Nov 27, 2013

Kisah Laki Bini: Sandiwara Tidur?

(Korang ada masalah tak boleh tidur, tapi bini dah tidur siap bendengkur? Gunakan ‘mantera’ ini.., he he he)



Sandiwara tidur
(Lagu asal: Sandiwara Cinta)

Aku tahu engkau masih tak tidur
Aku tahu engkau pura pura tidur
Mau berdengkurpun agak agaklah
Air liur basi pun tak lagi menetes

Dengkuranmu seringkali ku dengar
Dengkuranmu sudah lama ku hafal
Kau denganku seakan ku tak tahu
Sandiwara tidor yang telah kau lakukan kepadaku

C/o
Bangunlah sayang aku tak mengantuk
Biar berjaga buat apa saja
Jika nanti aku yang harus mandi
Ku terima walau sejuk pagi

Mungkin ini bantal yang engkau mau
Mungkin ini tilam yang kau inginkan
Kau denganku seakan ku tak tahu
Sandiwara apa, berdengkur apa, aku tahu.. woha!

Ps: Ulang korus sehingga bini korang mengamok- Adohai!

24 comments:

nOtCinDeReLLa said...

Bongok! Tergelak2 aku baca. Cover2, nr boss nmpk. Hahaha

Anonymous said...

takleh nyanyi lagi...bini tgh pantang

Makwe Kintan said...

haha.. macam macam

Anonymous said...

macam mana dia nak tidur kalau hamka main gitar sambil nyanyi sandiwara tidur..hahaha

nazha anua said...

kehkehkeh..

romantik romantik..

lukis guna paint win:)

Hamka said...

nOtCinDeReLLa

b0s cakap: ini sandiwara kerje kea pa?

----------
Makwe Kintan

Ada ada jer kisah laki bini, adohai

-----------
nazha anua

kalau kau lukis, lagi gempak, 

NurNiezzaRiena said...

kelakar lol

Anonymous said...

jadi zombie sambil main gitar awww sgt ghothic

Anonymous said...

Assalam

Kalau bini tak ngantuk tapi mr asban yang ngantuk, guanner?...he..he..
Ada mentera lain ka..?

Crying Fella

Anonymous said...

bestnya dapat laki cam gini

Anonymous said...

typo: bestnya dapat bini cam gini, sebenarnya

Anonymous said...

Ada orang lama dlm dakwah bagi perumpamaan...

Ahli syurga bila balik dari bertemu dengan Allah, maka bertambah nur (cahaya) di wajah mereka. Maka baliklah ahli syurga ke syurga masing2. Bila sampai di mahligai, oleh kerana nur yang bertambah maka ada bidadari yang 'pengsan', yang sujud kerana menyangka ianya adalah nur yang datang dari Allah.

Lalu org lama bgtau, jika tuan2 hari ni balik dari mesyuarat halqah bulanan lalu pulang ke rumah masing2 (sebab masa tu jam dah jam 10.30 mlm) dan tengok isteri masing2 dah tidur/pengsan, anggaplah mereka ni pengsan asbab nur di wajah tuan yang baru balik dari mesyuarat...

Wallahu a'lam

Anonymous said...

imaginasi pengikut aliran tabligh atau imaginasi umat islam atau ada disebut dalam al-quran atau fairy tale apa ni?

Shamsiah Abdul Rahman said...

Aduhai..
Dulu mmg saya yg slalu tdo dulu.
(sambil nyusukan anak.. Ibu pun sekali join la jugak)
Tapi la ni Cik Asben pulak yg tdo awal.

How la??

Anonymous said...

Anom 12:12;

Kisah syurga memang banyak dalil dan mungkin sebahagian besar dari kita tidak mengetahuinya...

Dari Shuhaib R.A, Rasulullah S.A.W bersabda,

“Apabila ahli syurga telah masuk ke syurga, Allah berfirman, “Apakah kalian ingin tambahan sesuatu dariKu?” Kata mereka, “Bukankah Engkau telah memutihkan wajah kami? Bukankah Engkau telah memasukkan kami ke dalam syurga dan menyelamatkan kami dari api neraka?” Lalu Allah membuka hijabNya, maka tidak ada pemberian yang paling mereka cintai melainkan melihat wajah Allah Azza wa Jalla. Kemudian Rasulullah S.A.W membaca ayat ini, “Bagi orang-orang yang berbuat baik, ada pahala yang terbaik (syurga) dan tambahannya.” [Yunus: 26]

Dalil yang membenarkan bahawa ahli syurga akan dapat melihat Zat Allah adalah firman-Nya dalam Al-Quran, maksudnya : "Wajah-wajah (orang-orang mukmin) pada hari itu berseri-seri. Kepada Tuhannyalah mereka melihat,” (Surah Al-Qiyamah ayat 23-24).

