Jan 17, 2011

Menyepak Gay dipintu Shurga?

(Amaran: 18SX+18SG: Entry ini untuk Gay sahaja, penulis tidak bertanggung jawab bagi mereka yang bukan gay membaca lalu salah faham, terutama bagi yang slow, dan bagi yang nak baca, sila baca sampai habis)

Siapa antara korang?, yang dulu adalah seorang perokok tegar, kuat gila hisap rokok, satu kotak minima sehari, tapi sekarang dah berhenti.., siapa?

Atau siapa antara korang?, yang dulu adalah seorang pelancap tegar, kuat gila melancap, sampai pancut air mani darah, kemudian dah berhenti, siapa?

Atau siapa antara korang, yang dulu adalah seorang kaki betina, walhal kaki korang sebenarnya jantan tapi maksud aku, korang adalah suka berzina, siap buang anak lagi, kemudian dah berhenti, siapa?

Atau mudah sikit, Siapa antara korang, yang dulu adalah seorang kaki skodeng, kuat gila berskodeng, kemudian dah berhenti,

Siapa?

Kepada mereka-mereka yang aku maksudkan di atas, tentu korang telah melalui pengalaman getir untuk berhenti lakukan semua itu, bukan?, pengalaman yang sulit untuk di kongsikan, sungguh bersusah payah, ‘mujahadah’ kata orang arab, “be in the hot soup’ kata orang putih..

Namun, Merujuk kepada hadith riwayat Al Bukhari, iaitu:

“Allah tidak menurunkan penyakit kecuali Allah menurunkan ubat untuknya”.

Dan juga hadith lain yang bermaksud lebih kurang “semua penyakit boleh di ubati kecuali jadi mayat” maka korang akhirnya berjaya jugak untuk SEMBUH sepenuhnya, 100% sembuh! Alhamdulillah!

Yang mana membuatkan mereka yang dah berhenti merokok tak boleh lagi tercium asap rokok, terus batuk berdarah.., yang suka melancap akan rasa loya bila terpandang kemaluan sendiri, yang suka berzina akan menangis bila melihat anak gadis berpelesaran.., yang suka mengintai akan rasa diri selalu di perhatikan.., begitu lebih kurang…

Namun!, simpan sahaja pengalaman berhenti korang semua dalam poket masing masing, tak perlu bersusah payah berkongsi di sini, sebab aku simpan soalan ini hanya kepada seorang sahaja.. iaitu..

Siapa antara korang?, yang dulu adalah seorang lelaki GAY, suka main belakang, tapi sekarang dah berhenti.., siapa?

Jika ada, tolong ceritakan pengalaman anda berhenti daripada GAY, bagaimana anda bermujahadah, atau apa kaedah yang anda lakukan sehingga sembuh…

Bagi yang tak tahu, Gay merujuk kepada pelaku Homoseksual, atau "hubungan sama jantina" atau nak lebih faham “hubungan luar tabie” atau “liwat”, atau senang lagi nak faham, “memasukkan kemaluan lalaki melalui lubang dubur lelaki juga”…

Jadi, soalan ini, telah aku tanya dalam blog keretamayat sejak tahun 2008 lagi, namun sehingga kini, tiada seorangpun yang sudi berkongsi pengalaman berhenti jadi gay..

Adakah mereka semua telah tinggal di neraka yang membuatkan mereka gagal berkongsi suka duka di sini?

Adakah?

Lalu aku terkenang zaman muda muda dulu, ketika beribu ribu ekor kambing biri biri sedang makan rumput di pergunungan Brokeback Mountain, dari jauh, kelihatan dua pemuda Cowboy sedang berkhemah.., kemudian mereka melakukan angkara durjana berkenaan “Things We Don't Speak Of”…

Namun, babak di atas tak de kena mengena, kerana di garisan Khatulistiwa, di sebuah asrama, kelihatan seorang aku sedang tidur dalam keadaan yang cukup menghairahkan semua gay, lalu salah seorang dari mereka telah membuka seluar aku yang buat aku terjaga, sebelum “Things We Don't Speak Of” berlaku, terus aku menyepak lelaki gay itu, dan beliau terkejut kerana aku dah tahu rahsia beliau, lalu pujuk aku dengan tangisan agar tidak menceritakan pada sesiapapun akan rahsia nafsu pelik beliau dan berjanji akan menjadi gay yang bertaubat.

Akupun meraba punggungku, takut takut ada air mani ke apa, alhamdulillah, aku masih teruna, lalu beliaupun berlalu dengan penuh malu… dan menjadi gay beriman, mudah mudahan…

Di luar asrama, kelihatan sepohon pokok yang baru nak membesar, tak lama kemudian, pohon itu mulai membesar, daunnya mulai lebat, lepas tu berbuah, kemudian, buah di petik orang, lepas tu berbuah lagi, di petik lagi, juga sesekali bergoyang dipukul ribut, kadang kadang buahnya buruk lalu jatuh, juga di timpa hujan, dan angin kencang, kini, tak lama kemudian, daun daunpun mulai berguguran, dan lepas tu, tiada daun lagi, hanya ranting ranting yang tinggal, akhirnya di tebang JKR..

Ops!, prosa di atas adalah kesan khas cinematography bagi menggambarkan masa yang telah berlalu selama 15 tahun.

Ok, 15 tahun kemudian..

Sejak tulis blog keretamayat, Aku terima banyak email, termasuklah dari gay yang mengadu masalah macam mana nak berhenti..

Terkini:

“Bro, Aku terpaksa create email ini untuk meluahkan masalah yang paling besar dalam hidup aku, aku tak tahu, kenapa aku jadi begini, iaitu aku tak terangsang tengok perempuan, tapi aku terangsang tengok kaum sendiri, (lelaki). Aku cuba kawal, baca Al quran, solat, dan ikut nasihat macam bro selalu tulis, “perasan sibuk”. Tapi masalahnya Bro, Aku berkawan dengan lelaki, belajar dengan mereka, pergi kelas sama sama, main game bersama, tidurpun bersama mereka, dan bila mereka tidur pakai kain pelikat tak pakai baju dan terselak nampak paha, aku tak tahan bro, nafsu aku naik, aku lepaskan dengan melancap, aku masih waras, tak pernah cari gay untuk melepaskan nafsu, jadi macam mana ni bro, baca Al quran, puasa, tapi hari hari bersentuh dengan lelaki.., terangsang bro., tolong!”

Jawapan:-

Pening kepala pakcik dengan masalah gay ni, pakcik takde pengalaman, dan pakcik pelik macam mana dalam dunia ni, ada orang lelaki yang tak stim tengok perempuan.., maksud kamu, tengok kareena kapoor menari pakai Sari,, pun kamu tak stim?

(garu garu kepala)

Terlebih dahulu, pakcik nak bagitahu, adalah sangat merbahaya mintak tolong orang yang tak pernah ada pengalaman menjadi gay, akan cara atau kaedah nak berhenti…, tapi sebab dah banyak sangat email yang tanya, maka pakcik kena jawab jugak, maka, pakcik cuba adaptasi masalah korang dengan meng’Synchronization’kan saiz kasut pakcik (If I were in your shoes)

Tapi jangan gelak pulak, jika pendapat pakcik tak masuk akal…, dan jika salah dari konsep lelaki gay, tolong betulkan pakcik..

Sebelum itu, pakcik nak kongsi pengalaman pakcik sendirilah, bukan masalah gay, tapi adalah lebih kurang, yang mungkin dapat membantu semua gay yang ingin menjadi lelaki beriman di luar sana..

Ok, masa pakcik muda, pakcik mudah stim melihat orang perempuan, rasa nak berzina sajer.., lepas tu ada pulak amoi yang minat sama pakcik, korang tahulah, amoi pakai seluar pendek dan peha putih macam telur dikupas, rupa pulak ada iras-iras Maria Ozawa, meleleh air mazi pakcik dibuatnya, seksa sungguh..

Tapi pakcik orang islam, pakcik percaya Allah Maha Melihat, dan Allah sentiasa melihat pakcik, dan apa yang pakcik buat, akan dinilai oleh Allah, yang mana jika pakcik buat baik sebesar zarahpun, Allah akan balas, buat jahat sebesar zarahpun, juga Allah akan balas..
Pakcik percaya, api neraka sangat panas, dan azabnya sangat dahsyat..,

Jadi pakcik yang cuba belajar menjadi lelaki beriman di akhir zaman, melalui gaya pulang ke pangkal jalan, telah yakin bahawa, jika kita taat semua perintah Allah, ikut cara Rasullullah, maka pakcik akan masuk shurga, dan dalam syurga, mengikut Buznama, BOLEH MINTA APA SAHAJA.

Nak minum arak, boleh, nak bersetubuh siang malam dengan sejuta gadispun boleh! Nak berbogel ke sana sinipun boleh, tak nak solat, tak nak puasa dan tak nak pergi haji, pun boleh, pendek kata, memang semua kat shurga boleh.., dan Allah akan gandakan nafsu kita kat shurga sebanyak 70 kali ganda, dan nafsu kita akan dapat dipuaskan dalam shurga, ha ha ha!!

Maka dengan keyakinan macam tu, pakcik tahan semua nafsu gelora muda asmara pakcik, pakcik dah tak heran tengok amoi yang ada iras-iras Maria Ozawa tu, sebab bidadari sejuta kali ganda lagi best,

Bidadari mengikut hadith, sentiasa dara, umur 16-18 tahun, pakai baju seksi, anak mata bewarna warni, degupan jantungnay berbunyi “aku cinta padamu”., cukup pandai melayan lelaki, jika tersenyum, shurga akan bercahaya, jika meludah air liur ke dalam laut, maka laut akan menjadi manis seperti madu..,

Kan best!

Pakcik juga tak jelas tengok amoi yang ada iras-iras Maria Ozawa tu minum arak berbotol botol, sebab pakcik dalam shurga nanti akan minum arak satu empangan sungai,

Pakcik tak heran tengok orang kapir berpoya poya dalam dunia yang sementara, sebab mereka mati masuk neraka selamanya sedangkan pakcik bebas nak berbogel dalam shurga sampai bila bila, ha ha ha!

Tapi semua itu, nak kena sabar, nak kena tahan nafsu dulu, dan kena taat perintah Allah, ikut cara Rasullullah, tak lamapun, tak sampai kot 60 tahun umur pakcik, dan bila dah jadi mayat, insyAllah, ditakdirkan masuk shurga, ha! Bersetubuhlah pakcik di dalam shurga di hujung kelopak bunga gergasi selama 500 tahun untuk sekali projek, ha ha ha..

