Dec 18, 2006

Apa itu SEKS ?

(bagaimana mengelakkan Zina)

18-SX, entry ini mengandungi unsur-unsur yang keterlaluan dan mungkin menyinggung sesetengah pihak, ada unsur kelucahan yang melampau, korang di nasihati tidak membaca seorang diri kerana di kuatiri akan terlanjur dengan tangan kiri, juga tidak boleh membaca bersama bukan muhrim kerana akan menggalakkan kepada penghampiran zina(janganlah korang menghampiri zina), juga hanya mereka yang berfikiran terbuka sahaja layak membaca-harap maklum!)

18-SX, serius, entry ini betul-betul lucah. Tidak di galakkan membaca kepada mereka yang cepat terangsang!!

18-SX, bagaimana lagi nak aku gambarkan? Entry ini merbahaya kepada ‘bot-bot kecil’ kerana takut di salah gunakan, tapi sekiranya korang adalah ‘bot-bot besar’ maka aku tak perlulah bimbang..insyAllah.

……………….

Baiklah, kita mulakan sekarang sebuah entry yang bercerita tentang SEKS…

Suatu hari dalam perjalanan dari Kuantan ke Terengganu, sebuah kereta bergerak dengan lajunya seolah-olah, “sekarang, sayalah yang terpantas..”

Kereta itu bukanlah ambulance, juga bukan kerata bomba, apatah lagi kereta polis, kereta mayat pun bukan..

Kereta itu adalah kereta hak milik persendirian, sebuah proton satria kuning yang di bawa oleh anak Pak Taib dengan nafsu gelora jiwa remaja, aku yang dah berkahwin menasihatinya..

“jangan bawak laju-laju, aku belum pergi haji lagi”

Semantara itu si jo yang masih bujang pula menasihati anak Pak Taib supaya bawak perlahan dengan alasan;

“aku belum kahwin lagi..”

Atau hakikat sebenar..

“aku tak nak mati lagi kerana aku belum rasa nikmat bersetubuh,!!”

------------------

Seks! Satu dari nikmat hidup…, banyak manusia jadi gila kerananya, ada yang bergaduh, berbunuhan, malahan berperang kerana seks!!!

Dan tak kurang juga yang di campakkan ke dalam neraka kerananya.. oh!

Hari ni jika korang rajin(banyak masa) cubalah semak akhbar dan berita, begitu banyak sekali kes zina, sumbang mahram, gangguan seks, seks oral, liwat, bersekedudukkan, buang anak, rogol-bunuh-bakar!!

Sehingga tak tercapai akalku..isk…

Daripada yang suka sama suka hinggalah kepada yang suka suka, yang mula mula tak suka sehingga jadi sukarela, yang agak suka sehingga yang suka setia, apa dah jadi?,

Masyarakat jadi huru hara, anak tak tahu nak berbin dan berbinti kan siapa, penyakit kelamin dan doctor sakit puan semakin kaya, HIV positif, Siflis, maruah tergadai, keturunan tercemar, lahir anak anak yang cenderung kepada maksiat, dosa dan noda sehingga kawan aiman yang umur 5 tahun tapi dia kecik sajer, bila main dia cepat letih, tapi aiman cakap: “dia tak kisah..”

Akupun tak mendikrimasikan kawan aiman, tapi kisahkah kita jika jumlah kawan ‘aiman’ semakin bertambah?..oh!

Kawan aiman menjadi mayat yang sukar di uruskan sehingga terpaksa meminta pengurus mayat yang pakar…
Apa perasaan Aiman bila lihat mayat sahabatnya….?

Seseorang telah jumpa Nabi Muhammad SAW dan mintak izin untuk berzina, sahabat lain ingin membunuhnya dek lantaran kekurang ajarnya kepada baginda lalu nasihat baginda lebih kurang maksud:
Sukakah kamu jika orang berzina dengan ibumu?
Sukakah kamu jika orang berzina dengan adikmu?
Sukakah kamu jika orang berzina dengan isterimu?
Sukakah kamu jika orang berzina dengan anakmu?

Sahabat itu menyatakan tidak suka sama sekali..
Lalu Nabi bersabda(lebih kurang maksud):

Begitu jugaklah orang yang kamu nak zina itu, dia adalah seorang anak, seorang ibu, seorang adik, seorang isteri (lebih kurang maksud-tak sama macam Nabi sabdakan, tapi maksud sama)
Lalu Nabi SAW letakkan tangannya yang mulia di dada lalu berdoa untuk hamba Allah tersebut..

Sahabat ini terharu, ketika perasaan untuk berzina memuncak dalam dirinya lalu dengan iman yang masih ada telah pergi minta izin dengan rasulullah untuk berzina, sahabat yang lain ingin membunuhnya, tapi baginda SAW telah menasihati dengan hikmah dan berdoa untuknya.., sehingga berkata sahabat ini:

“sejak hari itu, tiada yang lebih aku benci daripada zina”

Namun, dewasa ini, kita orang islam mengaku benci zina, tapi tidak dapat tidak, kita tak dapat mengelak dari zina…., di jalanan kita terdedah kepada segalam macam bentuk pra zina.., malahan di mana sahaja!!!

Kes zina telah menular ke seluruh cerok kampong, ke gugusan felda, ke celah celah bangunan sekolah, ke ITP, ke balai polis, ke kem tentera, ke Universti, malahan sampai ke masjid!!!

Naduzubillah?
Kenapa semua ini terjadi?

Adakah kerana masyarakat hari ini kurang pendidikan seks?
Tahukkah korang tentang pendidikan seks?

Dah lama aku dengar desas desus dan ura ura untuk mewujudkan pendidikan seks di sekolah, tapi apa sudah jadi pada cadangan itu?
Telah wujudkan?
Serius, aku tak tahu, jika sudah wujud, apakah silibusnya?
Adakah titik inzal juga akan di masukkan ke dalam silibus?

Baru baru ni masa aku ‘jalan-jalan pergi makan’ kat KL aku nampak ada anak-anak gadis yang pakai T-shirt yang bertulis ‘I'm seks education”.

Dahsyat..., dan dahsat juga untuk mata aku yang sempat membaca tulisan di baju anak dara..oh!

Hmm, betulkah anak dara? Zaman sekarang nak cari anak gadis yang betul betul berdara, bagaimana?
Akupun tak tahu, kalau korang baik! insyaAllah korang akan dapat pasangan yang baik…

Maka kali ni, aku yang dah berkahwin, nak nasihat sikit kat orang perempuan terutamanya, kerana secara amnya merekalah punca segala zina…
Al maklumlah, wanita itu adalah senjata syaitan..

Maka korang orang perempuan, kena beringat, jangan sampai setan jadikan korang sebagai ‘senjata’..
Aku bila terpandang wanita yang cantik dan seksi, yang memakai baju yang nampak ‘lurah neraka’ di jalanan berkata “oh! Kasihan kepada senjata setan ini…, lalu tundukkan pandangan dan membaca doa terlihat perempuan”
(jauhilah aku dari fitnah wanita dan azab kubur)

Nampak beriman dan baik aku kan? Huh, cuba wanita cantik macam Sonale bandre goda aku di tempat tertutup, kat luar hujan lebat, bini pulak datang bulan, huh! meremang bulu janggutku, tercabut kopiah, dan masuk neraka aku agaknya.. naduzubillah.

Aku berlindung dari ujian godaan seks..oh!

Aku sekarang ni pun dah dapat anak perempuan, bila besar jadi senjata syaitan jika aku tak didik betul betul.., bahaya-bahaya.. (kepada Allah aku memohon pertolongan)

Untuk pengetahuan korang wahai orang perempuan sekalian, orang lelaki boleh naik nafsu untuk bersetubuh adalah pada bila bila masa dan mampu stim dengan alasan yang simple sahaja, so korang kena jaga betul betul bila berurusan dengan orang lelaki, mereka orang lelaki ni, dengar suara orang perempuan dah naik stim, belum lagi bab tengok, tak tengok, just imagine pun boleh stim, kalau korang bagi peluang pada lelaki untuk pegang korang, bersedialah untuk masuk neraka dunia dan neraka jahanam!!

Dan ada orang lelaki yang boleh inzal just dengar suara perempuan dalam telepon.., so korang orang perempuan bila dah bergayut lama lama dengan lelaki apa akan jadi? Huh bila masuk cerita bab dalam kain, jadi senjata setanlah korang-naduzubillah..

Aku tahu kerana aku lelaki dan hidup dengan lelaki lelaki gila meroyan…oh!, dan lelaki bila dah stim, kemaluan menegang, dalam masa yang agak lama, jika tak di pancutkan air mani, maka testis atau telur lelaki akan rasa ‘senak’, dan pada waktu ini keinginan untuk mencari lubang untuk di pancutkan air mani meningkat dengan dahsyatnya…, masa tu otak lelaki jadi tak waras, tak boleh tidur (aku sendiri pernah alami-tak boleh tidur kerana teringin nak bersetubuh..oh!),

Masa tu jika ada iman, masih boleh buat buat sibuk dengan berzikir atau baca Al-quran atau buat-buat sibuk…, bagus jugak perasan sibuk ni..

Masa aku bujang dulu, jika aku stim malam malam, aku akan start motor keliling kampong, (nasib baik tak jumpa bohsia- tak caripun-Allah masih sayangkan aku)
Kemudian cari kawan, atau lepak minum teh’ tarik, lepak di jalan tengok orang atau tengok mat remp-it buat aksi yang cemas dan mendebarkan… mak aku selalu membebel bila aku keluar malam-malam, tahukah mak yang saya waktu tu “air mani dah penuh testis hingga naik ke kepala dan meleleh kat telinga”, tak boleh tidur, tak boleh tengok TV, nak baca Al-quran waktu tu langsung takde kekuatan iman..oh!!

Tahukah korang?
MAT REMP-IT SEKARANG INI SEDANG BERGERAK DENGAN KEINGINAN BERSETUBUH YANG DAHSYAT..
Awas, perempuan-perempuan yang tak pandai jaga diri, jika ada peluang mat rempit ini akan rogol korang beramai-ramai-naduzubullah!

Perasan tak korang akan hadiah yang jadi rebutan mat rempit dalam kejohanan lumba haram mereka? Ya! Seorang bohsia yang dapatlah si remaja ini lepaskan segala nafsu bersetubuh yang memuncak sepuas-puasnya, dan mereka mat rempit rela mati kerana itu!!!

Tahukah korang?

ANAK ANAK PEREMPUAN ZAMAN INI KELUAR RUMAH DENGAN KEINGINAN BERSETUBUH YANG DAHSYAT.. Yang mana jika di belai, maka sangguplah anak dara ini membiarkan dadanya di ramas, buat oral seks dan akhiranya berzinalah anak dara yang dah tak de dara ini,..oh!

Kalau mamat Bangladesh atau pendatang asing yang bulu kening iras shahrukh khan datang belaipun boleh.., akan hanyutlah ke dasar neraka anak remaja kita ..kesian…kesihan.., adakah ‘bukan aiman’ semua tak kisah???

Tahukah korang?
REMAJA –REMAJA YANG SEDANG BELAJAR DI IPT SEKARANG SEDANG BERGERAK DENGAN KEINGINAN BERSETUBUH YANG DAHSYAT..
Banyak mana kes zina telah di tangkap di ITP, bakal ustaz dan ustazahpun ada! Naduzubillah..
Jagalah pendidikan iman anak kita, jika anak kita tersilap dapat pakwe, kena rogollah dia di rumah sewa pakwenya beramai-ramai,

Dan ada juga yang kena ‘rogol’ secara terhormat, tak nak sebenarnya, tapi bila di belai dengan kasih sayang, mulalah ketagih untuk inzal.., akhirnya masuk neraka..

Mula mula pegang tangan.., dapat pegang tangan nak peluk-peluk, dapat peluk peluk, nak cium pipi, dahi, lepas tu nak cium mulut, dah cium mulut nak hisap lidah, dah hisap lidah-peluk erat, kemaluan berlaga, tangan raba dada, dapat dada nak betis dapat betis nak paha, give him an inch, and he’ll take a mile, lepas tu hisap kelentit wanita, wanita pulak hisap kemaluan lelaki, lepas tu masuk tapi pancut luar, kemudian terpangcut dalam, lepas tu hari hari berzina, kemudian boring, sedar sedar dah mengandung, cari awek lain dan cerita kat member yang kau tu sudah jadi bekas orang, beranak buang anak, bunuh diri, masuk neraka!!!

Nota: aku bukan doa korang yang dah terlanjur untuk masuk neraka, aku Cuma cakap amalan dosa itu yang boleh buat korang masuk neraka, aku sayang korang, sebelum korang jadi mayat, korang bertaubatlah, dan zahirkanlah taubat korang melalui kahwin!!!!

Zaman sekarang anak-anak muda kita mudah dapat ‘pendidikkan seks’, zaman pakcik muda-muda dulu nak bawak pita video lucah bukan senang, letak dalam poket nampak, kena bungkus dengan surat khabar, tapi remaja sekarang ‘bahan melancap’ itu hanya dalam bentuk CD, dan lebih haru lagi sekarang boleh simpan dalam handphone, rasa nak melancap boleh bukak handphone dalam tandas, itu yang takde awek lagi, yang dah ada awek apa jadi?

Huh siap buat filem sendiri guna kamera handphone.., itu yang dah depan mata, apa akan berlaku pada anak anak kita yang baru lahir untuk tempoh sepuluh tahun akan datang?
Hanya imanlah penyelamat sepanjang zaman, sehingga jadi mayat, sehingga ke negeri akhirat…

Nasihat seorang alim:
BUATLAH USAHA ATAS IMAN (BERAMAL IBADAT)
SAMPAI KAMU PENAT DAN LETIH SEHINGGA KAMU TIDAK BERUPAYA LAGI UNTUK BUAT MAKSIAT..

Tapi apa jadi pada aku yang hina ini?
Aku telah buat maksiat sampai penat dan letih sehinggalah aku tidak berupaya lagi untuk buat usaha atas iman…isk..isk…

Sahabat sahabat nabi SAW telah berpeluh kerana ugama, tapi aku hari ini berbeluh kerana berbuat dosa… isk.. isk..

Nabi SAW solat sampai bengak kaki, tapi aku bergerak ke arah maksiat setiap hari sampai lenguh tumit kakiku ini.., kepada Allah aku memohon keampunan dan pertolongan..oh!

(Taufan durian pun datang melanda hatiku..)

Kita berhenti sekejap, aku nak bagi laluan kepada Hamdan, the desperado meluahkan isi hatinya, korang yang rajin boleh bagi nasihat sepatah dua kata..

Copy/paste
Hamdan said

Pompuan...pompuan...Pasal aper lah korang asik nak kat lelaki hensem dan kaye jer... cian ler kat aku yg tak hensem and tak kaya ni... harta aku motor buruk ader lah.... ade tak sapa2 yg sudi kat aku di blog ni?

