Apr 21, 2024

Vaksin Minta Maaf?


 

Bila keluar berita Pfizer Minta Maaf dan ada sorang doctor minta maaf..

Maka ramai anti vaksin PM saya share berita itu dan suruh saya komen..

Alkisahnya, Saya bukan ejen Pfizer, Pfizer yang buat vaksin pun bukannya tak ada buat salah.. sebab tu kena saman..

Tapi saya mengaku memang saya cucuk vaksin sebelum pergi Haji hari tu.. bagi saya vaksin ni adalah makhluk yang tak boleh bagi manfaat dan mudarat melainkan dengan izin Allah, maka selepas rujuk fatwa ulamak dan doctor pakar saya cucuk sebagai ikhtiar dan tawakal, , dan Alhamdulillah, pergi Haji hari tu sihat wal afiat takde kena apa apa sakit sampai sekarang, semua dari Allah..

Terima kasih atas semua doa yang baik baik..

Baiklah, Bila dah ada yang share link doctor minta maaf dan Pfizer minta maaf, saya pun klik komen, dan baca komen notizen, ramai orang tanya balik, doctor baca tak isi berita tu? Sebab tajuk berita dalam dunia wartawan memang “mengundang”

Ok.., Bila baca dengan tahap BI yang lemah, berita tu bercerita tentang Pfizer minta maaf bukan sebab tersalah cucuk atau sebab kesan sampingan, atau sebab tersalah kajian,

Tapi sebab 4 pekerja terlalu awal promosi vaksin tu sebelum dapat lesen kesihatan..

Macam kes kita jual makanan cop logo Halal sebelum Jakim luluskan, maka memang kena samanlah walau pun makanan kita itu halal.. dah undang undang tetapkan begitu, kena followlah..

Maka Tindakan 4pekerja tu yang tak sabar sabar nak cerita vaksin Pfizer berkesan lalu pos di media sosial sebelum mendapat kelulusan, telah menerima "teguran" daripada Prescription Medicines Code of Practice Authority (PMCPA) UK.

.

Pfizer pun berasa sangat kesal atas tindakan peribadi pekerjanya dan meminta maaf, adalah kena saman sikit..

Begitu lah cerita berita itu…

Wartawan pun ambik tajuk, Pfizer memohon maaf

Anti vaksin pun gembira dan DM serta ulas di post FB lama saya suruh ulas.

Maka saya telah ulas berita itu, harap bergembiralah.

Woha!

4 comments:

adnil linda said...

Tajuk wartawan memang mengundang.... Hahaha...
Terima kasih atas pencerahan...

hamka said...

Woha!

Suria Amanda said...

Setuju..kadang2 tajuk berita di manipulasi..tajuk nya lain sampai ke wartawan jadi lain dan sangat mengundang

Anonymous said...

Brown Flesh Corpora Cavernosa with ED says: Assalamualaikum wbt. Yo Ham, hamba nak bli buku 55 Rahsia Rezeki Mengalir Tanpa Henti, mana hamba nak cari? Hamba ke Korea Utara Mongolia Tanzania Vatican City St Kitts & Neve dan Easter Island haram tak jumpa. Kalu ada hamba nak beli cash cod sebab hamba org kaya (bawah sikit dari Daim & arwah Taib Mahmud) jadi hamba x reti benda2 on line internet nih. Sebagai orang terkaya no 4 di Semenanjung Tanah Melayu hamba old skool. Hidop basic je. 014 222 8062