Maka jadilah pakcik lelaki yang beriman dan bertakwa, yang mana bila melihat Karenna Kapoor menari dan menyanyi sampai terselak sari, pakcik terus tundukkan pandangan sambil beristigfar lalu bayangkan kenikmatan di layan bidadari, yang jauh lebih jelita dari Maria Ozawa..

Pakcik juga akan selalu ingat mati, dan buat usaha agar menjadi mayat yang diredai Allah, biarlah ujian keingian berzina ini hanya diketahui oleh Allah dan pakcik.., semoga berita tentang bidadari, akan membuatkan pakcik lupa pada artis Bollywood dan Hollywood yang lain…

Mudah mudahan..

Jadi, balik kepada masalah gay, pakcik berpendapat, sekiranya, pakcik seorang gay, yang mana bila tengok Bangladesh potong rumput pun rasa stim, tengok Faizal Tahir jauh ke dalam kolam pun rasa teransang.., maka pakcik akan sabar, dan bentukkan keyakinnan bahawa, jika pakcik masuk shurga kelak, pakcik tak nak bidadari, tapi pakcik akan pilih bidadara, (pelayan lelaki) sebab dalam shurgakan boleh buat apa sahaja dan boleh mintak apa sahaja.., ha ha ha, maka jadilah pakcik lelaki gay yang beriman dan bertakwa, yang mana bila melihat artis Tomok menyanyi, pakcik terus tundukkan pandangan sambil beristigfar lalu bayangkan kenikmatan di layan bidadara, yang jauh lebih macho dari Maher Zain, woha!

Pakcikpun pernah dengar hadith, yang mana bila orang beriman jadi mayat, dalam kubur lagi akan ada lelaki kacak teman sebagai teman sebelum hari kiamat, best tu!

Maka, Pakcik akan selalu ingat mati, dan buat usaha agar menjadi mayat yang diredai Allah, biarlah ujian gay ini hanya diketahui oleh Allah dan pakcik.., semoga berita tentang bidadara, akan membuatkan pakcik lupa pada rakan rakan gay yang lain…

Mudah mudahan…

Baik, itulah jawapan pakcik kepada semua gay di luar sana, semoga korang sabar dengan ujian Allah, dan tahan nafsu, lalu menjadi lelaki beriman lagi bertakwa..

Tapi,Jangan pulak datang shurga aku, dan terangsang tengok aku, lalu request about Things We Don't Speak Of, aku terajang korang, aku tak kira!!

Woha!

Ps: Ketahuilah, apabila kita masuk shurga, kita akan menjadi lelaki sempurna, yang mana jika atas dunia kita mati pucuk, bila masuk shurga, kita akan jadi lelaki sempurna dengan kamaluan yang besar dan tegap menongkat langit, dan jika korang gay, bila masuk shurga, korang akan jadi lelaki sempurna yang tidak terangsang melihat bidadara, tapi cintamu hanyalah untuk bidadari…, pergh.., naik syekh dah aku ni!! About Things We Don't Speak Of, Hanya Allah yang tahu rahsianya menguji kamu dengan nafsu gay dan apakah belasannya untuk gay yang bertaubat.., Wallahu’lam.

Ps2: Setiap kali aku putus cinta, aku berasa geram pada kaum Sodom yang menolak tawaran Nabi Luth, betapa untungnya jika aku ada di zaman itu-Woha selaki lagi.

138 comments:

Menusuk Hati said...

assalamualaikum

Abu Nawast said...

2nd...2nd...2nd..
Wakaka...
Lama sgt2 x komen...
Smga pjg umo bro...
Markaz bt 5 mt kilau sey...

Menusuk Hati said...

kepada para gay dan lawannya,berhentilah korang dpd aktvt tersebut sebelum korang mengalami kegatalan melampau dkt bhgn organ peranankan..

hari tu kawan kepada kawan aku ajar satu istilah...PLU..@people like us=gay..hahaha

Nerzhul said...

nafsu memang jahat. selalu nak wat jahat. kene pandai kontrol guna pakatan iman & akal.

Gummy Bear said...

teringat kat adam lambert.....

Anonymous said...

salam hamka. saya seorang perempuan, dan seorang isteri. ilmu agama saya sgt lah cetek, dan alhamdulillah sejak baca blog keretamayat saya mendapat ilmu yg sedikit sebanyak dapat membantu saya menjadi hamba Allah yg lebih baik dari dulu. berbalik pada topik ni, saya nak tanya sikit pasal bidadari di syurga. lelaki yang masuk syurga akan dilayan oleh bidadari yg sgt cantik kan. bidadari tu akan layan semua kehendak lelaki, tak pernah penat, dan akan layan sehingga lelaki tu rasa puas. soalan saya, kalau lelaki tu dah kawen, adakah dia akan dilayan oleh bidadari juga? bagaimana dgn isterinya, adakah khidmat yg diberikan oleh bidadari adalah lebih baik daripada khidmat yang diberikan oleh isteri sendiri? maaf kalau soalan ni boleh dikategorikan sebagai soalan bodoh. huhu.

Mummy said...

salam....baru nak baca

student said...

mahu control nafsu perlukan iman.

nak ubati rasa kecewa sakit putus cinta? dengan iman..

keningparut said...

susah betol nak lawan nafsu.aish..

mhafiz_ydin said...

Jangan ikut jalan belakang!!!

Eiza GreenAppleKu said...

Selagi kita sedar dan tahu, kiri dan kanan kita ada 'bodyguard' yang sedang memerhati, insyaallah kita dapat mengawal tingkahlaku sendiri.

Adoi said...

Saya pun sebenarnya masa remaja ada perasaan 'gay' sikit tapi bila dah berusia ni saya boleh simpulkan perasaan saya tu sebagai rasa ingin tahu sahaja. Ada banyak dosa; arak, dadah & zina. Ikut pilihan & sejauh mana kita nak terus berdosa. Salah satu faktor sebab saya tak layankan sangat perasaan tu sebab sekeliling saya takde pulak nyah, semua kasar sikit pun tak sensitif langsung. Alhamdulillah. Jadi saya nasihatkan jangan bercampur dengan orang serupa kamu kerana nanti dah hanyut menyesal nak balik semula takde orang nak terima. Bila saya dah kawin ni nikmatnya berganda ganda tambah bila ada anak. Memang sebaiknya apa agama dah tentukan iaitu kawin berlain jantina. Saya pun ada tanya isteri adakah saya ni lelaki normal bila pernah berperasaan macam tu, isteri saya jawab dia sendiri pun bernafsu bila tengok cleavage perempuan atau perempuan berbikini. Kesimpulannya ada perkara yang kita rasa 'gay' sebenarnya satu perkara normal sahaja dalam proses kematangan seksualiti kita.

Luca said...

@anonymous
kalo sudah berkahwin, isteri kamu akan menjadi ketua segala bidadari yg melayan kamu
maknanya dia lagi hebat!

MK yorke said...

salam. woha untuk sekali .
entri yang sungguh pjg :D
apepun, dunia hari ini perlu melihat,bahawa kembali kepada ajaran islam secara total dpt membantu kebejatan yang sedang melanda ketika ini .
woha untuk kedua kalinya.
penghuraian terbaik lah !
kah kah kah .

fiqkofallah said...

aduhai hidayat..
menyepak gay di pintu syurga!

hamka said...

menusuk hati
walakumusalam
Abu Nawast
wow
Nerzhul

pakatan iman & akal? Parti baru ke? Nak undi boleh

---------
Gummy Bear

Teringat kat mendiang joker

-------
Mummy

:)

-------
student

benar

--------
keningparut

susah, jika Berjaya pijak dengan kaki kiri, kaki kanan dah masuk dalam shurga

-------
mhafiz_ydin

kalau kebakaran, boleh ikut.., tapi itu bangunan, jika orang, memang terbakar

-------
GreenAppleKu

insyaallah .., insyAllah.., (
menyanyilah pulak)

--------
Adoi

Belum ada kajian saintifik yang kata gay ini datang dari keturunan, kajian rambang mengatakan gay datang dari suasana..,

Tak salah cinta lelaki, tapi yang salah bila pergi hubungan seks, sahabat sangat cinta pada Nabi, peluk, cium, bergesel, tapi atas dasar sahabat, bukan seks..

Aku masa kecik, juga minat pada lelaki yang muka iras kitaro minami dalam kamen rider black, tapi bila tahu lelaki ada bulu ketiak, terus putus cinta, woha!

---------
Abershavin

Jawapan yang bagus!

-------
yok

iman kita ikut suasana, tu yang kena beriktikaf lama lama tu..,
oh..
-----
fiqkofallah

aduh..

hamka said...

eh, ada pulak komen hasyira, tak sempat nak kumpul

Ibn HAJARS said...

Seorang kaki perempuan boleh kahwin untuk "menghalalkan zina"

Tapi yang gay camne?

Boleh kahwin untuk cuba menipu diri atau cuba untuk berubah ? Jadi macam merokok la...tuhan je tahu keazaman untuk tidak merokok....dan mana2 ketagihan dosa lain yang ingin diberhenti..

Ahliacikgukhairul said...

Betul kata tuan hamba.. kita sabar di dunia .. ikut Al-Quran dan sunnah.. InsyaAllah akan dapat balasannya di akhirat. Dunia adalah tempat untuk membina akhirat. Nice blog! Keep it up!

s0ramizumi said...

aku suke

eda said...

Saya bukan gay, tapi saya baca juga,hehe

idok le 18SGX sgt entry ni, huhu

cik fiza said...

salam ziarah.. menarik sungguh post tuan ni... masuk ke jiwa :) moga2 insan2 yg membaca dapat panduan.. amin...

Anonymous said...

kerana aku memikirkan di syurga lah aku mampu minta saja, dan aku berhenti mengejar di dunia...


percayalah, aku pun guna methode mcm kau tu...

n ini mmg work utk gay.slagi dia percaya dia dpt benda tu kt sana nanti.

Anonymous said...

Salam

nak jadi ketua BIDADARI!!!!

tapi kalau tak salah kalau nak jadi ketua bidadari untuk suami kita,

kita kene taat setaat-taat bakal pengiring Fatimah RA ke syurga yang sy tak igt nama..

beliau sangat taat kpd suaminya sampai sediakan rotan untuk suaminya kalau suaminya tak puas hati dengan khidmat beliau..

kira kene taat,hormat setaat-taatnyela..
dan tahu dimana kedudukan seorang isteri..kan?

kene jadi isteri terbaik dan solehah!! Woha!!(",)

P.S

nadz ruslan said...

antara lainnya, si encik gay boleh berjumpa kaunselor/psikiatri untuk merujuk permasalahan nafsu luar tabii untuk semoga dia sembuh dalam rawatan..


kadang2 menda ni jadi sebab ujian, selaku hamba yang taat, walau senget macammana pun kita, kena sentiasa ke jalan yang lurus..

hariz chacho said...