Pls don't malu sbb aku janji akan sehidup semati dgn kau!

Tolonglah aku....aku nak kawin....aku dah tak tahan ni... Tak der sapa pun yg nak kat aku ... aku ni muda lagi tapi kepala dah terang macam bulan mengambang, memang takder mood lah kalau pompuan tgk aku!!!Dah la tu... gaji kecik...sbb keja pun buruh ajer sbb dulu2 mcm kecik tak sekolah rajin2....skrg kan susah! Ada tak sapa2 yg sudi meminang aku?

Hamka,
Kalau aku rasa nak bersetubuh sgt2.... dah control pun dok terketar2 tahan... amacam berdosa tak kalau aku masterbate? sbb aku tak nak berzina dgn minah2 jual badan tu..Org putih kata if u don't use it u will lose it! Kalau asik tahaaannnn aje hari-hari... apa nak jadi ngan aku ni? Aku dah cuba puasa tapi tak lot pun! Nak kawin tak der sapa nak kat aku sbb aku ni miskin & tak hensem mcm kau! Rupa tiada, miskin pula...Sedihnya... ‘pedang besar’ aku ni asik ganggu fikiran aku.... dah jenuh naik motor keliling kampung nak cuba lupakan si pedang besar ni tapi.... bila dia naaakkkkk tu... aku heran betul mcm mana aku boleh tension sgt ni.... kor tak der doa utk tundukkan pedang besar ke?

Pls help me....
Hamdan, the desperado

Luahan hati kedua:
Copy/paste email

assalamualaikum..sori menganggu...mungkin bro sibuk kot,tapi nak kacau gak..hal penting nih.disebabkan saya lelaki,maka stret to da point,masa bro belum kahwin,camna cara bro tahan diri dari inzalkan diri sendiri..

kadang2 susah la nak kawal...hmm..camne ek..ada cara mantap?ada baca pendapat ustaz(dari internet,bukan tanya ustaz)kata boleh 'buat' kalo takut sampai berzina ngan orang lain...sampai tahap mana tu..atau...memang x boleh...sekarang kat oversea

(x tau nak bahasa kan diri apa..aku,saya?....diri ni 20 tahun...bro 29 kan..hormat ke pakai aku...?)..

mmg ingat kawen lg bagus..tapi(ada tapi tu)baru datang x sampai staun...blaja pun x stabil lgi...JPA pulak kasi kawin bila taun ke3....hmm...berilah daku kekuatan ya Allah

Luahan hati ketiga:
Copy/paste Seseorang said:

org lain luar sane slalu ckp kat aku yg senang je kalo stakat ckp nk kawen awal..

tp nak buat tu susahaku sll bc blog hamka nitp aku bukanlah di kalangan org2 berilmu (alim)

aku bercadang nak kawen awal kerna salah satunya nak mengelakkan maksiat

tapi dek kerana aku belajar lagi, ramai yg tak menyokong aku.nak kawen awal. cakap senang. tapi nak buat, macam2 alasan

adakala aku rasa nak mintak putus dgn pasangan aku sebab aku tak sanggup tunggu dan terus buat perkara yang tak elok

aku gemar bc blog ni sbb dtg keinsafan.walaupon lagak aku mcm org biasa, tapi keinginan nak kawen tu mmg besar.dan org lain sll beri alasan utk tak kawen awal.mungkin aku patut lebihkan solat,solat hajat,istikharah.dosa aku tak terkira,taubat byk kali dah,masih buat dosa lagi

aku tak tahan lama...aku usaha blaja agama lebih byk

tapi sll terlupe..oh, Allah tentu murka dgn aku! :'(dan makin aku blaja agama,makin hari kawen awal makin jadi keperluan

tapi org kata, duit takde tak bleh kawenaku pikir lebih sgt ke ?aku cuma harap aku dpt cahya kebenaran dan dpt menangkis godaan2 duniawi

aku harap allah dpt beri petunjuk kpd aku dan pasangan aku kirenya kami ade jodoh dan beri petunjuk yg dpty beri menfaat pd kami

Luahan hati keempat:
Copy/paste
Kakak S said:

Sdr Hamka,Akak ni dah berkulat dah mulut mintak kat Tuhan supaya dapat jodoh. Sejak umur akak 17 tahun sampailah sekarang (umur akak dah 37 tahun) hari2 akak berdoa secara khusus & intensif supaya dapat jodoh yang baik... tapi HAMPEH.... mcm2 jenis mandi bunga dah akak cuba, mcm2 teknik mengorat yang halal dah akak buat... tapi HAMPEH..... takkanlah akak jadi second class citizen kot pada kacamata Tuhan...bukan saja2 tak nak kawin tapi memang dah TAKDIR!!!

Siksa tau membujang ni... mcm2 dihina orang walaupun berpelajaran tinggi, nilai diri KAPUT -- zero value man!!! Dahlah hidup kesunyian, kena tindas masyarakat lagi... kalau-kalau diikut hati nak aje jadi lesbian.Akak rasa mungkin kalau akak jadi lesbian, Tuhan kesian kat akak & bagi jodoh kat akak. Amacam... akak dah desperate sgt ni!!! Nak berteman!!!Kalau sapa2 nak reply komen akak ni, address aje akak dengan Akak-S yang bermaksud akak sewel (akak yang dah nak sewel dek membujang terlalu lama).

Luahan hati kelima:
Copy/paste
hamba ALLAH said...

assalamualaikum.....nk mnt pndgn korg..aku pembc setia blog bro hamka ni..tp hari ni br nak bg komen..dlm erti kata lain nak mnt korg komen..sori bro hamka

camni..aku jatuh hati kat sorg wanita..same tmpt blaja ngn aku..junior aku..muda sethn..dia ni mmg baik sgt..tgk skali pun dh tau dia mmg sgt baik..lembut..pkai smua pun tutup aurat..pndai msak..nak kata semua ckupla...aku x pernah pun terfikir akan jatuh hati ngn dia ni..sbb dulu b4 dia dtg cni(utk pengetahuan smua.aku pelajar thn akhir kat sbuah univ kat oversea..bkn nk bangga)

dia dah ade pakwe..mmg dia ngaku la dia dh ade pakwe..so stud laki sume xde ar yg usha2 dia..tp lpas duk 2 thn..dpt berita dia dh clashed ngn pakwe dia..pas2 dia x layan mn2 laki dah...tp disebabkan aku ikhlas kat dia,,aku try gak luahkan perasaan aku kat dia..n dia minta masa utk dia fikirkan..n satu mlm tu dia trus trang kat aku..dia bgtau semua..aku amat terkejut ble dia kata...

...dia kata..

...dia dh xde pape..pakwe lama dia dh `rase` smua apa yg ade pd dia...

oh Tuhan...aku taktau nk ckp pe..speechless...aku x pecaya...tp dia x ilang dara lg ar...tu aku taktau ar..dia berterus trang kat aku..dia bgtau sbb dia kata dia xnk berselindung...n dia ckp..dia tau xkn ade laki yg snggup terima dia jd isteri...aku terdiam gak...dh beberape hari ni aku wat solat isthikarah..mnta ape yg baik...aku tau dia dh berubah..tapi aku takut aku x leh terima hakikat yg isteri aku tu bekas org..laki laen dah sentuh..oh..cmne ni..aku tau dia baik..baik sgt..dia pnah kata..kalo xde org snggup terima dia lagi..xpe..ckup ALLAH sbg pemelihara dia..

cmne sahabat2 smua..aku tgh bengong..bro hamka..bg la pendapat...takut kalo lepaskan..xkn jumpa pompuan sebaik dia lg...tp kalo terima..takut xleh terima hakikat dia tu bekas laki lain..

……………………………

Hamka Said:

Ok, kita sambung balik, aku bukan ustaz dan juga bukan seorang pakar motivasi, aku Cuma keretamayat yang akan memudahkan perjalanan ke kubur, dalam kubur, korang pandai pandailah jaga diri, nasihat aku yang hina ini adalah..

Aku dulu pun takut buat maksiat..

Cerita aku:Bila bapak mertua aku (bakal) agak keberatan untuk kahwinkan anak dia pada mulanya dengan alasan nak anak dia bekerja dan stabil dulu..

Akupun pergi jumpa kadi kat jabatan ugama dan mintak izin kahwin berwalikan wakil, kerana:AKU DAH TAHAN, RASA NAK BERSETUBUH, AIR NAIK KEPALA, TAPI TAKUT DENGAN AZAB ALLAH….

Nasihat kadi tu, dia akan benarkan perkahwinan itu jika bapak perempuan berkeras tak nak kasi-sebab ini melibatkan dosa dan pahala, nasihat kadi tu lagi, suruh aku pujuk dulu bapak mertua, jika gagal dia akan buat surat untuk dakwa dan nikahkan aku guna wakil wali..

Dahsyat bukan?Tapi bila doa dah makbul, Allah yang pegang hati bapak dia, maka kahwin jugak aku berwalikan bapak dia, tiada pertumpahan darah, yang tumpah adalah cecair2 yang halal lagi lazat..(aku mengada-ngada)

Nasihat aku untuk yang nak kahwin tapi masih belajar:Takutlah Allah!! Takutlah azab Allah, jika korang ikhlas tak nak berdosa dan takut api neraka, buatlah usaha untuk kahwin cepat walaupun sedang belajar-Allah jua yang memegang hati-hati manusia..

KAHWINLAH CEPAT-CEPAT WAHAI PARA REMAJA…FITNAH SANGAT DAHSAT MENANTI, MAYAT ANAK ANAK LUAR NIKAH DI SINI SANA..BERTAUBATLAH SEBELUM MENJADI MAYAT…

Nasihat yang lain untuk Hamba Allah yang aweknya dah terlanjur..

Ada cerita dari kitab (mana ntah, aku lupa) seorang pelacur yang bagi minum air pada anjing dan Allah suka dengan amal ini, maka Allah bagi jalan hidayat yang mana akhirnya si pelacur ini berkahwin dengan orang soleh dan beliau telah menjadi ibu kepada Nabi Nabi bani Israel..

Ada jugak cerita orang alim di goda pelacur, kerana takutkan neraka, orang alim ni pengsan, dan akhirnya pelacur ini dapat hidayat dan berkahwin dengan orang alim..

Nasihat aku:Kalau kau dah suka dia…Jangan peduli lagi apa orang nak kata..

Lagu:Mana datang cahaya?.. Bukalah tajuk cerita... Siapa pun kau ku sudi terima... Biarpun dosa semalam... Sebesar gunung menembus awan... Yang penting… hatiku dapat kau tawan…!

Aku cakap ni, jika / Kalau kau dah suka dia betul-betul, kalau kau ragu-ragu, atau kesian, baik tak payah..

Aku cakap betul ni, jika ada wanita yang nak kahwin dengan aku, dia berjaya buat aku jatuh cinta padanya dan dia berjaya pujuk isteriku..ehem, ehem.., dan dia juga bersih dari sebarang penyakit HIV dll, aku terima walau siapapun dia…

Dalam islam, sejarah tidak boleh di hukum.. Macam saidina Umar yang bunuh anaknya hidup-hidup, beliau tetap boleh jadi khalifah islam yang ke dua..Sejarah dah lepas, yang penting, sebelum korang jadi mayat, korang sempat bertaubat..Yang pasti bila dah jadi mayat, baru ‘sejarah’ di ambil kira…oh!..

Errrr, kakak s, Aku rasa Hamdan the desperado boleh ‘tolong’ kau…

Dan buat yang suka melancap:
ada 6 cara untuk elakkan melancap

1.: jangan ada couple, bila ada couple, kemudahan 'imagine' adalah tinggi, bahaya-dan orang couple bukan lagi buat dosa melancap, tapi biasanya buat pra-zina, bukan!!!, biasanya BERZINA TERUS!!!-naduzubillah., kena sebat 100 kali sebatan!

2. Kahwin cepat, bini melancap untuk kita-takpe.

3. berpuasa-sukar tapi berkesan.

4, banyakkan beriktikaf!!!! (sangat bagus untuk student, study di masjid, tidur di masjid)

5. Jangan bersendirian, dosa amat sukar di tahan bila di tempat sunyi..oh!

6. beribadatlah hingga LETIH....berpeluh...pasal dosa melancap, aku tak tahu, ..selamat belajar!!!

-----
akula said...
Assalamualaikum...

Ubat paling mujarab untuk nak elakkan melancap? Senang je, ko kawin je, InsyaAllah nikmat dia lebih dahsyat dari ko melancap sorang2...

Aku nak tambah beberapa lagi tips nak elak melancap:

1) Baca dan kaji Al Quran banyak2 sampai masa terisi dengan baik, baru takdak nak fikir benda2 mcmtu.

2) Selalu perasan sibuk dengan kerja / ibadah sehingga lupa tentang perkara2 nafsu ni. PERINGATAN: Jangan sampai lepas kawin pun ko buat2 perasan sibuk dah..

3) Selalu berada dalam keadaan berwuduk. Kalau nampak perempuan2 yg berpakaian seksi seksa, cepat2 pi amik wuduk.

4) Kalau betul2 nak elak zina, aku rasa takpelah, tapi kadang2 sendiri yang cari "penyakit"... dok pi tengok benda2 tak elok (skrgni banyak sangat!) ataupun dok tengok pompuan2 seksi seksa, then guna alasan nak elak zina... Alhamdulillah time aku muda remaja (sekarangni pun muda lagi!) dulu tak penah terfikir nak buat benda2 camni...

Ustaz aku pernah ckp, orang2 yang melancap ni nanti bila dibangkitkan kelak, tangannya akan bengkak disebabkan oleh aktivitinya itu.
……………………….

Hamka said:

Ok, kita teruskan perbincangan kita, makin hangat dan makin hot nampaknya!!! Kena banyak beristighfar..oh!

Dalam islam melarang couple sebelum kahwin kerana dah berapa ramai yang terlajur perahu boleh di undur, terlanjul inzal, nerakalah jawabnya…

So sekarang ni, bila orang lelaki atau permpuan sudah akhil baligh, dan di tambah dengan suasana hiburan yang dahsyat, maka keinginan untuk bersetubuh telah datang menganggu gugat kehidupan para remaja, la ni.

Remaja sekarang nak bersetubuh, tapi tak mampu nak kahwin kerana masyarakat tak galakkan kahwin awal dengan alasan masih belajar atau ekonomi yang tak stabil, lalu terlanjurlah mereka dan keluarga mereka ke lembah neraka…

Baru baru ni, makcik tiri belah mak tiri aku cerita akan anak dua pupu kepada anak saudara sabit dia telah terlanjur berzina dengan pakwenya yang sebaya dengan pasanganya, dan pasangan ini baru berumur 16 tahun, bila makcik tiri belah mak tiri aku ni cuba untuk kahwinkan anak dua pupu kepada anak saudara sabit dia ni di jabatan ugama islam, tok kadi tak dapat nak langsungkan perkahwinan mereka dengan alasan di bawah umur(?)

