonymous said...

Ini bukan soal orang islam jahat atau baik...mata hati tertutup ni ...rasa macam isu normal jer kan...


Drp Saidina Abu Hurairah ra , Baginda Rasulullah s.a.w telah bersabda : (( “ Tidaklah akan berlaku qiamat sehinggalah Bangsa Rom sampai di al-A’amaq ataupun dikenali sebagai Dabiq ~ di Syiria . Lalu akan datanglah kepada mereka sepasukan tentera muslimin drp al-Madinah al-Munawwarah yang mana mereka itu adalah sebaik-baik manusia pada waktu itu . Apabila pasukan muslimin dan Rom saling berhadapan , maka berkatalah Rom : “ Biarlah kami wahai orang-orang Islam membunuh beberapa orang Islam yang telah pun membunuh dan memenjarakan beberapa orang kami ! “ . Umat Islam pun menjawab : “ Tidak ! , Demi Allah , kami sekali-kali tidak akan menyerahkan saudara-saudara kami itu kepada kamu . “ . Maka umat Islam itu pun terus memerangi Rom. Satu pertiga daripada jumlah tentera muslimin itu telah kalah sehingga Allah tidak menerima taubat mereka selama-lamanya ~ disebabkan mereka lari drp medan pertempuran . Satu pertiga lagi daripada tentera umat Islam terbunuh dan mereka inilah para syuhadak di sisi Allah . Manakala satu pertiga lagi tentera Islam akan menang di dalam pertempuran itu dan mereka tidaklah akan terpedaya dengan segala bentuk fitnah ( cubaan ) selama-lamanya . Maka mereka inilah yang akan membuka ( sekali lagi ) Bandar Konstantinopal ( Istanbul ) .

Sedang tentera muslimin itu sibuk membahagi-bahagikan harta ghanimah dan mengantung pedang-pedang mereka di pohon-pohon zaitun , tiba-tiba datanglah syaitan lalu bertempik kepada mereka : “ Dajjal telah menuju kepada anggota keluarga kamu semua di belakang kamu “ . Lalu tentera Islam pun keluar menuju ke arah keluarga-keluarga mereka dan kata-kata syaitan tadi adalah palsu .

Apabila tentera muslimin sampai di Syam , keluarlah Dajjal . Dan tatkala tentera muslimin bersiap-sedia untuk memerangi Dajjal dan membetulkan barisan , maka tiba-tiba dilaungkan iqamat , maka turunlah selepas itu Nabi Isa anak Maryam a.s , lalu Baginda a.s menjadi imam sembahyang bagi umat Islam .

Apabila musuh Allah ( Dajjal ) melihatnya ( Nabi Isa a.s ) , kecut-perutlah dia seumpama hancurnya garam di dalam air . Kalau dibiarkan terus dia ( Dajjal ) berkeadaan begitu , dia akan mati , akan tetapi Allah telah membunuhnya ( Dajjal ) dengan dihantarnya Nabi Isa a.s . Akhirnya , Nabi Isa a.s pun menunjukkan darah Dajjal itu dihujung tombaknya kepada umat Islam “~ Hadist diriwayatkan oleh al-Imam Muslim rh ( Kitab al-Fitan :6329 )

Anonymous said...

ianya bukan cerita kelakar mat rempit meragut nenek ...tak kelakar langsong



Beliau..iaitu nabi isa alaihissalam.. akan turun berdekatan dengan menara putih di timur Damsyik, dengan memakai pakaian kuning za'faran. Dua telapak tangannya terletak di atas sayap dua malaikat. Apabila dia menundukkan kepalanya menitislah air. Apabila dia mengangkat kepalanya , turunlah daripadanya seperti untaian mutiara.” “Shahih Muslim, Kitab al-Fitan wa Asyrathis Sa ‘ah, Bab DzikrAd-Dajjal 18: 67-68

Ustaz Ibnu said...

Antara fitnah Dajjal yang terbaru ialah kemunculan puak-puak pengganas ekstrimis dari kaum Wahhabi/Salafi yang menamakan diri mereka sebagai ISIS dan self-declared pembentukan khalifah di Iraq dan Syria.
Seperti biasa, semua agenda Wahhabi/Salafi ini dibiayai oleh tokoh-tokoh jutawan dunia yang bekerja untuk Dajjal (penganut agama Satanic- penyembah Syaitan). Iaitu Rothschild family dan konconya.
Sepertimana mula-mula kemunculan fahaman Wahhabi yang dicetuskan oleh Muhammad bin Abdul Wahhab An-Najdi pada era perang dunia pertama, gerakannya turut dibiayai oleh anak-anak Dajjal yang sama untuk memberontak (bughah) kepada khalifah Turki Uthmaniyyah.
Hasilnya, kaum Quraisy dan umat Islam telah dibunuh dan dihalau beramai-ramai oleh tentera Wahhabi yang dianggotai oleh orang-orang Arab Badawi (Arab kampung/barbaric) Najd dan bani Sa'ud.
Natijahnya lagi, kaum Quraisy yang memerintah Mekah Madinah selama seribu tahun lebih sejak zaman Rasulullah telah dirampas oleh kaum Wahhabi dari bani (keturunan) Sa'ud yang merupakan keturunan Yahudi yang tinggal di Hijjaz (semenanjung Arab).
Hasilnya, terbentuklah negara Wahhabi bernama "Arab Saudi" sempena nama bani Sa'ud.
Mereka mengharamkan pengajian 4 mazhab di Mekah Madinah. Hanya pengajian Wahhabi dan Talfiq Mazhab (mazhab rojak) sahaja dibenarkan. Para ulama Ahli Sunnah Wal Jamaah (ASWJ) yang tegas mengajar akan ditangkap dan dihumban ke penjara atau dibunuh.
Fahaman ekstrim Wahhabi ini dilawan sekeras-kerasnya oleh para ulama ASWJ sedunia kerana membawa fahaman "Takfir" (mudah mengkafirkan orang lain).
Fahaman menuduh orang lain kafir atau musyrik (ahli syirik), atau bidaah dan lain-lain tuduhan bukanlah ajaran Islam atau ajaran yang dibawa oleh Rasulullah.
Fahaman ganas dan ekstrim ini telah menyebabkan banyak pertumpahan darah kerana mana-mana muslim yang tidak mahu mengikuti akidah Wahhabi akan dianggap kafir dan halal dibunuh.
Oleh kerana itu, Muhammad bin Abdul Wahhab dan tenteranya telah membunuh ribuan orang Islam di Hijaz tanpa rasa bersalah.
Kini, fahaman ekstrim ini telah diberi pelbagai jenama baru seperti Salafi, Salafi Yamani, Salafi Jihadi, ISIS, Al-Qaeda, Jamaah Islamiyyah, Ahl-e-Hadith dan macam-macam lagi nama.
Walaupun ada dikalangan mereka yang bergaduh sesama sendiri, tetapi fahaman dan hobi mereka sama. Iaitu menuduh itu ini sebagai BIDAAH BIDAAH BIDAAH, KAFIR, KAFIR, KAFIR dan membunuh orang Islam.
Misalnya Wahhabi Madani atau Wahhabi Madkhali tidak bersetuju dengan pendekatan Salafi Jihadi yang dianuti oleh ISIS,ISIL,ISIJ,FSA,Al-Qaeda dan group so-called "mujahidin" yang lain dan mereka saling menuduh sesat antara satu sama lain.
Mereka cuba mengelak dari nama "Wahhabi" kerana nama itu dinisbatkan pada Muhammad Bin Abdul Wahhab (MBAW), pencetus fahaman ekstrim ganas radikal ini.

(bersambung)

Ustaz Ibnu said...