Nak sambung sikit pasal bidadari ni,maulana tariq jamil bagitau kalau kat dunia ni berapa lama kita boleh tahan sembang dengan isteri?Lama lama akan jadik boring jugak. Tapi kalau kat syurga,bila kita sembang sembang dengan pasangan kita,pada setiap kelipan mata,pasangan kita akan jadik 70 kali ganda lebih cantik dan begitulah seterusnya. Sembang beribu ribu tahun pun tak sedar. Semakin kelip,semakin cantik.

Sarah Elizabeth said...

Salam bloggers :)

Memang ada sebab mengapa Allah larang 'perbuatan' ni, because it leads to AIDS and so on... Begitu jga perbuatan2 yang lain kan mcm minum arak, berzina etc2.. Allah larang kita buat camni for our own good jga.
Kan kita sepatutnya menahan nafsu di dunia ini,I mean semua org ada masalah sendiri dan Allah x akan bagi masalah yang kita x boleh handle punya. Bagi org yg mempunyai nafsu songsang, mungkin ini adalah ujian dari Allah jga. Saya pun ada kwn2 gay tapi saya x pinggirkan diorang. Kalau kta benci/pinggirkan diorang, makin lagi diorang rasa terpinggir dan makin lagi akan terjerumus dalam 'aktiviti' ni kan.. So kalau boleh kita tlg diorang atasi msalah ni. Preach to them, slowly, one step at a time. Kalau diorang tanya, kita jawab dengan baik. And as a good friend, we pray for them, insyallah :)

Wallahualam.

MisZ Aien said...

Semoga hati para gay di luar sana terkesan dengan keindahan syurga...dan dibukan hati mereka untuk berubah...

mimimemo said...
This comment has been removed by the author.
mimimemo said...

kalo komen dr anonymous
(annoying mouse)
hamka xbls balik ke ek?

hamka said...

tengok keadaan..

: )

Anonymous said...

Ada gay yang baca blog hamka..mungkin ada lesbian juga yang baca blog ni.. Mungkin mereka patut email hamka cara untuk berhenti jadi lesbian dan bagi can kat aku si pencinta wanita ni untuk cukup kan kouta..

Anonymous said...

i'm not a gay,n i'm ok

cuak lak nk baca post ni sbb ad warning siap2

LagiAdoi said...

Nak cerita sket.ah aku pun seram nak cite ni...aku ni laki yang ok je ilmu agama tp unfortunately ada feel pada laki. aku dok asrama (lagi la susah idop aku), and senang cakap aku ni lembut sket (not saying all gays are lembut,n all lembut r gays)...kawan2 aku pun lembut2 gak.n by observation aku taw dyorg pun ada feel gak pada laki- tapi diorang handle the feeling dgn mcm2 cara.
1) tetapkan hati yang feeling tu hanya adoration,bukan gay.
2)mcm nasihat Hamka! dia target bidadara- ridikulus tp mcm berkesan

mende ni taboo,so even in geng aku pun susah sgt ada discussion bout this- dgn org len lagi la.nak mati?

tapi aku taw sume ni setan n nafsu punya angkara,sbb aku still ada feel malu2 sama pompuan.aku bukan lembut yg jenis bertepuk tampar dgn pompuan - so, dats a sign aku normal en?
n feeling aku tu hanya datang pada certain laki je- kalau fitrah aku gay,xkan certain laki bleh discriminate plak en?

as not all gays r lembut- dis gay thing takkan jadi tanpa support dari partner: laki yg keras bese.seyes cakap- ramai yg amek kesempatan pada golongan lembut ni. dah la dlm mental yg lembut ni ada bugs yg cakap "ko tu sebenanye pompuan", dilayan macam pompuan lagi la menjadi2.jgn disorong bantal pd org ngantuk.haha...even aku tak ske dipanggil pondan/bapok/sotong.
bukan sikit kawan2 aku yang laki (since aku x campur pompuan) layan2 pegang2 aku dgn niat lain- padahal awek bukan takde.ade...
pastu bile dah arouse aku, wat cam takde pape -- terkial2 la yg aku ni berfikir "aku gay ke? gay ke aku? ke aku gay?" bengang la pulak.

tak mahu nak salahkan sapa2, tp just nak mohon kerjasama dari semua.jgn la treat isu gay ni kecik. kalau nampak bunga2 ke'gay'an kat kawan2, selalulah ajk dia main bola ke,sembang2 bout hinanya homoseksualiti ni ke, or at least tegas bila yg gay ni rapat2 sgt.sbb kadang2 dah bertapa lama2 (mcm aku) klw diuji sket pun dah terbabas (mcm aku gak).

akhir kalam,jgn mahu dirangsang kwn nak taw dia gay ke x, kang bontot sendirik berdarah. adios. salam

Gummy Bear said...

Hamka, kalau suami soleh dapat bidadari, kalau isteri solehah dapat bidadara tak?

Wafi said...

oh gay... dulu kat sekolah aku ada gay jgak... kantoi kena tangkap.. abis kena pukul... lembik dibuatnya.... orang yang xjadi mangsa gay pon join pukul sekali...

Anonymous said...

Salam Hamka,

Lepas ni penat la ko kalau ada orang tanya, dia ada nafsu dengan binatang.. hahahahaha!

~fam~ said...

lama gila nak tunggu entry lu...

semoga semua yang berdosa diberi hidayah untuk meminta ampun terhadap dosa....

mohd said...

aku pernah dgr dari buznama dlm surga nanti kalau 1org suami yg bersetubuh dgn bidadari dan istri dia tonton persetubuhan tu, istri dia pun aku rasa nikmat jugak! subahanallah!!! ermm cuba korang cite ngan istri korang, tgk apa reaction dia! woha!

caliphallah said...

1 sekali ikhlaskan hati dalm semua perkara kebaikan kerna itu adalah kunci utama untuk menjadi muslim ang sejati

2 mintalah pertolongan dari Allah

3 Berdampinglah dengan orang yang beriman dan beramal soleh

Insyallah Allah akan menolong hamba-hambanya =)

mohd said...

silap istri dia pun akan rasa kenikmatannya jugak!

hamka said...

Ibn HAJARS

Bagus!

--------
Ahliacikgukhairul

Dunia adalah tempat untuk membina akhirat. Keep it up!

---------
s0ramizumi

sapa yang kau suka, aku atau gay?

--------
Puteri Bonda

18 G jer...

---------
cik fiza

amin...

---------
MATAHARI

Iman, percaya.., itu beza antara kita

--------
lilacfla

ada Negara yang mengcegah gajala tidak sihat gay dengan membenarkan mereka berkahwin, paradox sungguh!

-------
hariz chacho

ada hamba Allah bermimpi melihat bidadari, bila terjaga lalu tengok perempuan atad dunia ni, terus muntah..

--------
Lara

(((Preach to them, slowly, one step at a time. Kalau diorang tanya, kita jawab dengan baik. And as a good friend, we pray for them, )))

Suka!

--------
MisZ Aien

Kan?

--------
nuri merah

kau salah eja nama aku, nasib baik dah delete..

--------
LagiAdoi

Perkongsian yang sungguh tak malu, tapi banyak kebaikkan (kata kat orang, akupun selalu berkongsi ilmu dengan tak malunya-woha)

---------
Gummy Bear

DI SHURGA, APA SAHAJA BOLEH..

Masuk dulu, kita cerita kat sana, lagi banyak ilham..

----------
wafiakashah

oklah kena pukul, zaman dulu kena bunuh

--------
...antikapel...

Thumb drive lupa letak mana, jumpa semalam, pagi tadi edit sikit, dan post...

------
mohd

nak mampos!

--------
caliphallah

=)

Anonymous said...

salam!!

-perhhh gila-gila komen masuk

-i'm ok

Anonymous said...

salam

terlena, tersentak.. rupanya bermimpi kena sepak!!

sampai hati kau ..
lelaki berdahi luas,
berjanggut jarang-jarang..

Cuba lah ko fahami perasaan Azwan Ismail.. *wink..*wink.

mereka diuji..
mereka dicaci..
mereka dikeji..

-Don't hate the person, because Allah SWT adalah Maha Pencipta.

eNesHiKe R said...

yup, DOA itu penting ! doa di pelihara Allah dari nafsu yang melampau...

err...dengan syarat, yang wajib jgn tinggal...

n try ah...puasa...seriously, perot kosong lebih waras akal pikiran kita...

Anonymous said...

nice entry yang rase nak suruh member yang songsang-songsang permikiran tu bace blog nie :)

Bob Janggut said...

53: Katakanlah (wahai Muhammad): "Wahai hamba-hambaKu yang telah melampaui batas terhadap diri mereka sendiri (dengan perbuatan-perbuatan maksiat), janganlah kamu berputus asa dari rahmat Allah, kerana sesungguhnya Allah mengampunkan segala dosa; sesungguhnya Dia lah jua Yang Maha Pengampun, lagi Maha Mengasihani.

sufi said...

....nak jadi kaum nabi Luth ke? terus korang jadi batu dalam keadaan memalukan. Bertaubatlah sebelum HAMKA bawa mayat ko yang memalukan tu =)

Anonymous said...

sy seorg prmpuan, dan sy setuju dgn pndpt 'adoi'....prmpuan klu tgok yg seksi pun teransang...

normal la tu....sperti kata pakcik keretamayat, 'buat2 sibuk'....jgn layan sgt....doa pada Allah, 'letakkan nafsu pads tmpat yg sepatutnya.'...insyaAllah,....

"La hawlawala quwwata illabillah."

Anonymous said...

ada yang berpendapat bahawa pada asalnya seseorang itu mula berminat pada lelaki, itu napsu sendiri punya kerja. bila dilayan ada sejenis jin gay akan bertepek pada empunya badan dan ini akan cukup menyusahkan dia untuk berenti.

cuba pergi berjumpa dengan perawat2 islam yang kasyaf/ pak sheikh mana2 ka, ngadu masalah dan minta depa tolong.

kalau geng2 muleh scan tinggi, pasti nampak jin rukuk lepak sebelah mamat gay ni.

moga lepas buang tu mudah sikit nak berenti, gangguan dah kurang kot.

ni sekadar pendapat, kalau nak percaya sudah, kalau tak, lantak deme ler..

faizal yusup said...