Lalu makcik tiri belah mak tiri aku tu sound akan tok kadi tu bahawa dia dah lepas azab Allah kerana makcik tiri belah mak tiri aku tu memang nak kahwinkan anak dua pupu kepada anak saudara sabit dia kerana mereka dah terlangjur, mendengar dosa dan azab Allah maka tok kadi yang beriman tu jadi takut lalu ‘adjust’ juga pasangan ini berkahwin, … menangislah setan…

Bagaimana Zina boleh terjadi?
Kajian rambang aku, biasanya zina ini terjadi bila korang sanggup dengar cerita dalam kain atau mendengar luahan hati seorang yang menceritakan pengalaman SEKSnya..

Sebagai contoh, korang mungkin bukan lesbian, tapi jika datang seorang lesbian dan menceritakkan pengalaman seksnya kepada korang, pengalaman berjumpa dengan titik inzal, kelazatan di belai dan bla bla bla.. dan pada waktu itu, korang berdua sahaja ada dalam bilik, akhirnya lahirlah seorang lagi new lesbian..

Begitu jugak jika korang orang lelaki mendengar cerita pengalaman seks dari bini orang yang tak pernah dapat nikmat inzal misalnya dan dan pada waktu korang berdua sahaja di tempat yang tertutup, akhirnya berzinalah engkau dengan bini orang –nauzubillah

Contoh lain adalah bila pakwe korang mengadu telur senak kerana zakar tegang tapi tak pancut, maka ringan ringanpun bermula dan akhirnya…, setan ketawa di lurah neraka!!.

So moralnya jika korang nak bercakap dengan sapepun, jangan sesekali bercakap tentang SEKS di tempat tertutup, dalam telefonpun jangan!!!

Kerana ada hadith yang di riwayatkan dari Tarmizin dan Ahmad yang bermaksud:
“seburuk buruk orang di akhirat adalah orang yang menceritakan pengalaman bersertubuhnya kepada orang yang bukan hak”

Orang yang bercerita akan di laknat, apatah lagi orang yang mendengar..,!!!
(naduzubillah)

Hmmm, Masalah couple satu hal, ok, kita pergi pada masalah lain pulak, iaitu satu lagi masalah , masalah rogol…

Orang lelaki yang jauh dari Allah akan hilang kewarasan bila :
“air mani dah penuh testis hingga naik ke kepala dan meleleh kat telinga”,
Lalu bila ada peluang, akan mencari mana-mana lubang yang sempat dan mudah untuk pancutkan air mani haram:, korang perasan tak ramai kes rogol melibatkan budak-budak? Kerana budak budak senang di rogol…oh!
Bila air naik kepala, dan bila ada peluang, maka syaitan guna ‘senjata’ ini lalu berlakulah

  • Bapa rogol anak
  • Ustaz rogol pelajar
  • Bapak saudara liwat anak saudara
  • Abang rogol adik,
  • Guru rogol murid
  • Polis rogol banduan
  • Jaga rogol budak 5 tahun
  • Pensyarah paksa pelajar buat oral seks
  • Pengangur rogol anak kambing
  • Penggali kubur rogol mayat budak
  • Lain lain:-Rogol, bunuh, bakar..


(ummat menderita sekarang..)

So, nasihat aku kat korang wahai para wanita, jangan bagi peluang walau sedikitpun untuk orang lelaki yang air sudah naik kepala-telur senak- lalu pangcutkan air mani ‘setan’nya ke dalam lurah ‘neraka’ korang…, jangan..
Kita orang islam di larang bersangka buruk, tapi bila masuk bab muhrim, orang perempuan kena sangka buruk dengan lelaki bukan muhrim bila berdua-dua an, walaupun ustaz atau aku sekalipun..!!!

Bermakna, jangan sekali-kali korang duduk berdua-duaan sahaja walaupun dengan ustaz atau ulamak dan dengan bapak saudara atau ayah atau abang, jangan sekali kali kerana setan ada antara kalian..

Lelaki+wanita,
=Lelaki+setan+wanita
=Setan+lelakiXwanita+setan
=Kepala yang macam kepala setan masuk ke dalam lubang yang macam lubang neraka
=Masuk neraka jahamam!!!

Eh, tak kanlah dengan bapakpun kena ada muhrim?
Baca berita : bapak rogol anak.(tapi tengok jenis bapaklah, kalau beriman dan air tak naik kepala takpe..)

Tips kedua, jangan pakai baju seksi walaupun depan bapak
(pasal aurat ni aku malas nak tulis-dah banyak di debatkan orang)

Eh, tak kanlah dengan bapakpun kena tutup aurat?
Baca berita : bapak rogol anak.(tutup apa yang patut, jangan lah tidur just pakai kain tuala kat ruang tamu.., korang paham?)

Ti[s ketiga, Kalau berjalan, jangan berjalan seorang diri walaupun korang nak pergi masjid atau nak naik haji!!!
Ada cerita seorang cikgu naik kereta seorang diri, kena sondol dari belakang, bila turun untuk check bumper kereta kena rogol….

Lain lain cuba korang rujuk berita yang aku ingat-ingat lupa di ambil dari akhbar tempatan:-

  • Seorang lelaki bagi minum minuman sehingga korang orang perempuan jadi pengsan, apa lagi bawak rumah sewa dan rogol secara bergilir-gilir, ikut turn ke , ikut abjad ke , ikut angka giliran ke , ikut saiz ke, lantaklah….
  • Seorang pakwe mengadu telurnya sakit kepada aweknya, sebagai simpati si awek sanggup tolong hilangkan senak telurnya dengan cara membuat air mani dalam telur itu keluar, mula mula oral seks, lepas tu..argh tak payah cerita..
  • Seorang aweks dating bersama pakwanya, dah banyak kali pakwenya ajak berzina, tapi si aweks menolak, satu hari si pakwe bawak aweks ni dating dalam kereta dalam hutan, dan ugut jika si awek tak nak berzina, maka si balaks ini akan tinggalkan dalam hutan, kerana takut..berzinalah mereka..
  • Seorang wanita yang ‘cantik’ telah di puji oleh seorang ‘pengarah filem’, lalu uji bakat di adakan dalam hotel, untuk berlakon mestilah mempunyai body yang cantik dan tiada parut, wanita itu bersetuju untuk di ambil gambar dalam keadaan separuh bogel, bila dah macam tu, si ‘pengarah filem’ ini suruh wanita itu buat pilihan, samaada nak oral seks, atau kena rogol, tak payah cerita apa jadi, wanita ‘cantik’ sila berhati-hati bila di puji…
  • Jumpa kali pertama tak pegang, tak ambik kesempatan, wanita tu mulai percaya itulah lelaki beriman, jumpa kali ketiga kena rogol beramai-ramai..
  • Sedang aksyik bercumbu dalm kereta, datang sekempulan pendatang asing pecahkan kereta, belasah lelaki dan rogol aweknya depan lelaki tadi, (moral, jangan dating dalam kereta..)
  • Seorang dreber bas yang matanya selalu melihat masyarat terasa stim tengok pakaian anak anak muda, bila ada peluang di rogolnya penumpang yang bertudung kerana hanya mereka berdua ada dalam bas.
  • Di waktu pagi, cuaca sejuk, zakar lelaki akan tegang, so ada yang kena rogol bila berjogging di waktu pagi… jangan jogging seorang diri
  • Pasangan berkhalwat di serbu lalu ada pasangan yang sembunyi di luar tingkap dengan bergayut pada selimut, tapi terlucut lalu jatuh dan jadi mayat dalam keadaan yang cukup mengaibkan..
  • Pengawal keselamatan yang duduk dalam pondok seorang diri dah puas melancap, bila ada peluang nak rasa nikmat sebenar, so budak sekolah yang bersendirian jadi mangsa..
  • Emak benarkan bapa rogol anak dengan alasan takut suaminya kahwin lain…
  • Dan lain lain...

Walau macam manapun, kita tak boleh hina mereka, mereka berdosa kerana ada peluang, iman rosak dan nafsu menguasai diri, jika kita sombong, Allah sangat boleh buat korang yang pandang hina pada mereka terlibat dengan dosa yang sama macam mereka-naduzubillah..

Apa yang telah terjadi, dah terjadi, bertaubatlah, kembalilah kepada Allah dengan sebenar benar taubat, Allah Maha Pengasih dan Penyayang untuk mereka yang menangis berlutut dan bersujud asalkan korang tiada syirik, sebelum jadi mayat…., kembalilah kepada Allah..

Lagu:

Terimalah kembali wajah ini...
Jangan terus membenci Sampai mati...
Sedang hari berganti kau mengerti...
Sedang masa berganda kau berasa..

Aku manusia
Pelapor cerita
Di pementasan alam ciptaan Nya
Bukan sengaja melanggar arahan
Kadang terlupa watak dan peranan
Aku manusia…
(lirik lagu amuk)

Sesesungguhnya manusia itu memang tak boleh tahan dengan ujian seks ini, kecuali yang kuat imannya, sebab tu ada golongan yang di tempatkan di bawah arays Allah dengan sejahtera di akhirat kelak kerena mereka di dunia dahulu adalah golongan yang menolak zina dengan berkata “kami takut kepada Allah” walaupun di goda oleh wanita cantik lagi bangsawan…

Beruntunglah lelaki itu dan beruntungkah wanita yang berkahwin dengan lelaki itu dan beruntunglah juga wanita yang sudi BERMADU dengan lelaki ahli shurga itu….

Korangpun biasa dengar kisah seorang wali Allah iaitu ahli ibadat yang hebat ibadatnya tapi akhirnya tersungkur di kaki wanita(berzina) dan mati masuk neraka…oh!
(cerita detail-boleh rujuk kitab dan ustaz)

Juga cerita malaikat yang mempertikaikan taubat seorang manusia lalu Allah menjadikan 2 malaikat itu sebagai manusia tapi kesudahan ceritanya mereka juga tersungkur di kaki wanita(berzina) lalu di azab sampai sekarang..
(rujuk kitab Harut dan Marut)

Huh! Malaikat yang telah melihat alam ghaib boleh tumpas dengan ‘senjata setan', maka apatah lagi aku dan korang..

Maka untuk mengatasi masalah SEKS ini aku nasihatkan korang dan aku sendiri agar kita:
BUATLAH USAHA ATAS IMAN (BERAMAL IBADAT-bersolat, berpuasa, berzikir, berdakwah)
SAMPAI KAMU PENAT DAN LETIH SEHINGGA KAMU TIDAK BERUPAYA LAGI UNTUK BUAT MAKSIAT..

Dan kalau tak mampu juga..
Jalan Penyelasaian yang terbaik untuk masalah SEKS kerana dapat sempurnakan separuh ugama dan juga sunnah Nabi SAW..
Jawapannya adalah:
KAHWIN…

----------

Kesimpulan kepada masalah Kahwin:
Pada mulanya, aku nak fokuskan kepada andartu andartu sekalian, aku rasa lebih satu juta wanita kat Malaysia ni yang berumur 30 tahun ke atas tapi masih membujang., dan inilah golongan terbesar membujang., ada antara mereka yang jelita macam top model dan kaya macam ah-long serta berkejaya macam menteri menteri tapi masih membujang atau dah jadi anak dara tua, kenapa ye?
(manalah aku tahu!!)

Tapi, rata riti, kajian yang aku buat (setelah bertanya 4, 5 orang andartu), antara jawapan yang paling di gemari oleh para andartu sekalian adalah:
“Kurang atau tiada lelaki yang bertanggungjawab yang boleh di jadikan suami..”
“Lelaki ramai, tapi jika tak bertanggungjawab, nak buat apa?”

Nampaknya masalah ini berpunca daripada lelaki..hmmm, mari kita tanya kenapa lelaki-lelaki ini tak nak berkahwin, rata-riti, jawapan dari lelaki walaupun umur dah cecah 30 tahun adalah:
“nak enjoy dulu,”
“malaslah nak ada komitmen, “
“alahai, lepaklah, masa bujanglah nak nikmati hidup..”
“life begin at 40..”
“anak, lampin, susu.., tak sanggup..”
“biar ekonomi stabil dulu..”

Hmmm, kesian para wanita, patutlah membujang sampai ke tua, yang lelaki ni belum puas menikmati alam remaja rupanya, macammana nak bagi komitmen kalau kahwin awal, jiwa muda, nak race motor, nak make-up kereta, nak upgrade gadjet, nak kasi naik Amp speaker, nak beli home theater, nak itu nak ini,?, kalau aku tanya yang berumur 20 an, lagilah nak enjoynya…ish ish ish.,

Lepas tu pulak, yang lelaki ni bila dah sampai tahap matang, dah puas enjoy, masuk umur 35 tahun ke atas, baru ingat nak kahwin, dah tu pulak, nak kahwin dengan yang cantik jelita dan mesti anak dara sweet 18, paling kurangpun 25 tahun ke bawah, hmmm, nampaknya makin bertambahlah keahlian tak rasmi para andartu….

Tapi jika korang tinjau anak dara 18 ke 25 tahun sekarang ni, boleh ke buat bini? Boleh ke jadi mak budak? Umur dah 25 tahun tapi tidur malam peluk anak patung teddy bear, hari minggu bangkit jam 11 pagi, lepas tu update lagu, pakai baju macam budak tadika,
Tu belum suruh masak, cuba buat tom yam tengok?, abang nak makan, huh, setakat air serai panas bergaram, akupun boleh buat, suruh masak telur separuh masak, apa jadi? Tu belum masuk bab mengemas lagi, ish..ish..

Dan kerana faktor di ataslah, maka kat Malaysia ni ramai yang masih bujang, yang perempuan muda tak pandai bawak diri, yang lelaki tak puas nak enjoy, yang andartu, takde yang sudi..last last, apa jadi?

Ya! Jangan tipu diri sendiri, semua orang ada kemaluan, dan semua kemaluan ada keinginan, kerana itu sekarang gejala seks bebas, seks luar nikah, seks rakan sebaya, pesta seks, seks pistol, oral seks, seks sekolah, seks ITP, seks neraka, neraka jahanam dan blab la blab la begitu dahsyat sekali…

Berita buang anak kat masjid sudah basi, dahlah masjid tak hidup 24 jam, di buangnya anak kat situ, buanglah kat 7 eleven ke, balai polis ke, stesen ASTRO ke, atau klinik 24 jam ke, tak lah jadi mayat budak tu…, apa nak jadi korang ni???, jadi mayat jugak akhirnya!!!!

