Jul 15, 2019

Tak mampu Hitung Nikmat walaupun satu?

(video pertama saya)

Jika anda sedang memandu atau sedang jogging tapi nak dengar ceramah 7 minit, jemput dengar tazkirah keretamayat yang berjudul:

“kita tak mampu Hitung Nikmat Allah walaupun satu”

Video ni basic tazkirah, dimulakan dengan bacaan makna Firman Allah dari surah Ali Imran : 190-191.

Saya suka baca makna firman Allah dipermulaan ceramah sebagai modal mencari ilham dalam nur kalimah Allah, InsyaAllah.

Lepas tu saya cerita Surah An-Nahli, ayat 18 :

“Dan jika kamu menghitung nikmat Allah tiadalah kamu akan dapat menghitungnya satu persatu”
Macam mana satu nikmat pun tak dapat nak hitung?

Kena tengok video tu. Di itu ada jawabnya.

Dan tolong waktu menonton...


Abaikan lemak leher saya yang sangat menyerlah itu-woha!


4 comments:

Anonymous said...

sebab kita memang xda daya upaya,1 pun mmg x mampu..

Anonymous said...

hitung lah bukan hintung, kau ni sekolah ke tak?

lilaspring said...

The available variety of Christian Dior Bags imitations include not just handbags but also wallets and clutches made of pure leather. For the Hermes handbags ,one can choose between the following signature product categories: Gucci Handbags,The best par about buying good quality and authentic Breitling Watches of designer handbags is that you can get almost the real deal at a less price than the actual brands in the market.

عبده العمراوى said...



شركة كشف تسربات المياه بسيهات
شركة تنظيف مجالس بالهفوف