Assalamualaikum Hamka,
terima kasih kerana menulis entri ini kerana di luar sana lebih-lebih lagi di Lembah Kelang keadaan ini semakin galak..

agaknya manusia tak boleh berfikir dan mengambil iktibar dari pengajaran kisah Nabi Luth dan kaumnya dahulu..

semoga Allah kurniakan hidayah kepada semua untuk kembali ke jalannya.. Amin..

napeace said...

Thanks Encik Hamka sebab post entry pasal ni. :'D

kawan gay :) said...

Saya seorang perempuan... tapi saya berkawan dengan kawan2 yang kebanyakkannya gay.

Bagi saya, mereka ni perlu 'dialihkan' perhatian... dan sebenarnya, jgn dibuang terus dan cuba nasihat slow2...

betul, mereka pernah buat 'the thing we dont speak of' tapi jgn terus hukum & pandang keji... bring them slowly.

seorang dr kawan sy dapat mujahadahkan diri dr dunia gay...dan tinggalkan terus dunia tu walopon dlu dia yg paling hot :)

lagi 1, kadang2 masyarakat ni over-reacted... kebanyakan dorg ni educated, so jgn la terus serang "masuk neraka la ko..." ini boleh bt dorg down sbb rs xditerima n go on dgn aktiviti songsang tu...

hamka, nanti i personally email to you that story. peace :)

sentuhanklassik said...

Salam tuan. Rugi tuan jika tuan ada di zaman nabi Luth..dan beruntung jadi umat Nabi Muhammad..Kita Masuk Syurga Dulu...Umat2 lain terkemudian...Jazakallah...

Robot | Sakti said...

tak sabar rasanya nak pergi ke sana.

kena mantapkan iman di dada dahulu.
terima kasih berkongsi:)

Irwan said...

Salam Tuan KeretaMayat,

Barulah lega rasa di hati...


Menurut kajian saya sendiri, orang gay ni pada asalnya adalah orang yang kuat berfantasi. Kemudian melarat kepada kuat melancap. Dan kuat melancap nilah pintu penutupnya.

Baca penjelasannya di sini:

http://aderberani.blogspot.com/2011/01/komen-kepada-menyepak-gay-dipintu.html

hamka said...

Azwan Ismail.. *wink..*wink.

Nak terbuka kena tengok kiri kana, mak bapak tak malu ke? Anak bini tak malu ke? Jiran saudara tak malu ke?

Jika buat dosa, sembunyikan, dan bertaubat..

----------
eNesHiKe

yup,

----------
Rapunzel Cikilolo

Waw, rapunzel!

---------
Hafiz Zaine

: )

----------
sufi

kalau hidup zaman nabi luth, senang senang dapat kahwin anak Nabi..

--------
faizal yusup

akhir zaman, bila maksiat terlalu banyak dan terang terangan, suruh mereka menyorok buat maksiat juga satu kebaikkan.

--------
napeace™

:'D

--------
kawan gay :)

email sungguh baik, tapi sayang ada note: jangan siarkan, jika tak ramai dapat belajar

-------
sentuhanklassik

Jazakallah...

---------
Robot | Sakti

:)

---------
Irwan

Dah lega? Ada apa-apa ke?

anonymous who'd like to ask you something said...

oo..maknenye perasaan suke sesame jantina ni halal yea?

cuma jadi haram bile kte terlanjur bagai gitu?

ini kategori fitrah ke ha pakcik hamka?

Peluncur Islam said...

salam hamka...

ha ha ha (apasal aku gelak sangat ni)....

aku jumpa dengan anak kau ari tu...
ha ha ha...(eh semakin menjadi-jadi plak)...

sekian...

plu said...

thanx for this post, saya lelaki keras tapi bernafsu pada lelaki keras yang lain, x tau nak cerita bagaimana tapi wanita gagal menaikkan nafsu saya

saya tinggal di timur tengah, arab yang tinggi , sasa, badan berbulu, kacak, kemaluan besar ni semua dah rasa dah, malah makin ketagih

sehingga satu masa saya berhasrat untuk berkahwin dan mempunyai zuriat, tapi saya khuatir gagal stim untuk bakal isteri

daripada tengok porno gay, saya bertukar tengok porno normal, daripada tengok video lelaki masturbate saya bertukar kepada video perempuan masturbate, daripada campur gay society, saya masuk golongan yang lelaki normal

bertahun2 lamanya disertai doa, kini saya memang terangsang dengan perempuan, anak dah 5 orang dah,

saya tahu cara saya agak drastik bahkan still berdosa, but it helps me from doing those stupid things

sekadar perkongsian

Anonymous said...

Assalam

Anak aku umur 14 tahun......
Sedang menghafal al quran. Dia beritahu aku, dia sendiri ada rasa lain macam bila lihat pelajar2 baru.
Comel-comel..Masyallah!

Then...dia sambung lagi,
Ustaz nasihatkan jangan baik sangat dengan mana-mana pelajar. Maksudnya jangan sampai nak tidur sekali ke...mandi sekali ke..perasaan ini(suke lelaki) akan datang tanpa disedari dan bila sedar dah terlewat!

He..he...aku terkejut beruk bila dengar dia kate gitu. Sesungguhnya Allah Taala aje lah tempat berharap!

Kemudian aku tiba-tiba tersedar bahawasanya....kita sebagai mak bapak ni, tiada daya dan upaya....untuk menjaga/mendidik anak-anak kita. Kita hanya boleh berharap, merayu, menangis, merengek-rengek pada Rabb...yang beri anak-anak tu pada kita agar, mengasihani, melindungi mereka...Aduhhhh....

Kasihankan anak-anak aku Ya Rabb! Lindungi mereka Ya Rabb, sepertimana Kau lindungi kekasih-kekasihMU!

Bukankah Kau menyayangi mereka 70 kali lebih dari siibu yang melahirkan mereka? Kasihanilah mereka semua Ya Rabb!

162%
Sesungguhnya mereka jelah harta yang aku ada ya Rabb..

Gummy Bear said...

bila gay je mesti hensem...bila hensem je mesti gay...isk..isk...

Peluncur Islam said...

aku nak share...harap-harap para gay baca hadith ni...

Rasulullah s.a.w telah bersabda yang maksudnya:”Empat kalangan yang pada waktu pagi mereka dimurkai Allah dan pada waktu petangnya juga dimurkai Allah. Abu Hurairah bertanya: Siapa mereka wahai Rasulullah? Jawab baginda:” Orang lelaki yang berlagak seperti wanita, kaum wanita yang berlagak seperti lelaki. Orang yang bersetubuh dengan binatang dan orang yang melakukan hubungan sejenis.”

(At-Tabrani dan al-Baihaqi)

kesimpulannya....

Yang pertama: Allah S.W.T melaknat orang yang melakukan perbuatan keji dan terkutuk seperti golongan bapuk (maknyah), perempuan yang berperwatakan lelaki, mereka yang bersetubuh dengan binatang dan orang yang melakukan homoseks dan lesbian.

2.Semua perbuatan ini jelas menunjukkan penentangan terhadap hukum fitrah manusia yang seolah-olah menolak ketetapan Allah S.W.T. Mereka membiarkan hawa nafsu menguasai diri hingga sanggup melakukan perkara mungkar bahkan lebih jijik lagi sanggup bersetubuh dengan binatang.

3.Sesungguhnya manusia adalah makhluk yang amat dimuliakan oleh Allah S.W.T. Sewajarnya mereka bertindak selaku orang yang berakal fikiran bukan seperti binatang yang bernafsu buas tanpa mengenal buruk baik, halal dan haram.

4.Syaitan adalah musuh utama manusia. Setiap perbuatan buruk yang dilakukan adalah petanda bahawa seseorang itu sudah terpengaruh dengan godaan dan hasutannya.


fikir dan risau lah...

pesan aku...banyakkan menangis "depan" Allah (muhasabah dosa) dan kuranglah bergelak ketawa...nescaya hati korang bersih...

insyaAllah...

plu said...

kaubacakanlah satu juzuk quran pun depan dia, dia akan kata "ada kukisah?"

perlukan pendekatan yang kreatif dan halus untuk mengubah mereka, dakwah secara tipikal tak berkesan

diorang ni solat pun tidak

zuraida said...

salam buatmu hamka,
Hanya Allah yg tahu rahsianya menguji aku.terima kasih,aku dah punya kekuatan utk melupakan semua nafsu aku kali ini.cam ne ko tau apa yg berbuku dlm jiwa hitam aku selama ni..kena pd btg hidung aku yg mancung nih..tq, kata2 kau sentiasa ada dlm fikiran dan hati aku..doakan aku agar tidak mengulangi kesalahan lg..aku dah bulatkan tekad..ALLAH MAHA BESAR..

Apis said...

kalau gay raba aku, aku raba balik.tapi raba dengan kaki

mknace unlimited said...

:) :) :)
hebat nukilan pak cik nih
terbaeekkk!!!!

singgah dari mknace unlimited

hamka said...

anonymous who'd like to ask you something

terniat buat jahat tak salah selagi tak zahirkan, dan jika bertaubat itu lebih baik..

--------
Peluncur Islam

Eh, kau pernah jumpa aku ke?

--------
plu

“sekadar perkongsian” yang buat aku teringat pesan BUZNAMA..
Jika ada dua dosa dan tak mampu mengelak(boleh menjadi mati), maka pilihlah yang ringan.., oh..

----------
162%

Pesan Buznama, anak lelaki yang masih kecil, jangan bawa iktikaf di masjid, jika bawa, jangan tidurkan mereka tanpa pakai baju.., dan bagi lelaki, boleh tidur satu tilam, tapi tak boleh berkongsi selimut..

----------
Gummy Bear

Aku tak gay, maknanya aku tak hensem? Huwaa........!

------
zuraida

aku tak tahu.., takdir dik.

--------
Apis

(((kalau gay raba aku, aku raba balik.tapi raba dengan kaki)))

LOL!!!

-------
Mknace

Siap promote tu..! kena cas ni

hamka said...

ok, hari ni hari jummaat, aku yang ke 70!

hamka said...

terima kasih kepada gay-gay yang email kisah suka duka mereka berhenti jadi gay, tapi mereka tak ingin email mereka di siarkan,

sekadar kesimpulah: caranya hanyalah, menjauhi kawan-kawan gay, dan memenatkan diri dengan ibadat sehingga letih... tak mampu buat maksiat.

Cik Ciku said...

Amaran: 18SX+18SG
Bila nampak amaran diatas, aku jd ragu2 nk baca time office hours nantikan baca kantoi dgn bos tgh baca bahan lucah kat office,hahaha.
Tapi bile dah baca senyap-senyap sambil nyorok, ceb baek bukan benda lucah,fuh!!!!!
:-)

Sorachama said...