Aku dah penat membebel.., dengan font size 12, gaya tulisan Comic sans dan kertas bersaiz A4, aku check dah 19 muka surat, giler aku menulis sepanjang ini..,

Cuma macam ni, tentang masalah jodoh ini, sekarang korang masukkan kertas bersaiz A4 dalam printer korang, korang print dan pos kan kepada awek atau balak atau seseorang dengan tajuk:
“KENAPA AWAK KENA KAHWIN SECEPAT MUNGKIN DENGAN SAYA”
Kemudian, korang taruk intro:

Asalamulaikum
Ke hadapan saudara/saudari yang saya minati..
Saya telah lama memendam perasaan untuk memiliki saudara/saudari
Tapi takut jika saudari bagi alasan sibuk belajar/kerjaya tak stabil/muda dll
(korang taruklah sendiri)
Sebenarnya semakin lambat kita berkahwin semakin rugi kita dalam ibadat dan takut semakin banyak dosa kita dalm maksiat,
Maka saya yang ‘air telah nak kepala ini’ suka sekiranya saudari membaca enrty yang di copy paste dari blog keretamayat
(he he he, sempat promote)
Kemudian korang masukkanlah entry ini…, arghh, lantak koranglah nak buat macam mana formatpun, yang penting aku halalkan korang untuk copy entry ini untuk mengajak pasangan korang buat masjid, dan jangan lupa bila dah kahwin kelak kena bagi aku hadiah..ha ha ha!!!!

Sekian terima kasih…., (menguap) mengantuknya..

-----------------------

Ps: Hadiah yang aku maksudkan adalah dalam bentuk doa hidayat dan kasih sayang walaupuan aku sudah berbentuk seorang mayat..isk isk..

Salam sayang dari keretamayat
(dapat bunga telurpun ok gak, he he he)

302 comments:

«Oldest   ‹Older   201 – 302 of 302
AhmadNasrullah said...

salam....baguih la bro...aku rasa ko buleh jd pakar motovasi..yela kadang2 sehebat manapun agama kita....masih xmmpu menghalang penyakit nak berjimak nie....nasib bek aku tinggal 1 bulan nak nikah...mintak2 x jadi pape masa 1 bulan tuh....klu dak di humban masuk neraka gamaknya...

Debu Di Kaki Musafir said...

http://debudikakimusafir.blogspot.com/2009/11/jangan-tanya-kenapa.html

tertarik dan menarik entri en hamka!

Anonymous said...

assalamualaikum...

ha'a la, btol2...
seskali fkr, rse mcm nk khwin je...
tp dlm dilema plak..
byk prkara len lg dlm kpala ni, fmly, study, krjaya..
sy pmpuan, plak 2 gru platih..
lgla ssh, trikat dgn praturan msa blajar lg...
lgp0n gerun tgk s0ran kwn ni da khwin, tp p0blem dgn husband n study..
kt penink 2...
bkn sng nk bg komitmen..

sy ad knal dgn s0rg llaki ni, da lme..kmi cple..
bab ni sy sk0ng sgt bhwa cple 2 blh mnd0rong zina..
kmi xprnah bt prkara bkn2, sy still dpt jg dr lg, sy xprnh biarkan dr sy d sntuh..
tp sy tkt, sy bmbng, smpai ble sy mmpu brtahan...die p0n sme..die kn lelaki..die prnah mngaku "imagine" kn sy wktu ckp dlm f0n dgn sy....
sy rse brd0sa sgt mse 2..
sy ad ckp dgn die, el0k kte khwin je la dr brtrusan mcm ni..
tp msalahnya, die trikat dgn mak die, mak die nk die hbs study dlu, kje biar ek0nomi stabil, bru blh khwin...
2 sy blh fhm..dn sy xde da mndesak die lps 2...
sy clash dgn die...
huk3, mse 2, ssh sgt rsenye...
bg sy, dn jgk bg die..die mntk sy tggu die...5thun lg...
sy tkt, sy bmbng sy xmmpu...
& die jgk xmmpu...
sy larang die hbungi sy p0n, die ttp bt prkra yg sme..ckp xblh lpe..
yg sy bmbng, ble brhubung ni, akn mmbtkn prkara sme brulang lg....

dlm mse yg sme, ad kwan lelaki sy yg len mnaruh hati pd sy...
& ble tau sy clash ni, cbe dekati sy..
sy p0n gtau prinsip sy, knp sy clash & mngapa..
sy nk elak sme mksiat 2, sy xnk da cple sbl0m khwin....
lantas, mreka (2 0rg yg brbeza) brtekad nk hntar r0mbongan jmpe kuarga sy..
nk amek sy sbg prmaisuri hti yg sah...
sy blh nmpk ksungguhan 2..
tp sy xblh nk trma, sy trikat..
dgn keadaan skeliling sy...
kuarga, study dn jgk krjaya...
jgk dgn prasaan die...sy xnk jd kejam, sdgkan sy da lme knal die..

WAAA, I'M TRAPPED............
MCM MNE?? AP PRLU SY BT???
BUNTU.........KELIRU......

Hamka said...

AhmadNasrullah

Dah habis belum satu bulan? Jaga diri key..

-----------
Debu Di Kaki Musafir

jangan-tanya-kenapa.?
Kenapa jangan Tanya?

--------------
Pelatih..

Tidak rugi orang yang beristiqarah, dan tidak menyesal orang yang bermesyuarat..
: )

Anonymous said...

assalamualaikum..

prtamanya, trma ksih krn saudara hamka mmbri resp0n trhadap k0men sy..

1) *** sy tau, sy prnah bt 2..
sy s0lat sunat istikarah..
nmun trnyata, sy smakin kliru..
sy hnya mndapat byangan nma kwan sy (slh se0rg dr yg ingin hntar r0mb0ngan 2),
mmandangkan sy pda ktika 2 blum knal mkanya..
kmi brkawan mlalui media elektr0nik...
sy kagum, spnjang kmi kawan setahun lbh, dia xprnah mntak nk tgk wajah sy..
dia kta biarlah dia knal hti budi sy trlbh dhulu, AGAMA sy, s0al rupa,dia xkisah..
dia hnya mntk stlh tba hr lahir dia sbg hadiah yg plg brmakna bg dia..
dia jgk siap call mak sy untk mntak izin brkawan dgn sy...

2) *** Tpi, mak marahkan sy..
mak kt brani sgt knl2 0rg mlalui internet mcm 2..mak tkut sy kne tpu..
s0al istikarah 2 p0n sy bgtau mak sy tp mak sy xstuju..mak bangkang sgt..
mak dan kuarga sy lbh mmilih llaki ex-couple sy dlu 2..
dia brjya pikat kuarga sy bahkan dr sy jga..
dia p0n baik..pndai mgh0rmati kuarga sy..
dia slalu bg bimbingan pda sy namun dalam s0al 2, dia xmmpu elak, dia sbg lelaki, memiliki jiwa lelaki yg mudah brgetar bila adanya sy..
2 yg sy nk elak krn kmi bl0m ad hub yg sah..
wlaupun sy da cuba ltakkan btasan, xbg dia hubungi sy, tp prkara 2 ttp brlaku..dan sy yakin dgn 2, pristiwa dlu jg akn brulang lg..
sy xnk nk sme..wlaup0n dia kte, xpe, kte kawan je skarang..
tp masakan bleh dia lpakan hub kmi dlu..
hub yg xsah, hub yg mgkin akn mngundang murka ALLAH suatu hr 6t..
sy prnah trbce 1 artikel dr ILUVISLAM tntang prs0alan ni..
artikel 2 mngatakan, smkin mnis hub sbl0m khwin, smkin tawar hub slps khwin..
sdgkan prkahwinan dn rmhtangga yg sakinah mnjadi impian sy..
krn 2, sy mmilih jalan mcm ni…

3) *** Dan skrg..sy smkin buntu, kliru utk cr jalan pnyelesaian…
Sy dlm dilemma, tersepit hngga xtau nk bt kptsn yg mcm mna..
2’2 tgh mnunggu..
Yg nk hntar r0mbongan 2 ttp nk hntar, wlaupun sy ckp xpyh..
Jwapan yg dia br, Cuma 1, kta xlayak untk bt kptsn ni..
Biar kuarga yg brbincang sndr 6t mcm mna..mngikut adab dn cra islam..
Sdgkan sy tau, kuarga sy xkn stuju..
Sy ksiankan dia, dtg dr jauh2, brsusah payah siap bwk kluarga, namun akhirnya
akn blek dgn prasaan hampa…….
Dan dia plak (ex-c0uple), 2 ttp nk tggu dia brsedia dlu..
5 thun lg ktanya..dn smntara 2 dia kt kmi ttp “kawan” dlm erti kta yg dia sndr ciptakan..
Dia xblh nk brpisah dgn sy, wlaup0n dia da cbe..hnggakan plajaran dia trggu…….
4) *** TL0NGLAH….sy xnk semua ni brlaku..
Sy bknlah jns yg ske mlihat 0rg derita dgn tindakan sy, dgn kptsn sy..
Klau blh, sy nk amek kptsn yg mmbahagiakan smua..
Sy xnk jd kejam dn xnk mmntingkan dr sy smata..
Namun saat ni, simpati, rsa kasih pda ukhwah yg trbina, mak ayah, kuarga, pmbelajaran, krjaya bnar2 mnghimpit sy…
Ik0tkan kta hti ni, sy nk biarkan je, xpyh fkr, sng crta..
Nmun sy tau, klau sy bt mcm 2, ada 0rg yg akan kian mnderita dn kecewa..
Dgn pnantian slama ni…
Ahh, klau la mse blh d putar kmbali, sy akn mngelak dr awal lg…
Mlangnya, smua da trjadi…………………………..
KELIRU..BUNTU…DILEMA KIAN MENYESAKKANKU.. =(
T0LONGLAH,,,,jka saudara saudari d sni mmpunyai pndangan dn pndapat..
Agar pnyelesaian yg lbh baik dpt sy tmukan..
Trm kasih…

YA ALLAH, pdMu..hmba mm0hon..
Brikan hmba kkuatan, hdayah,
Utk hamba tmpuhi dan br kptsn yg terbaik dlm smua ni..
Bntulah hamba….
Amin ya rabbal alamin…

_Really@c0nfusE_

Anonymous said...

assalamualaikum..

prtamanya, trma ksih krn saudara hamka mmbri resp0n trhadap k0men sy..

1) *** sy tau, sy prnah bt 2..
sy s0lat sunat istikarah..
nmun trnyata, sy smakin kliru..
sy hnya mndapat byangan nma kwan sy (slh se0rg dr yg ingin hntar r0mb0ngan 2),
mmandangkan sy pda ktika 2 blum knal mkanya..
kmi brkawan mlalui media elektr0nik...
sy kagum, spnjang kmi kawan setahun lbh, dia xprnah mntak nk tgk wajah sy..
dia kta biarlah dia knal hti budi sy trlbh dhulu, AGAMA sy, s0al rupa,dia xkisah..
dia hnya mntk stlh tba hr lahir dia sbg hadiah yg plg brmakna bg dia..
dia jgk siap call mak sy untk mntak izin brkawan dgn sy...

2) *** Tpi, mak marahkan sy..
mak kt brani sgt knl2 0rg mlalui internet mcm 2..mak tkut sy kne tpu..
s0al istikarah 2 p0n sy bgtau mak sy tp mak sy xstuju..mak bangkang sgt..
mak dan kuarga sy lbh mmilih llaki ex-couple sy dlu 2..
dia brjya pikat kuarga sy bahkan dr sy jga..
dia p0n baik..pndai mgh0rmati kuarga sy..
dia slalu bg bimbingan pda sy namun dalam s0al 2, dia xmmpu elak, dia sbg lelaki, memiliki jiwa lelaki yg mudah brgetar bila adanya sy..
2 yg sy nk elak krn kmi bl0m ad hub yg sah..
wlaupun sy da cuba ltakkan btasan, xbg dia hubungi sy, tp prkara 2 ttp brlaku..dan sy yakin dgn 2, pristiwa dlu jg akn brulang lg..
sy xnk nk sme..wlaup0n dia kte, xpe, kte kawan je skarang..
tp masakan bleh dia lpakan hub kmi dlu..
hub yg xsah, hub yg mgkin akn mngundang murka ALLAH suatu hr 6t..
sy prnah trbce 1 artikel dr ILUVISLAM tntang prs0alan ni..
artikel 2 mngatakan, smkin mnis hub sbl0m khwin, smkin tawar hub slps khwin..
sdgkan prkahwinan dn rmhtangga yg sakinah mnjadi impian sy..
krn 2, sy mmilih jalan mcm ni…

3) *** Dan skrg..sy smkin buntu, kliru utk cr jalan pnyelesaian…
Sy dlm dilemma, tersepit hngga xtau nk bt kptsn yg mcm mna..
2’2 tgh mnunggu..
Yg nk hntar r0mbongan 2 ttp nk hntar, wlaupun sy ckp xpyh..
Jwapan yg dia br, Cuma 1, kta xlayak untk bt kptsn ni..
Biar kuarga yg brbincang sndr 6t mcm mna..mngikut adab dn cra islam..
Sdgkan sy tau, kuarga sy xkn stuju..
Sy ksiankan dia, dtg dr jauh2, brsusah payah siap bwk kluarga, namun akhirnya
akn blek dgn prasaan hampa…….
Dan dia plak (ex-c0uple), 2 ttp nk tggu dia brsedia dlu..
5 thun lg ktanya..dn smntara 2 dia kt kmi ttp “kawan” dlm erti kta yg dia sndr ciptakan..
Dia xblh nk brpisah dgn sy, wlaup0n dia da cbe..hnggakan plajaran dia trggu…….
4) *** TL0NGLAH….sy xnk semua ni brlaku..
Sy bknlah jns yg ske mlihat 0rg derita dgn tindakan sy, dgn kptsn sy..
Klau blh, sy nk amek kptsn yg mmbahagiakan smua..
Sy xnk jd kejam dn xnk mmntingkan dr sy smata..
Namun saat ni, simpati, rsa kasih pda ukhwah yg trbina, mak ayah, kuarga, pmbelajaran, krjaya bnar2 mnghimpit sy…
Ik0tkan kta hti ni, sy nk biarkan je, xpyh fkr, sng crta..
Nmun sy tau, klau sy bt mcm 2, ada 0rg yg akan kian mnderita dn kecewa..
Dgn pnantian slama ni…
Ahh, klau la mse blh d putar kmbali, sy akn mngelak dr awal lg…
Mlangnya, smua da trjadi…………………………..
KELIRU..BUNTU…DILEMA KIAN MENYESAKKANKU.. =(
T0LONGLAH,,,,jka saudara saudari d sni mmpunyai pndangan dn pndapat..
Agar pnyelesaian yg lbh baik dpt sy tmukan..
Trm kasih…

YA ALLAH, pdMu..hmba mm0hon..
Brikan hmba kkuatan, hdayah,
Utk hamba tmpuhi dan br kptsn yg terbaik dlm smua ni..
Bntulah hamba….
Amin ya rabbal alamin…

_Really@c0nfusE_

Hamka said...

lelaki 1

ok, dia nak datang, tengok, apa keputusan Allah.

dulu mak aku pernah jugak planning nak mintak putus aku dengan bini aku, (alasan jauh, terengganu dna pahang) tapi bila pergi sana, bincang, elok jer dapat tarikh perkahwinan

: )

tapi tengoklah dulu bakal laki dan laki tengok jugak bakal isteri, lepas tu baru bincang...

lelaki 2.

bagus sebab mak kau dah suka
tapi tak bagus sebab nak lambatkan kahwin, air tak naik kepala ke?

jadi laki nombor 2 sikit tak bagus sebab nak lambat kahwin, jika alasan yang bagi betbentuk 'syirik' lagi tak bagus.

so, doa dan tawakkal,, lepas tu jaga diri, insyAllah, lelak yang baik, untuk wanita yang baik.