Mereka gerun bila dinisbatkan fahaman mereka kepadanya adalah kerana dia (yakni MBAW) adalah kelahiran tanah Najd (sekarang digelar Riyadh,Arab Saudi) yang diramalkan Rasulullah dalam hadis sebagai pusat kelahiran fitnah dan tanduk syaitan.
Jadi mereka khuatir sekiranya gerakan sesat mereka itu diketahui orang ramai telah pun "diramal" oleh Rasulullah sebagai sebuah fahaman sesat dan fitnah buat umat Islam.
Ulama besar ASWJ seperti Mufti Mesir, Syaikh Ali Jumu'ah bersetuju bahawa gerakan Wahhabi ini merupakan gerakan Khawarij 'Asr (Khawarij moden) yang diramalkan baginda Nabi akan muncul dan melakukan kerosakan.
Dulu orang kutuk saya sebab selalu ingatkan umat tentang bahaya Wahhabi.
Orang kata saya ni tak habis-habis dengan isu Wahhabi.
Orang kata saya ni tak boleh berlapang dada dan sibuk dengan Wahhabi je.
Tapi ketahuilah, apa yang ulama terdahulu risaukan, pasti ada sebabnya.
Kini, apa yang saya amarankan telah menjadi satu kenyataan bila munculnya khalifah palsu di Iraq yang hobinya membunuh orang Islam.
Kaum Wahhabi ISIS ini telah menghancurkan banyak masjid termasuk masjid-masjid tua yang bersejarah di Iraq.
Mereka juga hancurkan gereja yang berusia 1800 tahun tanpa sebab. Sedangkan adab jihad yang diajarkan Rasulullah ialah tidak boleh memusnahkan rumah ibadat agama lain.
Mereka bukan takat hancurkan rumah ibadat agama lain, tapi masjid dan kubur para Nabi pun mereka hancurkan.
Jadi mereka ini belajar adab jihad dari siapa kalau bukan CIA dan Amerika?
Makam Nabi Yunus,Nabi Syith,Nabi Daniel, telah dimusnahkan mereka.
Keadaan mereka sama seperti Wahhabi Saudi yang telah menhancurkan banyak tinggalan sejaran Rasulullah dan Sahabatnya. Misalnya rumah kelahiran Nabi, rumah Nabi dan Khadijah, perkuburan Baqi' dan lain-lain tempat sejarah, telah dihancurkan oleh Wahhabi Saudi tanpa sebab.
Ada yang dijadikan perpustakaan, ada yang dijadikan tandas dan sebagainya.
Begitu juga Al-Qaeda, satu lagi cabang Salafi Jihadi yang telah mengebom ramai orang Islam tanpa sebab. Osama Laden yang diagung-agungkan orang buta hati juga telah membunuh ramai ulama ASWJ dan ulama Sufi. Osama Laden itu sendiri merupakan ejen CIA yang bertanggungjawab membuat fitnah di tengah-tengah kaum Muslimin.
Taktik Amerika ini mudah, mereka create group Mujahidin, bagi dana, bagi senjata, laungkan slogan Islam, pastu rekrut pemuda-pemuda Islam diseluruh dunia sebagai ahli, dan lancarkan keganasan. Bom sana sini, bunuh orang Islam, bunuh orang awam.
Tapi Israel yang hangat membantai Palestin.... dibiarkan mereka.....
Orang Malaysia pun dah ramai yang tertipu dengan propaganda bodoh ni.
Kalau ada yang rekrut korang untuk "berjihad" dengan puak-puak ni. Jauhilah mereka. Tidak ada jihad di Syria atau Iraq melainkan ia cuma pemberontakan bersenjata kepada kerajaan (masalah politik negara, bukan masalah jihad) yang menyebabkan ramai orang awam terkorban khasnya wanita dan kanak-kanak.
Gila kuasa punya pasal, orang awam kena bunuh, masjid kena bom, budak kena sembelih, muslimah dirogol.
Kalau nak jihad sangat, pergilah Palestin sana. Lawan orang Yahudi yang pure 100% kafir.
Jihad itu melawan orang kafir harbi bukannya membunuh orang Islam. Rasulullah telah menjamin dan membela darah dan harta kaum Muslimin dan mana-mana muslim lain menumpahkan ia, maka wajib neraka baginya.
Korang fikir korang tengah jihad, tapi bila mati, straight kena humban ke neraka sebab membunuh orang-orang Islam.

Anonymous said...

http://www2.hirezstudios.com/images/default-source/blog-featured-images/blog_new_god_isis.jpg?sfvrsn=2

Anonymous said...

Pembebasan Al-Aqsa bermula dari pembebasan Syria.

Bukan sesuatu yang mengejutkan bagi mereka yang dari awal mengikuti perkembangan di Syria kerana di Syria adalah pintu gerbang perang akhir zaman. Sayang sekali masih ada diantara ummat Islam yang masih lelap dalam tidur yang panjang, enak dengan segala makanan, tidak ada sikap peduli sedikitpun, apalagi merasakan penderitaan dan kesusahan ummat Islam di Syria yang pada ketika ini dizalimi.

Disaat hampir tumbangnya regim kafir Basyar Assad dan pembantunya Iran dan Hizbullah, US mengambil tindakan campur tangan untuk mengambil alih Syria dari tangan Mujahidin. Serangan kimia yang dilakukan regim Basyar Assad sebenarnya taktik terakhir untuk membuka peluang kepada US dan sekutunya untuk membantu regim Basyar itu sendiri dan seterusnya meletakkan boneka pilihan mereka.

Bangunlah dari tidur wahai ummat Muhammad. Jangan memandang mudah apa yang sedang berlaku. Ini bukan masanya lagi untuk kalian menikmati kesenangan dunia yang penuh dengan tipu daya.

Dari Watsilah bin al Asqaa, berkata, Aku mendengar Rasulullah berkata kepada Hudzaifah bin al Yaman dan Mu'adz bin Jabal yang sedang meminta pendapat beliau tentang tempat tinggal. Maka, beliau mengisyaratkan ke arah Syam. Mereka berdua kembali bertanya kepada baginda. [Dan] baginda mengisyaratkan ke arah Syam. Baginda bersabda:

عليكم بالشام فإنها صفوة بلاد الله يسكنها خيرته من خلقه ..

"Beradalah kalian di Syam. Sesungguhnya ia merupakan negeri pilihan Allah, dihuni oleh makhluk pilihan-Nya".

Pembebasan Al-Aqsa bermula dari pembebasan Syria.

Note: Bumi Syam meliputi Syria, Palestin, Jordan dan Lebanon. Syam merupakan benteng ummat Islam ketika berlakunya malhamah kubro [perang dahsyat akhir zaman].

Wallahu A'lam Bish Shawab

*Diterjemahkan oleh Detik Islam dari sumber facebook: Sunnah Defence League

Stria Care said...

Fatwa dari Majlis Islam Syria mengenai pertubuhan ISIS selepas jenayah mereka terhadap rakyat Syria, di mana pertubuhan yang mencurigakan ini telah membunuh dan mentakfir serta menghalau rakyat Syria dari rumah mereka.. Majlis Islam Syria melihat bahawa ISIS ini telah melampaui batas apabila menggelar orang Islam di Syria sebagai Kuffar dan Murtaddin dan juga menubuhkan negara ISIS secara paksaan atas bumi Syam biar pun tiada sebarang asas-asas yang kukuh untuk mendirikan Negara Islam sama ada dari segi Syari' atau logik..

Anonymous said...

I am a Muslim and I know what ISIS is doing is wrong. Islam does not permit these kinds of behaviour . Islam is a religion of peace, and no where in Qur'an or Hadith it says that Muslims have to kill non believers. It is infact forbidden to kill any one and it is one of the biggest sin. I man or women can only be killed after a fair trial in front of a Judge and only if he or she is found guilty, according to the witnesses.

My request for Non Muslim brother and sisters is "Please do not judge Islam by these so called Muslims. We are not terrorists we are just like any other group of people just trying to live peacefully."

e-fatwa said...

Majlis Fatwa Kebangsaan memutuskan menyenaraihitamkan kumpulan militan Negara Islam (IS) yang bertopengkan jihad dalam usaha membendung penyertaan rakyat Malaysia menyertai perang di Syria dan Iraq.

Pengerusinya, Tan Sri Dr Abd Shukor Hussin berkata langkah itu bertujuan menghindarkan orang Islam Malaysia daripada terpengaruh dengan gerakan yang melaungkan jihad.

"Kita akan bincang lebih lanjut (langkah menyenaraikan gerakan militan). Fokus kita sekarang ialah menahan, tidak menggalak dan mengeluarkan fatwa haram menyertai perjuangan militan Negara Islam," katanya yang dipetik akhbar Berita Harian hari ini.



Shukor berkata, IS memporak-peranda negara dan umat Islam.
"Oleh itu, umat Islam dinasihatkan tidak terpengaruh dengan IS kerana gerakan itu memporak-perandakan negara dan umat Islam.

"Ia kerana, yang membunuh dan yang dibunuh adalah umat Islam," katanya.

Sementara itu, Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Jamil Khir Baharom yang hadir bersama di Multaqa Ahli Jawatankuasa Fatwa Kebangsaan Seluruh Malaysia 2014 di Terengganu semalam berkata, jihad di Syria dan Iraq bukan mati syahid.

"Selepas bermuzakarah dan mengemukakan hasil kajian serta hujah yang bersandarkan nas, ulama sepakat merumuskan perjuangan IS atas nama jihad adalah sia-sia dan bukan tergolong sebagai mati syahid," katanya.