=.=" entry kaulah...
tapi gay..ok jugak kot
sebab dorang kacak T.T

ika said...

fuhh , sekarang ni da jadi cam trend plak . Gay sane Gay sini . nak melawak pun mengaku diri seniri Gay , nak tulis blog pun mengaku Gay . Gay sungguh baru tau . Gay Gay ! haishhh !

Yutaka Mushimura said...

aigooo..sekarang kes Gay2 nih sgt2 menyeluruh coverage dia....gua semakin risau..

aigooo...

Koleksi Tips - Tips Yang Aku Dah Buat Setakat Ni

bloggerbiasa said...

hamka,ada pasal hang kat sini.peminat hang tulis ni kot.wowowoww

http://esoksemalam.blogspot.com/2011/01/beliau-blogger-terhebat-result.html

MERAH said...

wahhh bile baca macam takut pulak ramai ngaku macam penah nak TERjadi gay.gitu rupenye laki ni.boleh plak macam tu.wuu.

setan2 mmg macam2 cara nak sesatkan manusia shiggakan mereka buat perasaan tu konon tak bersalah je.tapi tak boleh bia lame2 nt bahaye!!!ape2 pon tak kira lah maksiat apa pon, sebelum ada hati nak buat kena fikir ganjaran syurga duluuuu yang btimbun2 tu.insyaAllah tak jadi buat!fuhhh~

best!!

Anonymous said...

cegahnya dengan solat..
Allah s.w.t berfirman "dan dirikanlah solat,sesungguhnya ia mencegah dari mlakukan perkara keji dan mungkar"AL-ANKABUT:45
bersihkan ia dengan taubat nasuha.. sesungguhnya taubat nasuha itu penghapus dosa kita denganNya yg Maha Pemberi Hidayah.

Anonymous said...

salam...
thanQ for good writing,suka baca,it's eye-opening

Anonymous said...

..sebukkan diri dengan fikir risau dan usaha Nabi saw...
'Bagaimana diri saya, awak n mereka semua dapat diselamatkan dari kemurkaan dan azab Allah dan dapat redha Allah dan syurga kelak..

banyakkanlah percakapan tentang cerita2 syurga dan kesah azab2 di neraka supaya timbul keyakinan tentang syurga n neraka itu benar..

kalau betul2 anda ingin bertaubat..bangunlah sepertiga akhir mlm 40 hari berturut2 dgn tangisan penyesalan n taubat yg sungguh2 sehingga dapat sukakan Allah sgt2..insyaAllah doa n hasrat anda akan dimakbulkan..

jaga suasana...cari kawan2 yg beriman...jauhkan dari golongan gay..

May Allah helps you and give you guidence..

--umat Nabi--

gay yang kena sepak said...

Aku dulu pun gay jugak.. Tapi sekarang dh berenti.. Masa aku dok asrama dulu, ada sorang budak junior yang cumil.. Tu yang jadi gay..tp sekejap je.. Lani bila pk balik geli pulak.. Hahaha..

Anonymous said...

salam..

suka kesimpulan ini,

..bila masuk shurga, korang akan jadi lelaki sempurna yang tidak terangsang melihat bidadara, tapi cintamu hanyalah untuk bidadari…,

benarlah ayat-ayat Allah swt dan sabdaan Nabi saw.

Dunia ini darul asbab.
mana-mana pemuda yang ada rasa nafsu sejenis, pastikan sunnah "Janggut" dipelihara, kerana ini yang akan menegah lelaki lain taste kepada anda dan anda akan rasa bersalah jika anda pun taste kepada lelaki.

mereka yang berwajah licin aka, hensem, macho adalah tidak jauh seperti wajah wanita sahaja.

Namun, hal ini adalah rentetan apabila wanita tidak dididik menutup aurat dengan sempurna, maka lelaki yang telah biasa melihat wanita yang sengaja mengundang murka Allah, maka cantiknya wanita telah hilang..
maka lelaki turned to lelaki.

Perasaan kagum pada cahaya muka sebalik purdah, iaitu cahaya hanya wanita berpurdah sahaja miliki, dengan iman dan yakin yg betul wanita ini telah menguasai cinta suaminya dengan syariat yang sgt kuat.

Wanita, bantulah lelaki dengan jaga aurat kamu..
kemudian lelaki, amalkan sunnah Nabi SAW.. neschaya artikel seterusnya ialah..
"Nisbah Mujahadah lelaki vs wanita 1:4?".. Hamka boleh explain k

-deknor

awangsulung said...

assalamualaikum....
cube tny malek nor camne die berenti jd gay...........

si para para said...

cerita ni patut di sebarkan kepada golongan gay yang ingin mencari jalan pulang..
kena tepek cerita ni kat lorong lorong tempat diorang lepas gian...
mesti berkesan..

Anonymous said...

kalau la perkatan semudah perbuatan,sudah pasti ramai yg berjaya.

tahniah kepada yg pernah tersasar dijalan MU, muncul memberi nasihat yg berguna..pengalaman anda cukup bermakna...

abdullah said...

bykkan da'wah..
bykkan ta'lim wa ta'lum..
bykkan ibadat..
bykkan khidmaat...
bykkan fikir zikir syukur sabar..
insyAllah ..Allah.. ampunkan dosa kami....trima taubat kami....Kau berilah hdayah kpd umat y menderita ini.....

zie said...

Nice post.

Dulu aku ader gak prasaan ala2 gay, trangsang tgk laki tp xde prasaan kt pompuan.tp x la smpi buat keja tu. aku dekat diri pd Allah slalu doa moga aku jd normal.smpi 1 hari aku brtemu ngn sorg pmpuan,peraaan gay tetiba hilang, aku trtarik kt pmpuan ni,bkn cantik sgt tp kuasa Allah nk ubah aku.now i'm happily married n tgk laki mmg xder apa sbb nafsu aku pd wife jer.

kpd gay,pnzina,perokok,pelancap or sapa2 nk brenti prbuatan buruk, bila ader prasaan tu, doa pd Allah moga dihilang.prcaya kuasa doa, doa snjata mukmin.

minah said...

salam atok,

next topic bley tak tolong kupas tentang "Ilmu Agama Akan Beransur-ansur Hilang". Wud luv to hear your views on this.



warmest regards,

Shah Qurratu 'Aini said...

Daripada Umm Salamah, isteri Nabi SAW, katanya(di dalam sebuah hadis yang panjang):
Aku berkata, “Wahai Rasulullah! Adakah wanita di dunia lebih baik atau bidadari?”
Baginda menjawab, “Wanita di dunia lebih baik daripada bidadari sebagaimana yang zahir lebih baik daripada yang batin.”
Aku berkata, “Wahai Rasulullah! Bagaimanakah itu?”
Baginda menjawab, “Dengan solat, puasa dan ibadat mereka kepada Allah, Allah akan memakaikan muka-muka mereka dengan cahaya dan jasad mereka dengan sutera yang berwarna putih,berpakaian hijau dan berperhiasan kuning….(hingga akhir hadis)” (riwayat al-Tabrani)

jadi, sebenarnya wanita di dunia ni jgnlah jeles dgn bidadari syurga... kita jauh lebih baik sekiranya kita ini wanita yg solehah... oleh itu, perbaikilah diri ke arah menjadi wanita yg solehah... bidadari syurga tu jeles dgn kita tau sbnarnya masa kita lyn suami.. dia slalu ckp, ini je ke yg isteri dia boleh buat?? aku boleh buat lg bagus la.. so, lynla suami elok2, biar diorg jeles kat kite pulak... heheh

Anonymous said...

..jgn duduk di tempat sunyi..
sentiasalah beramai2 dlm jemaah..
kalau duduk tengah org ramai, mesti malu nak buat perkara sumbang, ..kan..kan..kan..

..masa remaja, semua org mujahadah.. kalau takde persaan gay pun, sangat2 mujahadah bila hati sudah jatuh cinta.. semua pun kena pandai jaga nafsu sendiri.. masing2 kena kuatkan iman..

ceknor

Browacana said...

uih..panjangnyer..komen dulu..baru nak bace..huhu

Ziela said...

omg..sgt suke dengan entry ni..
sikit sebanyak tgl kesan jugak :)

Anonymous said...

1st!!

hamka said...

Cik Ciku

Aku letak label, korang kata tak lucah, bila tak letak, korang kata lucah, pening..

----------
s0ramizumi

bidadara lagi kacak…

---------
ika

tak ogay langsung, kan..

-----------
Yutaka Mushimura

aigooo...

---------
bloggerbiasa

wah, patut mereka bagi aku T shirt free sehelai..

--------------
MERAH

Ada perempuan lebian email aku Tanya boleh tak dalam shurga nak bidadari..

(jawapan, ubah jerlah watak dalm entry..)

--------------
Firdaus

alhamdulillah

----------
--umat Nabi—

amin

------------
gay yang kena sepak

gay ni jika dibiarkan mereka akn tersebar.., sebab tu dulu kena hokum bunuh, macam virus yang serang kaki, jika tak potong, mati,

------------
-deknor

Janggut…

--------
awangsulung

walaikumusalam

----------
si para para

insaf senang, nak istiqamahl insaf tu yang payah


----------
v

peace

----------
zie

Nice comment

-----------
"Ilmu Agama Akan Beransur-ansur Hilang".

Dah tulis rasanya dalam tumb drive, tapi hilang, woha!

----------
Shah Qurratu 'Aini

Aku tak pernah jeles dengan bidadara..

-----------
Ceknor

Kalau berpacaran, jangan tunggu lama lama..

--------
Pembawa_Wacana

huhu

---------
Ziela

OTK

Shah Qurratu 'Aini said...

pemikiran lelaki lain dgn p0mpuan...
penyakit hati nak kena buang ataupun salurkan kpd kebaikan..

kawan sy peminat en.hamka juga, kirim salam... :)

emak. bukan penari tiang said...

masa duk asrama ramai budak aspuri ialah lesbian

dan ramai budak outsider ialah sutun

tapi aku baik dengan sutun-sutun ni

mungkin sebab kami mendambakan 'benda' yang sama! huhu~

hamka said...

Shah Qurratu 'Aini

Kawan kau tu, lelaki ke perempuan? Woha!

----------------
LadyRye

Raina yang cun gila orang gilapun tak cun macam dia..

Shah Qurratu 'Aini said...
This comment has been removed by the author.
Shah Qurratu 'Aini said...

h0h0h0.. sy terpaksa memadam komen sebelumnya... *privacy matters

hihihihihihi

emak. bukan penari tiang said...

okey sudah seabad aku tak guna nama 'raina cun gila orang gila pun tak cun macam raina' ni..

misteri pulak! ataukah ingatan mu sangat mabeles?

hamka said...