: )

Tukang Tulis said...

salam.

saya juga ade jugak terlintas di fikiran untuk kahwin awal. tapi apakan daya, kekangan sebagai student sangat2 menyekat usaha mendirikan masjid.

ape yang termampu sekarang ni hanya la meluahkan perasaan di blog saya. tulis ape2 je untuk meluahkan isi hati dan berkongsi perasaan dengan orang yang sama pendapat. bertukar-tukar fikiran supaya kita tahu kekurangan dan kelebihan kahwin awal.

sape2 yang nak berkongsi pendapat dengan saya boleh la lawat link saya kalau ada masa senang.

bersama2 la kita mengelak dari kemaksiatan dari terus berleluasa. insyaAllah...

http://saasatul-ibaad.blogspot.com/2009/11/xvi-masa-depan.html

dermawanpemurah said...

aku baca kerana pengkomen sungguh ramai. takut sungguh kan. tanakla akupun jadi mcm tu. nauzubillah. ada org penah ckp aku manja. lepas tu aku da tak ckp dgn dia dah. sbelum tu pun bknnya aku borak2 dgn dia pun. cakap 2 3 ayat pasal kerja je. isk sedihnya. takut aku membuat fitnah dlm hati dia. masa zaman blaja pun sama. aku tak ckp dgn lelaki slaen perkara yg penting. tp hampir sume ckp aku mcmtu. sangat takut. aku pakai labuh2. cuma tak berpurdah je.pun bleh buat org tergoda. sedih. nak kawen tp jodoh belum sampai. isk. lepas kawen duk umah je. takyah keje. jaga anak. so kebarangkalian utk org tergoda dgn aku adalah sangat kecil. oh. semoga allah bagi hidayat kat semua orang termasuk kamu (pakcik hamka)dan aku.

oh mama, saya mahu kawen..

Hamka said...

Tukang Tulis

Lain hari, jangan lupa bagi aku bunga telur..

------------
dermawanpemurah

kau nak kahwin?, baca blog mamat tulang tulis kat atas tu..
dapat lagi satu bunga telur

ibnurramli said...

assalaamu'alaikum
sy baru belajar buat usaha agama,
br blajar utk bt pgrbanan utk agama.
berazam utk terus bt usaha agama smp bla2
tp bla bab kawin,cari calon,ppuan tersebut ckap xnak sy tglkan dia lama2,40h/4b
lemah semangat
da la sblm ni da clash sbb alasan sama
mmg la dorang belum paham,klu mereka paham betapa penting pgrbanan utk mksud agama,dorang xkan kisah pyer.
skrg br lpas raya aji
tnda pgrbanan siti hajar,ismail,hadrat ibrahim
bkn 4b,tp bertahun2
nasihatkan saya pe ptt sy bt.
mana nk cari P yg sdia bt pgrbanan dtgalkan utk kuar jln Allah???
waktu ni baru trasa kuasa duit,kuasa Allah.
sblm ni cakap 'Allah kuasa,makhluk xkuasa'
skrg Allah tnjuk utk btulkan yaqin
duit xleh bg org suka kita,xleh wat org muliakan kita,xleh tunaikan pe hajat kita.
Allah yg mguasai sglanya...

ibnurramli said...

assalaamu'alaikum
sy baru belajar buat usaha agama,
br blajar utk bt pgrbanan utk agama.
berazam utk terus bt usaha agama smp bla2
tp bla bab kawin,cari calon,ppuan tersebut ckap xnak sy tglkan dia lama2,40h/4b
lemah semangat
mmg la dorang belum paham,klu mereka paham betapa penting pgrbanan utk mksud agama,dorang xkan kisah pyer.
skrg br lpas raya aji
tnda pgrbanan siti hajar,ismail,hadrat ibrahim
bkn 4b,tp bertahun2
nasihatkan saya pe ptt sy bt.
mana nk cari P yg sdia bt pgrbanan dtgalkan utk kuar jln Allah???

Anonymous said...

NIce job bro... satu malam mengamati entry nie..

Nota kaki : Seb baik dah nak nikah 4hari lagi... kalau tak boleh jugak masuk list iya.. ;)

-JackD-

Hamka said...

penting perempuan terlibat dengan usaha ugama, jika tak, kau akan jadi macam kereta yang tayar tak sama saiz, bila berjalan maka kau akan berpusing pusing setempat, maka carilah isteri yang sedia batu buat kerja ugama...

sedikit petunjuk, kalau boleh jangan kahwin dengan perempuan yang suka pergi usrah terutama jenis yang berpolitik, mereka ni cakap nak islam, tapi suami keluar 3 hari dah pandai nak berdebat..

cari perempuan yang tak sokong mana mana parti, bagi aku perempuan macm tu lebih menarik..

: )

PS: kau iklanlah dekat karkun tempatan, InsyAllah

NAL said...

thanks.. insafnye dri ini.. isk3

Anonymous said...

erm nak tnye cket,
conclusionnye org yg btudung mmg xkan diancam dirogol lah ye?
adekah bpakaian tudung n jubah merupakan jaminan utk xkan dirogol?
n perempuan yg x cantik pn,xkan dirogol jgak ye?

Anonymous said...

assalamualaikum...

sy ni nk mintk pendapat sikit, sy da couple,n bf sy ni dlu pnh bgtau yg die pnh ringn2 ngn ex-gf die,
tp sy da warning awal2 yg sy xkn bnrkan wat ape2 x senonoh ngn sy & die pn stuju, so smpai skang xpnh wat ape2 yg x senonoh la...tp masalahnyer skang, sy ni kdg2 cm sedih klu bace kisah org png ringn2 ngn cople die, sbbnyer klu terbace 2 sy akn t'ingt kat die, rase cm nyampah n nk mintak clash je..sy ni bkn la nk kata baik sgt, tp bab2 maksiat ni sy sgt la tegas...kdg2 rse nk carik len je...tp sayang jd penghalang...cmne nie? tlg la sy..

Hamka said...

NAL

Hu hu

-----------
Anonymous

Kalau si dia dah bertaubat. Ok.., tapi kahwin cepatlah, tak yah couple.., tak rasa bodoh ke?

Anonymous said...

nak rase bodoh kat part ner nie?xphm sgt...nape perlu rse bodoh?
xde plak rse bodoh...
leh terangkn sikit x?

Hamka said...

bodoh jika couple lambat lambat...

emilio said...

Assalmualaikum wbh,
Bukan bodoh bercouple lambat, tp bodoh melahirkan perasaan cinta dan kasih, ringan2, berat2,kpd org yg belum tentu suami / isteri kita. Bukankah manis berpegang tangan,berpeluk pinggang, bisik2 bila jalan,duduk, berdua2 dengan suami / isteri sendiri? Memang seks mengujakan, orang yg cacat pun ada naluri seks, sbb itu adab itu amat dipentingkan supaya kita x jadi bahan tunggangan dan tertawaan syaitan. Bila dah terjerumus x perlu lg dia menggoda, kerana sistem dalam diri org yg dah merasa seks akan berubah, kalau yg dirasa itu forbidden fruit, rasa putus asa dari rahmat Tuhan pun mula akan timbul kerana merasa diri berdosa besar, dapatkah Tuhan memaafkan dia?? Adik2 manis dalam ruangan ini, sebesar Gunung Qaf pun dosamu, Allah senantiasa menanti ketukanmu di pintu taubatNya..insyaallah. Bagi yang tua, janganlah rosakkan yang muda dgn cerita2 lucah sebagai mukadimah untuk mengajak zina seperti cerita Iman, bagi yang muda, janganlah ingat mati itu untuk orang tua saja.Merempit mati, duduk rumah pun mati, bohsia mati, warak pun mati, derhaka mati, taat pun mati.Sewaktu tsunami merenggut jiwa 200k lebih manusia, banyak mayat busuk melantung tetapi ada mayat yang elok cantik x berbau, jadi fikir2kanlah kontradiksi dalam diri ini.

riDiCulOuS said...

Dapat rasa keikhlasan dalam setiap ayat...

Dapat belajar ttg org lelaki..huhu..

kalau ada org kasik sy surat yg seperti dicadangkan tu ... sy pasti terima...surat tu. ahakz

nak kawen tp tak terpk pasal ni lak..wahhahaha nak kawen sbb nak rasa kasih sayang mutlak org laki :P

malu3..wakkakaak

Hamka said...

macam macam hal..

(geleng kepala sambil senyum)

J.E.F.R.I said...

tibe2 rasa nak bukak entri bro hamka yang lama2 sbb baru jek lg follow blog nih..pape pun mmg entri ni terbaik punyee...!!!!

ps:sudah copypaste..hehe..boleh kan..pasni kalau nak copypaste, teros je lah ek..bro halalkan ek..untuk sebaran umum gak kan..
tq2..!!!

Hamka said...

ok

Anonymous said...

salam..kpd sdr Hamka dan saudara saudari yg brmasalah dlm mgawal nafsu yg bergelora tetapi blom lgi bleh utk disalurkan ke saluran yg halal & diredhoi ALLAH...sya cma ingin mmbntu dgn meninglkn sepotong riwayat Rasul kita utk tatapan saudara skalian....

Ada stu riwayat mgatakan ketika mna datangnya 2 org muslim utk brtemu dgn RasulALLAH S.A.W kmudian mereka brkata "Ya RasulALLAH..izinkn lah kmi utk mengKASI dri kmi ini krn mahu smata2 jihad brsamamu ya RasulALLAH tnpa memikirkn soal lain"...kmudian RasulALLAH brkata "KASI bgi umatku adalah SYIAM(brpuasa) dan QIYAM(sembhyg @ sembhyg mlm yakni tahajud,hajat,taubat dll)"..

-renung2knlah riwayat ini dan selamt bramal-insyaALLAH..smoga
kalian mendpt manfaatnya..amen ya rabb..

Abdul Rahman al-Baweani said...

kepada Kak S, jgn putus harap.,
aritu ade pergi cermah Dr. Fadzilah kamsah, die kata cb maafkan semua org n then buat istiharah dan soalt hajat. mintak pertolngan org tua, xsalah org pompuan pinang laki kan..

I LOVE YOU said...

AV,無碼,a片免費看,自拍貼圖,伊莉,微風論壇,成人聊天室,成人電影,成人文學,成人貼圖區,成人網站,一葉情貼圖片區,色情漫畫,言情小說,情色論壇,臺灣情色網,色情影片,色情,成人影城,080視訊聊天室,a片,A漫,h漫,麗的色遊戲,同志色教館,AV女優,SEX,咆哮小老鼠,85cc免費影片,正妹牆,ut聊天室,豆豆聊天室,聊天室,情色小說,aio,成人,微風成人,做愛,成人貼圖,18成人,嘟嘟成人網,aio交友愛情館,情色文學,色情小說,色情網站,情色,A片下載,嘟嘟情人色網,成人影片,成人圖片,成人文章,成人小說,成人漫畫,視訊聊天室,a片,AV女優,聊天室,情色,性愛

仔仔 said...

AV,無碼,a片免費看,自拍貼圖,伊莉,微風論壇,成人聊天室,成人電影,成人文學,成人貼圖區,成人網站,一葉情貼圖片區,色情漫畫,言情小說,情色論壇,臺灣情色網,色情影片,色情,成人影城,080視訊聊天室,a片,A漫,h漫,麗的色遊戲,同志色教館,AV女優,SEX,咆哮小老鼠,85cc免費影片,正妹牆,ut聊天室,豆豆聊天室,聊天室,情色小說,aio,成人,微風成人,做愛,成人貼圖,18成人,嘟嘟成人網,aio交友愛情館,情色文學,色情小說,色情網站,情色,A片下載,嘟嘟情人色網,成人影片,成人圖片,成人文章,成人小說,成人漫畫,視訊聊天室,a片,AV女優,聊天室,情色,性愛

D3sp3r@dO said...

alahai..tu yg jadi 'penyakit' tu klu dah tersangkut ngan blog yg best2 ni..

mcm xnk lari je dr dpn monitor ni..tp ni dh xtahan nak 'melepas' kat restroom jap..

nway keep up the good bloggin'..

Hamka said...

: )

Anonymous said...

assalamua'laykum

Ana ingin memebri sedikit nasihat. Tolonglah delete mana-mana part yang tidak penting untuk diceritakan seperti cerita-cerita tentang seks. Niat saudara amat baik, untuk berdakwah, tetapi peliharalah tutur kata dan adab dalam berdakwah. Ada hadis menceritakan seorang wanita datang kpd rasulullah utk bertanya ttg haid, dan nabi saw bersabda lbh kurang maksud hadis, apabila suci, letakkan minyak wangi pada kapas dan sapulah disitu. Wanita tersebut bertanya, "dimana?". Nabi saw bersabda ditempat itu. Akhirnya, Aisyah r.ha memaut tangan wanita tersebut dan menerangkan dengan detail di mana perlu disapu. Lihatlah contoh yang dicontohkan oleh nabi saw. Baginda sangat menjaga tutur kata dalam berdakwah.

Sekali lg ana merayu, deletelah part-part yang terlalu lucah dan tidak penting utk diperkatakan.

Hamka said...

salam,

ustaz zaharuddin telah copy entry ini dan telah delete bab yang lucah. dan publish di blognya.

sila sebarkan

zue's said...

salam. minta dihalalkan en. hamka. saya copy paste n antar melalui email kt adik prmpuan coz dia berseorangan di perantauan. dah suh dia bukak tapi sll alasan takde masa.