Jamil berkata, tanggapan mengatakan mereka berjuang atas nama jihad tidak tepat, sebaliknya ia kematian yang sia-sia.

"Justeru itu, atas nama jihad ramai akan terpengaruh dan sanggup mati kerana dianggap syahid sedangkan ia sia-sia," katanya.

Jumlah suspek militan Malaysia yang ditahan Bahagian Anti Pengganas kini meningkat kepada 22 orang sejak 28 April lalu.

Putrajaya juga mengumumkan akan memerangi kumpulan militan IS dan membendung penglibatan rakyat dalam menyertai gerakan tersebut.

Sebelum ini juga media melaporkan beberapa rakyat Malaysia yang menemui ajal semasa mengangkat senjata di Syria dan Iraq. – 24 Oktober, 2014.

Anonymous said...



Itu lah masalah budak macam hamka dan spesis denganya ni...konon konon perasan unik ler tu..

nak guna nama islam pon takut... yang dia tau solat jemaah ikut nabi, konon konon cukup lah syarat tu untuk masuk syurga

...tapi tang madu dengan vaksin pon tak tau nak pilih mana satu betul..


Ini bukan soal Islam baik atau tidak... Ini dah masuk bab Fitnah dajal... Islam dah kena Fitnah dengan sgt teruk.. Ko boleh backing orang kafir, kita tak bercakap pasal islam di Malaysia kita bercakap islam di Syria!...Ko mesti tak tau yang kita tengah lawan ini bukanya jewish yang sembah Yehovah dan kristian yang sembah jesus atau syiah yang kekonon sembah Allah. kita sedang menentang penyembah Baphomet musuh kita yang nyata, mereka adalah tentera Dajal

http://1.bp.blogspot.com/_jLfNTHhGlLY/TQAJE3H7pCI/AAAAAAAAASE/6epqKWS8w6k/S1600-R/BaphometWashington.jpg


ko nak tunggu Dajal datang 100 tahun lagi ker..Dia dah bergerak lama dah...

Aku mendengar Nabi saw. bersabda sambil memberikan isyarat dengan jari telunjuk dan jari tengah: Waktu aku diutus (menjadi rasul) dan waktu hari kiamat adalah seperti ini (mengisyaratkan dekatnya waktu kiamat). (Shahih Muslim No.5244)

Ko orang bagi link ko butakan hati ko.. bagi hadis nabi ko buat bodoh jer..Lebih percayakan CNN BBC banding Hadis nabi nak dakwah orang kebendanya ni?..








Anonymous said...

http://annlrd.files.wordpress.com/2013/06/911-conspiracy-building-attack-terrorism-89139353023.jpeg

sila Jawap kalau ko ada jawapan...Aku tunggu

Anonymous said...

kalau ko jadi amerika laknatullah apa alasan ko, dengan kematian Osama bin laden... mana mayatnya? Apa alasan mayatnya tidak ditunjukan...

setelah kehilangan maruah dan rakyatnya dan bersusah payah menentang keganasan aku tak nampak kenapa Amerika tidak mempamerkan piala kemenangan mereka


apa pendapat ko?

takan Wohha! jer kot macam yahudi mabuk jer bunyi

Anonymous said...

"bukan semua didalam UMNO itu iblis dan bukan semua didalam PAS itu malaikat"


kalau bukan semua didalam UMNO itu iblis maksudnya kebanyakanya memang iblis la eh..cuma bukan semua la kan...

Woha!!

Hamka Kereta Mayat said...

betul, dalam umno ataupun PAS memang ramai yang iblis.

sebab tu aku tak sokong mana-mana.

:)

Anonymous said...

Dalam banyak banyak soalan tu jer ko boleh jawab.. kata so call genius, low class la ko...

siapa dah beli buku ko ni baik bakaor jer la buku tu...

sama gak dengan orang yang beli buku faisal tehrani..ayat sastera yang tinggi, kualiti bagus tapi syiah drob semua kebijak sanaan...sama macm ko jugak buku cantik isi bagus.. percaya manusia kebulan vaksin baik untuk manusia zombie wujud, PAS Iblis UMNO invicible, terus muntah aku!

manusia kebulan keh keh tengok lambang bulan pon allergic pegidah ko

tak belajar ilmu akhir zaman, politik tak ambil tahu... fitnah
dajal pon tak reti mana satu nak cakap pasal ISIS...

CF patut mohon doa pada Allah lembutkan hati ko la...k

WOHAA untuk yahudi mabuk!!



Hamka Kereta Mayat said...

k

Anonymous said...



Tak mau jawap lain kali jangan sesuka zakar ko jer nak ngajar orang k

lempar batu sembunyi tangan..

Bacul!





WAHAB B said...

hari hari refresh tunggu hamka komen, tiap minit dan jam refreh tunggu hamka respon, sekali hamka jawab sepatah huruf sahaja.

KAH KAH KAH!

kau memang smart Hamka.

jangan di layan dengan pengkomen yang konfirm bacul dan bengap.

Anonymous said...

smart taik ko tu pondan namanya..

dah bodoh buat la cara bodoh nak berlagak pandai.Bila orang tanya tak berani jawab.

kalau macam ni jer jawab dia... Najib kat parlimen pon dah kira genius tahap einstein dah

...biasa lah sibodoh akan suka dengan sibodoh jugak ye tak?...
seperti pengundi bodoh memilih pemimpin yang bodoh

Wohaa!!

Anonymous said...

Assalamualaikum..

Anonymous yang kemain hebat komen tu...

cara ko komen pon dah bacul tanpa nama.
kesian...

ayat2 pon tak mencerminkan jatidiri Islam.
baik ko jgn guna nama Islam kalau mcm tu. buruk der...

silap2 ko adelah orang yang menyumbang ke arah fitnah dajal jugak.

-tak respek pengecut-
Ali

Anonymous said...

oh baik sangat ker istilah kan manusia sebagai IBLIS?..

ko panggil jer la aku 'Abdullah' tak pon ko bleh lepas ni panggil aku 'pengusung jenazah'...skang aku dah berani tak?

ini bukan soal nak reveal siapa ko...aku pon tak hinggin nak tau siapa HAMKA dalam kehidupan sebenar.

ini soalnya kebertanggungjawaban yang perlu dipegang...Dewasa la skit dah sunat belum ni?

kalau ko berani keluarkan statement berani lah jawab...

masalahnya tak berani jawap ..bukan kena keluarkan suara pon. guna otak pakai jari tu jer...

tak faham kew?..

adoyaiiyooo



Anonymous said...

Hamka, nak minta pendapat, apa hukumnya komen dengan tidak menggunakan nama pemberian ibu bapa, sebaliknya mengunnakan nama anonymous yang bermaksud "saya bacul" dalam bahasa yahudi, adakah jatuh sebagai anak haram atau anak bacul?

kipasusamati.

Hamka Kereta Mayat said...

woha!

tak payah gaduh, aku dah share entry ni kat facebook keretamayat, kat sana tiada komen dari anonymous. enjoy.

ps: orang komen guna anonymous ni adalah bacul dan pengecut.

Anonymous said...

ha ha!! ini tanda tanda hilang pedoman...

kalau soalan aku tak dijawab besar kemungkinan besar soalan ni dia jawab

Anonymous said...

ha ha tak boleh jawab sudah lah

syok sendiri

Anonymous said...

ha ha lari kat FB


'untuk kita kita jewwww!'

Anonymous said...

tak sia sia refresh, akhirnya hamka balas juga.

Anonymous said...

ini last komen dari saya, jika saya komen juga saya bacul

Anonymous said...

tak nak datang lagi blog ni, bye forever!

Hamka Kereta Mayat said...

ok

:)

Anonymous said...

Mereka membuat tipu daya, dan Allah membalas tipu daya mereka itu. Dan Allah sebaik-baik pembalas tipu daya.” Surah Aali Imran : Ayat 54


”Allah tidak menurunkan ke muka bumi, sejak penciptaan Adam as hingga hari Kiamat, fitnah yang lebih besar dari fitnah Dajjal.”€ (Hadith Riwayat Thabrani , 1672)

Anonymous said...

http://www.carigold.com/portal/forums/showthread.php?t=363558

Anonymous said...

wahai ummat islam...penuhkanlah rumah rumah ALLAH apabila tiba waktu solat...
semoga kita sama sama dilindungi ALLAH drpd fitnah dajjal...
entah kenapa apabila kite berbicara tentang masalah umat islam...rumah rumah ALLAH masih sunyi drpd dikunjungi umat islam

Anonymous said...

Assalam

Ujian orang yang diberi ilmu ialah
Dia rasa dia lebih...
Sama macam Azazil.