Shah Qurratu 'Aini

Tapi saya ada email copy nama dia, ha ha

------------
LadyRye

Aku pilih:ingatan sangat mabeles, woha!

Shah Qurratu 'Aini said...

kalau en.hamka tahu, takpe... dialu-alukan =P
anda seorg je, takde menimbulkan fitnah lain dikalangan orang ramai...

hihihihihihihi

hamka said...

hihihihi (gelak gatal)

Maya said...

saya seorang guru. blog anda sangat menarik dan bermanfaat..teruskan. hehe

zhezz said...

astagaaa...

kapalselam said...

mantap la bro...lawak pon ada...tapi maria ozawa tu sapa ha???pas ne nk google image la...

AkuMuzikFilem said...

En Hamka ni memang kelakarlah, lebih kurang aidid muaddid stail pemikiran dan tulisan. Kau orang berdua, aku terasa macam ada chemistry dengan aku. Aku baca tulisan korang, teringat diri aku. Anyway aku ada pengalaman dengan gay (bukan pengalaman sex). Ada seorang senior jambu kacau aku, ada seorang tu senior tak kacak. Taknak cerita lebih2, tapi dua2 aku taknak. Aku pengalaman duduk asrama 5tahun, memang tak pernah tak duduk asrama, yela nama pun asrama penuh kan. Banyak jenis gay aku jumpa, ada yang tak sangka gay, gay rupanya, ada yang kat surau sekolah jadi imam, malam2 cari mangsa. Ada gengster/pembuli, siang bukan main ganas, malam?gay rupanya. Ada yang memang nampak kemungkinan gay sebab memang lembut, memang gay juga. Ada yang bisex. Dua2 tibai.

AkuMuzikFilem said...

"Adoi said...

Saya pun sebenarnya masa remaja ada perasaan 'gay' sikit tapi bila dah berusia ni saya boleh simpulkan perasaan saya tu sebagai rasa ingin tahu sahaja. Ada banyak dosa; arak, dadah & zina. Ikut pilihan & sejauh mana kita nak terus berdosa. Salah satu faktor sebab saya tak layankan sangat perasaan tu sebab sekeliling saya takde pulak nyah, semua kasar sikit pun tak sensitif langsung. Alhamdulillah. Jadi saya nasihatkan jangan bercampur dengan orang serupa kamu kerana nanti dah hanyut menyesal nak balik semula takde orang nak terima. Bila saya dah kawin ni nikmatnya berganda ganda tambah bila ada anak. Memang sebaiknya apa agama dah tentukan iaitu kawin berlain jantina. Saya pun ada tanya isteri adakah saya ni lelaki normal bila pernah berperasaan macam tu, isteri saya jawab dia sendiri pun bernafsu bila tengok cleavage perempuan atau perempuan berbikini. Kesimpulannya ada perkara yang kita rasa 'gay' sebenarnya satu perkara normal sahaja dalam proses kematangan seksualiti kita."

Setuju. Pernah mengalaminya, mujur berjaya dilawan. Memang faktor suasana, kalau dah duduk asrama, memang inilah ceritanya.

AkuMuzikFilem said...

"Adoi said...

Saya pun sebenarnya masa remaja ada perasaan 'gay' sikit tapi bila dah berusia ni saya boleh simpulkan perasaan saya tu sebagai rasa ingin tahu sahaja. Ada banyak dosa; arak, dadah & zina. Ikut pilihan & sejauh mana kita nak terus berdosa. Salah satu faktor sebab saya tak layankan sangat perasaan tu sebab sekeliling saya takde pulak nyah, semua kasar sikit pun tak sensitif langsung. Alhamdulillah. Jadi saya nasihatkan jangan bercampur dengan orang serupa kamu kerana nanti dah hanyut menyesal nak balik semula takde orang nak terima. Bila saya dah kawin ni nikmatnya berganda ganda tambah bila ada anak. Memang sebaiknya apa agama dah tentukan iaitu kawin berlain jantina. Saya pun ada tanya isteri adakah saya ni lelaki normal bila pernah berperasaan macam tu, isteri saya jawab dia sendiri pun bernafsu bila tengok cleavage perempuan atau perempuan berbikini. Kesimpulannya ada perkara yang kita rasa 'gay' sebenarnya satu perkara normal sahaja dalam proses kematangan seksualiti kita."

Setuju. Pernah mengalaminya, mujur berjaya dilawan. Memang faktor suasana, kalau dah duduk asrama, memang inilah ceritanya.

Anonymous said...

Adakah aku dikira sebagai seorang yang pelik sebab aku takde hati ngan lelaki. Aku cuba suka lelaki tapi in the end macam kosong. Tapi yang penting aku bukanlah jenis suka kaum sejenis. Kekadang terdetik dalam hati Allah macam tak adil. Kenapa orang lain bahagia tapi aku tak. Any suggestion nak bagi kat aku?

Anonymous said...

salam hamka..minta permission untuk copy ini untuk paste kat blog bagi tujuan dakwah..link hamka akan saya letak sebagai rujukan

hamka said...

MeL

Terima kasih

----------
zhezz

astagaaa... (mengucap cara Ujang GG?)

-------
kapalselam

maria ozawa tu pelakon filem Indonesia.., tak yah google

---------
AkuMuzikFilem

Err, siapa aidid muaddid?

----------
Anonymous

(((Kenapa orang lain bahagia tapi aku tak.? Any suggestion nak bagi kat aku?)))

Suka kan diri kau, jika tak suka, ubah diri sehingga kau suka pada diri kau.

---------
Sir amar

ok

Anonymous said...

Segala yang baik dan buruk dari Allah, ape lagi... nak ape2 kenallah Allah, pas tu cakap pada Dia semua permohonan. nanti dia kabulkanlah permohonan kamu sebab Dia maha pemurah lagi penyayang.

Jangan mohon pada diri sendiri... tu bahaya tu.

Skyry Haru said...

aq ni prempuan, agak perwatakkan tomboi since bila x ingat la pulak (umur skrg 20 thn), ad ah skit perasaan kat kaum sejenis lebih2 lagi klu yg comel... haha... aq agk tomboi tp ada teddy bear tau...

k... seperti aq ckp ada skit perasaan cam "pengkid" tu tapi seperti ulasan PAK CIK pasal gay tu...
saya hanya ingat... shurga itu mengahalalkan segalanya...

pernah dulu ada bdk prempuan sangkut ngan saya... sy just ckp... "ko x takut neraka ke?"
then lama pastu kitaorg still kwn cam biasa... and aq slalu berpesan pada diri sendri shurga menghalalkan segalanya... jd camtu la... kat sana hidup n muda slamanya...

n aq dlm proses nak mrubah diri sendri... kekadg klu aq jd prempuan aq jdk takut ngan kaum adam plak... bukan leh caya diaorg ni... (bukan suma)

Aku pun x mau jadi toimboi tua...
dah x comel n x lawa lagi nak tgk hahaha...
doakan saya brubah jadi prempuan melayu terakhir....
(akhir-akhir ni saya agak x dapat kawal perasaan, cam nk ikut je jejak kwn tomboi lain... tp pas baca blog ini... saya dah beringat balik...
thx x1000)

hamka said...

sama sama x 10000

mujaheedin said...

haha
kalau isteri solehah kat syurga
jadi ketua bidadari...
hahahah lagi cantik infiniti dari maria ozawa
who want to be my loyal wife
download borang kat internet
dan isi
borang J
borang G
borang N
borang O

mujaheedin said...

HAHA untuk auntie anonymous
wanita solehah akan menjadi ketua bidadari di syurga...
u are the leader...
make ur command...

seorang wanita yang membantu suaminya dalam usaha da'wah
akan memasuki syurga 500 tahun lebih awal dari suaminya..
dan akan menanti suaminya dari kuda yang diperbuat dari emas..
dan Allah sendiri akan menghiasi dirinya...

auntie for ur information

bidadari ni diperbuat dari some kind of permata tak silap...

if Allah sendiri yang menghiasi wanita solehah....dia punya cun tak tau nak habaq la...

kata kat suami

"abang jom kita da'wah...i nak ikut"

ok good luck

saya kecik lagi so maaf kalau guna ayat auntie

mujaheedin said...

no question is a stupid question

mujaheedin said...

to all girls out there...
andainya korang tahu apa kelebihan tutupp aurat...
tentu korang akan bekejar2 ke nagoya textile untuk beli kain panjang2 dan labuh2...
tutup lah muka korang...sebab muka korang cute2...
tutup tangan dgn sarung tgn skali ek...
sbb kulit korang licin...
ok...
jangan risau...mst akan ada laki nak kat korang punya walau korang selubung badan korang dengan selimut...
alrite....

Anonymous said...

Salam, indah sungguh penulisanmu...

Anonymous said...

Alhamdulillah.. saya terima nasihat yang ada nier.. saya akan berusaha untuk mengubah diri saya... Insya Allah, dengan bantuan bakal isteri saya, saya akan berusaha untuk kembali ke pangkal jalan yang diredhai ALLAH... satu saya harap semua orang jangan menghukum kawan-kawan saya yang lain.. doakan semoga ALLAH buka hati mereka seperti yang saya terima.

Anonymous said...

saya suka baca blog saudara, saya dilahirkan islam , saya bercaya kepada tuhan yang satu namun, I just can't comprehend with heaven and hell, Saya tak percaya wujudnya syurga atau neraka. macam mana? kalau dari bacaan saya terhadap apa saudara ceritakan tentang syurga buat saya rasa nak gelak (maaf kalau tersinggung) , tapi adakah semua itu? seperti tidak logik. Maaf saya bukan berniat untuk mempersendakan agama, namun, tiada agama yang dapat memberi keyakinan kepada saya, bagi saya, untuk menjadi amnusia baik, tak perlu ada agama. bergantung pada diri sendiri. Namun saya masih memeprcayai adanya tuhan yang satu itu.Setakat ini tiada siapa yang mampu memberi keyakinan kepada saya bahawa agamanya yang terbaik. Mungkin ini masalah saya, bagaimana keyakinan itu nak datang kepada saya?

Aku yang masih mencari~

hamka said...

jangan mencari unta yang hilang di atas bumbung istana.

ps: baca kisah Ibrahim adaham mencari tuhan.

Anonymous said...

superbly crafted sir... enough said...