Norhayati Rostam said...

yang nak kahwin itu kita, yang mula bersedia untuk pikul tanggungjawab itu kita.kenapa kita perlu ikut sangat adat dan budaya yang tak bagus seperti belanja perkahwinan berlebih-lebihan yang sememangnya dilarang.Kan yang wajibnya nikah.takut sangat orang kutuk, setakat kenduri kendara tak payah nak over2 tu pun dah memadai.takut malu atau menanggung hutang sehingga diri dah jadi mayat? -sorry bro.terpinjam trademark jap-

Hamka said...

halal, copy artikel untuk tujuan selain bisnes, dan halal pinjam trademark.., jangan lupa bagi kredit

: )

Anonymous said...

salam alaik...

wah...aq org 1st yg k0men utk thn 2010..(bangga taw)...
alhamdulillah, aq trjmpe bl0g ni walaupun agk lmbt drpd k0rg2 sume kt ats nie..(sbnr nyer l0m lmbt lg...aq l0m jd myt la...hehe..)
skrg ni bru la aq phm laki 2 camne..
ayh aq slal0 ckp, ay0ng (nme pggln utk al0ng) jg dri baik2, jgn c0uple2 sbb laki ni mmg x leh caye..mse 2 aq wt b0d0 jer.. lps bc bl0g bro hamka bru la aq mngerti (x kn la ayh aq nk bgtaw aq cam bro hamka tlis kt bl0g nie..mst la dia segan...)
s0, ksmpuln yg aq dpt ialah:
1. kaum laki: sb0k kn dri k0rg dgn perkara2 yg x de kaitan dgn seks.
sntiasa la tunduk kn pndgn (aq taw ssh nk wt ni, lg2 ble ade p0mpuan seksi meksi lalu dpn k0rg)

2. kaum p0mpuan: mari lh sme2 kte tl0ng kaum laki ni dgn mnutup aurat kte...(skrg ni bru aq taw antara hkmh2 mnutup aurat)

anyway...bl0g ni mmg BEZ GILER..
truskn usaha br0 hamka dlm mneruskn perjuangn dkwh...

last but n0t least...
ingat lh k0rg bhw...
syurga mnagih ujian brt,
sdgkn neraka dipagari nkmt...

zulman77 said...

panjang sungguh entri ni...tercungap2 membacanya. hehee... satu pengajaran yg amat bagus utk sesapa yg berkenaan...nasib baik aku sah ada pasangan yang sah... bila2 pun boleh... wassalam..

nonopsyen said...

Salam ukhwah untuk semua,sy insan biasa,rupa pun biasa2,perempuan,lemah dan masih mencari-cari ilmu didada,agar sentiasa berwaspada,almaklumla iman tk sehebat hamka,namun apapun pada sy,mmg bnar tiada siapa y mampu mengubah jika kita y tidak memulakannya.Sy jua tidak trlepas dr godaan berkapel,bkn snang untuk menahan diri dari tidak berkapel,mgkin disbbkan iman y lebih tipis dari kulit bawang(sy pun tktau iman di dada tipis ke halus).Apapun yang sedang berkapel di luar sana,y belum pernah "wat apa-apa"maka eloklah byk membaca,cari dan cari ilmu untuk selamatkan diri masing2 ke arah yang diredhai oleh Allah. Kpd yang "dah buat" dengan kapel masing-masing,diharapkan bertaubat,berusaha sedaya upaya,bersihkan dosa-dosa silam,buat tekad dalam hati untuk berubah,tk dpt byk,sikit demi banyak smg kta sentiasa masih diberi peluang untuk berubah.Jangan tunggu sampai hati dah tkleh masuk benda-benda baik,sampai naik meluat bc entry2 y membina..nauzubillah.Mohon kepada Allah agar melimpahkan nur-nur kasih sayangNya kepada hati kita.Apa y sy harapkan skrg agar dipermudahkan lorong untuk membina rumahtangga tanpa banyak cabaran.Kepada anda yang sedang berkapel eloklah kiranya memberi alamat blog ini kepada kapel anda,n sebarkan kepada rakan-rakan yang memerlukan.Mungkin limpahan pahala yang kita dapat daripada cara itu dapat menyelamatkan kita dari turut sama bersubahat dengan orang-orang y akan dan slalu berzina.Akhir kata,doakan sya slamt diijabkabulkan secepat mungkin,serta dapat menahan diri dari melakukan zina sebelum nikah.Kerana dunia kini zina di merata-rata.Walaupun kita mgkin dikalangan manusia akhir zaman,namun diharapkan kta dapat mati dalam iman.Wallahualam,maaf andai ada trsilap kata,trsalah pndangan kerana sy cuma insan biasa.

Hamka said...

masih ada yang sayang

darkenheroes said...

tahniah saudara.. kerane brjaye mnulis perkare2 sbgini yg mmberi ksedaran....
truskan usahe murni anda...

afif said...

emm...ak tak tau la bagus ke tak bende ni...tapi cite ny mcm tak bertapis sngt la...bukan nk komplen ap...cume kadang2 tu kite rasa kite nk wat baek...tapi tak sepenuhny baek...kat dalam entry ni contoh ye..ad je bab-bab yang mcm mengajar...meskipun tak de niat...bkn ke islam itu skali ngan perbuatan.....ak tak paham kenapa nk sebut gak bende2 mcm tu...bukan ke nasihat tu dengan bahasa yang baek???harap hamka paham ap yang sy cube bagi tau...

Hamka said...

yang betapis sila baca kat blog ustaz zaharuddin.., dia dah edit dan publish kat sana, sini nota aku..

Anonymous said...

kes org ca ya nun alif seksi ni camne.. suasana tempat keje ofis sy ni dipenuhi org cina seksi meksi meggi. gile ah.. try bayang pakai skirt tinggi sampai nampak peha gebu siot meletop.. pakai baju budak kecik pulak nampak bentuk buah betik ranum.. owhhh.. seksanya...
sy dah la bujang lg.. dalam proses kumpul kewangan nak kawen.. dgn suasana seksi meksi tu, kdg2 "air penuh sampai ke kepala".. dan kenala buang dengan cara yg paling terdesak..huhu..
so, to all perempuan, jgn la pakai seksi meksi meggi... labuhkan pakaian, jgn bg nampak bentuk payudara tu.. sebab lelaki geram..rasa nak hmmmmmmhhh..eeeii..geramnye.. kalo kena jenis yang tak dapat kawal diri..mmg ada la pempuan kena rogol..
hehe..so... kesimpulannya..segerakan perkahwinan jalan yg terbaik

kartun sejuk said...

utk lelaki : aku ada gf gak..bila couple,tipu la tak ckp menda bukan2..tp aku couple lama da ngan dia..so, takmo la sia2kan dia..cuma bila aku kenal usaha agama,iman and amal(kalo tak tau, tnya author), fikir kita akan kurang bab tu..lagi kuat kita usaha, lagi kuat iman,lagi jauh kita dari perkara2 tu,lagi rapat kita dgn Allah.. kalo korang kenal Allah, korang akan tau betapa nikmatnya mengadu dgn Allah nangis2 malam2(dgn awek pon tak ngadu nangis2 camtu)..ngadu la..Allah kan maha pengampun..sbb tu ada orang sanggup bgn malam, nangis2 tahajjud, sbb nak jumpa kekasih dia yg sebenar..apa2 masalah, ngadu je dgn Allah.. bila dkt dgn Allah, insyAllah jauh la menda2 lain.. jauh la korang dr pk menda2 tak elok..seriously.tak pecaya, cuba..nak tau cemana nak kenal Allah, tnya author..dia ada jawapan..tak kenal Allah, maka tak cinta beb!

aku pon bukan ustaz..tp pernah lalui kedua-duanya.. Saat baik n tak baik..lagi indah saat yg baik..oh! semoga Allah bg hidayah utk kita semua..

Hamka said...

author kata: cuba tanya ahli iktikaf di masjid berhampiran

kartun sejuk said...

kpd pompuan :mana2 pompuan yg nak tau cemana kisah isteri yg suaminye buat usaha agama, baca blog "ahliajannah.blogspot.com" aku sendiri terkedu.. terbuka sikit minda korang..

az-1 said...

Bro Hamka,

lewat dh aku jdk pembaca yg setia,haha yg klakanye sbb xnk tergoda ngan anak-anak dara yg manja dn menceritakan mslh dalamannye trus ko membahasakn dr sbg pakcik..hehe btul ke tekaanku?

Hamka said...

pandainya!

Anonymous said...

fuhh!bler bc entry ni,mmg terbkk hijab vocab daku.oh!18sg sunggoh entry ini.takot yg mmbc entry ni yg ter'sangap'.huhu..nauzubillah

yusza said...

assalamualaikum,
saya gadis remaja yang sedang mencari arah dan kebenaran.saya mengaku,saya dibesarkan dalam keluarga yang baik dan didikan agama yang sempurna.saya tidak pernah melalukan hubungan sex dengan mana-mana lelaki,tapi saya pernah mengalami kemalangan ketika usia 12 tahun.jari telunjuk saya termasuk ke vagina secara tidak sengaja,namun tidak mengalami kesakitan mahupun setitis darah.saya berasa sangat takut.saya takut kehilangan dara.saya berserah kepada allah,jika benar saya telah tiada dara,saya berdoa agar allah tidak temukan saya dengan jodoh.kerana,saya tahu matlamat seorang lelaki yang mahukan jodoh yang masih dara.saya sangat sedih,sehingga saya rasa saya tidak layak untuk mana2 lelaki.saya rasa benci terhadap diri sendiri.matlamat seorang wanita ialah ingin menjadi yang terbaik untuk insan dicintai.jika saya tiada dara,adakah itu yang terbaik?dara kah saya?siapa saya untuk mengatakan diri sendri dara.tapi saya yakin,allah mengetahui siapa saya.saya terima jika allah kurniakan saya sebegini.saya redha.segalanya saya serahkan kepada allah.dia yang mencipta.hati saya allah sahaja yang tahu.

- zuriey - said...

banyak input saya dapat..bila baca tetiba terasa nak kahwin tapi calonj xde lagi..uwahh

Hamka said...

yusza, jika dara hilang kerana kemalangan, tak payah takut.., ada orang lelaki yang hilang kemaluan selepas kemalangan, lagi naye..

jangan bimbang, lelaki yang beriman tak marah bini yang tak de dara sebab kemalangan...

ramai lelaki yang suka memberi peluang, bukannya penghukum

AkuMuzikFilem said...

Jejalan secara maya, terjumpa blog terbaik ni, maka aku pun nak add, bukan senang aku nak add orang melainkan dia add dulu. Suka aku dengan pandangan kau sebab selari dengan aku. Bertuah aku dapat nikah awal, segalanya mudah samada dari mak ayah aku dan mertua aku. Aku nikah seminggu sebelum study week, aku memang dah tak tahan sangat nak merasa 'salur nikmat' itu. Tiap2 balik cuti sem aku bagi pujukan halus kat mak aku nikahkan aku, cakap jadi nenek muda (mak aku suka melaram, suka betul orang puji dia dengan adik aku cam adik beradik). Akhirnya tanggal april lepas masa nak exam aku dinikahkan. Malah secara percuma tanpa keluarkan sepitih habuk. ops, jangan risau, akanku bayar balik. Sedikit ketidaksetujuan kecil dikesan pada mertuaku, tapi dek kerana sifat seorang strategist ada pada aku, biarlah orang kata aku gelojoh, gelojoh perkara baik, ok apa? Srategistnya aku yang mencucuk rayuan halus terhadap mertua dengan hubungan yang rapat dengan famili bini aku sedari aku diploma lagi. Long term planning aku berjaya digunakan pada saat2 mencabar. Berbekalkan portfolio pencapaian akademik aku, juga sedikit membantu dalam rancangan ini. Tapi ralat sikit, pointer aku down sem aku nikah tu, diakui aku agak 'hanyut' sepanjang exam lepas pernikahan tu. Well, tak kisah pun, pernikahan itu pencapaian lebih besar aku. Tapi masih dapat juga best student (tanpa rasa ujub), apa yang best pun aku tak tahu. Kini, dalam bulan ini juga, aku menunggu kelahiran anak pertama. Alhamdulillah. Kenapa aku nak kahwin muda sedang orang lain kejar enjoy dulu? Definisi enjoy aku tak sama dengan orang lain, enjoy aku bersama bini, nikmatnya bergaul dengan yang halal, tanpa rasa bersalah. Aku kahwin kerana mahu lari dari dosa, juga, ya kerana mengejar pahala. Terasa hidup ni baru bermula selepas kahwin. Quote sajak ciptaan dari rakan lama. Sangat terkesan buat aku.

Pahala suami kerana isterinya
Pahala isteri kerana suaminya
Pahala kasih pada penjaga
Pahala kasih kepada mertua
Pahala isteriku yang menjadi ibu
Pahala kasihnya pada anak-anakku
Pahala bermesra dan manja berteman
Pahala mengembang bait turunan

Sekian
http://akumuzikfilem-atari.blogspot.com/

Anonymous said...

bagusnya entry ni,,saya da kawen tahun lpas,,umur saya 21 n my hubby 23,,ya,,saya kawen untuk mengelakkan zina,,tipu laa kalau saya ni xde wat maksiat,,saya bukan jenis warak n free hair,,but the same time saya takut ngan dosa2 maksiat,saya masih belajar tpi still kawen awal coz untuk mengelkkan tu semua,,walopon da kawen saya still enjoy ngan hubby saya,,means bukan enjoy pegi clubbing,,tpi jalan2 like a couple,,couple yang sah! tu laa point saya kawen elak maksiat n then xyah ada baby lagi kalau daa nak enjoy sangat,,tp bila da kawen ni memang rase nak baby,,heheh so nasihat saya,,kawen laa muda korang juga dapat enjoy walaupon kawen

Anonymous said...

salam saudara hamka,saya nk minta tolong sgt2 dgn saudara.sy ade masalah yg sgt besar skli iaitu sy telah berzina dn sy telah memohon ampun pada ALLAH ats dosa2 yg sy lakukan namun yg menjd masalahnya adalah lelaki yg telah sy serahkan segalanya adalah SUAMI ORG.sy tahu pun setelah sy membuat hubungan dgnnya.dia berjanji utk brtanggungjwb atas perbuatannya dn sy redha jika mmg tertulis sy akan bermadu cuma yg kini menjadi masalahnya lagi baru2 ini sy mendpt tahu dia rupa2nya ada juga mempunyai perempuan lain selain sy.skrg hati sy dh tawar terhadap dia tapi sy tidak mahu dia melepaskan tanggungjwb dia trhadap sy.sy benar2 buntu tdk tahu apa yg patut saya lakukan skrg.tolonglah saya saudara hamka.

Hamka said...

jika dia mahu bertaubat, maka bersamalah dengan mereka, tapi jika dia tak nak, maka selamatkanlah dirimu...

lakukan juga sesuatu agar tidak ramai lagi menjadi mangsa.

