Mar 14, 2024

Berita gembira untuk semua?


Dua berita gembira di awal Ramadhan.

Alkisahnya anak sulong saya tak balik bertarawih macam biasa, yang mana biasanya anak saya akan jadi Bilal tarawih, akan bacakan selawat dan puji sahabat selang waktu tarawih, tapi anak tak balik.

Sebab anak saya dapat jadi Imam tarawih selama sebulan di sebuah surau yang tak jauh dari kampusnya, AJK sana dah lantik anak saya menjadi Imam tarawih selama sebulan sebab berkenan dengan suara si anak, maka rezeki dialah dapat upgrade dari bilal kepada Imam…. Alhamdulillah..

Jika ada yang tanya apa tips nak jadikan anak jinak dengan masjid, nak anak solat subuh di masjid, nak anak istiqamah lima waktu berjemaah, jawapannya hidupkanlah bacaaan Taklim (hadis Nabi) di rumah seawal anak atas riba lagi.. Baca fadhilat Amal karangan maulana Zakariya, dan bulan puasa ni boleh baca Fadhilat Ramadan, InsyaAllah akan sangat melembutkan hati anak isteri bila mendengar suara Nabi dalam Bahasa yang mereka fahami..

Okey, itu berita gembira yang pertama, dan berita gembira kedua, Tanjak yang anak saya pakai  tu masih boleh ditempah, isteri saya jahitkan, kos pos dalam Rm15, harga tanjak ikut jenis kain, pos biasanya tiga hari sampai seluruh Malaysia, maka masih sempat nak kacakkan suami dan anak anak dengan tanjak karangan isteri hamka keretamayat

Woha!

https://wa.me/60199117163?text=tanjak

https://wa.me/60199117163?text=2ebook

Tawaran hingga 1 syawal sahaja


2 comments:

adnil linda said...

alhamdulillah...
Linda yang membacanya pun seronok rasa..

hamka said...

Alhamdulillaj