Anonymous said...

salam,
maafla kalo komen ak ni dah cukup lambat tp ak ttp nk komen gak. sbb ak pun dulu cmtu gak. ak perempuan. tak bminat langsung ngan laki. bila tgok laki je ak rasa nk muntah. tp bila tgok pompuan, nafsu gila membuak macam nak tekeluar jantung ak. tambah2 internet zaman skang ni suke kasi kuar pop up iklan2 pompuan seksi. mcm2 dugaan. dah le wktu ak duduk asrama dulu, member ak salin suar dpan ak. bengang ak. tp ak cuba kawal gak r. pehtu kalo mimpi plak msti mimpi ak tgah flirt ngan pompuan atau skodeng body pompuan. ade ri tu kantoi download gmbo pompuan seksi kt laptop. abg ak gak yg kne. ksian.


sampai satu hari ustazah ak bincang sal pondan, gay dan lesbian. ustazah ak cakap nabi muhd tak mengaku nabi. ak da mula takut da nk dnga tzkirah unt hari tu. pehtu ustazah ak ckp lagi

"naluri unt mnyayangi perempuan sesama perempuan, atau lelaki sesama lelaki tu, sebenarnya memang ada. tetapi syaitan bijak, dia memanipulasi rasa sayang kita itu kepada nafsu. dia bisikkan supaya kita fight for our right, kononnye la! jadi kamu kena lawan! sbb itu semua bisikan syaitan"

sejak hari tu aku mula menilai diri ak. unt sesape yg menghadapi keadaan ini, bnykkan qiamulail. doa pada Allah. ssungguhnya allah lah yg memegang hati kita. kalo kita doa dan mintak padaNya. pasti dia akan bantu kita. sehingga hari ini, kalo ak ade masalah. bila ak qiamulail je. gerenti ak jmpe pnyelesaian. dasyatnye qiamulail.

ingatlah. jgn tewas pd syaitan sbb dlm alquran sndri dah tertulis syaitan bersumpah yg dia akan menggoda manusia dari kiri,kanan, dpan dan belakang.

pesan ak, bnykkan doa. bc quran. dan ak ase qiamulail plg bekesan sbb tu wktu plg dekat ngan allah. bnyk ingat pd mati dan azab yg menanti. n lagi satu, sila jgn melancap. melancap hukumnya haram. sesape yg teringat nk melancap atau nk berzina, cepat2 hidupkan lighter pehtu bakar tangan kau. kalau kau rasa ko cukup kuat untuk tahan api dunia dan masih degil unt berbuat dosa, you choosed yr own destiny. so gudluck with it!

seorang gay said...

Sedang saya leka browsing ke sana ke mari di internet, tiba-tiba saya terjumpa blog ni, dan juga entri ni. Saya seorang gay dan saya sudah lama berhenti untuk mencari jalan untuk menimbulkan perasaan terhadap perempuan. Saya boleh mengagumi kecantikan perempuan, tetapi setakat itu sajalah.

Masa belasan tahun dulu sudah cukup saya memberi segala kekuatan dan usaha untuk “berubah”, satu sebab pendidikan agama kata benda ni salah, satu lagi sebab masyarakat pun secara amnya membantah, dan satu lagi memang mudah kalau dapat menjadi seorang yang boleh mendirikan rumahtangga, memperoleh cahayamata, hidup lebih senang sebab berada dalam institusi keluarga yang lengkap dan terjaga.

Banyak juga cabaran berlaku di asrama, dengan banyak lelaki yang saya sukai, dan juga banyak lelaki yang mengutuk dan menghina sebab saya menyukai lelaki.

Kerana tidak tahan dengan semua cabaran dan tohmahan, dan juga boleh dikatakan dipulaukan, saya tulis surat pada emak, dan emak datang ke asrama dengan tangisan.

Emak usahakan berjumpa dengan ustaz, ustaz nasihat panjang lebar, tapi sebenarnya semua itu saya sudah tahu.

Dicuba untuk mendekati perempuan, cuba juga untuk mencari bahan media untuk ditonton, dicuba juga untuk beribadat dan memohon agar dapat berubah. Saya juga bercampur gaul dengan kawan kawan yang “normal”.
Bertahun-tahun berusaha untuk bertukar.

Satu hari saya berpeluang untuk pergi ke kota Mekah menunaikan umrah.

Dari safa ke marwah, berlinangan air mata, saya serahkan saja pada Yang Maha Pencipta.
Kaulah yang menciptaku, Kaulah yang memahami isi hati ku, Kaulah yang memahami segala apa yang berlaku padaku secara fizikal dan dalaman. Jika Kau ingin ku berubah, maka temuikanlah aku dengan jalan untuk aku berubah. Jika aku tidak dapat berubah, Kau redhakanlah hidupku di dunia ini dan jangan kau hilangkan cahaya Mu kepada ku.

Only the Creator can understand the machinery and system of the human beings that He created.

Seorang ibu yang kafir telah menegah anaknya memakan epal di depan orang Islam yang berpuasa. Allah telah memilihnya untuk masuk syurga.

Seorang yang kuat minum arak telah menangis di waktu malam, sedih mengenangkan dirinya melalukan perkara yang tidak disukai Allah, tetapi tidak mampu berhenti. Allah telah mengampunkannya.

Seorang yang memberi minum pada anjing, Allah telah meredhainya.
Cuba fikirkan seorang budak kecil yang lahir di tengah Bangkok, dibesarkan di dalam kuil, diasuh dengan pengajaran Buddha, dan menjadi seorang sami ternama. Baginya, itulah kebahagiaan, baginya itulah jalan kehidupan sebenar.

Bagi saya dan bagi kita semua yang percaya pada Islam, itu adalah jalan yang salah, tapi kalau memang budak ini dibesarkan dengan cara itu dan tidak pernah mendapat petunjuk, Quran pun tak pernah dapat tengok, adakah Allah akan jadikannya bahan api neraka?

Saya tidak mahu menjadi angkuh dan kata, saya tidak akan bertukar selama-lamanya.

Ada orang yang bertahun tahun beribadat, tapi mati sebagai seorang kafir.
Ada orang yang bertahun tahun berfoya foya, tapi mati dalam iman.

Tetapi buat masa ini, saya memang seorang gay.
Saya tidak akan menzalimi seorang wanita dengan mengahwininya tetapi tidak mampu memberi apa yang dia perlukan.

Mungkin ada gay yang berjaya bertukar.
Saya ada seorang teman rapat yang sudah memilih untuk mencari wanita dan berkahwin, dan saya menyokongnya.

Memang mudah bagi anda untuk melabel, menyepak, membenci golongan gay, kerana anda bukan golongan gay. Senang kan, pilih je bakal pasangan, kawin, berbahagia hingga ke anak cucu. Merubah perasaan bukanlah seperti merubah

Ada di antara kami golongan gay sudah cukup menempuhi kesukaran masa lalu, cuba memenuhi tuntutan masyarakat. Ada yang sengsara menyalahkan dirinya gay, jatuh sakit dan meninggal sebab terlalu tertekan.

Jadi, saya menerima diri saya seadanya. Saya hormati malah menyokong mereka yang berjaya berubah, pokoknya pilihan itu membuat mereka hidup bahagia.

hamka said...

terima kasih.

Ummu Sakinah Muhammad said...

ingat dengan seseorang baca entry ni...

tp dia sekarang dah berjanggut dan berusaha untuk berubah...

Smg dia terus berubah...

Anonymous said...

Salam..

Saya pn selalu je jeles dgn cerita-cerita bidadari ni.

Tapi, post Qurratu 'Aini ni menghilangkan kejelesan saya tu:

Daripada Umm Salamah, isteri Nabi SAW, katanya(di dalam sebuah hadis yang panjang):
Aku berkata, “Wahai Rasulullah! Adakah wanita di dunia lebih baik atau bidadari?”
Baginda menjawab, “Wanita di dunia lebih baik daripada bidadari sebagaimana yang zahir lebih baik daripada yang batin.”
Aku berkata, “Wahai Rasulullah! Bagaimanakah itu?”
Baginda menjawab, “Dengan solat, puasa dan ibadat mereka kepada Allah, Allah akan memakaikan muka-muka mereka dengan cahaya dan jasad mereka dengan sutera yang berwarna putih,berpakaian hijau dan berperhiasan kuning….(hingga akhir hadis)” (riwayat al-Tabrani)

- - - - - - - - - - - - - - - - - -

dan juga seperti Mujaheedin post:

seorang wanita yang membantu suaminya dalam usaha da'wah
akan memasuki syurga 500 tahun lebih awal dari suaminya..
dan akan menanti suaminya dari kuda yang diperbuat dari emas..
dan Allah sendiri akan menghiasi dirinya...

auntie for ur information

bidadari ni diperbuat dari some kind of permata tak silap...

if Allah sendiri yang menghiasi wanita solehah....dia punya
cun tak tau nak habaq la...


- - - - - - - - - - - - - - - - - -

Saya pun pernah dengar dari sorng ustaz yg saya pun dh lupa namanya - MAAF.

Dia cakap perempuan dunia yang masuk syurga memang lagi hebat dari bidadari. Yela, setelah berjaya menhadapi ujian/cabaran dunia dan akhirnya berjaya masuk syurga - memang hebat la kan. Bidadari hanya duduk kat syurga tanpa menghadapi dugaan/cabaran macam wanita dunia dah hadapi. Sebab tu Allah bagi isteri solehah ni penghormatan jadi Ketua Bidadari.
Masha Allah... =)

Unknown said...

baru je group Gay kt fb kena hack.. padan dek muka.. sambut dek rupe.. mmg dasar gay yg buduz

Anonymous said...

