Jul 9, 2019

Tuhan tidak adil kepada wanita?

(Mari bercakap dengan abang mayat, and I didn't see it coming)

“Abang mayat, Saya rasa Tuhan tak adil kepada wanita”

“Kenapa?”

“Hari akhirat, di padang mashsyar cuaca panas, tapi kenapa lelaki jer yang dapat duduk bawah naungan Allah? Perempuan duduk kat mana?"

“Hadis mana ni?”

“Hadis Riwayat Abu Daud dan Ibnu Majah iaitu Ada TUJUH golongan lelaki yang berada di bawah naungan-Nya pada hari kiamat, kenapa lelaki sahaja?”

“Boleh awak sebutkan siapa lelaki itu? Memang confirm semua tu lelaki ke?”

“Pertama: Pemerintah yang adil, dah tentu lelaki, sebab dalam Islam lelaki yang jadi pemerintah”

“Ok, baik, yang kedua?”

“Pemuda yang hidupnya sentiasa dalam mengerjakan ibadah kepada Tuhannya, tengok! Hadis tu sebut pemuda, bukan pemudi!”

“Baik, yang ketiga?”

“Lelaki yang hatinya sentiasa terikat dengan masjid, confirmlah sebab lelakikan wajib solat berjemaah”

“Saya setuju, yang ke empat?”

“Lelaki yang dipujuk oleh perempuan yang kaya lagi rupawan untuk berzina dengannya lalu ia menolak dengan berkata: “Aku takut kepada Allah!”

“Hmmm, yang ke lima?”

“Lelaki yang mengingat Allah dengan keadaan tidak ada dalam ingatannya perkara lain, lalu menitis air matanya kerana mengingatkan sifat Allah.”

“Wow, yang ke enam?”

“Lelaki yang bersedekah secara bersembunyi sehingga tangan kirinya tidak mengetahui apa yang diberi oleh tangan kanannya”

“dan yang ke tujuh?”

“Lelaki yang berkasih sayang kerana Allah , bertemu dan berpisah untuk mendapat keredaan Allah, macam orang tabligh selalu buat tu, semuanya lelaki”

“so apa masalahnya?”

“Masalahnya, kenapa lelaki sahaja yang duduk bawah Arasyh, perempuan nak duduk mana?”

“Adohai.., Ada hadis lain bagitahu, perempuan solehah, masuk syurga lebih awal dari lelaki, so dah boleh masuk syurga awal, buat apa nak duduk bawah arash lagi?”

“ye ke? Lupa pulak saya ada hadis tu”

“Untung jadi perempuan, sebab mudah masuk syurga jika taat Allah dan taat suami, maka terbuka semua pintu syurga, bersukurlah”

“oh.., saya bersyukur jadi perempuan, terima kasih abang mayat”

“Sama-sama, jadi kesimpulannya, beruntunglah perempuan yang suaminya ada sifat tujuh golongan di atas, jadi jangan risau awak tak duduk bawah arasy, tapi risaulah jika suami awak tak tergolong dalam tujuh golongan itu”

“Saya, insaf, terima kasih abang mayat atas pencerahan”

“Ni ada lagi saya nak bagituhu golongan yang beruntung”

“Siapa?”

“Dengar baik baik.., Maka Beruntunglah wanita yang berkahwin dengan TUJUH golongan lelaki itu Dan beruntunglah juga wanita yang bermadu dengan isteri kepada TUJUH golongan lelaki itu”

“arhggghh, dah agak!”

Woha!

(Abaikan wajah lelaki perasan kacak dengan tujuh jenis tanjak itu, tapi jika nak beli tanjak yang abang mayat lipat sendiri, boleh send mesej kepada abang mayat)
Tempah Tujuh Tanjak? 0199117163-Whatsapp 

3 comments:

الرحمه للتنظيف said...


شركة تنظيف منازل بالجبيل افضل شركة خدمات منزلية بالجبيل نظافة شاملة مع التعقيم والتلميع وابادة الحشرات شركة تنظيف بالجبيل شركة المثالية هي افضل شركة نظافة بالجبيل والمنطقة الشرقية تقدم لعملائها افضل جودة وارخص الاسعار بالاضافة الي تقديم الخدمات من خلال عمالة مدربة وذات خبرة كبيرة بمجالات التنظيف ومكافحة الحشرات , فلا تتردد في الاتصال بشركة تنظيف بالجبيل للحصول علي كل ما هو مميز ولضمان الحصول علي منزل امن نظيف راقي خالي من المواد الضارة والميكروبات

شركة تنظيف منازل بالجبيل
شركة تنظيف بالجبيل

الرحمه للتنظيف said...


شركة تنظيف كنب بالخبر
شركة صيانة مكيفات بالخبر
شركة تنظيف مطابخ بالخبر

lilaspring said...

The available variety of Christian Dior Bags imitations include not just handbags but also wallets and clutches made of pure leather. For the Hermes handbags ,one can choose between the following signature product categories: Gucci Handbags,The best par about buying good quality and authentic Breitling Watches of designer handbags is that you can get almost the real deal at a less price than the actual brands in the market.