Juga Tuan Anom boleh refer tentang cerita2 di syurga dalam buku Malam Pertama di Syurga...salah satu petikan ialah...

Maka disitu mereka lupa pada nikmat-nikmat yang sebelumnya dan terasa benar bahawa tidak ada nikmat lebih besar daripada melihat dzat Allah SWT yang Maha Mulia. Kemudian mereka kembali maka semerbak bau harum dari bawah ’Arasy dari bukit kasturi yang putih dan ditaburkan diatas kepala mereka, di atas ubun-ubun kuda mereka, maka apabila mereka kembali kepada isteri-isterinya terlihat bertambah cantik, lebih cantik dari biasa sehingga isteri-isteri mereka berkata :

”Kamu kini lebih cantik dari yang biasa.”

Persoalannya adakah layakkah aku untuk melihat wajahMU.....

Sumber : Buku Malam Pertama Di Syurga)
karangan Adil Akhyar, SH,LL.M


Berkenaan sujud...

Riwayat Ibnu Mas’ud r.a, Rasulullah sollallaahu 'alaihi wasallam bersabda: “Sesungguhnya ketika Allah menciptakan syurga ‘Adn, Dia memanggil malaikat Jibril, berangkatlah engkau ke syurga ‘Adn dan lihatlah apa yang telah aku ciptakan untuk hamba-hambaKu dan wali-waliKu. Maka berangkatlah Jibril ke syurga ‘Adn dan mengelilingi syurga tersebut. Maka salah seorang bidadari dari penghuni istana-istana syurga yang masih perawan dan matanya bersinar-sinar memuliakannya, lalu bidadari itu tersenyum pada malaikat Jibril, maka menjadi teranglah syurga ‘Adn kerana gigi-giginya. Lalu malaikat Jibril bersujud, ia menyangka cahaya itu berasal dari Nur Tuhan Yang Maha Mulia. Maka bidadari itu memanggil malaikat Jibril, “Wahai makhluk yang dipercayai Allah s.w.t, tahukah engkau untuk siapa aku diciptakan?” ucap bidadari jelita itu. “Tidak,” jawab malaikat Jibril. “Sesungguhnya aku ini diciptakan oleh Allah s.w.t untuk orang yang memilih redha Allah s.w.t daripada menuruti hawa nafsunya,” ungkap bidadari itu.”

Sekadar Perkongsian

Wallahu' Alam

Irfa said...

aku gelak dalam hati..nak gelak kuat2 takut org pandang,hihi

Zinedine Zaiddin said...

Apa lagu asal eh? Rasa macam pernah dengar la.

From: Bila Karipap Boleh Bercakap

cikpia said...

haha.... kiut + lawak!!!

detective nie said...

walaupun saya xde bini yg tidur di rumah kerana saya xde bini, saya tetap tergelak dengan lirik romantik komedi ini...woha!

Anonymous said...

Kutuk PAS menyanyi dekat muktamar, dia menyanyi kat bini halal pula, fatwa kera!

Hamka said...

NurNiezzaRiena

Aku dah lama kelakar, adohai..

------------
Anonymous

(jadi zombie sambil main gitar awww sgt ghothic)

Err, camne tau ni?

------------
Crying Fella

Baca taklim! He he

------------
Shamsiah Abdul Rahman

Tak kisah siapa tido dulu. Yang penting bangun sebelum azan subuh, amin


-------------
Irfa

(aku gelak dalam hati..nak gelak kuat2 takut org pandang,hihi)

Biar orang pandang, luaskan sempadan keretamyat!

------------
Zinedine Zaiddin

Bila Karipap Boleh Bercakap?

-----------
cikpia

terima kasih

------------
detective nie

(walaupun saya xde bini yg tidur di rumah kerana saya xde bini, saya tetap tergelak dengan lirik romantik komedi ini...woha!)

Romantik komidi? Setaraf razak mayden? Woha!

Amyruul Luqman said...

Teringat dulu cikgu disiplin saya cerita kat budak2 perempuan kat sekolah tentang saya ( title budak nakal ). Cikgu bagitau kalau bersuamikan saya, untung. Sebabnya cikgu kata saya boleh diminta menyanyi sebelum ke kamar..

Lambat lagi saya kahwin Bro Hamka, tapi bila baca entry nie, wah memang terbuka minda.. hehe

Anonymous said...

Salam Bro,

dah lama aku xbaca blog kau.sbb aku prasan busy..haha..
sekali kau dah kuar buku baru..tgu nnt aku nk oder gak..buku dulu aku lupa nk suruk kau sign,kali ni kau mesti sign..

tergelak guling2 aku dgr kau nyanyi tu bro..rare giler sora kau..

Hamka said...

WOHA!!