Gelas yang kosong boleh diisi air
Gelas yang penuh akan melimpah dan membasahkan meja.

CF

Anonymous said...

Assalam

Ujian orang yang diberi ilmu ialah
Dia rasa dia lebih...
Sama macam Azazil.

Gelas yang kosong boleh diisi air
Gelas yang penuh akan melimpah dan membasahkan meja.

CF

Anonymous said...

asdalamu'alaikum,ngapa ye manusia suka mencari alasan utk menyalahkan org lain mcm cerita bangau oh bangau lah plk......solusinya insyaaALLAH ada bak kata AsSyahid Imam Hasdan AlBanna "tegakkan islam dlm diri dulu jgn asyik nak salahkan makhluk Allah yg lain apapun maaf jika terkasar wasdalam ....

Idol banjar sg. manik

Anonymous said...

'Ujian orang yang diberi ilmu ialah
Dia rasa dia lebih...
Sama macam Azazil.

Gelas yang kosong boleh diisi air
Gelas yang penuh akan melimpah dan membasahkan meja.'

iush selepat kena muka hamka

Anonymous said...

tegakan islam dalam diri mu
keluarga mu
persekitaran mu
kawan kawan mu
adik beradik mu
keluarga mu
masyarakatmu
negaramu

kalau ada perkataan 'dulu'
samapi tahap mna parameter dulu tu..

mcm mana usaha tabligh nak berkembang?..

nak tanya hassan al bana tu siapa?
kat sini sensitif sikit tau, ada penulis blog yang tak merai pendapat orang lain

makhluk Allah yang disalahkan tu siapa sebenarnya

Apakah Syaitan iblis dan dajal bukan makhluk Allah

metafora separuh masak...

apa pon tetap setuju tegakan islam dalam diri kita dulu, sekarang dan selamanya



wahab B said...

Hamka, aku dah tahu kenapa si bacul tu datang lagi walau dah kata last, refresh datang lagi.

beliau peminat setia Justin Bibir!

Marah kau kutuk artis kegemaran dia.

just my 2 cent

Anonymous said...

persoalan belum terjawab sibacul 1- hamka KOSONG mungkin gelas terpenuh sangat kot...

Anonymous said...

Eh? Orang Umno jangan gelak, sebab bukan semua dalam UMNO Asobiyah, dalam pembakangpun ada Asobiyah jugak. Adohai..

mcm mana lah orang UMNO tak suka blog ko ni keh keh...

Anonymous said...

Assalam

He..he..basah doh meja Mekar.
Maaf yer.

CF

Anonymous said...

Assalam..hamka..two thumbs up bro...

Biasa lah manusia ni..satu jari tunjuk orang..empat jari tnjuk diri sendiri..tak gitew...

Anonymous said...

((Samada saya suka atau tidak, orang Islam yang buat kerja jahat itu.

Bukannya saya reka cerita yang menyedapkan hati: oohh, sebenarnya yang buat adalah yahudi, atau CIA atau FBI. Orang Islam ni cuma dijadikan kambing hitam supaya mereka boleh serang negara Islam.))

Sah sah tak tgk link you tube bagai tu, tgk dan tolonglah hadam skit jangan tolak semua, macam vaksin yang ko agungkan tu, ko suntik semua bakteria baik ker tak baik ker semua dia tolak....masalahnya yang bikin video tu bukan orang islam yang bikin tu rakyat dorang yang mencari kebenaran. Ko yang solat jemaah tak tinggal ni pergi fitnah orang islam, tak ada kualiti betul...

Two thumb up ketahian apakah ini.. hahaha

Allah maha adil manusia masuk syurga Atas Rahmatnya ...kalau base on solat jemaah tak tinggal jer, manusia riak dan sombong pon boleh masuk syurga...adoi..




Anonymous said...

'demi masa...sesungguhnya manusia dalam kerugian..kecuali mereka yang beriman dan beramal soleh..dan mereka yang berpesan-pesan pada kebenaran dan berpesan-pesan dalam kesabaran..'

Sesungguhnya orang-orang yang beriman itu bersaudara..

Pirostore said...

ini bukan soal orang islam jahat atau baik...mata hati tertutup ni ...rasa macam isu normal jer kan...

Anonymous said...

Assalam...

Abg hamka saya amat meminati gaya penulisan abg hamka
fikrah abang hamka lain dari yang lain dan hujah penuh fakta

saya nak tanya skit ada member beritahu perbankan dunia adalah fitnah dajal yang terbesar antara yg terbesar berikutan dengan ayat al quran berkaitan dengan RIBA

kalau tak salah saya kekal didalam api neraka dan dosanya ibarat berzina dengan ibu sendiri dan kita berperang dengan Allah dan Rasul..

tapi saya tak percaya!! skit skit nak salahkan rockeffelar dia dah mampos lama dah, walaupon keturunan dia membawa surname yang sama.

Nak salahkan Dajal ...Dajal belum pon lahir ke muka bumi ni, diberitakan sai baba itu dajal sekarang pon dah mampos...jadi dajal dah tak der...dengan hujah apa lagi dorang nak pakai pon saya tak tau...


Jadi nak minta pendapat abg Hamka bagaimanakah ciri2 method Fitnah dajal dari persepsi abg hamka.. ada tak dari apa yang abg hamka bayangkan yang boleh direpliked kan dengan surah ayat alquran mahu pon mana mana hadis yang abg hamka tahu..

sekian mohon pencerahan..

Hamka Kereta Mayat said...

salam.

berkenaan dajjal dan kiamat.

masa tahun 1998, aku masih muda, belum kahwin dan obses jugak dengan dajal, yelah baru baligh katakan.

waktu tu ikut kajian pakar konspirasi, dajjal akan muncul pada tahun 2000. bezanya zaman tu takde orang islam macam hamka keretamayat cakap jangan buang masa fikir dajal ramalam ni. tapi aku tengok, yang duduk sembang pasal dajal ni, takdelah kaga solat jemaah bagai, buat dakwah macam nabi ke apa.

so aku kena jadi wakil orang islam untuk stop korang buang masa fikir pasal kiamat besar, tapi fokuslah pada kiamat kecil.

mati tu kiamat kecil, fokus dan korang akan berjaya, jangan buang masa fikir kiamat besar sedang kiamat kecil korang lupakan.

begitu jugak, jangan sibuk nak kaji pasal dajjjal sehingga lupa nak ikut sunnah nabi.

lain kali aku tulis panjang bab ni dalam blog.

thanks

Anonymous said...

Salam jumaat...semoga kita semua diberi hidayah.. cehhhwahh macam imam muda lak aku

ehem betul tu aku setuju... pendapat aku plak, kiamat kecil kena fokus dannnn juga kiamat besar pon kena fokus
ko ada masalah hamka?

(( bezanya zaman tu takde orang islam macam hamka keretamayat cakap jangan buang masa fikir dajal ramalam ni))

"zaman tu takde orang islam macam hamka"
pergh ayattt wa cakap lu...

Dari Abi Umamah Al-Bahiliy r.a., beliau berkata; Nabi Muhammad Sallallahu Alaihi Wasallam telah berkhutbah di hadapan kami. Dalam khutbahnya itu Nabi Muhammad Sallallahu Alaihi Wasallam banyak menyentuh masalah Dajjal. Nabi Muhammad Sallallahu Alaihi Wasallam telah bersabda:

"Sesungguhnya tidak ada fitnah di muka bumi yang paling hebat selain daripada fitnah yang dibawa oleh Dajjal. Setiap Nabi yang diutus oleh Allah Subhanahu Wa Ta'ala ada mengingatkan kaumnya tentang Dajjal. Aku adalah nabi yang terakhir sedangkan kamu adalah umat yang terakhir. ((Dajjal itu tidak mustahil datang pada generasi kamu)). Seandainya dia datang sedangkan aku masih ada di tengah-tengah kamu, maka aku adalah sebagai pembela bagi setiap mukmin. Kalau dia datang sesudah kematianku, maka setiap orang menjaga dirinya. Dan sebenarnya Allah Subhanahu Wa Ta'ala akan menjaga orang-orang mukmin”

(Hadis Riwayat Muslim)

Nabi sering becerita tentang hari kiamat dan dajal, Tapi ko cakap BUANG MASA...hermmm

((tapi aku tengok, yang duduk sembang pasal dajal ni, takdelah kaga solat jemaah bagai))

aku pon dapat ilmu ni dalam masjid sri petaling jugak... tau apa maksud dia...
sebab tu lah kalau ada geng tabligh marahkan ko ...


(( jangan sibuk nak kaji pasal dajjjal sehingga lupa nak ikut sunnah nabi ))

kes vaksin dengan madu tu macam mana.. kami pegang apa yang nabi kata, kamu pegang apa yang WHO kata..