assalamualaikum.. Aku ada cite bleh kongsi kut..
Dulu aku ghairah tengok prempuan Skang pun sama gak..
Tapi Dulu aku jahat isap ice, Siape isap ice tau la penangan nafsu binatang bila ghairah, Nak jadi kisah aku boh skali ngan 1 geng nih Semua gay.. Aku selamba je la.. Bukan aku kira.. Janji aku bleh hisap ice.. Aku kena kawal segala perbendaharaan kata supaya identiti ana tidak di kesan maaf. Dah hisap si mamat gay ni pun ghairah.. Dia raba raba aku.. Aku pun best je.. Lepas tu member member dia boleh chow pulak nak bagi line kat aku la tu gila la semua ni.. Aku pun rilax je.. Last dia memang dah ghairah kat aku ni.. Aku ni hansome dan jubur ku masih dara hahaha.. Dia raba cium sampai aku tu aku pejam mata Sebab memang tak mampu aku nak usahakan supaya kote aku pacak 170. Aku pun buat buat la macam karena kapoor yang ringan ringan aku ni.. Seluar ku terbuka dibuka dan haha.. Dia mengusap kemaluan ku.. Dengan susah payah aku usaha concentrate bahawa karena kapoor yang tengah usap kote aku ni.. Dia pun susah payah la jugak kat bawah tu aku tau punya haha.. Lepas tu dia hisap pergh gila aku fikir ni.. Aku pun jahil aku Biar la dah ada orang nak hisap.. Lagi la aku tingkatkan keconcetratetan aku bahawa kakrena kapoor yang berada dibawah tengah berusaha keras untuk bagi aku keras.. Last last berjaya gak kote aku pacak.. Bodoh la cerita ni.. Korang jangan stim pulak.. Haha.. Dan aku bernafsu.. Dalam kepala aku yang waras cakap gila.. Dalam kemaruk nafsu syabu cakap layan je.. Tiba Tiba dia pun bogel kote dia sedia ada pacak.. Boleh tahan juga besar dia.. Tapi aku punya lagi besar la.. Hahaha.. Bodohnye.. Dah dia bogel sambil pegang kote aku dia nak pacak kote dia dekat jubor aku yang masih dara ni.. Tak gila.. Aku terus bangun.. I tak sedia nak serahkan dara i pada u hahaha... Gila.. Aku bangun ambil Seluar terus pakai.. Sambil mamat tu tercengang je tengok aku pakai seluar.. Aku cakap kat dia aku ada hal.. Aku pun blah dari hotel pot diorang lepak.. Bahaya tol la.. Dia nak pacak kote dia kat jubor aku hahahaha... Pelizzzzz.... Haha.. Aku balik rumah termenung panjang aku.. Sampai la sekarang ni bila aku ingat balik waktu aku hampir dinodai.. Hahaha.. Woha!.. Korang jangan stim pulak.. Aku ni lelaki.. Bulu kaki banyak.. Bulu ketiak panjang haha.. Tapi diorang ni maksud aku gay ni diorang betul betul ada ghairah kat lelaki.. Kalau ada gay yang nak bertaubat jangan terlalu rapat dengan lelaki.. Elakkan bergaul dengan group gay.. Dan tegas bila duduk dengan lelaki.. Mereka akan tegas dengan orang yang tegas.. Dan Kalau ada kawan yang gay jangan bersikap akrab dengan diorang.. Diorang touching dengan perkara tu.. Jangan peluk atau bergesel atau ala buat perkara yang macam dengan perempuan mereka gay ni terangsang.. Percaya la cakap aku ni.. Tolong diorang dengan cara tegas.. Rapat dengan diorang Tapi tegas macam ketua pengawas darjah enam dengan gengster darjah lima.. Tolong diorang bukan dengan lembut Tapi tegas.. Dia nak melancap tengok ketegasan kita lantak diorang.. Usahakan supaya diorang pun tegas dengan pendirian diorang.. Doa.. Kesian diorang..

Anonymous said...

gila lah bro cite lu.. Ada video? Kalau ada baik Lu musnahkan Nanti kantoi tros takleh jadi ahli politik...

hamka said...

nak kena delete tak komen ni?

charles becarii said...

Salam 1 Malaysia,

Saya begitu tertarik dengan cerita saudara. Memang tidak dapat dinafikan blog antara satu elemen penting perkongsian cerita dan luahan perasaan. Namun, ada yang positif dan negatif perlu diambil kira sama ada komen itu dapat membantu atau tidak. Terus terang, saya lebih selesa mengaku saya gay (perasaan dan keinginan seks shj) tp saya tidak berketrampilan seperti lelaki gay (pakai earing ke, tatoo ke, baju ketat ke...tidak). Saya mula perasan saya gay sewaktu saya mula darjah 5 dimana saya ada timbul perasaan minat pada kwn lelaki saya.
Tapi sebelum itu, saya memang suka pada perempuan kerana mereka cantik, tangan lembut dan rambut panjang. Physical mereka attract saya tp untuk lelaki saya timbul minat kerana mereka ada seksual organ sama mcm saya.
Ditambah lagi saya masuk asrama dari form 1 - 5 dan berani2 utk share same interest dan ada kwn saya yg sependapat dgn saya.
Tetapi saya cuba untuk kembali ke pangkal jalan apabila mula jejak kaki ke universiti. Saya pada asalnya sgt berani ye lah waktu kat sekolah dah mmg terjerumus dah, apatah lagi sekadar kat uni yg maybe ada antara mereka x pernah lepas dari tangan parent kat umah. Saya mmg terus terjerumus pada awal di uni sehingga saya jumpa seorg kwn yg sgt hensem dan baik. Plan asal nak dia jd mangsa saya tp dia lagi bijak dari saya. Saya tahu, klu cuba berkali2 jika org tu str8 pn mesti dpt juga tp yg ini lain skit. Dia x pernah marah dgn saya tapi dia selalu minta saya jawab soalan dia. Dia tanya, apa saya dpt klu saya bagi 'organ' dia pada saya? Saya mmg pantang jika org bertanya, banyak la jawapan yg saya bagi sampai dia tanya satu soalan ringkas. Klu saya jawab xnak...apa lagi awak nak buat dgn saya....saya terdiam. Mmg saya tahu klu main kotor dia xkan suka, tp klu guna cara lembut pn x menjadi lagi sy tension. Byangkan la...saya cuba tanpa pernah jemu...tp dia tetap x pernah anggap saya mcm musuh. Sehingga saya pada satu hari demam teruk, tambahan saya lagi suka pendamkan diri klu sakit ke, sebab saya tahu hospitala ada, lagi diri boleh usaha sendiri, usahakan lah. Kwn saya tahu saya demam dan dia ponteng kelas jaga saya, basahkan tuala dan letak kat atas kepala dan buatkan bubur segera utk saya makan. Apa yg buatkan saya terkejut adalah bila dia ckp, saya mmg sayang kat awak tp bukan dgn apa yg awak nak. Sya syg kat awak klu awak boleh berubah dan saya lebih syg klu awak boleh buat perubahan ini utk selamanya. Sya menagis pada masa tu lalu saya nekad nak berubah. Memang saya berubah akhirnya namun air ada pasang dan surut, manusia apa la tahan sgt dgn godaan syaitan. Sya masih akui sekarang saya masih gay tp bukan dgn kwn lama saya itu lagi. Sya kekadang jgak cari chatters ajak main...lepaskan gian tapi kwn saya tu selalu jugak waktu di peak saya gian asyik main 2-3 jantan tahap extreme dia timbul tanya khabar dan yg paling malunya ada je tuhan temukan saya dgn dia kat mana2. Mmg rasa malu amat sgt klu time tu dgn jantan yg nak main jumpa kat tepi jalan ke...cepat2 klu boleh dia toleh kat lain saya nak cabut. Tapi itulah cerita saya. Perubahan saya dpt lihat kita boleh buat (ini saya maksudkan diri saya) boleh bila jika ada je teman yg betul2 baik disisi. So apa yang kwn saya pesan ada satu...bila nak kahwin..klu susah sgt adik perempuan saya pn boleh saya jodohkan dgn awak. Nak x? Adoi, pening kepala saya bila dia ckp mcm tu...patut ke saya terima perkara itu?

hamka said...

masalah iman...

Anonymous said...

aku gay....

aku baca ni, ada terkesan siket..

gay disebabkan suasana... bukan sebab naluri.. fuck that people yang cakap itu pasal naluri... no lah... itu pasal environment... sebab aku pun camtu gak... huhu!

dulu kawan yang bawa, aku tak tau menau... saje nak test... then ketagih.... bodoh sungguh diri ini...

until then, aku pun nanges.... nanges... tapi buat balik... nanges... dan begitulah kitarannya... damn me!

bila pikir balik, arhh! betapa insan lemah ini mampu tewas...

tapi sekarang dah semakin ok... cuma kadang2 tu akan terfikir... cepat2 diusir....

lagi satu pasal orang sekarang nak sangat LGBT tuu diterima...

kes ni paling berat.. ko nak buat malaysia ni negara macam kat barat yg menghalalkan semua tuu? Fuck them!!! aku tau laa yg best buat bende tuu, tapi untuk menghalalkan bende yang dah sah2 haram... weh! ko x pikir kee?? eee.... bangang sungguh!!

aku dah tak tau nak buat ape... aku rasa hilang gay bila baca blog kau, dan bila aku kutuk golongan LGBT.....

my style... ade orang kesah....

wassalam!

ampuni dosa ini....

Anonymous said...

Assalamualaikum... Sy pun nk kongsi masalah... Macamana nk cerita ya? Xkn nk taip kat comment ni kn?

hamka said...

taip sini pun boleh, yang baik jadi panduan, yang buruk jadi sempadan

Anonymous said...

Aq juz seorang lelaki yg base2 jer but nafsu songsang aq kira xleh nk dibendung sngt pd awlnya...kira sbelum ni kerap trlnjur ngan laki n boleh cop gaklaa aq ni type yg dh longgar wkwkwk well aq flex but last2 kena nonggeng gak huhu... Mb jenis murah laki langgan mana2 pon aq on...

N bnda ni aq start sjk 15 thun kira wktu dh start berbulu hehe but wktu tu xde truk sngt sbb rsau kantoi ngan parents-selama idup sbagai plu ni trpksa berlgk str8 ngan parents but last kantoi gak hehe... Start form 4&5 aq jdi ketagih gila2 nk btng lelaki...Start dr situ aq dh mula active jdi moneyboy jaja tubuh sindi huhu...Smpai satu tahap tu aq dh x tkut ngan apa2 kemungkinan bila kantoi...

But ngan izin Tuhan,aq blik kampus juzn bwk iphone tu jer tertinggal phone Lenovo yg biasa aq guna tuk proses urusniaga kerja haram jadah tu... N aq ni bkn jenis screenlock even ws tu pon aq x lock...

3 hari aq dh kat kampus tu mmng aq dh rsau sngt2 parents check isi ws dlm tu... Ari ke-4 first my mom call nangis2 tanya apa bnda sume bnda kotor dlm ws tu... Mmng aq sindi malu bila parents tngok sex tape anak diowang sindi ngah bersenyawa ngan laki laen huhu... Mmng aq anak derhaka

But kira dh 3 bulan berlalu... Aq kat kampus ni pon kira dh x aktif wat keje tu berbnding sbelum ni.... Aq try solat blik, try dkatkn diri ngan msjid blik, try ngadu ngan Tuhan yg sebenar2nya...but dlm aq try nk berubah jdi someone better wat aq sindi dlm depression yg truk... Aq xleh ckp ngan sesapa... Kluar blik bila nk gi toilet jer... Lbih suka menyendiri... Ngan roommate sindi pon rasa cam stranger... But aq rlly2 nk berubah