May 24, 2021

Ilmu Lipat Bumi?

Pernah dengar Ilmu Lipat Bumi?

Dulu selalu dengar kisah wali Keramat solat Subuh Di Malaysia tapi solat Jumaat di  Mekah lepas tu ada Pak arab nak makan durian, Wali Keramat ni dengan ilmu Lipat Bumi, balik ke Malaysia sekelip mata dan bawa durian ke Mekkah dan dapatlah pak arab sana makan lepas asar.

Kuasa Allah boleh buat apa sahaja, kerana Allah yang berkuasa menundukkan masa dan tempat. Dikatakan Nabi Khidir antara mereka yang ada ilmu melibatkan masa dan tempat ini.

Kisah Nabi Khidir ada dalam Al quran, Soheh! Tapi kiisah Pak arab makan durian yang di bawa oleh Wali Keramat? Sejauh mana kebenaran kisah wali Allah tu? Wallahulam, cerita mulut ke mulut sahajua.

Namun saya nak share “Ilmu Lipat Bumi” di video ini, kisah saya dan keluarga pergi Palestin, masuk Masjid Al Aqsa, lepas tu kami pergi ke Mekah, dan Madinah, semuanya berlaku dalam sehari sahaja, Jika tak percaya tonton video ini,. Tapi jangan tonton sekerat sebab ada Plot Twist di hujung Video.

https://youtu.be/eUUYeHgBHDs

Jom tengok Masjid Al Aqsa dari dekat dan seterusnya jom nikmati “ilmu lipat bumi”

Woha!

2 comments:

Anonymous said...

Dalam bab ni.. Katakanlah Kalo kita x mampu sangka baik@x dapat nak percaya yg toknenek kita dulu ada yg Allah bagi karomah.. Tidak mengapa lah..
Tp jgn sampai kita terbabas menolak@mengingkari adanya karomah dan adanya karomah pada wali Allah@kekasih Allah@arifbillah pula ye..
Tengok perkongsian ni ye..
"jalan atas air" "boleh pegi mekah balik hari".. Nama sebenar dia ialah karomah.. Tapi bezanya kalo dia disebut "boleh pegi mekah balik hari" "boleh jalan atas air" bunyinya "dekat" dengan "dongeng" kan bg setengah2 yg mendengar?namun nama sebenar dia ialah karomah.. Beza dia bila kita sebut karomah.. Bunyinya dah x dongeng langsungkan?, sebabnya x kan la kita mcm baru hidup mcm anak2 kecil 2 3 tahun sampai x pernah dengar@x pernah diajarkan langsung apa itu karomah?dan x kan la kita mcm anak2 kecil 2 3 tahun x tau pulak yg karomah itu ianya mencarik adat@susah akal nak terima.. Dan X kan la jadi mcm anak2 kecil 2 3 tahun yg hanya boleh terima perkara2 biasa saja pula..
Kalo perkara biasa yg senang diterima akal bukan la karomah nama dia hehe.karomah itu kan mencarik adat..
Bg kelompok yg dh biasa(ahlusunnahwaljamaah).. Mereka dah biasa@tau hujung dia nak dibawa ke mana bibit2 ni semua jika ianya dibawa kelompok2 tertentu@memperolok2 karomah.. Iaitu nak dibawa kepada mengingkari@menolak tasauf..kerana wali Allah@kekasih Allah@arifbillah ialah insan yg arif dalam tasauf.
Sama je la mcm lagu mereka "meraikan mazhab", hujung dia nak dibawa kepada x bermazhab..
Ulamak ahlusunnah garisi kita iaitu ahlusunnah tidak menolak@mengingkari adanya karomah dan adanya karomah pada wali Allah@kekasih Allah@arifbillah..
Jgn disebabkan namanya@ayatnya hanya terpusing sikit dari karomah kepada "pegi mekah balik hari" "jalan atas air" maka kita dongeng2kan karomah.. Karomah ini pemberian Allah pada wali@kekasih@arifbillah..bagaimana rupa karomah itu terjadi.. Itu terpulang kepada kehendak Allah..
Jgn Didongeng2 haram2kan karomah..
Jika yg namanya bersetubuh itu bukan semuanya haram@jalannya haram@setan@iblis..
Sejak bila pula yg namanya mencarik adat@luar dari kebiasaan semuanya haram@jalannya haram@setan@iblis.
akhir zaman ni yg batil akan nampak sangat cool..kalo pun ada kelompok yg dongeng2kan karomah pastinya jawapannya sgt "memikat lagi nampak amat bertamadun" dalam menggunakan akal fikiran"..
Walhal Gunakanlah akal fikiran sama ketika dimana kereta kita rosak@ada persoalan@ada masalah..kita berfikir dengan tepat iaitu rujuk pomen@Rujuk pd yg ahli.. Sama la juga persoalan agama.. Bukan main hembus je hehe..
Jgn sombong.kalau kita jumpa pomen@yg ahlinya Nanti kereta kita elok dan kita pun dapat berfikir@belajar lebih lagi dengan yg ahli tu insyaAllah..ini yg nabi saw suruh, iaitu jgn sombong.kalo sombong nescaya terbabas dsbgnya..
Ingat x perangai anti hadis?
Dia berkobar2 mengalahkan orang lain dalam bab tajuk hanya Allah saja yg berkuasa,tapi pada masa yg sama dia risau sangat kat kaabah(risau org solat kat kaabah)..
Kita pula jgn berkobar2 mengalahkan org lain cerita tentang terima lah adanya perkara ghaib pemberian@hukuman dr Allah yg namanya syurga neraka tapi dalam masa yg sama ada pemberian@ujian utk salik dr Allah yg mencarik adat@luar dr biasa yg namanya karomah pun kita x terima@dongeng2kan..
Apekeheinya gitu huhu..
InsyaAllah mudah2an baik2 je ye kita semua..

hamka said...

InsyaAllah