Anonymous said...

sebanarnya, ubat hospital itu adalah ubat dajal, siapa pergi hospital telah menentang sunah nabi. masuk neraka semuanya.

Anonymous said...

vaksin di cipta yahudi untuk lemahkan islam, siapa cucuk bcg pada anak telah buat syirik, bertaubatlah Hamka dan semua pembaca blog keretamayat yang bodoh ini.

Anonymous said...

bank adalah riba, berteduh pada bayang bank pun berdosa, tapi hamka jual buku guna bank maybank, yang ada riba.

semua jual belu riba akan masuk neraka. inilah dajal yang hamka malas nak kaji.

Anonymous said...

WHO adalah dajal, yang mencipta ubat menolak sunnah.

kami menolak WHO sebab ianya dajjal.

tapi hamka ajak orang ikiut cakap WHO, adakah anda ejen yahudi wahai hamka?

Anonymous said...

Taliban adalah pelajar madrasah, mustahil pelajar madrasah tembak budak perempuan.

sebenarnya, yahudi menyamar taliban dan tembak malala untuk burukkan emej islam.

tapi hamka bodoh, percaya pada CNN, entah entah malala tu tak wujud pun macam osama yang hanya wujud di internet, kajilah bab dajjal ni hamka, baru nampak apa yang kami nampak.

Anonymous said...

Bro..hari ni hari Jumaat..selawat ke atas baginda nabiSAW...bro...dah2 lah tu bro...istighfar banyak2..jangan asyk mencari atau mengintai kesalahan dan kekhilafan orang...nanti AllahSWT akan datangkan aib sendiri dari dalm rumh mu sendiri bro..so hati2 sikit bro...jom..selawat atas baginda nabiSAW...salam jumaat..😊

Anonymous said...

hamka, untuk kaji lebih detail tentang dajjal, sila tengok video arrivals, anda pasti akan faham tentang musuh islam, video tu banyak berlegar di youtubes.

cuba tngok episod 7, 13, 25, dan 50.

pasti anda akan ubah konteks blog keretamayat selepas melihat video tersebut.

Anonymous said...

dalam melihat youtubes pula, jangan putus asa kerana pihak kami akan cretae akaun baru untuk upload video tersebut kerana pihak youtubes selalu delete video kami, mereka sedar video itu menggugat mereka, sebab itu banyak link yang sudah di delete. tapi kami akan terus create akaun dan sebarkan fitnah dajjal.

Anonymous said...

Lihat tangan kita.
Ada huruf arab, 18 dan 81.

Jika 18 + 81 = 99
Jika 81 + 18 = 99
- Itulah Asma Ul Husna. Nama2 Allah ada 99 Semuanya

Jika 18 - 81 = -63
Jika 81 - 18 = +63
- Itulah Umur Nabi Muhammad SAW wafat.

Emmm........

Perkataan dibawah ini aku main2 sahaja okey, sila lihat di bawah ini hahaha.


Jika 18 x 81 = 1458
Jika 81 x 18 = 1458
- Kita berada dalam hijrah ke berapa? Sekarang 1434H
Kalau lah. Aku kata kalau okey
Jika 1434H - 1458 = - 24
Jika 1458 - 1434H = + 24

Tak salah kita main2 je kan. hohoho

Macam mana pulak bahagi
Jika 81 / 18 = 4.5
Jika 18 / 81 = 0.2222222222222222

Jika 4.5 x 0.2222222222222222 = 1
Nombor ganjil. hehehe

Anonymous said...

Masanya semakin hampir, 13 Mei akan berulang, yang pasti ramai orang-orang melayu akan terbunuh akibat persengketaan sesama sendiri. Lebih malang Bersih yang akan mati bersama dengan pejuganagan kafirun Ambiga. Astaqfirullah. Sekirannya anda ada berniat untuk pergi berdemonstrasi. Hentikan dan halanglahlah mereka semua. Orang-orang Islam adalah bersaudara. Damaikanlah antara dua puak yang saling bertelagah. Puak-puak Patriot, sekirannya anda semua sayangkan negara biarkan sahaja demonstrasi itu berjalan. Bukan bermakna kami menyokong, tapi demi keselamatan dan menyelamatkan insan-insan umat nabi muhamad. Bersabar adalah lebih baik dari melawan. Kami juga menjangkakan puak-puak PATRIOT ini juga salah satu mainan Illuminati bagi menaikkan api kemarahan pada BERSIH. Akhirnya ketahuilah umat Islam yang akan bertumpah darah!!! Jangan sesekali terpedaya dengan permainan DAJJAL. Tak cukupkah apa yang berlaku di Mesir? Tak cukupkah apa yang berlaku di Libya? Ambillah iktibar wahai orang Islam sekalian. Bersabar adalah lebih baik dari menentang!!! Sekarang kita akan tengok nombor-nombor Dajjal yang lain 3, 7, 9,11,13, 33, 39 yang semestinya disebarkan dalam bentuk-bentuk perfileman US yang 99.9% dikuasi oleh yahudi dan syarikat multinasional pemilik asal yahudi laknatullah. Kebanyakan misteri-misteri nombor ini banyak difilemkan dengan cerita-cerita berbentuk seram yang memuja Iblis dan Syaitan atau penyiksaan manusia yang amat kejam. Tragedi 13 Mei pembunuhan besar-besaran antara melayu dan cina berlaku dai Malaysia. Nombor 13 itu sendiri adalah nombor yang telah disihirkan USDOLLAR banyak mengunakan nombor-nombor sihir 13, 9 , 7. Adakah ianya satu kebetulan? Setiap kali dunia menggunakan US dollar, maka setiap kali ianya membawa sekali sihir-sihir pemujaan syaitan. Inilah faktanya, dalam setiap perhimpunan BERSIH yang dirancang oleh gabungan pembangkang pasti ada sekurang-kurangnya dua nombor Illuminati. Yang peliknya apabila dicampur nombor ini menurun (BERSIH 3.0 iaitu duduk bantah di Dataran Merdeka tak saya ambil kira sebab tidak dianjur sepenuhnya oleh Anwar & Co dan lebih kepada spin off kepada BERSIH 2.0):- BERSIH 1.0 = 10 / 11 / 07 > campur jadi 28 = campur lagi jadi 10 BERSIH 2.0 = 09 / 07 / 11 > campur jadi 27 = campur lagi jadi 09 BERSIH 4.0 = 03 / 11 / 12 > campur jadi 26 = campur lagi jadi 08 Kalau perkara ini bukan kebetulan maka dijangkakan pada 09 March 2013 akan berlaku BERSIH 5.0 yang paling disaster antara semua perhimpunan BERSIH. Ini kerana mandat BN akan tamat pada bulan April 2013 dan oleh itu perkiraan paling cantek menggunakan numerologi ILLUMINATI adalah adalah seperti di bawah. BERSIH 5.0 = 09 / 03 / 13 > campur jadi 25 = campur lagi jadi 07 9, 3, 7, 13 adalah semuanya canteek bagi penyembah Syaitan.

Anonymous said...

The Arrival adalah siri video pendek untuk menunjukkan kepada kita semua tanda keagamaan yang membuktikan asas dari semua keperluan untuk kewujudan Dajjal, Al Mahdi dan kedatangan kedua Nabi Isa. Setiap episod membuktikannya.

pae8461 said...

Arr nota nota bab umrah ngan haji ada tak hamka.. nak wat rujukan :) due date nak dekat dah ni huhu

Anonymous said...

https://www.youtube.com/watch?v=NDhcYJcoS2I

layan...lepas solat jemaah , lepas kelas tauhid tajweed pastu lepas baca quran...pastu ada masa skit boleh layan video ni untuk ilmu yang menafaat gak ek..

ni terpaksa ckp macam ni... kang nanti ada cakap tetapkan iman kita dulu

k.... mcm hamka selalu sebut

tak yah lah tgk arival bagai pon tak per...nnti aku select yg menarik menarik lagi ek

wohaaa

fan FB said...

salam tuan, saya sangat berminat untuk membeli kesemua buku tuan.

bagaimanakah caranya?

Anonymous said...

kat atas bar tu kan ada beli buku, klik la kat situ... tu kalau ko reti beli secara online lah, kalau ko tak der maybank 2u ko pergi lah cari kat kedai buku...memang susah tapi yang aku perati ada jual kat MPH kot.. yang ada jual buku buku style indei banyak macam FIXI, lejen press dubuk.. yang hamka punya ni terFUCKtab

dah pergi main jauh jauh

Persoalan ISIS nak bagi faham skit

tapi ni Azhar Idrus lah Hamka elergic skit ni, yang ni yang paling basic cerita apa yang jadi kat Syria k

https://www.youtube.com/watch?v=0mxqmQ_kk1g




Anonymous said...