(Ya Allah, bantulah ummat ini dan diriku..)

aku.keliru91 said...

salam,

aku nak crita kisah aku pulak. Baru2 ni aku jumpa balik kawin yang aku kenal di sekolah rendah.. memang semakin cun wa cakap lu..

hubungan kami semakin serius, dia pun dah start sayang aku dan aku dah start sayang kat dier.

tapi masalah di sini ialah, dia penah kantoi dengan aku , dia kata tak pernah buat apa2 dengan ex dia sblom ni..

aku memang tak percaya dia cakap camtu, suatu hari tu.. aku layan forum 18sx malaysia punya, ada koleksi gambar2 bogel.. aku terkejut ada wajah dia , berserta kemaluan dan teteknya ditayangkan kat forum tu..


at the same time aku call dia aku bg hint yang apa pernah dia lakukan dengan ex bf die.. tapi dia tak mengaku.. macam sial dowh..
lastly, bila aku tunjuk gambar tu baru nak mengaku..

aku agak shock la, dia kata tak pernah wat keje2 tak senonoh.. ni terang2 kantoi dengan satu malaysia dia penah exchange gmbr bogel dengan ex bf dia..

mlm tu ex bf dia sms aku tanya forum tu, dia nak tengok sendiri.. aku tak layan.. mmg celaka..dah la tak reti simpan gmbr tu, dah tersebar baru nak gelabah..

so, sekarang ni aku tak rasa nak serius dengan dia, sebab dari kes itu, aku boleh tengok dia tak jujur dengan aku.. sangup nak tipu aku, depan aku boleh la dia tunjuk baik..

maybe di belakang aku?? apa macam dia buat aku pun tak tau..


sekrang ni aku keliru, dia betul2 sayangkan aku.. ape perlu aku lakukan dowh... insyAllah aku akan berangkat ke oversea tahun ni untuk sambung study..

lagi la aku tak tau apa akan jadi kat dia kalau aku tingalkan lama camtu..

sesape nak contact aku nak bagi pandangan nak share story sama ka hit me kat

aku.keliru91@yahoo.com


arghhh!!!!

Anonymous said...

assalamualaikum..sy hanye ingin membetulkan fakta kisah 2 malaikat drpd kitab harut marut:sbnrnye kitab harut marut diambil drpd cerita israiliyyat yg kebnykkannye palsu..tiade malaikat yg akan menderhakai perintah atau arahan Allah..sekian..waallahua'lam..

AZRINA said...

yeke orang pempuan skrg nk yg kaye n hensem je..isk2..cukup2 tidak setuju..pandai2 la korg cari..mesti jumpe jgn risau..jodoh pertemuan di tangan ALLAH..ingatlah lelaki yang baik hanya untuk pempuan yang baik..begitu jugalah sebaliknya..nak yang baik korg kne pastikan dulu diri korg pun baik..maka baiklah jodohnye.

Anonymous said...

salam...maap kami bukanla pandai n alim tp nk share sikit...mudah2an ALLAH SWT baiki daku ni...Mengenai gay...laki suka laki dan begitu juga pompuan...PERBUATAN NI (LIWAT) DOSA BESAR DALAM KITAB KABAIR HUKUMANNYA ADALAH DI BAKAR HIDUP2...WALLAHU A'LAM

ubatnya 1]doa agar ALLAH SWT jauhkan kita dari dosa sejauh langit dan bumi, timur dan barat buat selama2nya. 2]doa agar ALLAH SWT jauhkan kita dari syaiton ,iblis, jin dan kuncu2nya sejauh langit dan bumi dan sejauh timur dan barat buat selama2nya... 3]usaha kita pula kena ...jangan lihat sesama jantina,kalu terlihat langsung tunduk pandangan dan alih pandangan.3]jangan salam atau sentuh,atau duduk atau berjabat tangan atau cakap atau dengar dia cakap etc...sama dia (sama budak yang kita datang syahwat tu) 4]ceritakan atau dakwahkan dgn sungguh2 pada orang lain dosanya seseorang suka sesama jantina sehingga kaum Nabi LUT AS telah di terbalikkan bumi gara2 itu.4] banyak istighfar...bukan 100 kali atau 200 kali tapi berjuta,bilion,kali dan berkali2...5] kalu budak tu duduk kat kita maka kita beralih dan lari sejauh mata memandang dari budak tu...dan marah dia agar dia pergi jauh dari kita 6] satu hari Nabi pernah didatangi oleh seorang budak laki yang cantik rupa parasnya....ketika Nabi sedang berceramah...maka Nabi SAW pun meletakkan budak tu dibelakngnya dan Nabi SAW duduk depan budak itu dan teruskan ceramah...ni bermaksud bukannya Nabi SAW bersyahwat pada budak tu ...tapi kerana nak ajar umat bahawa laki2 cantik atau di kenal dalam bahasa arab sebagai (amrad) ini kena di elakkan sejauh2nya...kerana ia boleh mendatangkan DOSA BESAR yang mewajibkan AZAB ALLAH SWT pada orang itu, dan umum pada semua sekiranya tidak usaha mencegahnya 7] jangan sibuk tengok citer2 kat televisi tapi sibuklah tengok azab ALLAH SWT yang dahsyat...8]puasa...kalau tak lut jugak puasa ni...saya pernah dengar satu orang alim beritau...kalu puasa tak dapat lawan maka kita kena puasa jugak dengan cara tidak berbuka walaupun dah marghrib dan kita teruskan sampai hari kedua setelah azan marghrib,sehingga keesokan harinya,atau sampai lusa pun boleh...untuk didik nafsu kita...ini di namakan puasa (wisol)...

Sabar dalam berbuat taat
sabar dalam tinggal maksiat
sabar dalam musibah

pertolongan ALLAH SWT pasti datang...

Maaf kalau panjang...

Aku_Insan said...

aku nombor 262.
yeay?

haha/ ape pun ko mmg ttp lawak..

Hamka said...

-----------
aku.keliru91

dik..

waktu belajar, the best part, takde awek..,

ada awek ada beban..

tak perlu bebankan pada sesuatu yang belum tentu berbaloi..

so, belajar rajin rajin, biarkah saham di tutup bercampur campur hari ni, kerana kelak, pasti ianya melonjak lepas habis belajar, : )

Ps: tapi jika dah suka dia, dan dia dah bertaubat, tak perlu ungkit dosa, bab bohong tu, jika dia taubat jugak untuk bohong lain kali, mungkin ok, tapi, kau lebih tahu untuk buat keputusan. Komen aku sebagai pamankin sahaja

-----------
Anonymous

Harit marut tu aku dah tulis khas dalam enty lain, sila rujuk

------------
AZRINA

Oooo (sambil muncung mulut)

-----------
Aku_Insan

Nombor aku lagi tinggi, woha!

cerita gadis itu said...

sy nk copy juga ye ? tq

Hamka said...

k

aku.keliru91 said...

salam,

thanks bro hamka sebab reply.. betul apa yang bro cakapkan tu awek bikin beban, tapi hari2 mendatang rasa seperti tidak lengkap tanpa seorang teman yang berlainan jantina..

dialah tempat aku bermanja, dialah tempat aku meluahkan perasaan marah,sayang,rindu dll..

sekarang aku betul2 menyesal kerana mencintai perempuan seperti itu.. aku telah tinggalkan dia baru2 ni, tapi hidup aku pulak tidak tenteram sekarang...

arghhh.. Ya Allah pertemukanlah aku dnegan jodoh yang baik2

Hamka said...

masa untuk "perasan sibuk!"

Anonymous said...

salam hamka,
nk mintak tolong la, boleh x terangkan pasal isu ni?
http://www.facebook.com/notes/muhamad-nizam-bin-mokhtar/kepada-penghisap-rokok-bermula-dari-sekarang-berhentilah-hisap-rokok-sejarah-ter/218938678121310

potong je said...

Ko ni bagus juga tulis ni dari ko berzina. Masa yg panjang dan no lifer .. hehe

Itula nasib ko labi... dah terkena ajaran arab ko duk teori jela...

smpai ke tua. potong je benda allah. bukan ko tau pakai pun haha

kalau dpt pon mesti barang buruk.. pompuan tk canti piiirah

Anonymous said...

Orang duk pergi cari pompuan cantik untuk main.. ko tulis panjang2 tapi tak dapat main pun..muahaha..

Hamka said...

link tu tak dapat bukak pun

ZUZU said...

NK KAHWIN!!!

Anonymous said...

salam,
ada kebenarannya disebalik apa yang bro ckp ttg andartu.. ayah kawan sy pun pernah berpesan, kalo kamu(perempuan) ada harta, jgn la bgtau kat orang, sbb mesti ramai laki yang berebut ajak kawin. ayah sy sendiri pun sudahlah tidak pernah tlg mak buat kerja rumah, anak pula berderet, malah hidup dia pun mak tanggung.. ayah sy xkeja, sebelum ni pun buat kerja odd job jer.. makcik sy berkahwin dgn org yg 11 tahun lebih muda, dan lelaki tu motor pun xde, hanya menumpang senang.. lelaki2 yang hampir sebaya dgn sy di tempat kerja semua cuma tau nak bergembira, berfoya-foya,berlumba2 membeli gadget yg canggih.. sedangkan yang agak berumur dan masih bujang, mau yang muda dan cantik saja... cmner mau kawin cmni,hanya boleh berdoa kat Tuhan je lah, semoga sy xkan jd andartu..

aizat5219 said...

i'm 201,,,

Anonymous said...

salam hamka. dah lama jadikan blog kau ni satu blog wajib bagi aku jadikan panduan. kali ni baru perasan entri 'apa itu seks?'. kalau bercakap tentang hal ni mesti aku akan terasa hati berkecil hati dan berlaku kemurungan yang berpanjangan. kisah lama tak tahu nak salahkan siapa tapi mungkin diri aku yang terlalu bodoh tentang apa itu sentuhan apa itu setubuh. merelakan sesuatu perkara baru yang aku tak pernah rasa bersalah. mungkin ada yang kata aku tipu kalau umur 20tahun tak tahu apa itu seks. sukahati tapi baru sekarang aku sedar apa yang berlaku buat aku murung sangat. aku mengambil keputusan untuk katakan tidak pada perkahwinan dan jauhkan diri dari lelaki. ada lelaki yang cuba nak kenal dengan aku tapi aku tolak cara baik dan ada yang kata aku sombong, lesbian sebab aku menolak lelaki. mereka tak faham apa yang aku rasa, rasa bersalah dengan tuhan, aku takut kalau kawin, ada lelaki yang tak boleh terima kisah lama aku. yang aku tau sekarang aku nak jaga hubungan dengan tuhan.

Hamka said...

((aku takut kalau kawin, ada lelaki yang tak boleh terima kisah lama aku))

jangan takut, ada lelaki yang tak kisah pun bab dara.

rujuk lirik lagu kumpulan Mentera yang bertajuk : Bengang.

naqib faiz said...

salam.. thanks for the info. walaupun panjang tapi sangaaaatttt berguna.. mtk izin copy.

Hamka said...

ok

Anonymous said...

Salam...oopppsss sori...tumpang lalu...

PART YG 18-25 THN TAK SESUAI NAK BUAT BINI HUHU...sedihnya sy n the group..

Sy n my housemate umur dlm 21-26 thn..Masya Allah smuanya jaga aurat,solat fardhu ckup malah kami selalu buat qiam yg mana setiap org wajib jadi imam,Insya Allah n Alhamdulillah.Kami juga ok la msk,lps la mkn mlm,n bila musim puasa...x gi bazaar tu..

jaga bdk pun ok hehe...sbb kami clgu tdka huhu..study em...snpai Uni gak..

Tapi jgn tgk klau kami gelak or tgh tgk bola mmg la hlg keayuannya..

So...nk tnya...

TAK LAYAK KE NK JADI BINI ORG HUHU....-)

Anonymous said...

Salam.. Ini tipikal lelaki malaysia..justeru itu aku ade jawapan hakikat wanita khusus isteri..aku tak mewakili perempuan jalang kat luar sana yang tak kenal halal haram..aku pelik kenapa yang kat luar itu nampak menarik di mata laki berbanding isteri di rumah..memang ade beza bile tersentuh isteri dgn tersentuh isteri..karennya tak sama, cuma adilkah perkara ini berlaku pada isteri..aku nak tanya laki kat luar rumah dpn opismate nampak ramah semacam tapi kalo kat rumah diam muka masam ckp yang penting2 je..kalau macam ni mana nak timbul ghairah.. Perempuan kalau dh kawin dalam otak dia cuma suami sahaja walaupun sblm kawin perempuan tu jadi kegilaan ramai dan lelaki tu muka kesian tapi once perempuan tu dh kawin itulah suaminya dunia akhirat..biar orang laki tahun isteri khususnya aku sekali lagi mengingatkan aku mewakili isteri bukan perempuan jalang.. Apa yang berlaku antara suami dan isteri (seks) adalah lebih kepada cara luahkan kasih sayang yang tertinggi..maksudnya kalau cium, belai, atau apa apa ..nelakukan hub seks adalah cara teratas melahirkan kasih sayang..tapi laki tak pandang benda tu dia lebih besarkan halnya yang satu itu sahaja.. Tahukah para suami nafsu isteri amat dipengaruhi persekitaran.. Contoh anak nangis, atau ape2 perkara sedikit sebanyak mempengaruhi mood isteri.. Isteri lebih berpandangan nak bantu suami bukan nak menikmati..maka para sang suami bantulah naikkan nafsu isteri suami ada rasa berkehendak kepada suami dan hal itu dapat dinikmati..kadang2 lelaki jadi kejam bila hanya mementingkannafsu nya banyak insiden suami curang ketika isteri mengandung melahirkan , buat seks depan isteri, pergi ke pelacuran, buat hubungan sulit dengan janda isteri orang.. Apakah kalian ini hilang akal kah bila air dah sampai kepala.. Allah bekalkan ilmu dan iman..rasulullah pesan kalau keluar rumah teransang baliklah pada isterimu kerana apa yang perempuan itu ada , ada pada isterimu namun suami suami yang tiada iman ini lebih cenderung 'mkn luar' tambah hidangan percuma diluar bersepah sepah.(Akan bersambungan ...)

Hamka said...

tunggu sambungan

Anonymous said...

SALAM BRO HAMKA..