Oi beruk. Jgn nak menyebok jd tuan rumah..kalu aku jumpa ko aku tampar je ni..menyibuk n poyooorrrr

Anonymous said...

Hamka pon ada jual susu, boleh gak dibeli secara online...

ninja turtle menyala pon ada..

Hamka Kereta Mayat said...

kepada yang nak beli buku,

Bayaran untuk satu buku = RM30 SM, RM35 SS
Bayaran untuk dua buku = RM60 SM, RM65 SS
Bayaran untuk tiga buku = RM85 SM, RM90 SS
Harga di atas termasuk kos pos

sila Bayar kepada WOHA ENTERPRISE: (Maybank 556226405584)
dan Hantarkan bukti pembayaran ke keretamayat@gmail.com, atau attach dekat sini, saya akan reply "ok" jika bukti anda match dengan borang yang di isi. seterusnya bagi alamat dan no phone. InsyaAllah.

Tidak wajib, tapi jika isi borang dibawah memudahkan kami menjejak dan siasat jika barang tidak sampai. InsyaAllah. (lebih baik isi sebenarnya)

http://kedaihamka.blogspot.com/2014/09/borang-rekod-pembelian.html

Hamka Kereta Mayat said...

aku dah tengok video ustaz azhar, katanya isis asalnya baik, tapi sekarang dah dicemari oleh orang islam arab yang menyokong yahudi, membunuh sesama islam.

so, betulah aku cakap, isis ni ada yang jahat.

sama jugak, taliban pun ada yang jahat.

sebab tu hudud untuk hukum orang islam yang jahat, sila take note.

Hamka Kereta Mayat said...

tak payah pergi jauh, dalam parti islam malaysia, pun gaduh, pecat, doa laknat dan macam macam hal.

Adohai

Anonymous said...

Ok nak bagi ko faham

1) Pejuang Islam di Syiria sudah hampir untuk menang menentang tentera bashar...hampir sangat dah kalau ko biasa ikut perkembangan perang kat sana la ek.

2) ISIS datang saat kemenangan Hampir berpihak pada pejuang syiria. ISIS menentang kedua duanya sekali baik bashar atau pun pejuang islam yang awal awal menentang Bashar hanya besandarkan panji hitam yang dia bawak tu..ko tak ikut dia ko musuh dia walaupon ko islam...

3) Orang islam yang masuk dalam ISIS sebenarnya dikelirukan, kalau tengok Tv abis semua dia pukul habis ISIS bukan satu satunya kumpulan pejuang yang ada kat syiria...

4) yang konfirm jahat yahudi dan nasrani yang menyamar islam dam ISIS

5) persoalan jahat atau baik ni bukan isu islam atau tidak

kaum india yang menganut hindu ada jahat ada baik, Cina pon macam tu juga... org afrika pon, orang eskimo pon macam tu juga, orang asli macam tu jugak... orang taliban pon macam tu jugak, tabligh pon ada,umno pon sama, pas pon sama, yahudi pon macam tu jugak.. orang putih coklat kuning kelabu asap pink pon sama, kartun pon ada baik ada jahat, filem pon macam tu jugak

kslsu ada pon satu kaum yang total baik cuma boleh jumpa kat syurga jer ek..sabar sabar k

jahat pulak ada plak pecahan dia, ada jahat nak mampos macm isis yang potong kepala orang tu tak kira lah dia islam, kafir, yahudi

ada yang jahat sikit sikit macam filem ali setan tu, roy jiwa remaja tu..

ko nampak islam tu jahat pasal ko baca apa yang berita prapoganda Barat beritahu ko...
realitinya semua agama bangsa ada yang jahat ada yang baik... Tgk apa yang jadi kat patani, rohingnya pon main tebas tebas kepala orang. Suu Kyi buat dek jer...

sebab tu lah aku nasihatkan ko, medium yang kita ada sekarang internet gunakan selagi boleh sebelum semuanya hilang ya satu hari nanti teknologi akan hilang, bukan hadam semua bukan ludah semua...

Pada zaman sekarang kita tak boleh hanya berfikiran secara logik akal jer...kita dalam frasa yang akhir... kita sepatutnya besandaran pada hadis nabi berkaitan dengan akhir zaman


Ok kesimpulan dia aku ulang balik

ya memang ada islam yang jahat dan baik tapi dalam konteks Syiria dan ISIS isunya sudah jadi lain...
orang yang banyak menilai hadis akhir zaman tak akan berkata sewenang wenangnya tentang pekara ini..ianya lebih dekat dengan fitnah berbanding realiti



Anonymous said...

Aku rasa ko tak payah risau pasal PAS la..

pertama sekali PAS bukan parti yang memerintah Malaysia, ini bukan pasti yang dapat menaikan minyak ataupon menurukan harga minyak.Pas pon tak boleh gubal undang2 negara untuk menjadikan Mlaysia negara Kristian...

Aku tak rasa dia akan larang umat islam nak solat jemaah kalau dia orang memerintah Malaysia kelak..Kelantan ok jer

Aku pon tak rasa PAS akan arahkan tentera tembak geng tabligh kalau memerintah...Insya Allah tak kot..

Apa keperluan ko nak membenci sangat PAS sebenarnya...Aku sedikit kurang mengerti

Secara peribadi aku terus terang aku BENCI UMNO aku tak selindung dari ko. pasal banyak tindak tanduk dorang membelakangi islam..'tak payah pergi jauh' dalam PAU bersalaman antara lelaki perempuan selamba rock jer aku tak nampak pemimpin PAS buat 'secara terang terangan' dlm muktamar dorang

Artis dari telanjang jadi geng PAS pakai tudung labuh walaupun dapat title ustazah mee segera pon ok la jugak

blah sana plak terbalik kong dari ustazah tudung labuh terus tudung jadi singkat mekap 1 inchi tebal..mencuri jangan potong tangan kita bagi dia kerjaaa...

mungkinkah mata aku terkilaf yang baik itu sebenarnya jahat yang jahat itu sebnarnya baik, woooo maklumlah fitnah dajal herm...


Hamka Kereta Mayat said...

aku juga benci umno, terutama yang langgar hukum islam, tak tutup aurat, rasuah dan lain lain.

aku juga benci pas, terutama yang langgar hukum islam, kafirkan orang, doa bala, rasuah dan lain lain.

orang kafir pun ada ramai yang jahat. sebab tu ada kes orang kafir menyamar jadi islam dan burukan emej islam.

contohnya, pengkomen yang guna nam kapir (baca: abonymous), mungkin beliau adalah orang kapir yang menyamar islam lalu komen benda yang aku dah tulis, menampakkan lagi kebodohan pengkomen.

Tapi aku nak percaya semua orang islam baik belaka, so, pengkomen di atas, yang menampakkan kebodohan kerana komen benda yang aku dah jelaskan, aku anggap kamu orang kapir yang menyamar.

sila guna nama mak bapak bagi jika kamu benar islam.

Adohai.

Ps: hari hari refreh tunggu aku komen, tapi hati kamu tak tenang jugak, aku cadang, hari hari ingat Allah, baru hati tenang dan tak tinggal komen yang menampakkan kebodohan kamu sebagai orang islam.

Anonymous said...

bagus lah kalau ko cakap macam tu..

1)Aku nasihatkan ko jangan kutuk sangat Anonymous ni.. kebanyakan hackers kat dunia ni pakai identiti Anonymous... Aku bukan suruh takut lak, kang spin lak kang...'Hormat skittttt jer bro'

.. kalau ko nak semua orang guna identiti sendiri supaya ko senang tembak kelemahan orang lain...bukan tgk siapa aku, 'stament' hujah lawan hujah tu yg penting

2)Aku harap lepas ni ko bubuh nama penuh ko termasuk nama bapa kandung ko.. boleh...?

3)Aku orang Islam, malas lak aku nak copy paste hukum cakap islam kafir. Apasal tiap kali ko marah ko cakap orang kafir ah..ni la namanya pulang paku buah keras.

((aku juga benci pas, terutama yang langgar hukum islam, 'kafirkan orang', doa bala, rasuah dan lain lain. ))

4)aku belum nampak mana hujah ko baik dari segi fakta mahu pon hadis nabi berkait rapat permasalahan Syiria, ISIS ni...pastu ko cakap aku BODOH... kan aku cakap hujah lawan hujah,

5) dari sejak ko memblog dah berapa ramai orang ko kata 'Bodoh'? CF tak nak nasihat kan ko bab ni ...ker dah nasihat tapi ko tetap kebal..ada 'sumbatan' la katakan...

6) hati aku tak tenang selagi ko tak berubah...kesian sangat bro...
ko saudara aku mestilah aku risau..



Hamka Kereta Mayat said...

terima kasih risau dan doa kepada aku, thanks bro.

ps: soalan kau aku dah jawab dalam entry lama, rajinkan diri baca balik sebab aku tengok kau rajin refresh tunggu aku repeat balik jawapan yang dah jawab, rajin sikit bro jika nak pandai.

ps2: bab 'kafirkan' kau, aku sarcasm jer, ternyata kau sebodoh itu untuk telah semua tulisan aku, nasihat aku jangan baca blog ini jika mentaliti rendah, rosak akidah kau nanti. i warn you.

Anonymous said...

ha ha sory aku tetap gatal nak refresh

((soalan kau aku dah jawab dalam entry lama, rajinkan diri baca balik sebab aku tengok kau rajin refresh tunggu aku repeat balik jawapan yang dah jawab, rajin sikit bro jika nak pandai.))

satu yang aku tau kalau baca blog kalau telan bulat bulat memang akan bertambah bodoh lagi adalah, hujah intelek mengunakan fakta dan bersandarkan al quran dan hadis yelek...bagi coth manusia kebulan failed la sedara...

kemudianya aku malas nak selongkar balik almari yang bersepah dan kalau bukak bau kulapak..

((bab 'kafirkan' kau, aku sarcasm jer,))

ha ha kat sini pon dah jelas dah siapa ko, mana boleh sarcasm bab hukum bro... ko tak caya ko lafaz cerai kat isteri ko sekarang...cuba lah isk isk..

berapa ramai yang ko dah bagi masuk dalam semak kalau macam ni...bahaya ni..aku memang kena ada kat sini la jawapnya...supaya burung kakak tua berhenti thumbs up benda yang bukan bukan ..

Anonymous said...

tapi apa apaun, aku mengaku kau lebih bijak dari aku.

Anonymous said...

jap lagi tentu burung kakak tua akan back up hamka, ha ha

Anonymous said...

cepatlah jawab komen aku hamka, boring sudah refresh

Anonymous said...

manusia tak pernah ke bulan, hamka and the gang yang bodoh pergi percaya, kasihan

Anonymous said...

yang penting, PAS adalah parti islam yang dapat selamatkan penganutnya.

i rest my case

Anonymous said...


ibarat punguk rindukan bulan

ibarat menunggu bulan jatuh keriba

perempuan datang bulan

Pas lambang bulan

Akhir bulan tunggu gaji

bulan mengembang


tengok anak bulan


Manusia ke bulan!! Woo jom dakwah ke bulan.. GENIUS siot!!!





Anonymous said...

cepatlah jawab komen aku hamka, boring sudah refresh.

boleh datang bulan camni

Anonymous said...

menyamar jer kerja ha ha!

bukan mintak komen mintak hujah dan fakta...

kalau komen dua ayat paling selalu dia bagi

k.

dan

BODOH


Anonymous said...

bodoh cepatlah jawab komen aku, penat refresh!

Anonymous said...

zohor belum solat lagih nih, adohai, susahnya jadi anonymous, jawablah komean anom ni bodoh

Anonymous said...

so called tablighi and pray jemaah

Anonymous said...

aku malas nk komen sb blogger tu bukan pernah g bulan pun

takat copy paste je

tah2 sains pn xlulus spm dulu

keh3

Anonymous said...

mesej bagus,teknik penyampaian hancus huhu..

Anonymous said...

dah solat ni mengisi masa lapang sambil taip sambil bezikir...komon la hamka...try harder k

Anonymous said...

Agak advance gugel skill blogger ni haha.. ilmu da agak mantap cuma ayat kureng cantek la bro,camne org nk salute huhu~

Anonymous said...

Panjangnya...baca sekerat jln da tapi macam makin xde mood nak baca sal bahasa kurang manis la bro

Muaz said...

hati2 bila berbicara , Taliban pimpinan Maulana Mullah Muhd Umar (deobandi) telah ambil syor syura di nizammudin utk membubarkan taliban , hang toksah sembang lah kalau hang x taw ....

dlm taliban semua orang adalah orang alim , mereka pelajar sunnan sittah , x logik rasanya orang yg hari2 mengadap kitab2 hadis tiba2 boleh jdi pembunuh ... nak bercerita ikut fakta yg sahih bukan dari mulut si munafik dan kafirin .

Muaz said...

taliban dah dibubar , lama dah bubar .... hang pasti ka apa yg hang baca tu sahih? sesuatu kenyataan adalah dianggap benar melainkan orang tu gila - undang2 sivil dan islam . ingat tu bro

Muaz said...

Firman Allah yang bermaksud: “Wahai orang beriman, jika datang kepada kamu seorang fasik membawa sesuatu berita, maka selidik (untuk menentukan) kebenarannya, supaya kamu tidak menimpakan sesuatu kaum dengan perkara yang tidak diingini dengan sebab kejahilan kamu (mengenainya) sehingga menyebabkan kamu menyesali perkara yang kamu lakukan.” (Surah al-Hujurat, ayat 6)

utk orang beriman, unless hamka adalah kafir .......

Anonymous said...

Assalam

He ain't heavy bro
He is our bro
Muslim or Kufr he is ashraful mahlukat, biarlah dia mengkomen, berapa lama dia nak mengkomen...u have warned him.
It is his choice....

CF

Ya Allah jika ada amalan aku yang kau terima aku hadiahkan tanpa kurang satu pun kepada saudara anonymous yang aku sayang seperti diri aku sendiri.

AMLA tak balas tindakan
AMLA telan kemarahan

Anonymous said...

apasal lah myhtbuster tak wujud tahun 70 an dulu ek?


Wahai sekalian jin dan manusia! Kalau kamu dapat menembus keluar dari kawasan-kawasan langit dan bumi (untuk melarikan diri dari kekuasaan dan balasan Kami), maka cubalah kamu menembus keluar. Kamu tidak akan menembus keluar melainkan dengan satu kekuasaan (yang mengatasi kekuasaan Kami; masakan dapat)!


surah ni berkali kali ulang ayat

Maka yang mana satu di antara nikmat-nikmat Tuhan kamu, yang kamu hendak dustakan

"maka cubalah kamu menembus keluar"

"Kamu tidak akan menembus keluar melainkan dengan satu kekuasaan"

kekuasan apa itu? teknologi? ilmu pengetahuan? myhtbuster? Apollo?

Allah dah cakap kamu tidak akan berjaya...

melainkan dengan satu kekuasaan

Allah maha berkuasa tiada kuasa lain yang dapat menandingi kekuasaan Allah

teknologi

adoyai!

myhtbuster sebagai rujukan

WOHA! Selamat mencuba pada NASA dan Apollo kalau hamka nak join naik ke bulan boleh request sekali ...sebelum kiamat baik dia orang lancarkan satu kebulan memalukan sungguh!

so called faktaion keropok betul!



Anonymous said...

syed muzafar ke angkasa menembus atomsphera itu bohong, buat dalam stadio, konspirasi umno bayar rusia buat live tipu.

kesian orang malaysia penyokong umno kena tipu.

Wahai sekalian jin dan manusia! Kalau kamu dapat menembus keluar dari kawasan-kawasan langit dan bumi (untuk melarikan diri dari kekuasaan dan balasan Kami), maka cubalah kamu menembus keluar. Kamu tidak akan menembus keluar melainkan dengan satu kekuasaan (yang mengatasi kekuasaan Kami; masakan dapat)!

Anonymous said...

betul tu hamka cakap CF

biarlah aku komen

bukan aku komen benda yang buruk buruk pon bebaik jer..ayat quran dan hadis dan sedikit fakta link you tube

dan sedikit gurau gurauan

bukan semua posting aku komen...yang nampak tak setuju jer...k

Anonymous said...

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/82/Orbitalaltitudes.jpg

Hamka Kereta Mayat said...

terima kasih kerana sudi komen. ada masa akan datang saya baca mana yang sempat.