NAK TNYA..AKU PNH LAKUKAKN KSALAHN...HAMPIR TRGELINCIR MLALKUKN ZINA.AKU DAN DIA SALING SYG.DAN DIA PN LELAKI YG BAIK.TP SBG PPUAN AKU TK THU AP YG MPNGARUHI DIRI AKU SPYA MNGADA2 MNGEDIK2 MNJA2 NGN BF AKU TU,.PDAHAL AKU THU SMUA TU SLH.N SPTUTNYA AKU MNJGA HBUNGN ITU.KAMI MRNCANG UTK BKHWIN THN DPN I.ALLAH..TP ATAS KSLPN YG KAMI LAKUKN INI,AKU SNDIRI JD TK PASTI.PANAHAN SETAN N NFSU SUSH UTK MNGAWAL.TP AKU BSYUKUR,KAMI TDK SMPAI JTUH KE KANCAH ZINA.N AKU MULA BFIKIR..ADAKAH ALLAH SUDI MAAFKAN AKU??ADAKAH ALLAH BNCI PD AKU STELAH SKIAN LAMA AKU MNJADI PEMBERONTAKNYA?AKU DLU BDK BAIK.N KLO SMUA ORG TGK JD CALON ISTRI LA.TP DLU..AKU TK MTG.ORG YG WT SLH AKU MCM PNDANG SLEK JER.MCM ORG DUK MROMEN N DUK WT BNDA BKN2 SDP2 AKU MNGTA.PDAHAL AKU LUPA BHWA SSUNGGUHNYA MRK TU SBNRNYA TGH DIUJI.UTK BRASA MRH THDP KJHTN TU PERLU.UTK MBENCI MRK TU YG TK BLH.SO SKG AKU DTMPT MRK.APA YG HARUS AKU LAKUKAN??AKU BYK TSASAR DR JLN LURUS..AKU RSA AKU TK LYK DIMAFKN.KDG2 AKU RASA MALU.AKU WT DOSA TU SLUAS ALAM.TP ALLAH STILL BG NIKMT KT AKU.MKN MINUM.REZEKI.AKU SDR SMUA TU.TP KDG2 AKU SNDRI TK PHM NPE AKU JHT SGT...MGKIN SBB CINTA AKU JD BUTA??AKU BKN SJA MNANGGUNG DOSA AKU TP DOSA YG AKU HERET SKALI BF AKU..AKHIRNYA DUA2 TGELINCIR..CUMA BLUM JTUH JER..BKN TU SJA.ALLAH TUTUP KEAIBAN KAMI BDUA.WPUN KAMI BDUA NI JHT DGN DIA.TP DIA MSIH MNJGA KAMI...AKU MALU...AKU PNH MNGUTARAKAN CDGN KT BF AKU.UTK BPISAH 1 THN.N BJUMPA BLK PAS 1THN (TIME KAT2 KAWEN)..DIE PN BSTJU..LGPN..DIE BZ ORGNYA.AKU JGK..TP PELIK GK..BT KJE JHT.ADA LAK MSA KTORG.SO..TP WLUPUN DIA STUJU..AK PULAK YG TK LEY KWAL DIRI.SEKEJAP JER AKU BAIK..WHUAAA...TGK..BTAPA JHT KN AKU..PPUAN NI PLUKAN PHTIAN.HUH..NTH LA...AKU RSA TUHAN PN DH TKNK MAFKAN AKU..AKU TKUT...ANK2 AKU NT BMSALAH...TKOT NT ALLAH BLS TIME ANK2 OR KTURUNAN AKU...AKU TKOT BRO....TLG LA BG NSIHAT SPNJG MANA MSALAH AKU NI...N AKU TK PNH TGL SOLAT SCR SNGJA.SKG DLM ATI SLALU BBSIK "BUAT PE NK SOLAT LG...TUHAN PN DH TK NK TGK MUKA KAU YG JHT NI"..TP AKU TK TGL LA..AKU TK LYN PN...SBB SJHT MNA PN AKU...SOLAT AKU PLG TKOT NK TGL...CUME MGKIN TK SMPURNA...BRO..JWBLAH...SBLM AKU SESAT TK JUMPE JLN TROS..ATAU ADKH AKU MTK PUTUS JE N AKU DUK DLM GUA SORG2 JD TKLAH AKU WT DOSA..AKU DAN DIA TK SGUP DIUJI LG...

~AKU HAMBA YG TRAMT BUDUS~

Anonymous said...

SALAM BRO HAMKA..

NAK TNYA..AKU PNH LAKUKAKN KSALAHN...HAMPIR TRGELINCIR MLALKUKN ZINA.AKU DAN DIA SALING SYG.DAN DIA PN LELAKI YG BAIK.TP SBG PPUAN AKU TK THU AP YG MPNGARUHI DIRI AKU SPYA MNGADA2 MNGEDIK2 MNJA2 NGN BF AKU TU,.PDAHAL AKU THU SMUA TU SLH.N SPTUTNYA AKU MNJGA HBUNGN ITU.KAMI MRNCANG UTK BKHWIN THN DPN I.ALLAH..TP ATAS KSLPN YG KAMI LAKUKN INI,AKU SNDIRI JD TK PASTI.PANAHAN SETAN N NFSU SUSH UTK MNGAWAL.TP AKU BSYUKUR,KAMI TDK SMPAI JTUH KE KANCAH ZINA.N AKU MULA BFIKIR..ADAKAH ALLAH SUDI MAAFKAN AKU??ADAKAH ALLAH BNCI PD AKU STELAH SKIAN LAMA AKU MNJADI PEMBERONTAKNYA?AKU DLU BDK BAIK.N KLO SMUA ORG TGK JD CALON ISTRI LA.TP DLU..AKU TK MTG.ORG YG WT SLH AKU MCM PNDANG SLEK JER.MCM ORG DUK MROMEN N DUK WT BNDA BKN2 SDP2 AKU MNGTA.PDAHAL AKU LUPA BHWA SSUNGGUHNYA MRK TU SBNRNYA TGH DIUJI.UTK BRASA MRH THDP KJHTN TU PERLU.UTK MBENCI MRK TU YG TK BLH.SO SKG AKU DTMPT MRK.APA YG HARUS AKU LAKUKAN??AKU BYK TSASAR DR JLN LURUS..AKU RSA AKU TK LYK DIMAFKN.KDG2 AKU RASA MALU.AKU WT DOSA TU SLUAS ALAM.TP ALLAH STILL BG NIKMT KT AKU.MKN MINUM.REZEKI.AKU SDR SMUA TU.TP KDG2 AKU SNDRI TK PHM NPE AKU JHT SGT...MGKIN SBB CINTA AKU JD BUTA??AKU BKN SJA MNANGGUNG DOSA AKU TP DOSA YG AKU HERET SKALI BF AKU..AKHIRNYA DUA2 TGELINCIR..CUMA BLUM JTUH JER..BKN TU SJA.ALLAH TUTUP KEAIBAN KAMI BDUA.WPUN KAMI BDUA NI JHT DGN DIA.TP DIA MSIH MNJGA KAMI...AKU MALU...AKU PNH MNGUTARAKAN CDGN KT BF AKU.UTK BPISAH 1 THN.N BJUMPA BLK PAS 1THN (TIME KAT2 KAWEN)..DIE PN BSTJU..LGPN..DIE BZ ORGNYA.AKU JGK..TP PELIK GK..BT KJE JHT.ADA LAK MSA KTORG.SO..TP WLUPUN DIA STUJU..AK PULAK YG TK LEY KWAL DIRI.SEKEJAP JER AKU BAIK..WHUAAA...TGK..BTAPA JHT KN AKU..PPUAN NI PLUKAN PHTIAN.HUH..NTH LA...AKU RSA TUHAN PN DH TKNK MAFKAN AKU..AKU TKUT...ANK2 AKU NT BMSALAH...TKOT NT ALLAH BLS TIME ANK2 OR KTURUNAN AKU...AKU TKOT BRO....TLG LA BG NSIHAT SPNJG MANA MSALAH AKU NI...N AKU TK PNH TGL SOLAT SCR SNGJA.SKG DLM ATI SLALU BBSIK "BUAT PE NK SOLAT LG...TUHAN PN DH TK NK TGK MUKA KAU YG JHT NI"..TP AKU TK TGL LA..AKU TK LYN PN...SBB SJHT MNA PN AKU...SOLAT AKU PLG TKOT NK TGL...CUME MGKIN TK SMPURNA...BRO..JWBLAH...SBLM AKU SESAT TK JUMPE JLN TROS..ATAU ADKH AKU MTK PUTUS JE N AKU DUK DLM GUA SORG2 JD TKLAH AKU WT DOSA..AKU DAN DIA TK SGUP DIUJI LG...

~AKU HAMBA YG TRAMT BUDUS~

Anonymous said...

komen2 ni byk drama la..

kluar 3,40 hri dan 4 bln adalah cara trbaik utk elak trlanjur dgn diri sendiri.

-karkun berus lee.

Hamka said...

~AKU HAMBA YG TRAMT BUDUS~

Rahmat ALlah lebih luas dari dosa manusia, siapa putus asa memang masuk neraka.

japan putus asa pada yang ESA.

(sound so boring but ikhlas)

Anonymous said...

Hamka, aku ni Pompuan. Boleh panggil aku pipa. Aku kadang2 ada masalah dalam imaginasi..sbb apa yang duk dalam imagination aku tu, bukan ngan org lelaki, tapi ngan orang perempuan like Nora Danish. Kesian dia..tapi, bukan seks laa. Just imagine yang ringan2, sbb lau berat2 tu tak sanggup nak imagine. Aku nak cakap aku ni lesbian..mungkin kut. Kalau ngan orang laki, aku lebih bersikap layan jer (borak heartlessly), takde pun nada memikat macam tu. Aku pelik, kenapa aku ni tak boleh nak jadi gedik macam pompuan lain? Sampai skrg, aku takde bf (ada yang usha2, ak je yang jual mahal)...

Hamka, aku rasa kes aku berat laa. Aku pompuan, tapi dlm imaginasi, aku bayangkan aku lelaki, dia perempuan, tak kesah r sape, janji pompuan tu cantik n imagination tu jalan.. Aku rasa aku ni biseksual. Time2 nak period, mula lah nak imagine benda ringan tu. Tak faham aku! Macam mana aku boleh terjebak dgn semua ni? Utk pengetahuan, aku suka tngk filem orang putih yang ada kissing2, tapi bukan seks sampai ke jubor tu taklah... relax2 jer..bagi aku tu romantik. Aku ni boleh kira ada bunga jiwang jugakla..

Aku keliru r kadang2. Kadang2, aku nak aje jadi lelaki sbb mgkin dalam seks, aku berperanan better dari lelaki lain yang pernah aku tgk kat tv, terhadap perempuan. Berat jugak kes aku ni...keliru personaliti..aku perempuan 100%. Tapi, dalam bab imagine, aku berperanan jd lelaki. Pelik laa haku weh! Aku lau tgk otot sasa laki tu, terliur jugak. Tapi, lam imagination aku, semua tu x de. Yang ada pasal pompuan jer. Yang dalam2 tu tak lah. Just sampai pompuan yang pakai baju n bahagian muka. Aku tulis ni pun jadi geli kut. HAHA. Aku rasa aku ni biseks r...

tolong aku hamka. Ce terjemah sikit personaliti aku ni. Pada pandangan ko, apa tafsiran ko pada pompuan yang ada kes macam aku ni?

Anonymous said...

sorry kalo ape yg ditulis ni terlari sket....
mgbetul jln terbaik untuk elak zina adlhdgn berkhwn
tp wahai lelaki sekalian...berkahwin bukan sekssemata2 ye...sila lengkapkn ilmu dulu, stabilkn kewangan dulu...kerana nk jadi suami yg baik n mithali bknbergantung pada hebatnye seks itu..nkadi ayah n suami yg penyayang, bertaanggungjawab, berilmu supaya dapat mendidik isteri nanak supaya dpt jadi ahli syurga bkn kerana seks ok....so lebih baik menfhindar kn diridari perkara yg x baik daru menjadikn reason "tak tahan" untuk berkahwin awl...sila tahu bkn seks semata2 dlm rumahtangga...kalo khwn hanya berlandaskn seks (even cinta sepenuh hati)..nnt kalo isteri sakit kompom akn cari pempuan lain sbb isteri dh x mampu nk bg seks sedngkn isteri sakit perlu kn penjaggan n perhatian dari suami..kalaulah suami yg sakit ..agak2 suami bengkek x ka;o isteri x nk jaga..tp 99% isteri akn jaga suami yg sakit....dalamiah ISLAM...sesungguhnya ISLAM itu indah...lagi indah dari bwrzina...kalo hari panas skrg ni bole la pasang aircond...agak2 kat neraka tu ada aircond x?

Anonymous said...

masa sy ting 1 dulu(iaitu 26 thn dulu) sek sy tlh mengadakan satu ceramah sempena maulidur Rasul. Dlm ceramah tersebut ustz tlh ceritakan kisah pemuda soleh yg nak cari empunya epal ..last cerita dia kahwin dgn wanita yg sgt baik, cantik etc. Sejak hari tu saya berdoa dlm solat sy spy dikurniakan psgn yg soleh, sabar dan penyayang...x pernah missed. selepas 10 thn sy bertemu jodoh dgn org yg mcm sy doakan( sy rasalah). So pengajaran jodoh ni kena MINTAK sangat2 dgn ALLAH. Kita ni manusia hina dina lemah ... hanya DIA tmpt pergantungan.

Anonymous said...

assalam... bro hamka..Alhamdulillah sebelum sy jumpa entri ini saya sudah pun membaca entri sejibik sangat diblog seorang hamba Allah iaitu bexraz.blogspot,hihi.saya rasa beliau copy semula...woohaa!...pandangan tuan sangat sama dengan apa yang ada pada benak pemikiran saya..smoga Allah memberkati bro hamka kereta mayat..aminnn.....


_wan calon mayat_

Hamka said...

:)

Anonymous said...

hamka, aku pulak jenis yang memang suka melancap, aku dah try xnk melancap tapi x boleh sampai satu masa aku dan kawan aku saling melancapkan masing2..aku tau berdosa, tapi syok punya pasal aku belakangkan dosa pahala..aku tau..kwn aku pon tau yg kami bukanlah gay tp disebabkan nk rasa seronok n nk rasa pengalaman cm org da kawin..kami tanpa malu buat bnda tu..sampai skrg kalau aku teringat peristiwa itu, aku boleh melancap balik soran2..dan kat situ aku tertanya balik..aku ni gay ke? keliru2..

Hamka said...

janganlah malu untuk bertaubat kerana banyak buat dosa, tapi malulah buat dosa kerana sudah banyak bertaubat

Anonymous said...

walat gurl
Ko nak bajet hot ke kat sini?
Eyaaarkkk..

hazrul haiqal said...

Ya ALLAH.... Allah jer tau rasa hati ni.... Ya Allah kwenkan aku cepat2...

hazrul haiqal said...
This comment has been removed by the author.
Hamka said...

entry ni ada dalam buku PYH

faniera said...

erm.. saya umo 19. abg umo 21. kitorang tido sebilik. tpi ad sorang lgi adik pompuan sy, umo 12. ad la sebb2 knpe abg tido kt blik sy. dia jenis y kuat agama. selalu mengaji. x pe ke keadaan ni berterusan? kdg2 sy pun rasa x slesa gak.

Anonymous said...

Hamka, aku ada 1 tips bagaimana lelaki boleh mematikan nafsu seks mereka untuk mungkin 2hari atau paling kejap pun sejam boleh kot. Search "natural vaginal birth" di youtube dan tonton. Perasaan membuak-buak ke arah seks boleh dimatikan setelah menonton.

Hamka Kereta Mayat said...

dah ada larangan, elok di ikuti, so tidurlah asing asing.

amira said...

macam mana pula kalau lelaki gay .. tengok lelaki pun boleh stim..

bukan salah perempuan kan

Jibon Das said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Hamka Kereta Mayat said...

gay, satu jihad bagi yang mahu taubat, huhuhuhu

«Oldest ‹Older   201 – 302 of 302   Newer› Newest»