:)

Anonymous said...

baca komen UIB sangat membuka minda

Ulama Ahlu Sunnah Wal Jamaah sedunia telah pun beri amaran kepada seluruh umat Islam mengenai bahaya fahaman Wahhabi yang cenderung kepada keganasan dan militan.
Pada awal penubuhan Wahhabi ketika sebelum perang dunia pertama, mereka mulai dengan menjadi khawarij (keluar dari kelompok majoriti muslimin) dan bughah (pemberontak) kepada empayar Khalifah Turki Uthmaniyyah.
Khalifah Islam yang dibina oleh Rasulullah akhirnya hancur selepas 1000 tahun lebih bertahan di atas muka bumi selepas diserang oleh kumpulan Wahhabi dan Yahudi serta Eropah.
Sehingga kini bumi Mekah Madinah berada di bawah naungan kerajaan Wahhabi dari keluarga Sa'ud (Saudi).
Sedangkan sejak zaman Rasulullah sehingga jatuhnya khalifah, penjaga Mekah Madinah adalah dari kaum Arab Quraisy bukannya Arab Saudi (arab barbaric yang datang dari tanah bernama Najad).
Di dalam kitab-kitab sejarah seperti kitab Tarikh Najd (sejarah Najd) ada menyatakan bagaimana tentera Wahhabi pimpinan Muhammad Abdul Wahhab membunuh ribuan umat Islam di Mekah, Madinah, Taif dan lain-lain tempat. Pendedahan tentang keganasan Wahhabi ini pernah dilakukan oleh guru besar ASWJ Nusantara Syaikh Nuruddin Al-Banjari. (mungkin disebabkan pendedahan inilah Shaikh Nuruddin cuba disekat oleh JAKIM yang kini dipenuhi dengan puak Wahhabi agar berita tentang keganasan fahaman sesat ini disembunyikan daripada orang ramai).

Anonymous said...

Tidak cukup dengan itu, perang moden antara barat-Islam juga melibatkan puak Wahhabi Militan yang kini menukar nama kepada SALAFI JIHADI yang terkenal suka mengebom diri, membunuh umat Islam, membunuh orang awam, mengebom tempat-tempat awam.
Sehinggakan muncul fenomena fobia kepada Islam atau Islamophobia di seluruh dunia kerana angkara pengganas-pengganas Wahabi.
Mereka memakai pelbagai nama dan jenama seperti JI (jemaah Islamiah), Al-Qaeda (pimpinan Osama Laden, orang kaya Wahhabi dari Saudi) dan yang terbaru ialah ISIS (Islamic State ini Iraq and Syria) yang kini dinobatkan sebagai ANCAMAN DUNIA.
Puak-puak Salafi Jihadi ini beriktikad dengan fahaman ganas Muhamad Abdul Wahhab yang menganggap sesiapa sahaja selain Wahhabi adalah kafir, musyrik, ahli bidaah, ahli neraka, zindiq, fasiq dan sebagainya.
Fahaman ekstrim ini menyebabkan pengikutnya dengan mudah membunuh sesiapa sahaja samada umat Islam Sunni (ahlu sunnah wal jamaah), Syiah ataupun orang-orang kafir kerana beranggapan semuanya kafir dan darahnya halal.
Jadi tidak hairanlah jika mereka menyerang Iraq dan Syria yang merupakan negara majoriti MUSLIM AHLU SUNNAH dan membunuh mereka macam bunuh lalat.
Mereka mendakwa membunuh "Syiah" kerana Syiah itu kafir, tapi fakta yang kita ketahui, di Syria hanya mempunyai 5% penganut agama Syiah termasuklah presidennya.
Jadi 95% lagi yang dibunuh mereka itu siapa? Tentulah kaum muslimin.
Sebelum munculnya ISIS, Salafi Jihadi/Wahabi Militan memang sudah lama mengamalkan pembunuhan umat Islam. Seperti pengeboman orang awam Islam yang dilakukan oleh Al-Qaeda dan sebagainya.
Dan mengikut pengakuan barat, kumpulan Wahhabi Militan ini sebenarnya adalah agenda mereka sendiri untuk mereka mencari sebab supaya Islam dapat difitnah.
Yang buat onar tu Wahhabi/Salafi, tapi yang dipersalahkan pula ialah ISLAM.

Anonymous said...

Kini, fahaman ekstrim dan ganas ini sudah mula beranak pinak di Malaysia. Kebanyakan mereka datang dengan sijil-sijil profesional PhD supaya dapat menyusup di dalam jabatan-jabatan Agama kerajaan.
Kewujudan mereka makin terserlah apabila para ulama Ahlu Sunnah mula disekat oleh jabatan Agama seperti yang berlaku pada Syaikh Nuruddin Marbu Al-Banjari.
Yang teguh dengan manhaj Ahlu Sunnah di Malaysia pula adalah para Sultan dan Majlis-majlis Agama negeri (kaum tua) yang giat memerangi Wahhabi (kaum muda) dan Syiah. Fatwa-fatwa tentang kesesatan Wahhabi telah pun dikeluarkan oleh kebanyakan fatwa-fatwa negeri. (Majlis Agama dan Jabatan Agama merupakan dua badan yang berbeza).
Pertembungan dua ideologi yang dulu dikenali sebagai kaum Tua (ahlu sunnah) dan kaum Muda (Wahhabi) kini sudah kembali panas apabila kaum muda Wahhabi cuba meresap masuk ke dalam kerajaan demokrasi dan melawan kaum Tua yang diketuai oleh sultan-sultan Melayu.
Yang lagi menyakitkan hati, bila berlaku keganasan hasil dari Salafi Jihadi, puak-puak Wahhabi/Salafi di Malaysia cuba berlakon seolah-olah itu bukan fahaman mereka, misalnya isu perbincangan ISIS di TV3 baru-baru ni. Tokoh yang dipanggil untuk ulas isu ni pun Wahhabi tegar yang terbukti menyebarkan fahaman ekstrim tu melalui tiket kerajaan.
Tapi bila ulas tentang ISIS, mereka mula bertaqiyyah (berpura-pura) tidak kenal geng sendiri.
Adakah kerajaan faham ancaman sebenar di Malaysia ni?
2 fahaman militan yang cintakan keganasan dan peperangan iaitu Syiah dan Wahhabi dah semakin membiak di bumi bertuah Malaysia.
Ada yang menyusup melalui pembangkang, ada yang masuk melalui kerajaan dan memenuhi jawatan-jawatan penting dalam pentadbiran agama dan yang mengerikan, ada juga yang cuba menyusup dalam tentera.
Jika kerajaan tidak ambil peduli tentang ancaman ni, kami berharap agar para sultan selaku ketua agama dapat mempertahankan umat Islam daripada anasir ajaran sesat pengganas ni.
Sekian luahan hati saya selaku umat Islam yang berpegang pada manhaj Ahlu Sunnah yang cintakan kedamaian dan kasih sayang sesama Islam.
Note: ISIS sedang giat menyebarkan kitab-kitab Tauhid tulisan Muhamad Abdul Wahhab (pengasas ajaran ekstrim Wahhabi) di Syria dalam usaha mereka untuk meng-wahhabi-kan umat Islam Syria.

Anonymous said...

terima kasih kerana sudi komen. ada masa akan datang saya baca mana yang sempat.

harap baca yang penting eh, yang kipas kipas tu skip jer lah, menambah riak jer nanti

Anonymous said...

Vaksin hanya makhluk..
Vaksin takde kuasa.. Allah kuasa..

Org yg percaya vaksin boleh bwk mudharat..Sila betulkan iman..

Anonymous said...

vaksin tak bawa mudarat 'kalau tak disuntik kat dalam badan'

“Dan janganlah kamu mencampakkan dirimu sendiri dalam kebinasaan.” (Al-Baqarah: 195)

virus boleh datang mudarat kalau tersebar contoh mcm ebola dan H1H1

Jika kamu mendengarnya (taun) di sesuatu tempat, jangan kamu pergi kepadanya. Jika berlaku di sesuatu tempat sedangkan kamu berada di situ, jangan kamu keluar lari daripadanya” (Riwayat al-Bukhari dan Muslim)


Allah dah larang kalau degil kena la...

Tornado Assassin said...

Kita sering mencari kesalahan orang Lain. Adalah lebih baik kita mencerminkan diri kita terlebih dahulu. Sebagai umat Islam kita semua adalah bersaudara. Apalah nak digaduhkan Sgt . kita semua sebagai manusia biasa x boleh lari Dari melakukan kesilapan. Marilah kita bersatu Dan berpesan2 dgn kasih syg , bukannya dgn nafsu amarah pengaruh racun demokrasi tinggalan Imperialis. Long life Khilafah.

Kuasa Pokok said...

Aslmkm....ape la korang ni...semua nak menegak pendpt masing2..siap dalil2 lagi...mengaku islam,same je korang dgn kisah2 tu...malu la klu bkn islam bace..siap sumpah seranah lg..adab xde lansung...lebih baik korang berjanji satu tempat..berjumpa dan ade saksi (ameer/ulama) mesti ade penyelesaian dr hujah2 korang tu...belajar kenal diri tu..nanti Allah bantu...aslmkm wbt